Witam.
Wspomniana kontrolka w moim Loganie czasami lubi sobie pomigać. Ostatnio zauważyłem podczas pracy na postoju. Po chwili miganie ustaje i kontrolka gaśnie.
Mam zatem pytanie o przyczynę: czy to może być sprawa filtrów paliwa (mam też LPG). Nie pamiętam tylko czy auto wtedy pracowało na gazie.
W instrukcji podano, żeby się udać do ASO.
Co o tym sądzicie ?
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2010-01-19, 14:04, w całości zmieniany 1 raz
Napewno, nie można tego objawu bagatelizować. Albo podjedź do jakiegoś warsztatu i spytaj czy nie mają programów diagnostycznych do daćki. Wiadomo jakie to są programy . Bo skolei w ASO to biorą niewiadomo ile za podpięcie kompa.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-10-17, 20:35
Kotrolka wygląda jak wygląda czyli CHECK ENGINE taka emitekona silnika, tylko pytanie jak wygląda wydech, bo auto z 2005 r.. Jeżeli go gdzieś "przygniotłeś" to może być tego przyczyną ( objawy z Toyoty Rav 4), a może być przyczyną GAZ.
No i teraz się zaczną przytyki do mnie (znany miłośnik gazyfikacji wsi i samochodów wini GAZ o usterki). Niestety równie dobrze można winić fracuski diesel o "usterkę" jednego z naszych kolegów z niebieskim dymem.
Jeżeli wydech jest w CAŁKOWITYM POŻĄTKU to pojechałbym na serwis instalacji gazowej (możliwe że jeden z wtrysków gazu padł).
Witam, mam ten sam problem.
Najczęściej występuje on podczas pierwszego rozruchu przy mrożnej pogodzie,jak są wyższe obroty silnika(tak więc nie pracuje na gazie).Może ktoś z kolegów rozwiązał ten problem?
Miałem nie dawno identyczny problem. Po odpaleniu silnika rano, kiedy był zimny i chodził jeszcze na benzynie, mrugała czasem kontrolka oczyszczania spalin, a silnik pracował trochę nierówno. Przyczyną był zanik luzów na zaworach. Niestety ten silnik przy pracy na LPG ma taką właściwość, że zmniejszają się do zera luzy na zaworach i w końcu na zimnym silniku zawory się nie domykają, co powoduje nierówną jego pracę i miganie kontrolki. U mnie problem się pojawił po ok. 13 tys. km od założenia LPG.
U dilera stwierdzili konieczność regulacji luzów zaworowych oraz wymiany świec, za co zażyczyli sobie 600PLN (400PLN zawory + uszczelka pod pokrywę, 200PLN świece + wymiana).
Zaznaczam, że:
- przed podpisaniem umowy o kupnie Logana, zażądałem od dilera adnotacji na umowie, że w założenie LPG nie powoduje utraty gwarancji i taką adnotację uzyskałem,
- po instalcji LPG za pośrednictwem dilera u którego kupiłem Logana, uzyskałem u tegoż dilera wpis w książce gwarancyjnej o podtrzymaniu warunków gwarancji.
O konieczności regulacji luzów zaworowych i wymiany świec co 13tys. km. za sumę 600PLN nikt u dilera mnie nie poinformował, gdybym o tym wiedział, nie zdecydował bym się na zakup Logana.
Cóż, niestety tak to wygląda w praktyce. Jak ktoś ma dużą siłę przebicia i lubi walić pięścią w stół, to może powalczyć, dobrze im to zrobi. Ponieważ jednak zakończyłem niedawno jedną wojnę z dilerem i miałem chwilowo dosyć, regulację luzów zaworowych przeprowadziłem we własnym zakresie, problem zniknął jak ręką odjął. Świec nie wymieniałem.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2009
Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 218 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-08, 09:48
Odświeżając trochę temat! Pożyczyłem na kilka miesięcy thalie z 2004 benzyna. Niestety 2 dni temu zaświeciła mi się ta kontrolka oczyszczania spalin i wyczułem że silnik nierówno pracuje. Obroty na biegu jałowym delikatnie skaczą. Po przeczytaniu róznych wiadomości na forach obstawiam że padła cewka ( ponoć dosyć popularny problem w renówkach ). Moze ktoś da mi namiary w Warszawie gdzie to można tanio zrobić ( koszt podłączenia pod kompa by upewnić się że to cewka + koszt cewki ( ok. 200zł? ) + robocizna )
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2009
Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 218 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-08, 10:24
Tak, mam zamiar sprawdzić najpierw w serwisie na programie diagnostycznym ( koszt. min. 50 zł.? ). Napisałem że obstawiam cewkę a nie że na 100%. Nie równa praca silnika jest i na zimnym i na ciepłym silniku.
Co do wymiany to jakieś trzeba kabelki z napięciem podłączać? Nie znam się zupełnie na tych sprawach więc nie wiem czy się podejmę wymiany.
P.S. nawet nie wiem gdzie ona jest :)
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2010-01-19, 13:58, w całości zmieniany 1 raz
nie potrzeba żadnych kabli jedynie klucz by odkręcić cewkę. pamiętaj że są 4 cewki więc musisz sprawdzić na próbach która to. Jeśli to cewka to radził bym ci też wymienić wszystkie, wiem z doświadczenia że zaraz następne 3 padną ale to w silniku 1,6 16V z cewkami Sagema(najgorsze) polecam cewki BERU
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2010-01-19, 13:59, w całości zmieniany 1 raz
wyjmujesz starą wkładasz nową patrzysz czy nadal masz te same objawy na jałowym, jeśli ich nie widzisz przejedź sie kawałek z 1Km zatrzymaj samochód i na jałowym znowu zobacz czy jest ok jeśli jest OK to była ta cewka jeśli nie podmieniasz w 2-3-4 cewkę aż dojdziesz która to.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2009
Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 218 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-08, 22:23
dzięki za wyczerpującą odpowiedź, czyli i tak najpierw muszę sprawdzić na komputerze czy to cewka bo metoda sprawdzenia cewki wymaga zakupu jednej nowej.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2009
Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 218 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-18, 15:27
po chwilowej "zawieszce" tematu wracam do pytania gdzie mogę tanio podłączyć thalię pod kompa? Chodzi bardziej o rejony Warszawy południowo centralnej niż północnej :)
Wysłany: 2010-01-18, 21:12 Check Engine, czyli to co ekstremalnie rozprasza
Dzisiaj, wyjeżdżam z Krk włączyła się kontrolka (może od razu po ruszeniu zapaliła się, bo zauważyłem bardzo szybko). Nie zgasła mimo że zrobiłem postój kilkunasto minutowy w Jerzmanowicach i ogólnie jechałem dość spokojnie. Starałem się na światłach gasić silnik licząc że po zapaleniu zgaśnie. I ogólnie ze strachem jechałem w kierunku domu (bo to pomarańczowa lampka więc z delikatnymi obawami).
Dojechałem do domu, poszedłem po interfejs diagnostyczny, wchodzę do auta włączam zapłon - check engine się nie pali... ale jak już jestem to sprawdzam błędy OBD - P0506 (zbyt wysokie, czy tam niskie obroty układu biegu jałowego). Błąd pewnie pojawił się jako błąd komputera w trakcie gdy samochód mi zgasł w trakcie próby wyjazdu z zaspy, bo by się pewnie powtarzał a trochę pojeździłem jeszcze dzisiaj po mieście. Z powodu LPG jednak miałem niezłe obawy o sondy lambdy, czy jakieś inne czujniki układu wydechowego czy paliwowego, ale na szczęście nic poważnego.
To by było na tyle
PS Naprawdę ta kontrolka rozprasza, bo co kilka sekund zerkasz czy nie pali się coś czerwonego, albo może zgaśnie
No i się problem pojawił... Co prawda zostało to przesunięte do oczyszczania spalin a problem jest inny ale ok.
Drakula na jałowym 2k obrotów i nic się z tym nie da zrobić - rano jeszcze było w porządku 30-40km i pojawiły się schody. Jutro idzie do ASO ;(
Tak, okazało się coś dziwnego... Układ zniknął po prostu go nie było. Dostałem na szczęście od razu samochód od PZU z Europcar (Ford Focus 1.6 100KM 2009rok...).
Dzisiaj odbiorę Drakulę to napiszę więcej. Oczywiście naprawa nie gwarancyjna ponieważ nic się nie zepsuło a po prostu czegoś nie było
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2009
Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 218 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-22, 12:11
ja tą thalie oddaje dzisiaj do mechanika, byłem u niego w środę, kontrolka się świeciła ale silnik pracował normalnie ( tydzień temu kiedy był ostatnio używany obroty skakały ), powiedział że zacznie od sprawdzenia świec a potem zobaczymy, podłączenie pod kompa u niego 50zł więc nie zdzierstwo to liczę że zrobi to tanio cokolwiek się okaże :)
jeśli chodzi cenowo to albo źle zrozumiałem, albo aso naprawdę tanio mnie potraktuje...
120zł podłączenia do komputera, 60zł naprawa, albo źle zrozumiałem...
(może 160zł naprawa?), ale i tak jak na aso jestem mile zaskoczony...
Z drugiej strony szkoda mi się już rozstawać z focusem. Chyba się polubiliśmy, a tu trzeba go odstawić.
EDIT: A jednak okazało się że nic się nie zepsuło, wszystko było tylko nie było styku między układem a silnikiem krokowym...
Ostatnio zmieniony przez czaju 2010-01-22, 19:45, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2009
Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 218 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-23, 11:43
a ja narazie wiem że jednak sonda lambda padła i teraz stoje przed decyzją czy oryginalna czy jakiś zamiennik np. Bosha, najelepiej jakaś nie uniwersalna tylko dokładnie do Thali 1,4
Jak oryginalna to tylko aso zapewne.
Ojciec do Corolli 1.6 16v założył Boscha za ok 200zł (zajęło mu to jakieś 15min) i samochód odżył. W ASO za oryginał i robociznę zawołali 1200zł. Toyota zrobiła już ok 20k od wymiany i nic się nie dzieje (nie ma tam LPG)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum