Olej DCI OLEJ MOTUL X-CESS 5W-40 - czy ktoś coś wie wiecej o tej marce oleju i czy warty jest tej kasy tzn 180zł za 5l na allegro znalazłem moze inne zaproponujecie oleje do DCI ?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-05-14, 08:32, w całości zmieniany 4 razy
Ja leje elf excelium ldx 5W40 - co do motula to nie mam najmniejszych zastrzeżeń - ale wole lać olej który preferuje Renault - żeby w razie czego się nie czepiali.
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
A nie wpisują czasem jakim olejem jest zalewane auto - bo ja teraz jade na drugi przeglad i jak sie umawialem - to gosciu wiedzial ze mam inny olej (5W40) niz ten co chcieli na pierwszym przegladzie wlac(0W30). No chyba ze mnie pamietal. Musze sie dowiedziec przy okazji jak tam bede.
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
Marka: Opel
Model: Astra F
Silnik: 1.4 60 KM
Rocznik: 1995
Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 89 Skąd: Jasło
Wysłany: 2007-09-21, 12:13
Dobry mechanik lub kierowca przy wymianie oleju zostawia zawieszoną karteczke w komorze silnika z datą i przebiegiem jaki auto miało przy wymianie oleju, oraz marką i typem oleju znajdującego się w silniku. A jeżeli ktoś zapomni tego zostawić w domu i mechanik w serwisie znajdzie to będzie miał pretakst żeby sięgnąć nam do portfela i nie brać pod uwagę gwarancji samochodu.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Wrz 2007 Posty: 250 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-09-21, 12:40
E tam. Sam możesz sobie wymienić nie ruszając karteczki. A jak nie umiesz sam to dowolny mechanik Ci to zrobi. Nie popadajmy w paranoję uwielbienia dla ASO.
No właśnie. Poszperałem sobie trochę wczoraj po sieci w poszukiwaniu oleju do DCI. I tak: Codziło mi o to aby olej był żadki w niskich temperaturach i jak najgęstrzy w wysokich, miał dużą lepkość oraz dobrze neutralizował osady w silniku.
Z tego co wyszukałem, to Elf, który polecają Renault wypada dość sałbo, tzn. ma dość wysoką temp. krzepnięcia [nawet syntetyk 5W40] i stosunkowo niską gęstość. Najlepiej natomiast wypadły oleje Mobil i Castrol.
Druga sprawa [kiedyś już o tym pisałem...] używałem dawno temu Elfa i zrezygnowałem z niego na rzecz Shell'a bo zimą nie mogłem uruchomić silnika [rozrusznik nie dał rady go zakręcić! ]. W tej chwili używam syntecznego oleju Mobil1 5W50.
I tu mały dylemat: Czy ASO robi jakieś shody jak chce się wymienić olej na taki, jaki się uważa za dobry? [ja chyba pozostanę przy Mobil1 5W50 - czyli tym, co leję do Seicento] Na jakich olejch Wy jeździcie i jakie są Wasze uwagi i spostrzeżenia.
ASO nie robi żadnych problemów można lać co się chce. A ja leje Elf Excellium LDX 5W40.
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
Jest coś wlane ale co to Ci nie powiem, przecież auto nie przyjedzie bez oleju.
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
W fabryce zalewają bo zanim wyjedzie silnik jest docierany i testowany.
Poza tym auta wjeżdżają na lawetę i inne środki transportu, więc muszą mieć olej.
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
Półsyntetykiem 10W40 - albo syntetykiem 0W30. Taką uzyskałem informację, ale nie byłbym pewien tego albo ...
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
Z tego, co mi kiedyś mówili przy zakupie nowej Skody to docieranie było na mineralnym, potem syntetyk lub półsyntetyk w zależności od rocznych przebiegów.
No tak sorki za to 0W30 - pomyliło mi się, miało być 5W30, tak to jest jak się pracuje i pisze na forum równocześnie :)
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1108 Skąd: krakow
Wysłany: 2007-10-19, 20:23
z tego co czytalem w uczonych pismach druga liczba w specyfikacji oleju im wyzsza tym lepiej olej trzyma parametry w wysokiej temperaturze. wynikaloby z tego, ze lepszy olej to np 5W40 a w sporcie uzywa sie tez 60. pozdr
z tego co czytalem w uczonych pismach druga liczba w specyfikacji oleju im wyzsza tym lepiej olej trzyma parametry w wysokiej temperaturze. wynikaloby z tego, ze lepszy olej to np 5W40 a w sporcie uzywa sie tez 60. pozdr
Pierwsza liczba oznacza zdolność oleju do pracy w niskich temp., druga w wysokich. Ale to nie wszystko, liczy się jeszcze lepkość oleju oraz zdolności czyszczące silnik z kwaśnych osadów pozostałych np. po zasiarczonym paliwie - jest to istotne zwłaszcza dla silników diesla. Tylko jak patrze np. na oleje Mobila to najwyższe zdolności czyszczące posiada Mobil1 5W50, a wcale nie ten, który zalecają do diesla!?
Zamieszczacie Panowie niepełne lub wręcz błędne informacje.
Dla chcących usystematyzować swoją wiedzę na temat olejów silnikowych proponuję przeczytać artykuł:
http://www.zss.pl/~moto/w...aca_6_oleje.htm
Tekst jet prosty ale dla eksploatujących samochody dość wyczerpujący i pozwalający dokonać trafnego wyboru.
Ja przymierzam się do wlania przy najbliższej obsłudze Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40,
http://www.mobil.com/Pola...iesel_0W-40.asp
Dobor oleju jest to dosc zlozone. Najlepszy olej nie istnieje. To warto pamietac. Olej sie dobiera do solnika. Moim zdaniem najlepiej stosowac to co poleca producent. Oni na ogol maja gdzie i jak badac w odroznienia do "warsztatu" w garazu albo na chodniku. Opowiem prawidziwa historie sprzed lat. Mialem kolega ktory jezdzil Warszawa Garbusem. I jezdzil wszedzie. Mimo ze czasy byly trudne to bywalo za nawet do Niemiec. Zawsze umial ja naprawic i twierdzil ze jesli ma kombinerki i drut to sobie poradzi. I tak sobie radzil do czasu az kiedys w Niemczech wyciekl mu olej! Moze nie mial dostatecznej ilosci drutu a moze zle kombinerki. Tak czy imaczej jakos to polatal i kupil olej TAM. Doskonaly olej. Wlal do tej Warszawy i probowal dojechac do Polski. Niestety. Silnik sie zniszczyl i nie dalo sie dojechac. On byl bardzo przywiazany do tego auta wiec przyslal je sobie na statku i potem naprawil w Polsce. Ja wiem. To stary silnik a olej bardzo dobty i wyplukal mnostwo smieci. Ale to mowi ze olej musi byc WLASCIWY a nie NAJLEPSZY. Warto o tym pamietac.
Zagadzam się, że najlepszy w sensie oleju nie istnie. Ale bierąc pod uwagę konkretny silnik i konkretne warunki użytkowania to można wybrać najlepszy olej. Co to stwierdzenia, że producent wie najlepiej co lać do silnika to bym uważał. Koncerny samochodowe mają kontakty biznesowe z innymi firmami z branży. To dotyczy oczywiście także producentów oleju, podobnie jak i producentów np. opon czy chociażby klocków hamulcowych. Nie sądzę, że Renault najlepiej pracuje na Elfie, Volkswagen na Mobilu, a Fiat na Selenii. Tu podstawową rolę odgrywa raczej Marketing.
Dobra, przeczytałem. I tylko dalej nie wiem dlaczego zdecydowałeś się na olej 0W40, a nie na 5W50.
-
Mobil 1 Diesel 0W40 a Mobil 1 5W50
1. Spełnia wymagania producenta samochodu wg. SAE, ACEA i API
2. Jest dedykowany przede wszystkim do diesla
3. Ma lepszy wskaźnik lepkości (mniejsze zmiany lepkości w funkcji temperatury)
4. Nie wybieram się do Afryki i temperatura otoczenia 40 st. C w cieniu jest wystarczająca
5. Ma niższą temperaturę krzepnięcia, a więc przy najsroższych mrozach i aucie pod chmurką smarownie następuje bezzwłoczne (zdrowiej dla silnika)
6. Jakoś mam sentyment od wielu lat do tej marki – to oczywiście już poza meritum
-
Poza tym zakładam, że wszystkie Dacie na naszym rynku są młode i dlatego można lać do nich syntetyk.
Pozdrawiam
Jeżeli chodzi o oleje to wszystkie z wyższej półki mają podobne parametry, a nieraz bardzo często okazuje się że w rzeczywistości w jednej fabryce o różnych porach zalewa się tym samym olejem różne butelki i to nawet z różnych firm. Jak miałbym już zacząć przebierać w olejach to zastanowiłbym się najpierw nad motulem .
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum