Dopadlo mnie to samo co w poprzednim samochodzie: "coś" przegryza przewody wysokiego napięcia.
1. Czy macie jakiś sprawdzony sposób na odstraszenie nieproszonego gościa?
2. Jakie przewody można założyć do silnika 1.4? Przypuszczam, że powinny pasować od jakiegoś modelu Renault.
Weź wyjmij przewody i idź do sklepu - a tam dobiorą Ci je wg długości i kształtu fajki ;)
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
Weź wyjmij przewody i idź do sklepu - a tam dobiorą Ci je wg długości i kształtu fajki ;)
Szukałem na Allegro oraz w sklepach internetowych i okazuje się, że nie jest łatwo dobrać odpowiednią długość.
Może komuś się przyda długość przewodów do silnika 1.4 - nr serwisowy części 8200506297 (długość przewodu/długość z końcówkami):
14 cm / 27,5 cm
18 cm / 31,5 cm
24,5 cm / 38 cm
37,5 cm / 51 cm
w sumie stary wątek (ma już rok), ale wróciłem do niego ponieważ ktoś mi przeciął przewód i musiałem kupić.
Otóż, gdyby ktoś poszukiwał, to idealnie sprawdzają się dostępne w cenie ok 40 zł na alledrogo
"KOMPLETU PRZEWODÓW ZAPŁONOWYCH SENTECH 8402"
aro_rdrg, dziękuję za informację.
Zagrożenie kunami mam cały czas, więc chyba kupię te przewody jako zapasowe. Pomyśleć, że rok temu za oryginalne zapłaciłem 197 zł!
Ostatnio moja drakula zapala rano nie na wszystkie gary, a mam już 57tyś i jeszcze nie zmieniane świece ani kable, tymbardziej że dwa miesiące temu zamontowali mi gaz. Teraz nie wiem kurde co kupić ma dylemat. Zawsze kupowałem NGK bo były dobre, ale ostatni czytałem że sie popsuły i sam już nie wiem a ceny są przeróżne i do tego jak znam życie, to drogie nie znaczy lepsze. Co kupić pomóżcie, co kupowaliście do swoich benzyniaków, jakiej marki. Zawsze kupuje części w Intercars i tam mają:
Świeca zapłonowa
BERU
Z 98 20,81 zł
UXF 79 24,79 zł
UXT 1 26,78 zł
UXF 79 P 43,03 zł
Zaraz po nabyciu auta wymieniłem świece na NGK Nr 28, spisują się świetnie. Przewody wymieniłem po 35 kkm na SENTECH high power CNG/8402/cena 60 zł , powód wymiany: uszkodzenie przewodu 1-go cyl./wypadł mi z ręki na rozgrzany kolektor /, a jednego przewodu nigdzie nie mogłem kupić.
Marka: Renault
Model: Laguna Grandtour
Silnik: 1,8 16V + Gaz Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Cze 2008 Posty: 213 Skąd: Powiat Piaseczno
Wysłany: 2009-06-15, 11:38
waski napisał/a:
4856 V-LINE NR28 13,47 zł
Mam takie świece i wszystko jest OK. Gaziarz mi mówił, żeby nie kupować świec "do gazu" tylko zwykłe NGK.
Przewody zapłonowe - www.medbryt.com.pl ( poszukaj działu przewody zapłonowe ) - są co prawda w Warszawie, ale dorabiają na miejscu silikonowe przewody ( stworzone do gazu ) - koszt kompletu przewodów 90 zł.
Zadzwoń to może uda Ci się załatwić, żeby Ci wysłali je pocztą. Przewody rewelka ( polecane również na innych forach samochodowych ).
_________________ Poprzednie auto : Dacia Logan 1,4 MPI B+G.
Obecnie : Laguna II 1,8 16 V B+G
Dziś patrzę pod maskę a tu nadgryziony przewód WN , wyglada na to że jeden ten najkrótszy , na razie zaizolowałem i nie ma przebicia. Na allegro znalazłem tanie kable tutella za 56 zł, bosha za ok 90 , które wybrać proszę o poradę . Czy takie najtańsze spełniaja dobrze swoją role czy lepiej dołożyc i kupić lepsze ?
A jak kupie nowy komplet t o czy mogę wymienić tylko ten jeden uszkodzony przewód czy muszę wszystkie ? i czy taka wymiana jest trudna , czy tylko wystarczy zdiąć i założyć nowe ?
Ostatnio zmieniony przez Jarosław P 2011-03-31, 18:06, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-03-31, 20:23
Jarosław P napisał/a:
czy mogę wymienić tylko ten jeden uszkodzony przewód czy muszę wszystkie ?
Możesz tylko jeden.
Jarosław P napisał/a:
czy taka wymiana jest trudna , czy tylko wystarczy zdiąć i założyć nowe ?
Wymiana jest prosta, ale jak będziesz nakładał fajkę na świecę, to z wyczuciem - jeśli poczujesz KLIK to znaczy, że fajka została poprawnie założona i dalej już nie trzeba dociskać a nawet nie wolno dalej dociskać, bo uszkodzisz fajkę.
Natomiast z cewki wysokiego napięcia ciężko schodzi fajka, ale ciągnij za gumową fajkę aż zejdzie. Podobnie przy zakładaniu fajki na cewkę, dociskaj mocno aż usłyszysz klik.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-03-31, 20:24, w całości zmieniany 1 raz
Dziękuję Koledzy za porady będe musiał jakoś przeboleć ten niepotrzebny wydatek , kable prawie nówki i do wyrzucenia. Myślę że kilka dni pojeżdżę na tym uszkodzonym owinąłem go taśmą izolacyjna i nie kopie , autem nie szarpie wszystko ok.
Wziałem sie dziś za sprzątanie auta , kupiłem płyn do kokpitu wziąłem odkurzacz i zadowolony idę do auta i gdybym nie otwierał maski... ale otwarłem i sie wkurzyłem ! później nie potrafiłem sie juz tak cieszyć z efektu sprzątania , w autku czysciutko plastiki pachną i świecą się aż chce się jeździć ( ale najpierw trzeba kupic i wymienić kable )
Ostatnio zmieniony przez Jarosław P 2011-03-31, 20:59, w całości zmieniany 1 raz
Dzisiaj grzebałem pod maską i dotknąłem się kabli WN i mnie posmyrało. Stąd moje pytanie. Mam przejechane 66000 czy wymieniać? Jeszcze wieczorem sprawdzę czy nie ma przebić tzw. choinki pod maska. Jak na razie to mi się nie podoba. W polonezie wymieniałem po 45000.
Ktoś coś poleca oprócz powyższych linków. Interesuje mnie coś dobrego.
Witam
Żeby nie zakładać nowego tematu podłącze sie tutaj
Mam pytanko o kable zapłonowe firmy SENTECH
Czy ktoś może powiedzieć czy warto je kupić cena 43 zł i niby do LPG
Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-02-27, 17:33
Testowałem przewody SENTECH przez kilka lat na błękitnej fali. Na 2 sezony bez problemu. Potem wymiana w 10 minut z umyciem rąk. IMHO - warto. Poszukaj może znajdziesz taniej. Pod LPG przewody trzeba zmieniać częściej i częściej kontrolować świece - trudniejsze warunki zapłonu LPG niż benzyny.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-16, 12:32
Dziś przeglądałem czy pod maską wszystko ok.
No i prawy skrajny przewód wysunął się z izolatora świecy - wisiał po prostu w powietrzu na szczęście iskra przeskakiwała a ja nie odczułem zmiany w pracy silnika.
Przewody są tak krótkie że ich dość mocne naciągnięcie może powodować wyskoczenie z gniazda - wystarczy trochę poluzować "oddając" kabla od prowadnicy do gniazda.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum