Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-01-29, 22:24 OLSZTYN - Alcar Sp. z o.o. (Reno/Dacia)
UL. Lubelska 39 A
10-408 Olsztyn
Tel 089 5335393
Fax 089 5335393
Poniedziałek - Piątek:
8.00 do 18.00
Sobota: 8.00 do 14.00
Jak pewnie wiadomo po kolizji naprawe Logana postanowilem zlecic ASO w Olsztynie. Czesc Wrazen opisywalem "na biezaco" czesc napisze teraz.
Do naprawy blacharsko-lakierniczej zarzutow nie mam. Wykonana zgodnie z zaleceniami Reno. Jednak samochod zostal odstawiony (3 tygodnie po umowionym terminie) z odlaczonymi tylnymi swiatlami , niedzialajacym zamkiem bagaznika i bez jednego swiatla mijania. Do tego nie umyty i nie posprzatany. Narazie wiecej niedociagniec nie zauwazylem.
Kontakt z serwisem w trakcie naprawy ogolnie ok. Wszystkie informacje na biezaco udzielane telefonicznie. Mozna bylo w trakcie naprawy pogadac z mechanikiem, wszystko pokazane co i jak. Udostepnione zdjecia z naprawy, opisana metoda naprawy i przedstwione szczegolowo informacje i sposob naprawy podany przez producenta w tego typu uszkodzeniach. Jednak, gdy po odbiorze samochodu wrocielem do serwisu z powodu braku tylnych swiatel (nie podlaczone dwie kostki po dwoch stronach) z osoba odpowiedzialna za zlecenie nie moglem sie dziwnym trafem skontaktowac... Co do niedociagniec zostalem poinformowany, ze "tak nie powinno byc".
Moj brat rowniez mial rozne przygody z tym serwisem (przy okazji naprawy w jego samochodzie zostala przecieta wiazka kabli i tak samochod zostal odstawiony do wydania klientowi (nie dzialalo wyposazenie samochodu i prawie zadna kontrolka na desce i konsoli centralnej - nikt nie zuwazyl...)
Serwisu zdecydowanie nie polecam...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-08-12, 12:19, w całości zmieniany 4 razy
No to przynajmniej fajnie że oddali i już jeździ ... miejmy nadzieje że CI nie powymieniali jakiś części
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-01-30, 20:16
Bylem Dzis znowu w tym serwisie. Sprawa dotyczyla oczywiscie wyzej wymienonego uchybienia przy zamku bagaznika. Jak pisalem centralny zamek nie dzialal w bagazniku. Mechanik stwierdzil, ze przy demontazu polamal jakas spinke i nie mogl znalezc nowej, wiec zostawil ta polamana (przez trzy tygodnie nie mogl znalezc spinki...). Przy okazji sprawdzania na moich oczach odpial calkowicie zamek i zatrzasnal bagaznik. Jakiez bylo jego zdziwienie gdy nie mogl go otworzyc... . Wizyta przedluzyla sie ze wzgledu na koniecznosc wymontowania tylnego oparcia i dostania sie do bagaznika od srodka.
Dzial obslugi klienta udawal, ze mnie nie widzi...
Jak by ktos pytal, to sie nazywa Autoryzowana Stacja Obslugi... Krew czlowieka zalewa.
Dalej podtrzymuje. Serwisu zdecydowanie nie polecam
[ Dodano: 2008-02-01, 17:52 ]
Dzis przy okazji sprzatania i pobieznego mycia wyszly na jaw kolejne niedociagniecia tegoz serwisu - nie przymocowana plastikowa oslona tylnego nadkola, przypalona podsufitka i przypalona wykladzina na podlodze... Zaraz mnie szlag trafi...
Wszystkie te przyjemnosci za jedyne 6 270 PLN'ow
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2008-02-04, 13:30, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 CDTI
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Wrz 2007 Posty: 325 Skąd: Poznań
Wysłany: 2008-02-01, 20:02
Jak wychodza takie kwiatki, to nie chce widziec co powychodzi np. za rok na lakierowanym i wspawanym jakby nie bylo elemencie Jak dla mnie serwis dno! Poczawszy od terminu naprawy, a na jej jakosci skonczywszy. Pojechal bym do nich i opierdolil na czym swiat stoi. Chyba nawet rozmowa z ich szefem by mi nie wystarczyla i przekazalbym ta sprawe troche dalej
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-02-03, 02:30
Marcin napisał/a:
Pojechal bym do nich i opierdolil na czym swiat stoi. Chyba nawet rozmowa z ich szefem by mi nie wystarczyla i przekazalbym ta sprawe troche dalej
W poniedzialek sie tam wybieram wlasnie z takim zamiarem... Bez wymiany zniszczonych elementow nie odpuszcze... Co do skierowania tej sprawy dalej - oczywiscie skarga do Reno Polska.
[ Dodano: 2008-02-04, 13:07 ]
Jak pisalem, dzis odwiedzilem ponownie oe serwis...
Zniszczone elementy (podsufitka i wykladzina na podlodze) zostana wymienione a oslonka nadkola w koncu zamocowana. Czesci juz zostaly zamowione, ale niestety nie ma ich w Polsce i musza przyjechac prosto z Rumunii. Czas dostawy - do 10 dni roboczych. Naprawa ma zajac maksymalnie 2 dni, na czas naprawy samochod zastepczy.
Koszt czesci: 2309,25 PLN brutto.
Dodam tylko, ze serwis z wymiana w/w czesci problemow nie robil. Krotka rozmowa, wskazanie uszkodzen i po 5 minutach czesci byly juz zamowione...
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-02-13, 14:11, w całości zmieniany 3 razy
Zniszczone elementy (podsufitka i wykladzina na podlodze) zostana wymienione a oslonka nadkola w koncu zamocowana. Czesci juz zostaly zamowione, ale niestety nie ma ich w Polsce i musza przyjechac z Francji. Czas dostawy - do 10 dni roboczych. Naprawa ma zajac maksymalnie 2 dni, na czas naprawy samochod zastepczy.
Koszt czesci: 2309,25 PLN brutto.
Ale te części (podsufitka, wykładzina) to chyba zniszczyli w serwisie, więc co Cię obchodzi koszt? Powinni to z własnej kiesy pokryć...
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-02-05, 02:42
psur napisał/a:
więc co Cię obchodzi koszt
Tak prawde mowiac to ani troche mnie nie obchodzi...
Kratylos napisał/a:
gdyby logana zlozyc z czesci wg cen aso to mielibysmy auto w cenie jaguara
Swego czasu Golfa IV mozna bylo zlozyc za ponad 190 000 PLN'ow... (z czesci pochodzacych od ASO ofkors)
PS. Przy okazji mycia znalazlem kolejna wpadke serwisu - napis Logan na klapie bagaznika zostal nadlamany (pewnie) po probie zdjecia go srubokretem... Nie mam słów.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-04-11, 13:34, w całości zmieniany 1 raz
PS. Przy okazji mycia znalazlem kolejna wpadke serwisu - napis Logan na klapie bagaznika zostal nadlamany po probie zdjecia go srubokretem... Nie mam słów.
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-02-05, 13:04
Pablo78 napisał/a:
no to już profanacja...
Nie wiem jak to nazwac... W serwisowkach jak wol stoi, ze wszstkie zdejmowane elementy, ktore trzymaja sie na zatrzaskach i tak nalezy wymienic na nowe. Dotyczy to wszystkic hspinek zatrzaskow opasek, etc...
edit:
Kolejna rzecz, ktora zuwazylem... Pominieto dwa narozna mocowania tylnej nakladki zderzaka... Przy tej naprawie wiecej chyba nie dalo sie spieprzyc...
[ Dodano: 2008-02-19, 17:56 ]
Jako ze minelo zapowiadane 10 roboczych na dostarczenie czesci postanowilem odwiedzic serwiss poraz kolejny. Dowiedzialem sie, ze czas na takie czesci nie jest okreslony i moze potrwac nawet do kilku miesiecy. Podobno ze wzgledu na "rzadkosc" zamawiania... :/
[ Dodano: 2008-03-04, 17:30 ]
Dzis ponownie odwiedzilem moj "ulubiony" serwis Reno. Wykladzina na podloge juz jest w magazynie, wszystkie spinki, zaczepy i inny pierdoly sa, tylko nie ma jeszcze podsufitki...
Dodano 2008-04-14, 13:07
Dzis znowu odwiedzilem serwis. Chodzi oczywiscie o wymiane uszkodzonych elementow. Jak sie dowiedzialem, wszystkie czesci zostaly przyslane juz jakis czas temu, ale jakos mnie nikt o tym nie poinformowal...
Jutro albo pojutrze mam jechac zostawic samochod...
Dodano 21.04.2008
Jutro (po prawie czterech miesiacach ) zostawiam samochod w serwisie, aby usuneli wyrzadzone szkody... Cikawe co tym razem pojdzie nie tak, jak powinno?
Dodano 22.04.2008
Wlasnie bylem odwiedzic Alcar, zeby zabrac rzeczy, ktore zostawilem w loganie i przy okazji zobaczyc postep w przywracaniu logana do "ladu".
Przypalona podsufitka zostala wymieniona na podsufitke z pozalamywanymi rogami z tylu... Reklamacja juz podobno zostala wyslana. Wiec to, ze cos lezy na magazynie (przez dwa miesiace) nie znaczy, ze mozna to sprawdzic, tylko zalozyc wadliwe...
Tak "profesjonalnego" serwisu juz dlugo nie widzialem...
Omijać z daleka! Lepszy juz jest młotek i przecinak "u Zenka w Stodole"...
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-02-05, 15:19, w całości zmieniany 1 raz
Na Twoim miejscu, KaS, skontaktowałbym się z centralą i zażądał wskazania innego ASO, które to wszystko poprawi - nie wierzę, że aktualne zrobi to kiedykolwiek w stopniu zadowalającym...
(Na logikę co prawda można by od razu pojechać do innego, ale coś się obawiam, że sami z siebie by się tego nie podjęli).
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-04-22, 11:37
laisar napisał/a:
Na logikę co prawda można by od razu pojechać do innego
Szkod wyrzadzonych przez ASO nie obejmuje gwarancja producenta, wiec nikt inny mi tego nie naprawi...
Gdyby np. podsyfitka się przypaliła, a nie ktos ja przypalil, nie bylo by z tym problemu...
Nie do końca tak jest - gwarantem jest producent i to on jest zobowiązany do dopilnowania poprawności naprawy. I jest mu też wszystko jedno, któremu ASO płaci - bo do tego sprowadza się gwarancja. A zwiększoną kwotę, wydaną na inne ASO, bezproblemowo rozliczy sobie z pierwszymi partaczami.
Druga rzecz, to jeśli naprawa jest nieskuteczna ileś tam razy, to klientowi przysługują pewne prawa - nie pamiętam dokładnie, ale jest to do sprawdzenia u rzecznika praw konsumenta (oprócz krajowego są też powiatowi - http://e-konsument.pl/rzecznik.htm ).
Naprawdę radzę Ci spróbować jednej bądź drugiej drogi - aktualna nie wygląda obiecująco, eufemistycznie mówiąc...
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-04-22, 12:02
laisar napisał/a:
Nie do końca tak jest - gwarantem jest producent i to on jest zobowiązany do dopilnowania poprawności naprawy. I jest mu też wszystko jedno, któremu ASO płaci
Z tym, ze obecna gwarancja nie obejmuje "partaczenia" napraw przez ASO. To juz wynika z rekojmi na usluge, za co odpowiedzialna jest ASO. Naprawy nie finansuje RP tylko ASO (podejrzewam, ze bedzie to pracownik, ktory zawinil).
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-04-22, 22:36
laisar napisał/a:
trzecia droga: próba interwencji medialnej...
To bym zastosowal raczej wtedy, gdyby sie migali od naprawy.
laisar napisał/a:
oficjalna skarga do RP. W końcu autoryzacja powinna do czegoś zobowiązywać /:
Skarga w przygotowaniu.
I dobrze prawicie towarzyszu Laisar - autoryzacja powinna do czegos zobowiazywac.
Dodano 2008-04-23, 13:58
Dzis odebralem samochod. Poza wspomniana podsufitka wiecej niedociagniec nie odnotowalem, choc wydaje mi sie przybylo zarysowan na konsoli centralnej.
Samochod oczywiscie nie umyty...
O serwisie niech swiadczy rowniez to, ze samochod zastepczy jaki dostalem byl niesprawny - nie dzilajacy ABS, brak swiatel awaryjnych, brak jednego swiatla pozycyjnego, podczas jazdy "sciagal" na prawo, a przy hamowaniu na lewo...
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-02-05, 15:18, w całości zmieniany 1 raz
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-02-04, 22:56
Czas opisac w koncu tez dobra strone.
Jak juz wspominalem przy okazji innego tematu niedawno podjechalem do serwisu, by ktos mi powiedzial, czy przejmowac sie wspominanym zapoceniem obudowy rozrzadu. Samochod po niedlugim czasie wjechal na hale w celu zdiagnozowania usterki. Ku mojemu zdziwieniu, mimo zapewnien mechanikow z serwisu w Elblagu, ze wszystko jest ok i nie ma sie czym przejmowac, okazalo sie, ze do wymiany sa dwa uszczelniacze i pompa wody, ktora tez byla nieszczelna.
Naprawa przebiegla sprawnie i bezproblemowo. W ramach uslugi wymieniony zostal takze komplet rozrzadu (rolka napinacza + pasek) oraz pasek akcesoriow. Jako, ze RP troche "sie pultało" (ale - przyznam szczerze - specjalnie nie wnikalem w ich tok rozumowania) z uznaniem gwarancji zostalem poinformowany, ze koszt wymiany paska akcesoriow mam pokryc z wlasnej kieszeni lub, ze nie poniose teraz zadnych kosztow, ale oni "czegostam" nie wymienia, co bedzie skutkowalo koniecznoscia
wymiany rozrzadu przy 90 000 km. Wiec oczywiscie przystalem na propozycje numer 1 i cala sprawa wyniosla mnie ~220 PLN'ow.
W trakcie naprawy mily kontakt ze strony odpowiedzialnej za zlecenie
(pozdrowienia przy okazji dla Pani Katarzyny), udostepnione zdjecia z naprawy i ogolne info przekazywane na biezaco telefonicznie.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-02-04, 23:18
Ja mam trochę mniejszy przebieg (15.000) ale trzeci a może czwarty rozrząd w moim Nissanie mam darmowy. Moim zdaniem są to efekty "zlewania" tej usterki przez wszystkie ASO, a na koniec oświadczają : to Pan/Pani nie dopilnował/a usterki no i teraz trzeba płacić.
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-02-04, 23:44
Mamert napisał/a:
na koniec oświadczają : to Pan/Pani nie dopilnował/a usterki no i teraz trzeba płacić.
Nic takiego nie uslyszalem. W tej chwili mam 74 000 km. Jak zostalem poinformowany przez ASO, RP przyczepilo sie glownie o przebieg. Podobno jest zalecenie RP, zeby rozrzad wymieniac o przeglad wczesniej, niz mowi ksiazka serwisowa (dla naszych silnikow - zamiast 90 000km, 75 000) i stad cale zamieszanie, ze niby i tak bede mial rozrzad wymienic niedlugo, to oni (RP) nie bardzo chca placic za naprawe. Serwis w odpowiedzi napisal, ze w ks. serwisowej wymiana rozrzadu jest przy 90 000 i klient nie byl (bo skad mial wiedziec) przygotowany na wymiane rorzadu przy 75 000 i ma prawo do rzadania usuniecia usterki w ramach gwarancji. RP dalo odpowiedz jak opisalem powyzej.
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-02-04, 23:52
Jak mialem do wyboru teraz placic 220 lub za chwile wymienic rozrzad za 1100 to wybralem to pierwsze...
A ze moglem sie nie zgodzic ani na jedno, ani na drugie, to inna historia... Tyle, ze ja bym zwlekal z decyzja jak ma byc naprawiony samochod, tudziez negocjowal warunki, a ten unieruchomiony w serwisie, choc potrzebny. I wez tu badz madry...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum