Wysłany: 2008-10-22, 21:30 Punkt podparcia dla podnośnika / lewarka
Na szczęście jeszcze nie musiałem tego robić, lecz lepiej wiedzieć gdzie znadują się konstrukcyjne wyznaczone punkty podparcia podnośnika (standartowego), na wypadek wymiany koła.
W maluchu wiedziałem, w polonezie i puncie takoż, z tu brak jakiegokolwiek oznaczenia na progu. Księga Czarów czyli instrukcja "editie poloneza" też milczy na ten temat.
"Dajcie mi punkt podparcia, a poruszę Ziemię (Dacką ?)"
Archimedes
_____________________________________________________________________
Pozdrawiam Piotr S.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-10-22, 22:16
Punkty podparcia dla dostarczonego podnośnika z autem znajdują się pod progiem w miejscach gdzie znajdują się prostokątne otwory, w które wkłada się ten wystający "dzyndzel" na podnośniku.
Dokładnie tak jest, że te miejsca z otworkami, to miejsca na podnośnik, ale zaznaczam tylko oryginalny.
Teraz druga kwestia, że ten podnośnik, jest dobry ale tylko gdzieś w trasie, natomiast gdy chcemy, zrobić coś przy aucie, choćby wymienić klocki samemu, to nigdy nie korzystajcie z tego czegoś, co renault nazywa podnośnikiem do auta.
W garażu mam taki wielki 3,5 tonowy podnośnik, hydrauliczny, którym zawsze podnoszę auto, jak już potrzeba coś zrobić. Tylko tak, z tyłu jest fajnie, bo pod progiem, są takie płaskie występy, który się używa do mocowania tam podnośnika, tak zawsze robiłem w kangoo i nie było problemu z podnisieniem auta. Natomiast z przodu trzeba cholernie uwarzać, bo trzeba oprzeć ten podnośnik na progu, dokładnie pod tymi dziurkami, do tego ryginalnego. Problem w tym że trzeba to zrobić dokładnie i powoli podnosić auto, bo raz zrobiłem do niedokładnie i siła poszła na ten kawał blachy który jest nadkolem z przodu i zrobiły się szczeliny na połączeniach. Czyli na chłopski rozum, wykrzywiłem blachę podnosząc auto.
Więc to tylko tak dla przestrogi, żeby nie zrobić kuku autku, bo będzie to wyglądało jakby miało jakąś stłuczkę lekką.
Witam tak po analizie to powiuem szczeze ze teraz pogoda coraz bardziej do dupy ;) i zmieniaj kolo jak leje deszcz lub pada snieg i jest zimno. Bzdura trzeba kupic kolo zapasowe w spreyu to zalatwi sprawe na jakis czas a nie trzeba bedzie sie brudzic koszta nie wielkie, ale jesli sie komus spieszy to jest najlepsze rozwiazanie. koszta sa naprawde nie wielki Polecam serdecznie :)
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Punkty podparcia dla dostarczonego podnośnika z autem znajdują się pod progiem w miejscach gdzie znajdują się prostokątne otwory, w które wkłada się ten wystający "dzyndzel" na podnośniku.
wiecie co, przyjrzałem się u siebie podnośnikowi i nie widzę na nim żadnego dzyndzla - taki dzyndzel to miałem w podnośniku w thalii
_________________ Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-10-24, 22:07
waski napisał/a:
aleś wymyślił. A co ten lewarek jest ze styropianu zrobiony
Ja go przypadkiem urwałem (ten dzyndzel), nacisnąłem paluchem i odpadł, a tylko oglądałem czy do BMW będzie pasował. Koniec końców znalazłem właścicielowi BMW jego podnośnik w jego samochodzie a mój został bez dzyndzla.
Odgrzewam stary temat, bo może nauka poczyniła jakieś postępy .
Czy ktoś już odkrył gdzie są przewidziane przez producenta punkty podparcia dla podnośnika hydraulicznego? Mam na myśli mały podnośnik 1-2 t, do wykorzystania przy wymianie koła. Fabrycznego bałbym się używać.
Czy w instrukcjach serwisowych jest coś na ten temat?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum