Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Garaż i jego wpływ na korozję
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-04, 08:50   

Napiszę po raz kolejny: nikt nie twierdzi że garaż jest zły - zalety są oczywiste chyba dla każdego. Chodzi po prostu o zauważenie, że także przy jego użytkowaniu może się czasem coś zdarzyć...
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2008-04-04, 20:37   

laisar napisał/a:
Napiszę po raz kolejny: nikt nie twierdzi że garaż jest zły - zalety są oczywiste chyba dla każdego. Chodzi po prostu o zauważenie, że także przy jego użytkowaniu może się czasem coś zdarzyć...


Amen... ;-)

Ps. Także garażuję
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-02-05, 13:38   

laisar napisał/a:
Napiszę po raz kolejny: nikt nie twierdzi że garaż jest zły - zalety są oczywiste chyba dla każdego. Chodzi po prostu o zauważenie, że także przy jego użytkowaniu może się czasem coś zdarzyć...

Ja bym to ujął inaczej: dobry garaż nie jest zły! Dobry tzn. wyposażony w sprawną wentylację. Może posiadacze garażów (albo garaży) zrobiliby mały teścik i wykonali pomiar wilgotności np. rano, po wprowadzeniu wieczorem mokrego od deszczu auta?
A może sonda: Czy garażujesz samochód?
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-05, 14:52   

U mnie w garażu podziemnym z wentylacją po dobie od wjazdu zmoczonym samochodem na dachu wciąz stały mokre krople :-(
_________________
GeRRaD
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-02-05, 18:02   

Ja mam ogrzewany garaż i auto przeważnie po kilku godzinach jest suche. Matiza tak garażowałem przez 3 lata (przez pierwsze półtora roku był w blaszaku), teraz ma 9 lat (nie wiem jak jest garażowany od 2004 roku) i śladu korozji nie ma.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-02-05, 18:09   

GeRRaD napisał/a:
U mnie w garażu podziemnym z wentylacją po dobie od wjazdu zmoczonym samochodem na dachu wciąz stały mokre krople :-(

Z tą wentylancją to chyba coś jest nie tak, bo chyba nawet przy stosunkowo niskiej temperaturze (bo pewnie ogrzewany nie jest) wentylacja powinna zapewnić usuwanie pary wodnej na tyle by się nie wykraplała. Może ktoś posiada wiedzę : przy jakiej wilgotności powietrza para wodna wykropliłaby się przy temperaturze np 10 st. C?
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1501
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2009-02-05, 19:04   

Kolego papieju!!!Nie ocieplaj garażu blaszanego styropianem bo wjedziesz mokrym samochodem i po tygodniu wyjedziesz mokrym.Wiem dobrze co mówię bo jak miałem garaż blaszany to sąsiad założył styropian i szybko go zdjął.Laisar ma rację garaż nie jest lekiem na rdzę, ale w pewnym stopniu opóźnia wykwity rdzy i chroni co jest bardzo ważne przed wyblaknięciem lakieru.
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-05, 20:20   

Cytat:
Cytat:
na dachu wciąz stały mokre krople

wentylacja powinna zapewnić usuwanie pary wodnej na tyle by się nie wykraplała

W tym wypadku chodzi raczej o brak parowania, niż o skraplanie się pary.
 
Fromage 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,6
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 88
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2009-02-05, 21:46   

[quote="Beckie"]
GeRRaD napisał/a:
przy jakiej wilgotności powietrza para wodna wykropliłaby się przy temperaturze np 10 st. C?


Jest na to wzór - pamiętam z oceanografii. Ale to yło wieeeeki temu ;) na necie trzeba poszukać. Zasada jest taka, że im wyższa wilgotność tym niższa temp. skraplania.
_________________
"I not only think that we will tamper with Mother Nature, I think Mother want's us to"
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-05, 21:58   

http://pl.wikipedia.org/w...ura_punktu_rosy (:
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-02-06, 11:05   

laisar napisał/a:
W tym wypadku chodzi raczej o brak parowania, niż o skraplanie się pary.

Czyli powietrze jest nasycone parą wodną w 100% ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-06, 11:19   

Nie, dlaczego?
 
ADAM 12 



Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 188
Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2009-02-06, 11:36   

Jeśli ma służyć tylko do parkowania auta,to najlepsza jest wiata na tyle duża, żeby nie nawiewało deszczu czy śniegu.Garaż ocieplany styropianem to kiepskie rozwiązanie,zwłaszcza przy braku wentylacji-tworzy się termos .Co innego jeśli garaż ma służyć do napraw,ale wtedy też trzeba zadbać o wentylację.Ucząc się od naszych przodków najlepsze siano i drewno jest zawsze z odkrytych sągów(stogów) które są tylko zadaszone.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-02-06, 11:40   

laisar napisał/a:
Nie, dlaczego?

Bo więcej nie chce przyjąć. No może nie 100% bo tyle to chyba nie możliwe ( w czasie deszczu na zewnątrz jest coś koło 90).
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-06, 12:17   

Wilgotność powietrza to dalece nie jedyny czynnik wpływający na parowanie ciekłej wody.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-02-06, 12:37   

A np w takim garażu, jakie jeszcze mogą być czynniki bardziej wpływające na brak parowania wody?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-06, 13:09   

Właśnie temperatura i - już bez względu, czy to garaż czy nie - ciśnienie, a pośrednio, bo wpływa na wszystkie inne czynniki, wspomniana już wcześniej wentylacja.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-02-06, 13:30   

Na ciśnienie nie mamy wpływu, na temperaturę w garażu podziemnym wielostanowiskowym też nie, więc jeśli w takim garażu samochód nie wysycha tzn, że wilgotność jest zbyt wysoka, czyli wentylacja do kitu.
GeRRaD a może masz w mieszkaniu jakąś stację pogodową z higrometrem? Zostaw ją na noc pod autem albo w jakimś niewidocznym miejscu i zmierz wilgotność.
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-06, 16:17   

Muszę tak zrobić w wolnej chwili - ale ja cieszę się z niezaprzeczalnych plusów garażu - gdy inni skrobią szyby - śnieg ja wsiadam do ciepłego wnętrza :-D
_________________
GeRRaD
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-02-06, 19:06   

Fakt. Zawsze to jakieś 5 min każdego poranka zaoszczędzone. Przedwczoraj tak przymroziło, że za bramę wyjechałem "po omacku" i skrobałem dopiero po paru minutach z nawiewem na szybę.
Też jestem za garażowaniem auta, ale pod warunkiem, że nie ma w nim zbyt dużo wilgoci.

Dodano 09.02.2009.

laisar napisał/a:
Właśnie temperatura i - już bez względu, czy to garaż czy nie - ciśnienie, a pośrednio, bo wpływa na wszystkie inne czynniki, wspomniana już wcześniej wentylacja.

Co do temperatury to chyba rzeczywiście masz rację.
Coś pamiętam jak przez mgłę, że ta sama ilość pary wodnej w powietrzu, przy różnych temperaturach daje inną wilgotność względną.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-03-28, 18:33   

benny86 napisał/a:
Dlatego właśnie mam wentylacje w garażu


Grawitacyjną czy mechaniczną?
_________________
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-03-28, 19:22   

Póki co tylko grawitacyjną, ale dość skuteczną (np. po malowaniu ścian dość szybko się wywietrzyło) Myślę o jakimś wiatraku czy cuś ale nie mam póki co konkretnego pomysłu
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-03-28, 19:31   

Ja chcę zrobić tzw. zetkę z kratką przy podłodze na ścianie na przeciw zewnętrznej a na zewnętrznej pod sufitem otwór z wentylatorem (jakoś sterowanym - może higrosterowanym ). Nie wiem tylko czy to zda egzamin.
_________________
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-03-28, 20:13   

No ja póki co mam dwa otwory w ścianie naprzeciwko wjazdu zakratowane (obok są inne garaże więc tylko tam mogę wentylację zrobić, w sufit sie nei chcę przebijać). Myślałem jakiś silniczek żeby wyciągał powietrze jednym otworem, i wentylator na drugim otworze co by szybciej wdmuchiwał świeże powietrze. Ale w sumie obecny system też zdaje egzamin więc nie wiem czy się tym babrać...
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-08-10, 13:49   

TAXI AIRPORT napisał/a:
Nadwozie Dacii myślę że spokojnie 7-8 lat wytrzyma bez dziur w karoserii-zależy czy samochód garażowany czy na dworze stoi też.

A co wg Ciebie lepsze: nie wiadomo jak wentylowany garaż czy pod chmurką?
_________________
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne