Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Marcin
2008-01-24, 00:10
Eksploatacja w warunkach zimowych
Autor Wiadomość
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-01-05, 15:13   

Mamert napisał/a:
W Palio 1.4

To tak jak ja... Nie wiem skad taka roznica w ogrzewaniu miedzy moja sienka, a Twoim palio i prawde mowiac nawet nie mam ochoty dociekac... :)
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-01-05, 15:51   

W Sandero ogrzewanie jest rewelacyjne(aby nie zapeszyć).
Dzisiaj przy -11 stopniach po dwóch kilometrach miałem już ciepło w całym aucie, a po następnych dwóch zdjąłem czapkę , rękawiczki i rozpiąłem kurtkę bo było mi za gorąco.

Jak się auto rozgrzeje (te cztery kreski na wskaźniku temp. cieczy chłodzącej) to przy maks. otworzonym zaworze nagrzewnicy i włączonym wentylatorze na 3 biegu leci bardzo gorące powietrze. Żona z dzieckiem zawsze wtedy mówią aby zmniejszył ogrzewanie bo jest im za gorąco a siedzą na tylnych siedzeniach.
W porównaniu do UNO to jak dzień do nocy.
_________________

 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-01-05, 19:04   

Nie mam porównania do Sieny, do Uno to nie ma co porównywać (w UNO przez kratki był tylko nawiew zimnego powietrza :-P ), w stosunku do aut klasy średniej (także Renault) w Loganie raczej gorsza wydajność - ale da się żyć i jechać bez kurtki - chyba że ktoś lubi + 30 - ale to nie zdrowo :lol:
_________________
GeRRaD
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-01-05, 19:22   

Ja wyjeżdżam z ogrzewanego garażu bez kurtki (z żoną i synem - też bez kurtek) i pokonując 50 km trasę ogrzewanie mam ustawione na max, ale nie włączam w ogóle wentylatora (jeśli na zewnątrz jest do -8; jeśli jest zimniej włączam wentylator na 1). W odwrotnym kierunku (wychłodzone auto) - wsiadamy w kurtkach (i tak już do domu), ogrzewanie na max, a wentylator początkowo na 2 (czasem na 3), później na 1. W ciągu najbliższych dni zapewne będę miał możliwość sprawdzić ogrzewanie przy około -20.

Edit:
No i zaliczyłem jazdę w temperaturze około -24. Ogrzewanie na max, wentylator na 2, ja bez kurtki i zaczynało robić się zimno (nie podkręcałem na 3). Po godzinnym postoju (auto w Słońcu) wsiadłem do auta (było około -15) i wentylator włączałem tylko co jakiś czas na 1.
Ostatnio zmieniony przez wox 2009-01-11, 21:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2009-01-05, 21:03   

Ja na razie jestem zadowolony, a zawsze jeżdżę bez kurtki (nie parkuje też w garażu). Na razie we Wrocławiu było -10 jak jechałem, ale jutro ma być co najwyżej -16 w dzień, a nad ranem -20 lub mniej. Wtedy zobaczymy czy Logan da sobie radę!
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2009-01-05, 21:32   

jackthenight napisał/a:
W Sandero ogrzewanie jest rewelacyjne(aby nie zapeszyć).
Dzisiaj przy -11 stopniach po dwóch kilometrach miałem już ciepło w całym aucie, a po następnych dwóch zdjąłem czapkę , rękawiczki i rozpiąłem kurtkę bo było mi za gorąco.

Jak się auto rozgrzeje (te cztery kreski na wskaźniku temp. cieczy chłodzącej) to przy maks. otworzonym zaworze nagrzewnicy i włączonym wentylatorze na 3 biegu leci bardzo gorące powietrze. Żona z dzieckiem zawsze wtedy mówią aby zmniejszył ogrzewanie bo jest im za gorąco a siedzą na tylnych siedzeniach.
W porównaniu do UNO to jak dzień do nocy.

U mnie jest tak samo bardzo szybko ciepło.Szybciej niż w Matizie
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-01-05, 21:40   

U mnie też (ciągle) wszystko świetnie działa - dziś rano było prawie -15, a ciepło się zrobiło po jakichś 5 minutach (wg raportu żony :)

Ogólnie z doświadczeń wynika więc, że problem KaSa jest raczej jednostkowy, a nie TTTM (3TM ;)

A TSD ciekawe, co u u autora tego wątku?...
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-01-05, 22:04   

laisar napisał/a:
że problem KaSa jest raczej jednostkowy

To raczej nie jest problem (w sensie wady, usterki)... Po prostu w Sienie bylo lepiej, tylko tyle chcialem powiedziec. Przy ponad minus 20 stopniach w loganie sporo trudniej utrzymac temerature wewnatrz samochodu, ktora umozliwi komfortowe podrozowanie (bez czapki, kurtki, nausznikow, rekawiczek czy innych ogrzewaczy...).
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2009-01-06, 12:26   

w talii ogrzewanie raczej bez rewelacji. powiedziałbym lekko-średnie , mimo, że silnik nawet teraz łapie szybko odpowiednią temp. i ładnie ją trzyma cały czas. pozdr
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-01-06, 15:29   Zima i komputer pokładowy

Po ostatnich mrozach obawiałem się czy Dracula odpali , w końcu mam LPG, ale wszystko gra i śpiewa można rzec działa jak od dotknięcia różdżki. Jedna rzecz tylko mnie rozbawiła.
Zamarzł mi komputer pokładowy a jak to się objawia... jego przełączanie jest w zwolnionym tempie a podświetlenie też wolniej się rozjaśnia itp. po prostu taki żółw. Oczywiście po nagrzaniu auta wszystko gra ale ot taka ciekawostka.

Czy komuś też coś w aucie zamarzło ? :mrgreen:
 
kier 


Marka: Dacia/Dacia
Model: Logan/Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI/SCe 1.0
Rocznik: 2007/2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 305
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2009-01-06, 18:45   

gigi303 napisał/a:
Czy komuś też coś w aucie zamarzło ? :mrgreen:


Taaaa, mi, olej w misce olejowej ;) albo petrygo :)
Aaaaa i pedał sprzęgła nie chciał odbić od podłogi ;)

--
pozdrawiam
kier
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2009-01-07, 08:27   

Wczoraj wieczorem i u nas zrobiło się -20 lub mniej i muszę przyznać, że Logan dobrze się spisał. Po nocy pod chmurką dziś rano ładnie zapalił (choć ok. 1 s dłużej to trwało niż normalnie i przez pierwsze kilka sekund pracy trochę... skrzypiał, świszczał?). Ogrzewanie dało radę, nawet boczne tylne szyby się rozmroziły, a nie grzałem na maxa. Ale warunki ekstremalne, szron na lusterku wsteczny, pomarańczowy wyświetlacz oczywiście dostaje niezłego opóźnienia (ale to normalne w ekranach ciekłokrystalicznych), no i na początku nie da się właściwie utrzymać kierownicy bez rękawiczek. Ale przynajmniej pustawo na drogach, a jak nagle wszyscy wolno jeżdżą!
 
Lupo 


Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 175
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-01-07, 11:11   

jurek napisał/a:
w talii ogrzewanie raczej bez rewelacji

Sprawdz filtr powietrza. U mnie grzeje jak w piecu i po 5 minutach sie rozbieram..

gigi303 napisał/a:
Czy komuś też coś w aucie zamarzło ?

Plyn od spryskiwacza - choc zimowy, zamienil sie w granulki...
_________________
Always look on the bright side of your life.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2009-01-07, 12:44   

Lupo- a co ma filtr powietrza do ogrzewania? pozdr
 
Lupo 


Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 175
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-01-07, 12:48   

Chodzilo mi o filtr od wentylacji - przeciwpylkowy. W focusie jak mialem zapchany to o cieple mozna bylo zapomniec.
_________________
Always look on the bright side of your life.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2009-01-07, 15:23   

filtr wymieniałem we wrześniu. pozdr
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-01-08, 14:27   

Witam! na forum po raz pierwszy.
Ogrzewanie wnętrza to dziś "gorący" temat więc postanowiłem podzielić się spostrzeżeniami.
1. Ogrzewanie nóg kierowcy w moim Loganie także pozostawia wiele do życzenia. Podczas gdy pozostawiona na dywaniku pasażera gazeta jest podwiewana przez nawiew. Od strony kierowcy jest praktycznie żaden. Na domiar złego po zmianie kierunku nawiewu ( z szyba na szyba/nogi ) plus zmiana na obieg otwarty odczuwam lodowaty powiew na lewym kolanie (też tak macie?).
2. Aby szybciej nagrzać wnętrze po starcie w zimny poranek włączam obieg wewnętrzny (mam taki nawyk z astry gdzie działało to doskonale - w Loganie tak se) aż do ukazania się czterech kresek na wskaźniku temp. silnika.
3. Spadek temperatury nawiewu podczas szybkiej jazdy wydaje się być normalny. Silnik nie grzeje się za mocno, chłodnica oddaje więcej ciepła. Latem jeździłem eskortem, który mocno się grzał - przy prędkości 120 km/h na odcinku kilku km wskaźnik temp. wskazywał górną granicę pola minimum.
4. Duża kabina Logana MCV długo się nagrzewa a po zmniejszeniu temperatury i intensywności nawiewu dość szybko wychładza. Pomimo tego mam wrażenie że izolacja kabiny jest dobra - przy rozmrożonych szybach bocznych i prawej tylnej na blachach długo trzyma się szron.
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2009-01-08, 14:33   

Beckie napisał/a:
Na domiar złego po zmianie kierunku nawiewu ( z szyba na szyba/nogi ) plus zmiana na obieg otwarty odczuwam lodowaty powiew na lewym kolanie (też tak macie?).


Nie.
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1105
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-01-08, 14:46   

Beckie napisał/a:
Na domiar złego po zmianie kierunku nawiewu ( z szyba na szyba/nogi ) plus zmiana na obieg otwarty odczuwam lodowaty powiew na lewym kolanie (też tak macie?).

Lepszym rozwiązaniem jest przestawienie na pozycję "nogi" lub "nogi/korpus" bo i tak na szybę jest podawane ciepło i nie paruje.
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-01-08, 19:50   

Ja mam jeszcze jedną obserwację - wraz ze wzrostem prędkości podróżowania wzrasta siła i intensywność nawiewu ciepłego powietrza (na jednym wybranym biegu dmuchawy).
_________________
GeRRaD
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-01-08, 19:55   

Mamert napisał/a:
Beckie napisał/a:
Na domiar złego po zmianie kierunku nawiewu ( z szyba na szyba/nogi ) plus zmiana na obieg otwarty odczuwam lodowaty powiew na lewym kolanie (też tak macie?).

Lepszym rozwiązaniem jest przestawienie na pozycję "nogi" lub "nogi/korpus" bo i tak na szybę jest podawane ciepło i nie paruje.


Mi wieje w prawe ucho przy takim ustawieniu :mrgreen:
 
Fromage 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,6
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 88
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2009-01-08, 21:20   

U mnie też ogrzewanie działa bardzo dobrze, na 3 stopień dmuchawy chyba jeszcze ani razu nie dałem. Starcza na 2 i temp. na max.
_________________
"I not only think that we will tamper with Mother Nature, I think Mother want's us to"
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2009-01-10, 09:56   

GeRRaD napisał/a:
Ja mam jeszcze jedną obserwację - wraz ze wzrostem prędkości podróżowania wzrasta siła i intensywność nawiewu ciepłego powietrza (na jednym wybranym biegu dmuchawy).


Rzeczywiście, też mi się tak wydawało ;-)
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2009-01-10, 14:22   

bo wraz z prękością, wzrasta też naturalny czyli niewymuszony przepływ powietrza. Gdyby wlot pow. był usytuowany inaczej, to podczas szybszej jazdy nie trzeba byłoby wcale włączać dmuchawy, oprócz pracy klimy, gdzie jest to konieczne. pozdr
 
Sun 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 14
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2009-01-11, 20:58   

Odnośnie ogrzewania:
Nawiew na 2 i działa perfekcyjnie po ok. 10 min., zwiększenie nawiewu np. do 3 powoduje chłodniejszy nawiew.
W ciągu pierwszych minut jazdy, dwu- lub trzy- krotne zatrzymanie pojazdu (np na światłach) w odstępie paru kilometrów zwiększa temperaturę grzania.

Te same objawy miałem w dieslu Skody Octavia :lol:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne