DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Głośna praca serwa hamulcowego
Autor Wiadomość
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-11-17, 15:51   Głośna praca serwa hamulcowego

Może ostatnio jestem przewrażliwiony...A może nie jestem...Ale zadam pytanie Kolegom posiadaczom Logana 1.6.

Czy słyszycie dość głośne posapywanie dobiegające z okolicy pedału hamulca, gdy go naciskacie na postoju?

Posapywanie tzn jakby świst wydobywającego się z przewodów powietrza. Ni ejest to żaden odgłos metaliczny, tarcie, skrzypienie, stukanie etc.

Pytanie stąd, że takie posapywanie usłyszałem dziś po raz pierwszy. Zgłosiłem w serwisie do sprawdzenia, a chłopcy, że każdy samochód stęka w okolicach pedału hamulca bo to odzywa się serwo hamulca. Jeśli hamulec syczał od zawsze to chyba słuch mi się z wiekiem poprawia.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-11-17, 16:49   Re: Głośna praca serwa hamulcowego

jan ostrzyca napisał/a:
Może ostatnio jestem przewrażliwiony...A może nie jestem...Ale zadam pytanie Kolegom posiadaczom Logana 1.6.

Czy słyszycie dość głośne posapywanie dobiegające z okolicy pedału hamulca, gdy go naciskacie na postoju?

Posapywanie tzn jakby świst wydobywającego się z przewodów powietrza. Ni ejest to żaden odgłos metaliczny, tarcie, skrzypienie, stukanie etc.

Pytanie stąd, że takie posapywanie usłyszałem dziś po raz pierwszy. Zgłosiłem w serwisie do sprawdzenia, a chłopcy, że każdy samochód stęka w okolicach pedału hamulca bo to odzywa się serwo hamulca. Jeśli hamulec syczał od zawsze to chyba słuch mi się z wiekiem poprawia.


To jest normalny objaw prawidłowej pracy serwa.
Jak wyłączysz silnik i ponaciskasz klika razy hamulec powinno być słyszalne właśnie ten cichy syk. Po wciśnięciu 5..10 racy hamulec powinien stać się twardy.
Przytrzymując hamulec i po uruchomieniu silniku pedał hamulca powinien nieco opaść.
I to oznacza że serwo jest oki.

Jeśli nie ma tego cichego syku to właśnie jest wtedy dopiero problem, bo może to oznaczać wiele problemów z serwem jak : uszkodzony zawór zwrotny, nieszczelność serwa itp.

Jak syczy to nie ma się czym martwić, tylko cieszyć że serwo pracuje prawidłowo.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1105
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-11-17, 17:42   

jan ostrzyca napisał/a:
Czy słyszycie dość głośne posapywanie dobiegające z okolicy pedału hamulca, gdy go naciskacie na postoju?

Tak słyszałem, ale nie w moim Loganie, kiedyś w serwisie dali mi usiąść do innego z odpalonym silnikiem i pedał syczał.
Stwierdziłem że to serwo jest zwalone, a pan z serwisu się zgodził ze mną i powiedział że dlatego on tu stoi.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-11-17, 18:00   

Mamert napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Czy słyszycie dość głośne posapywanie dobiegające z okolicy pedału hamulca, gdy go naciskacie na postoju?

Tak słyszałem, ale nie w moim Loganie, kiedyś w serwisie dali mi usiąść do innego z odpalonym silnikiem i pedał syczał.
Stwierdziłem że to serwo jest zwalone, a pan z serwisu się zgodził ze mną i powiedział że dlatego on tu stoi.


Tak przy włączonym silniku nie powinno być słychać syczenia, natomiast przy wyłączonym silniku syczenie jest normalnym objawem.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-11-17, 20:56   

Moje serwo syczy PRZY WŁĄCZONYM SILNIKU. Przy wyłączonym zresztą też. Faceci z serwisu twierdzą, że tak ma być.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-11-17, 21:56   

Przy włączonym silniku nie sprawdzałem (sprawdzę jutro), a przy wyłączonym - ssssyczy
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-11-17, 22:38   

Poprosiłem kolegę-mechanika o opinię. Wg niego, doświadczony diagnosta, serwo powinno syczeć przy zgaszonym silniku i nie powinno syczeć przy włączonym.

Jeśli uzyskam potwierdzenie diagnozy, to chyba przećwiczę ścieżkę zdrowia sprzed roku: reklamacja (nieuznana przez ASO), opinia rzeczoznawcy, pisemna interwencja w RP, artykuł w Auto Świecie, naprawa gwarancyjna...

Sprawa zaczyna mnie wciągać...
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-17, 22:56   

Więcej optymizmu - może będą Cię jeszcze pamiętać i ścieżka znacząco się skróci? (;
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-11-18, 09:18   

jan ostrzyca napisał/a:
Czy słyszycie dość głośne posapywanie dobiegające z okolicy pedału hamulca, gdy go naciskacie na postoju?

Tak i jest to normalne. Szybkiemu naciskaniu i zwalnianiu pedalu hamulca moze towarzyszyc delikatny wzrost obrotow silnika.
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-11-18, 19:32   

KaS602 napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Czy słyszycie dość głośne posapywanie dobiegające z okolicy pedału hamulca, gdy go naciskacie na postoju?

Tak i jest to normalne. Szybkiemu naciskaniu i zwalnianiu pedalu hamulca moze towarzyszyc delikatny wzrost obrotow silnika.

Kolega znowu trochę nie w temacie :mrgreen:
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-11-18, 20:33   

wox napisał/a:
KaS602 napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Czy słyszycie dość głośne posapywanie dobiegające z okolicy pedału hamulca, gdy go naciskacie na postoju?

Tak i jest to normalne. Szybkiemu naciskaniu i zwalnianiu pedalu hamulca moze towarzyszyc delikatny wzrost obrotow silnika.

Kolega znowu trochę nie w temacie :mrgreen:


wox bingo :) hihihi
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-11-18, 22:22   

wox napisał/a:
Kolega znowu trochę nie w temacie

wox, czytaj uwaznie. W pierwszym zdaniu swojego postu odpowiedzialem na pytania Jana Ostrzycy dotyczacego wspomnianego odglosu. W drugim zdaniu napisalem co jeszcze moze towarzyszyc pracy serwa hamulcow. Moze wyraz "takze" [ Szybkiemu naciskaniu i zwalnianiu pedalu hamulca moze takze towarzyszyc delikatny wzrost obrotow silnika] by ulatwil sprawe, ale cytujac pytanie i na nie odpowiadajac sprawa dla mnie jest oczywista.
jackthenight, j.w.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-11-18, 22:33   

KaS602 napisał/a:
wox napisał/a:
Kolega znowu trochę nie w temacie

wox, czytaj uwaznie. W pierwszym zdaniu swojego postu odpowiedzialem na pytania Jana Ostrzycy dotyczacego wspomnianego odglosu. W drugim zdaniu napisalem co jeszcze moze towarzyszyc pracy serwa hamulcow. Moze wyraz "takze" by ulatwil sprawe, ale cytujac pytanie i na nie odpowiadajac sprawa dla mnie jest oczywista.
jackthenight, j.w.


Zmiana obrotów silnika nie jest spowodowana pracą serwa.

Spadanie obrotów jest spowodowane chwilowym spadkiem napięcia w aucie, po tym jak włączają się trzy żarówki stopu.

Poza tym KaS przestań każdemu zwracać uwagę aby czytał uważniej, po prostu pisz bardziej zrozumiale.

Edit:
Poza tym jak edytujesz swoje posty to napisałbyś o tym. Sam zwracałeś mi na to uwagę a sam się do tego nie dostosowujesz.
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2008-11-18, 22:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-11-18, 22:34   

KaS602 napisał/a:
Tak i jest to normalne

Przy włączonym silniku :?:

A jeśli piszesz o wyłączonym silniku, to skąd
KaS602 napisał/a:
wzrost obrotow silnika.

Zresztą nie ma się co licytować na słówka - piszesz mało zrozumiale, a później wytykasz komuś niby błędy

Edit:
W kwestii wzrostu obrotów silnika w czasie hamowania - faktycznie, pamiętam, że w benzyniakach zawsze to zjawisko miało miejsce; w dieslach, jakimi jeździłem i jeżdżę już to nie występuje (z "elektryki" jestem słaby - czyżby większa pojemność akumulatora miała wpływ?).
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1105
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-11-18, 22:57   

jackthenight napisał/a:
Zmiana obrotów silnika nie jest spowodowana pracą serwa.

A właśnie że tak, zmienia się podciśnienie w kolektorze dolotowym, ale tylko na wolnych obrotach.
jackthenight napisał/a:
Spadanie obrotów jest spowodowane chwilowym spadkiem napięcia w aucie, po tym jak włączają się trzy żarówki stopu.

To może występować przy słabych silnikach (Fiat 126), albo przy niesprawności układu elektrycznego, albo akumulator nie ma już żadnej pojemności (do wymiany).
Cytat:
w dieslach, jakimi jeździłem i jeżdżę już to nie występuje (z "elektryki" jestem słaby - czyżby większa pojemność akumulatora miała wpływ?).

Tak ma wpływ, ale niezauważalny w dieslu bardziej z innego powodu, czyli większego momentu obrotowego.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-11-18, 23:27   

Mamert napisał/a:
A właśnie że tak, zmienia się podciśnienie w kolektorze dolotowym, ale tylko na wolnych obrotach.


A wcale że nie.

Mamert napisał/a:
To może występować przy słabych silnikach (Fiat 126), albo przy niesprawności układu elektrycznego, albo akumulator nie ma już żadnej pojemności (do wymiany)


Tak to prawda.

Mamert napisał/a:
Tak ma wpływ, ale niezauważalny w dieslu bardziej z innego powodu, czyli większego momentu obrotowego.


Załóż do diesla akumulator 42Ah a na pewno będą spadać obroty.

Moment obrotowy ? Raczej nie ma nic wspólnego z siłą podciśnienia.

Prosty przykład :
Wyobraź sobie dwa elektryczne wentylatory pracujące z szybkością 1000rpm
Sądzisz że jak jeden będzie miał moc 500W a drugi 2000 W to ten z mocniejszą mocą
będzie dmuchał wydajniej ?

To nie moment obrotowy ma tutaj znaczenie tylko ilość obrotów silnika, czym ich więcej tym podciśnienie jest większe.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1105
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-11-19, 00:05   

jackthenight napisał/a:
A wcale że nie.

Widzę, że chyba nie znasz zasady działania serwa, ani nie wiesz gdzie ono jest podłączone (silnik benzynowy), a jest ono podłączone wężem do kolektora dolotowego i wykorzystuje podciśnienie tam występujące. Przy naciskaniu pedału hamulca zaburza się tam to podciśnienie i silnik naprzemian zmniejsza i zwiększa obroty.
W silnikach diesela zwłaszcza doładowanych jest zastosowana dodatkowa pompa, najczęściej napędzana wałem głównym, choć są inne rozwiązania i tego wpływu nie ma.
Moment obrotowy na wolnych obrotach w silniku diesla jest ze 2-3 razy większy niż przy benzynie i zapalenia dwóch lampek po 21 Wat ten silnik nawet nie odczuje i nie ważne czy będzie tam akumulator 100 Ah czy 10 Ah.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-11-19, 00:14   

Mamert napisał/a:
jackthenight napisał/a:
A wcale że nie.

Widzę, że chyba nie znasz zasady działania serwa, ani nie wiesz gdzie ono jest podłączone (silnik benzynowy), a jest ono podłączone wężem do kolektora dolotowego i wykorzystuje podciśnienie tam występujące. Przy naciskaniu pedału hamulca zaburza się tam to podciśnienie i silnik naprzemian zmniejsza i zwiększa obroty.
W silnikach diesela zwłaszcza doładowanych jest zastosowana dodakowa pompa, najczęciej napędzana wałem głównym, choć są inne rozwiązania i tego wpływu nie ma.
Moment obrotowy na wolnych obrotach w silniku diesla jest ze 2-3 razy większy niż przy benzynie i zapalenia dwóch lampek po 21 Wat ten silnik nawet nie odczuje i nie ważne czy będzie tam akumulator 100 Ah czy 10 Ah.


Owszem wiem jak działa i jak jest podłączony.

W swoim aucie nie zauważyłem spadku napięcia - więc twoja teoria upadła.
Natomiast w UNO spadek obrotów występował, a po zmianie zużytego akumulatora na nowy mocniejszy z 42 na 55 Ah, spadek obrotów również przestał występować, więc ?

A ty nadal o tym momencie.
Od kiedy to siła obrotu ma wpływ na wytwarzane podciśnienie ?
Ilość obrotów ma wpływ a nie siła.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1105
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-11-19, 00:31   

jackthenight napisał/a:
A ty nadal o tym momencie.
Od kiedy to siła obrotu ma wpływ na wytwarzane podciśnienie ?

Przecież tłumaczę, że DIESEL ma to inaczej zrobione, a odnoszę się do twojej teorii z napięciem. A tym przypadku chodzi ci o zmianę momentu obrotowego na PRĄDNICY więc jest ważny moment obrotowy silnika.
jackthenight napisał/a:
Natomiast w UNO spadek obrotów występował, a po zmianie akumulatora na mocniejszy
z 42 na 55 Ah, spadek obrotów również przestał występować, więc ?

Tak to jest prawda, ale....
Tu chodzi o wzrost obrotów ponad nominalne wolne obroty i tu odgrywa rolę PODCIŚNIENIE, a co za tym idzie przepływ powietrza na przepływomierzu, co pociąga za sobą zwiększenie obrotów.
Jednym słowem- JEST zaburzenie PODCIŚNIENIA - JEST zaburzenie PRZEPŁYWU- zmienieją się obroty.
Przy tak młodych autach z takimi akumulatorami ZAPALENIE ŻARÓWEK NIE SPOWODUJE ZMIANY OBROTÓW, ponieważ jest pewien nadmiar mocy w układzie elektrycznym.
W twoim UNO pewnie zmieniłeś aku na nowy, bo stary może miał z 5-10 Ah i wszystko się zachowywało jak w 126p.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1105
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-11-19, 00:43   

Tak wracając do tematu Jana, to wiem o co chodzi, bo to słyszałem i dźwięk ten jest wyraźny, tak jakby działanie hamulców powietrznych w ciężarówce (choć nie tak intensywne)
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-11-19, 11:19   

Mamert napisał/a:
A tym przypadku chodzi ci o zmianę momentu obrotowego na PRĄDNICY więc jest ważny moment obrotowy silnika.


Bzdura. Mamert przepraszam ale ty po prostu nie wiesz co to jest moment obrotowy.
Już raz wyjaśniłem na prostym przykładzie, podam ci inny :

Dwóch rowerzystów :

1. Silny, wysportowany - duży moment obrotowy posiada
2. Słaby, cherlak - posiada słaby moment obrotowy - taki odpowiednik maluszka :)

Obaj jadą z prędkością 10 km/h.
Obojgu dynamo wytwarza taką samą ilość energii. Lampka każdemu pali się jednakowo mocno.
Uważasz że temu z większym momentem palić się będzie żarówka mocniej.
Bzdura całkowita.

Wniosek : Moment obrotowy nie ma żadnego wpływu na moc,napięcie wytwarzane przez prądnicę, jak również nie ma wpływu na wytwarzane podciśnienie.

Moment obrotowy jest innym wskaźnikiem- jest to siła obrotu która ma wpływ na przyśpieszenie, dynamikę auta. Szybciej osiągniesz daną prędkość, Można łatwiej zetrzeć gumy :) itp. .


Mamert napisał/a:
Jednym słowem- JEST zaburzenie PODCIŚNIENIA - JEST zaburzenie PRZEPŁYWU- zmienieją się obroty.


To jest jak igła w stogu siana.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1105
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-11-19, 16:52   

jackthenight napisał/a:
Dwóch rowerzystów :

1. Silny, wysportowany - duży moment obrotowy posiada
2. Słaby, cherlak - posiada słaby moment obrotowy - taki odpowiednik maluszka :)

Obaj jadą z prędkością 10 km/h.
Obojgu dynamo wytwarza taką samą ilość energii. Lampka każdemu pali się jednakowo mocno.
Uważasz że temu z większym momentem palić się będzie żarówka mocniej.
Bzdura całkowita.


Oj fizyka nie jest twoją najmocniejszą stroną, ale podałeś dobry przykład na obalenie swojej teorii :mrgreen: .
Otóż mamy osiłka (odpowiednik diesla) podłączamy mu dodatkowe DYNAMO a on nawet tego nie poczuł - PRAWDA ?
No i jest ten herlak (odpowiednik benzynowca) i też dołączamy dodatkowe DYNAMO a on zdycha - PRAWDA ??
Moment obrotowy (HAMUJĄCY) alternatora rośnie wraz z dodatkowo przyłączanymi odbiorami, aż do zwarcia gdzie teoretycznie powinien zatrzymać silnik i jest to wykorzystywane w hamowaniu silników elektrycznych.
I czemu k...a mieszasz bezprzerwy podciśnienie z momentem obrotowym ???
Sorry ale z takim lamerem elektryczym juz na ten temat dyskutować nie będę, nie dość że nie rozumiesz co napisałem o zależności serwa z kolektorem dolotowym, oraz nie wiesz co to jest moc, moment obrotowy i ich zależność, to jeszcze mieszasz te dwie sprawy razem do kupy i robisz po prostu zamęt w wiedzy technicznej.
Więc wytłumacz mnie jedno, jakim cudem twierdzisz że zapalone żarówki stopu spowalniają obroty silnika, pleeeeeease wytłumacz mi to jaka to jest zależność
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2008-11-19, 17:45   

ano taka, że pobierają prąd i nim zadziała regulator napięcia, może być minimalne wahnięcie obrotów. jeśli chodzi o serwo to z wieloletniego doświadczenia wiem, że też może powodować chwilową zmianę obrotów. pozdr
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-11-19, 18:14   

Mamert napisał/a:
Sorry ale z takim lamerem elektryczym juz na ten temat dyskutować nie będę


Cieszę się.
_________________

 
Pit 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 42
Skąd: Nowa Sarzyna
Wysłany: 2008-11-19, 18:29   

Mamert napisał/a:

Więc wytłumacz mnie jedno, jakim cudem twierdzisz że zapalone żarówki stopu spowalniają obroty silnika, pleeeeeease wytłumacz mi to jaka to jest zależność

Nie wiem o czym piszecie ale jak mam włączone w Lanosie ogrzewanie tylnej szyby to mi szybciej silnik chodzi :-)
_________________
Pit

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne