Wymieniłem olej, (do tego sam, bo zawsze tak robię) bo był już bardzo brudny. A do tego moja główka nie godziła się ze złodziejską ceną wymiany oleju, jaką serwuje serwis.
Więc wpisu nie mogę mieć, chyba że sam go sobie umieszczę ( warsztat samochodowy "waski", wymienił olej ).
A co wymiany oleju przez nich, to nie ma takiej opcji, bo płacę tylko za coś, a nie za powietrze.
Ale to jest podstawą utrzymania gwarancji na auto.
Co prawda, my nie wiemy co naprawdę w ASO leją do silnika, ale nie całe 60 zł (tyle płaciłem za tę usługę, gdy wymieniałem olej po dotarciu) za wymianę oleju jeszcze jest do przełknięcia. Do mnie bardziej przemawia, to, że miałbym problem z utylizacją zużytego oleju (i właśnie z tego tytułu godzę się na płacenie tych pieniędzy), aniżeli chęć płacenia za tę "ciężką i skomplikowaną pracę" jaką musi wykonać "fachowiec" w ASO.
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-12-06, 19:11
Naprawdę nieźle się ubawiłem jak usłyszałem w salonie w Świętochłowicach:
"Panowie mylicie się. To Dacia jest tanią marką, nie zaś ceny przeglądów serwisowych".
Ciekawe, kto ostatnio tak ostro wykłócał się telefonicznie o ceny przeglądów w tym salonie... Ja swoje zdziwienie też dołożyłem podczas wizyty...
Koszt drugiego przeglądu połączony z wymiana oleju to 375 zlp. Przy okazji wymienili filtry, wyczyścili przednie tarcze hamulcowe (czasami piszczały przy mocnym naciśnięciu pedału), i zabezpieczyli nadkola.
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ja żadnych kuponów (bony serwisowe) nie dostawałem, ale ceny starali się utrzymać na poziomie zalecanym przez centralę. Oczywiście było ASO (złożyłem skargę), które nie chciało się trzymać tych cen, więc przegląd wykonałem w innym ASO.
Autoryzowane Serwisy Dacia gwarantują stałość cen opisanych w cenniku. Klient przy każdej wizycie w serwisie otrzymuje Bon Serwisowy Dacia, na którym znajdują się:
* opis wykonanego przeglądu (lub naprawy)
* opis następnej wizyty (kiedy powinna nastąpić, jakie usługi powinny zostać wykonane i jaka będzie ich cena).
Klient nie będzie więc zaskoczony nagłą zmianą cen czy ten różnicą cen pomiędzy różnymi serwisami.
Również przy zakupie nowego samochodu Klient otrzymuje Bon Serwisowy Dacia z ceną i planowaną datą pierwszego przeglądu.
Powinien - ponieważ bon jest wystawiany przez Renault Polska (głównego - i jedynego? - oficjalnego przedstawiciela-importera Dacii w Polsce), a nie przez konkretnego dilera/ASO.
A jeśli ASO nie chce się do niego zastosować, to należy to zgłosić właśnie do centrali RP - obiecali dyscyplinować oporne firmy <:
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-12-15, 12:43
yarocz napisał/a:
Dzięki za informacje.
Ja również dostałem Bon przy kupnie auta, ale musiałem się upomnieć bo zapomnieli - niezła bujda. Dopiero jak im przypomniałem to przepraszali i wtedy mi dali bon na przegląd po roku lub 15tyś.
Auto wciąż sprawne - ale w portfelu mniej o 670zł :(
Te serwisy zaczynaja mnie wkurzać co 20 tys km wymieniają filtr paliwa...
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
Wysłany: 2009-01-07, 18:25 Re: Przegląd po 60tys.km
Black Eryk napisał/a:
Auto wciąż sprawne - ale w portfelu mniej o 670zł :(
Te serwisy zaczynaja mnie wkurzać co 20 tys km wymieniają filtr paliwa...
Nie wiem co masz w książce przeglądów, ale u mnie stoi wyraźnie - filtr paliwa co 40 tys. km. Chyba Cię naciągnęli?
W Fordzie Fusion (TDCI) wymiana filtra paliwa jest co 60 tys. km - oczywiście mnie też chcieli naciągnąć na wcześniejszą wymianę (puścili bajeczkę o przepalających się grzałeczkach - co podlegało gwarancji - nie dałem się naciągnąć). Po wymianie filtra (po 60 tys. km.) zażyczyłem sobie, by dali mi zużyty filtr - rozbebeszyłem go z ciekawości i wyglądał tak, jak na załączonych fot.
Może fachowcy (tak przy okazji) wypowiedzą się na temat stanu tego filtra?
filtr paliwa2.jpg od wewnątrz
Plik ściągnięto 194 raz(y) 126,14 KB
filtr paliwa.jpg to jest oczywiście część zewnętrzna - od baku
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-01-07, 21:14 Re: Przegląd po 60tys.km
Black Eryk napisał/a:
Te serwisy zaczynaja mnie wkurzać co 20 tys km wymieniają filtr paliwa...
Mnie pewnie też zaczną, chociaż mam benzynę ale przegląd co 15 tysięcy to paranoja, będę miał dwa przeglądy w roku a jak dobrze pójdzie to i 3 ale mam nadzieje że to tylko czarny scenariusz.
Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 62 Skąd: Wrocław - Polkowice
Wysłany: 2009-01-08, 20:44 Re: Przegląd po 60tys.km
Black Eryk napisał/a:
Auto wciąż sprawne - ale w portfelu mniej o 670zł :(
Te serwisy zaczynaja mnie wkurzać co 20 tys km wymieniają filtr paliwa...
Ja wtrącę swoje kilka groszy jako mechanik silników CAT i DEUTZ (wiem robię silniki konkurentów) nie oszczędzaj na filtrze paliwa i odstojniku wody. Masz pewność ze do układu wtryskowego idzie oczyszczona ropa. Swoje widzę co poniektórzy leja do baków na kopalniach to nóż się w kieszeni otwiera. A potem krzyk o gwarancje i awantury ma pan to K.. zrobić. Albo kup sobie filtr i odstojnik i sam wymieniaj, 15min roboty :) Pamiętaj o zalaniu ropą żeby nie zapowietrzyć układu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum