Aktualny cennik powinien być we wszystkich ASO w postaci ulotek, a sami partnerzy Renault mają przykazane się do niego stosować - jeśli się coś nie zgadza, centrala prosi o zgłoszenie, będą przywoływać winnych do porządku (;
Byłem na przeglądzie - Łyko w Krakowie starał się do tego cennika dostosować, Lisowski w Nowym Sączu nie. Pasuje mi poskarżyć
Telefonicznie chyba najlepiej - można prosić o numer?
W ubiegłym tygodniu pierwszy przegląd u Nawrota we Wrocławiu kosztował mnie niecałe 89 zł. Bonu nie miałem i widać było że standardowa cena przeglądu to 89 zł + VAT, ale wymieniałem też olej to dali rabat i w związku z tym sam przegląd wyniósł mnie niecałe 89 zł już z VAT-em.
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
Mam pytanie wybieram sie na przegląd na 60 000 i w książce jest napisane że muszę wymieni pasek rozrządu i paski akcesoriów. Co to są te paski akcesoriów - bo nie mam pojęcia i czy ktoś sie orientuje jakie są ceny paska rozrządu i tych pasków akcesoriów? Pozdrawiam i do usłyszenia.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-11-06, 10:48
mardok napisał/a:
Co to są te paski akcesoriów
To są po prostu paski akcesoriów.
A tak poważniej to jest lub są paski alternatora, wspomagania i klimy.
Ale zaraz, zaraz ty masz 1.6 MPI więc pasek rozrządu jest wymieniany po 90.000
Nie, Mamert, co 90 tys. jest w 16v, mardok dobrze pisze.
Oficjalne ceny netto w ASO:
- zestaw paska rozrządu: 360
(- zdaje się, że zalecana jest przy okazji wymiana pompy wody: 280)
- komplet paska osprzętu (jest jeden): 206
Oczywiście, poza ASO jest taniej (np komplet rozrządu ok 100 zł - i to brutto), a części można po prostu przynieść ze sobą na przegląd i wymianę do ASO (jeśli to istotne np z punktu widzenia gwarancji).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2008-11-06, 11:25, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-11-06, 11:24
No co ty, pasek w 1.6 16v jest wymieniany przy 120 000, a w 1.6 MPI przy 90 000, wiem bo dzisiaj będę miał trzeci założony.
Serwisanci już się ze mną zaprzyjaźnili.
Dobra, faktycznie, odczytałem z tej trzeciej fotki i zasugerowałem się niejasnym sformułowaniem - myślałem, że opis w ostatniej rubryce dotyczy obu pasków (chociaż... może też tak było).
W nowej książce przeglądów jest już jednoznacznie i z czego wynika, że po prostu zaszła zmiana - teraz jest 90 tys. w 8v:
IMG_0039.png
Plik ściągnięto 3001 raz(y) 97 KB
Ostatnio zmieniony przez laisar 2008-11-06, 11:46, w całości zmieniany 2 razy
No to jednym słowem kolego Mardok NIE DAJ SIĘ ZDUNKOWI !!! Wszystkie paski za 30.000 km dalej.
Hm, po przemyśleniu - właściwie niekoniecznie: aktualna wymiana powinna być chyba taka, jak to określono wcześniej, bo może po prostu stare części tyle nie wytrzymywały? Oczywiście, zachodzi również możliwość, że wręcz przeciwnie - okazały się tak trwałe, że zdecydowano się wydłużyć resurs...
Zasada ogólna jest taka, że następną wymianę określa się przy aktualnym montażu - jeśli auto wyjechało z fabryki 2 lata temu z limitem na wymianę 60 tys., to powinno ona zostać dokonana po takim właśnie przebiegu, nawet jeśli nowo wyprodukowane egzemplarze mają ten limit określony na 90k. Natomiast prawie na pewno po aktualnej wymianie limit powinien być zgodny z aktualnie obowiązującym.
W każdym razie jeśli auto jest na gwarancji i chce się ją zachować, to trzeba się zgodzić z ASO (będącym w końcu przedstawicielem producenta), oczywiście o ile warunki nie są gorsze niż określone wcześniej.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-11-07, 11:47
Powiem tak, wymiana paska w Polonezie następowała chyba po 60.000, za to w Fiacie Palio z 98r już po 120.000, z jedną uwagą, w Palio pasek ten często nie dojeżdżał do tego dystansu i zaleceniem wenętrznym Fiata okres ten skrócono do 80.000.
Paski są produkowane przez kilku producentów do wszystkich aut, więc ich wytrzymałość jest podobna, czyli powinny wytrzymać ok 80-90 tyś km.
Ciekawostką jest natomiast pasek w 1.6 16v, który obsługuje dwukrotnie większą ilość części ruchomych, czyli przenosi większe obciążenia a zarazem jego resurs jest wydłużony o 33%.
W dieslach też jest wymiana co 120 tyś, ale mają one przeważnie niższe obroty i ilość cykli paska będzie odpowiadała mniej więcej tyle co przy 90kkm silnika benzynowego.
W dieslach też jest wymiana co 120 tyś, ale mają one przeważnie niższe obroty i ilość cykli paska będzie odpowiadała mniej więcej tyle co przy 90kkm silnika benzynowego.
W Dacii dCi jest 160 tys. km, a w Fordzie TDCI (podaję jako ciekawostka) było aż 240 tys. km.
Ja mam wydruk (rozpiska odnośnie przeglądów) z numerem identyfikacyjnym mojego samochodu wpięty do książki przeglądów, który "mówi" o 160 tys. km.
To jest podobna sytuacja jak w benzynce (rozbieżność między 60 a 90 tys. km.). Podając numer identyfikacyjny samochodu, każdy się dowie co i kiedy go czeka ( ale to zabrzmiało).
Ostatnio zmieniony przez wox 2008-11-07, 16:56, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum