To ma na pewno związek z tym, że jest coraz zimniej. Zimą to prawie nigdy nie miałem 4 kresek.
Co do pojawiania się i znikania kresek to masz silnik benzynowy. On bardzo szybko się nagrzewa a także szybko ochładza więc jak jechałeś ze stałą prędkością bez wysokich obrotów to temperatura spadła bo chłodziło go powietrze.
_________________ Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-09-14, 11:42
Miałem to we Fiacie i to jest termostat. Silnik wytwarza tyle ciepła że spokojnie można ogrzać domek jednorodzinny, więc przy zamkniętym termostacie i włączonym ogrzewaniu temperatura nie powinna w czasie jazdy spaść do dwóch kresek. Na krótkich trasach będzie zwiększone zużycie paliwa.
temperatura nie powinna w czasie jazdy spaść do dwóch kresek. Na krótkich trasach będzie zwiększone zużycie paliwa.
Mam nadzieję, że masz na myśli benzyniaki, bo u mnie 4 kreski to ja widziałem zaledwie kilka razy (m.in. na bardzo długim, górskim podjeździe oraz sporadycznie w korkach, przy temp. otoczenia ok. 30 stopni i włączonej klimatyzacji), a tak to prawie zawsze 2 kreski. Wcześniej w Fordzie (bardzo podobny system wyświetlania informacji o temp. i ilości paliwa) na przestrzeni ponad 90 tys. km podobnie - prawie zawsze 2 kreski.
Zdaję sobie sprawę, że moje spostrzeżenia nie są typowe (tak jak, np. o śr. zużyciu paliwa), ale dla kogoś, kto preferuje ekonomiczny styl jazdy moje uwagi mogą być ważne.
Reasumując - 2 kreski, to wcale nie jest źle (przynajmniej w silnikach dCi)
Też bym stawiał na termostat - w benzyniakach przy takiej temperaturze otoczenia objawy o jakich piszesz nie powinny mieć miejsca. Albo winne sa jakieś elektroniczne chochliki w wyświetlaczu, połączeniach itp.Obserwuj i daj znać co dalej.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-09-14, 18:17
Kratylos ma benzyniaka, więc się odnoszę do benzyny, u mnie w MCVce dwie kreski po 1 km, a następne dwie po następnych 1-1,5 km. A jak już wskoczą cztery kreski to nie spadło do dwóch.
U mnie w 1.5dci 2 kreski w zimie przy spokojnej jeździe to norma - ostra jazda potrafi zwiększyć do 4 kresek - ale jak się uspokoi styl jazdy to czasem znowu spada do 2 kresek.
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
Po pierwsze: nie kazdy posiadacz auta ma swoją firmę.
Po drugie : części droższe o ponad 100% to już przesada /mowa o częściach firmowych/
Po trzecie : Cena 1 rgdz 170 -200 zł to też za dużo/ np. zdiadnozowanie scenica - podpięcie pod komputer- 90zł, normalne zdzierstwo, trwa to ok 7 min./
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-01-07, 11:05
arturo napisał/a:
Też czułem że to termostat ale w ASO podłączyli samochód do kompa było to w lutym tego roku (oczywiście na hali było ciepełko) i sprawdzali przy jakiej temperaturze włączy się wentylator. Włączył się w odpowiednim czasie . Później SZEF tego serwisu wsiadł ze mną do samochodu i robiliśmy jazdę próbna . Gdy wyjechałem na szosę temperatura spadła do 2 kresek. Ale n ie zrobiło to na mim żadnego wrażenia i powtórzył słowa "że wszystko jest ok, i nie ma czego się czepiać"
Mam dokładnie to samo. Wskaźnik temp. nawet po dłuższej jeździe pokazuje dwie kreski, a serwis stwierdzi, że tak ma być. Podobno winny jest wyświetlacz temp. bo niedokładny a nie termostat.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-01-07, 21:18
a ja u siebie nigdy nie widziałem więcej niż 4 kreski. Nie wiem ile bym się starał i ile w korku stał 4 kresek nie przekroczy, jakieś sugestie ? A może tak powinno być ?
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-01-07, 21:53
gigi303 napisał/a:
a ja u siebie nigdy nie widziałem więcej niż 4 kreski. Nie wiem ile bym się starał i ile w korku stał 4 kresek nie przekroczy, jakieś sugestie ? A może tak powinno być ?
Tak powinno być.
Odłącz wtyczkę od wentylatora chłodnicy a na pewno zobaczysz więcej niż 4 kreski :)
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-01-08, 00:19
gigi303 napisał/a:
a ja u siebie nigdy nie widziałem więcej niż 4 kreski. Nie wiem ile bym się starał i ile w korku stał 4 kresek nie przekroczy, jakieś sugestie ? A może tak powinno być ?
U siebie kiedys widzialem. Po ostrej jezdzie wylaczylem silnik na ~minute, a po wlaczeniu zapalilo sie 6 kresek, jednak pompa plynu chlodzacego szybko to zniwelowala do 4...
Tak gwoli informacji, bo przypadkowo akurat znalazłem w serwisówce szukając oczywiście czegoś zupełnie innego (:
0 kresek - temperatura poniżej 50 °C
2 kreski = temperatura od 50 do 80 °C
4 kreski = temperatura od 80 do 105 °C
6 kresek = temperatura od 105 do 115 °C
9 kresek = temperatura powyżej 115 °C
Wysłany: 2009-01-20, 19:16 Temperatura pracy silnika/wskaźnik temperatury pł.chłodz
Przedmiotem refleksji i rozważania jest temperatura płynu w jeździe w normalnym trybie w silniku diesel, a konkretnie w Dacii Logan silnikiem 1,5 dCi, 68 KM (K9K 792).
Celem wyjaśnienia jest wymiana termostatu i zamontowania o prawidłowych parametrach celem prawidłowej pracy silnika i oszczędnej eksploatacji auta.
Instrukcja obsługi Dacia Logan str.1,36 Wskaźnik temperatury płynu w układzie chłodzenia podaje, że „ Przy jeździe w normalnym trybie palą się cztery punkty (kreski), zależy od temperatury płynu w silniku”. To jest, że ja eksploatuję auto w nie normalnym trybie ponieważ świeci dwie kreski , a latem od czasu do czasu pojawiały się cztery.
ASO przy pierwszym przeglądzie serwisowym, badała problem przy podłączonym komputerze i pracującym silniku przez 2,5 godziny stwierdziła, że można jeździć na dwóch kreskach, ale na piśmie nie chcieli stwierdzić i wnieść poprawkę w instrukcji obsługi .
W czasie analizy badanego problemu nasunęły się refleksje , zapytania i spostrzeżenia.
-Literatura handlowa podaje termostaty dla diesel temperatura otwarcia 83° C , a benzynowych 89º C.
-Literatura techniczna podaje termostaty o temperaturze otwarcia 89º C dla obu silników.
(Instrukcja napraw Dacia Logan wyd. 2008 r.-wersja niemiecka i w programach napraw )
Może w moim przypadku wskźniki zaprogramowane na termostat otwarcia przy temperaturze 89º C, a zamontowany termostat na temperaturę otwarcia 83° C. i w korpusie nie uzyskuje się temperatury 89º C a tym samym czterech kresek. ASO Renault to użytkownika traktuje jak intruza a tłumaczy tak naiwnie jak gdyby każdy użytkownik był z zespołem Dovna. Nadmieniam ,że w książce napraw Diesla mają aż trzy układy chłodząco-grzewcze tj. duży, mały i filtra oleju, natomiast benzyniaki dwa układy.
Jeżeli może z Klubowiczów posiada układy chłodzące Diesla w aksonometrii z przepływami cieczy i parametrami termostatów, to proszę podzielić się tymi wiadomościami. I zapytanie za 100 punktów. Jaka właściwa temperatura pracy silnika dCi. Wyrazy szacunku.Wiktor.
Jeśli chodzi o coś podobnego do tego poniżej, to jeśli masz dostęp do instrukcji serwisowych to tam oczywiście to znajdziesz - plik "MR388LOGAN1.PDF", rozdział 19A, strona 644 (przynajmniej w wersji hiszpańskiej ;)))
Natomiast temperatur trzeba by poszukać w procedurach diagnostycznych.
Ale jeśli będzie więcej chętnych to rzecz jasna można wstawić na forum...
MR388LOGAN1-ES644.png
Plik ściągnięto 178 raz(y) 66,71 KB
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-01-20, 21:55, w całości zmieniany 1 raz
Termostat wymieniony i nic się nie zmieniło. Nadal dwie kreski i spalanie na poziomie 9.5 litra. Chyba coś nie tak. Napisałem to 23 września 2008
A od 2 dni cztery kreski, i niczego nie dotykałem. W cuda nie wierzę więc mam sporo kłopotu z wyjaśnieniem przyczyny tej nagłej zmiany.
Z obowiązku dodam że spalanie w okresie od września do dziś było raczej w normie, choć wydaje mi się że kiedy kupiliśmy buraczka to palił jakby mniej.
Ja jeszcze 6 kresek nie widziałem, 4 pojawiły się tylko kilka razy przez chwilę. Nie należy się tym przejmować - jak napisano w tytule jest to tylko wskaźnik temperatury a nie pomiar temperatury.
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1500 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2009-01-22, 20:19
stempik napisał/a:
Termostat wymieniony i nic się nie zmieniło. Nadal dwie kreski i spalanie na poziomie 9.5 litra. Chyba coś nie tak. Napisałem to 23 września 2008
A od 2 dni cztery kreski, i niczego nie dotykałem. W cuda nie wierzę więc mam sporo kłopotu z wyjaśnieniem przyczyny tej nagłej zmiany.
Z obowiązku dodam że spalanie w okresie od września do dziś było raczej w normie, choć wydaje mi się że kiedy kupiliśmy buraczka to palił jakby mniej.
A sprawdzałeś czujnik temp odpowiedzialny za ssanie?
Ja jeszcze 6 kresek nie widziałem, 4 pojawiły się tylko kilka razy przez chwilę. Nie należy się tym przejmować - jak napisano w tytule jest to tylko wskaźnik temperatury a nie pomiar temperatury.
Muszę przyznać że ja też nie widziałem 6 kresek a zupełnie jak u kolegi 4 kreski tylko momentami. Zawsze mam 2 i gdy pytałem w salonie sprzedawca (jest mechanikiem) ze spokojem odpowiedział że benzynki się dużo szybciej i "chętniej" rozgrzewają a nad diselkiem trzeba "popracować".
To ten koleś z ASO był faktycznie zorientowany - w dCi trzeba nieźle deptać żeby były 4 kreski. 4 kreski zdarzały mi się tylko przy upałach, załadowanym aucie, na górzystych drogach i włączonej klimatyzacji (wszystko razem oczywiście).
A sprawdzałeś czujnik temp odpowiedzialny za ssanie?
Nie sprawdziłem. Sprawdzę styki na tym czyjniku. Pamiętam że na forum jest jakieś jego zdjęcie. Poza tym kolega jest elektromechanikiem. To niech się wykaże.
Co do spalania to kreski wciąż cztery, a śrenie spalanie 8,6
80 km Łódź-Stryków-Łódź
170 to miasto i to na krótkich odcinkach
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1500 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2009-01-28, 21:20
stempik napisał/a:
Nie sprawdziłem. Sprawdzę styki na tym czyjniku. Pamiętam że na forum jest jakieś jego zdjęcie. Poza tym kolega jest elektromechanikiem. To niech się wykaże.
Co do spalania to kreski wciąż cztery, a śrenie spalanie 8,6
80 km Łódź-Stryków-Łódź
170 to miasto i to na krótkich odcinkach
Daj znać jak dowiesz się co było przyczyną tak dużego spalania
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-03-31, 13:46, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum