Wysłany: 2009-02-13, 16:41 Cena przeglądu dla Logana 1.6 MPI
wox napisał/a:
Nie chce mi się robić zdjęcia, ale w tej ulotce dotyczącej cen przeglądów w 2008 roku, dla silnika 1,4 (benzyna) są dwie ceny przeglądu głównego:
385 zł jeśli wymieniasz olej na 10W40
445 zł jeśli wymieniasz olej na 5W40
z boku dodatkowo podany jest koszt wymiany części, które podałem wcześniej (łącznie 1375 zł)
Robiąc wszystko w ASO (z ich częściami) zapłacisz od 1760 do 1820 zł.
Zawsze możesz zadzwonić do ASO i o wszystko zapytać
W Rzeszowie kosztuje to, przy silniku 1,6 8V:
1723,21 PLN
Detale wg załącznika.
Cena na fakturze różni się nieco od podanej wyżej, ponieważ na rachunku jest wyłącznik krańcowy od drzwi (rozdeptany przez Córcię ) i żarówka od klawisza podnośnika szyb.
P.S.
Zrobiłem dziś krótką sondę, ile kosztuje ten typ przeglądu, (z uwzględnieniem rękoczynów i części) w innych markach przy podobnej wielkości (Fiat Stilo i Hyundai Accent serwisowae w ASO) które przechodziły p.g. na przełomie 2008/2009 odpowiedzi mieściły się w przedziale:
700...900 PLN
Tyle co w 10 letnim Roverze 75 i Audi A4, w "warsztacie Pana Henia"
Coś mi się w to nie chce wierzyć.
Dla Thalii ta sama przyjemnosc była wyceniona przez kolegę na... ok. 2200 PLN
sam przegląd (przeczytałem w ASO na ścianie: ok. 760 PLN)
przegląd_główny.jpg Ryc. 1. Fragment faktury ze szczegółową rozpiską co i za ile: ______________________________
Plik ściągnięto 373 raz(y) 117,92 KB
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2009-02-14, 00:38, w całości zmieniany 2 razy
ps2 co do innych serisow srednio 2000 zl fiat stilo , citroen xara picasso, opel corsa, takie czynnosci kosztuja
Podejrzewam, że te 700...900 złp to "za trzaśnięcie drzwiami" czyli za sam fakt wykonania przeglądu, tak jak u nas, a części do wymiany + rękodzieło to ekstra 1200-1400 złp
A ja widzę, że ludzie to się nie przyznają ile płacą. Coś podobnie jak ze spalaniem na 100 km
Kratylos napisał/a:
ps3 zaroweczke od przycisku na desce wyminili koledze ?
A jakże,i nie policzyli robocizny ino samą żarówkę
Właściwie, to dwie żarówki:bo jeszcze H4 z lewej strony: jak wjechałem na halę to w tym momencie padła I usłyszałem, że wymienią mi za free, bo jak to się stało
u nich za progiem, to jest "z ich winy"
Który to był przegląd że zaplaciłeś 300 zł ?Niby niedawno odebrałem Dacię Logan MCV ambience szary metalik i z tego co czytałem to serwisy tańsze były ,pozdrawiam Andrzej
grzegorzr, czy po 30 tys wymieniac pasek rozrzadu auto ma 4 lata
_________________ grzegorzr
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-02-15, 09:20, w całości zmieniany 1 raz
czy po 30 tys wymieniac pasek rozrzadu auto ma 4 lata
A jezdzisz często krótkie trasy (np. "po mieście", czy rzadko a długie?
Jeśli to pierwsze to zdecydowanie wymienić
Jeśli drugie to zapytać się jakiegoś znajomego mechanika :)
Jeśli miałbym 30 000 km, jeździł w trasy i samochód garażowany to nie wymieniałbym.
Jeśli jeden warunek nie byłby spełniony to wymieniłbym.
Powyższe to tylko moje gdybania :D
Nad tym co napisałem można się zastanawiać, gdy samochód jest dla Ciebie stosunkowo mało warty, tzn. nie zmartwisz się jak się zepsuje :>
dzis jestem po przegladzie 1 wszystko ok z autkiem.
Dostalem bon na przeglad okresowy i mi troszke szczeka zjechala bo wpisane w BON ze koszt 800zl przy przebiegu 20tys. moim zdaniem to troszke za duzo. biorac od uwage ze z cennika daci za 2008 rok jest to cena 415zl to troszke za duzo inflacja poszla w gore :(
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Dostalem bon na przeglad okresowy i mi troszke szczeka zjechala bo wpisane w BON ze koszt 800zl przy przebiegu 20tys. moim zdaniem to troszke za duzo. biorac od uwage ze z cennika daci za 2008 rok jest to cena 415zl to troszke za duzo inflacja poszla w gore :(
Ja za ten przegląd (po 20 tys. km) zapłaciłem w październiku 2008 zgodnie z cennikiem Dacii, czyli około 415 - 420 zł (filtr oleju i olej 5W40).
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-28, 23:46
wieza napisał/a:
dzis jestem po przegladzie 1 wszystko ok z autkiem.
Dostalem bon na przeglad okresowy i mi troszke szczeka zjechala bo wpisane w BON ze koszt 800zl przy przebiegu 20tys. moim zdaniem to troszke za duzo. biorac od uwage ze z cennika daci za 2008 rok jest to cena 415zl to troszke za duzo inflacja poszla w gore :(
Niech zgadnę :) U Przygucckich ci taką cenę zapodali ?
Nie u przyguckich bo bylem na przegladzie u Chroscickiego w Siedlcach.
Wszystko OK bardzo mila obsluga. Nie bylo problemu abym autko obejrzal i stal obok w warsztacie nawet pan z serwisu mnie sam zaprosil i drzwi otworzyl. Wszystko bylo ok na przegladzie.
Tylko jak dostalem Bon to lekko sie zdziwilem ale ok wzialem go ale w poniedzialek zadzwonie do Pani kierownik serwisu i sobie porozmawiam bardzo mila kobitka przynajmniej przez tel. ;)
Ze jak to mozliwe ze przeglad zdrozal o 100%
I jesli chca miec klienta z tak daleka to niech o niego dbaja ;)
a jeszcze jedno kolega ktory pomogl mi w negocjacjach autka powiedzial tak taniej zakupilem to drozej bede serwisowal ;) nio i ja mu powiedzialem ze oni traca klienta wlasnie i tak to jest jak sie nie przestrzega zasad.
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-03-01, 23:12, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-03-19, 15:28
Aktualne ceny przeglądów z rozbiciem na poszczególnych dilerów : http://local.renault.pl/cennik_uslug/
Tylko uwaga, ceny są ustalone na poziomie dużych miast i wszędzie jednakowe
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-03-19, 18:47
laisar napisał/a:
No to akurat chyba dobrze, nie? M.in. o to nękaliśmy RP...
Kto nękał, ten nekał. Czy dobrze ?? Hmm, domagamy się warsztatów konkurencyjnych, a jednocześnie wyrównania cen, może jednak trochę konsekwencji w działaniu. Albo równamy ceny do Warszafki, albo wymagamy więcej warsztatów.
domagamy się warsztatów konkurencyjnych, a jednocześnie wyrównania cen, może jednak trochę konsekwencji w działaniu.
Ja nie widzę sprzeczności - równych cen domagamy się w sieci ASO RP, a nie we właściwie nieistniejących (jeśli brać pod uwagę uprawnienia do zachowania gwarancji) warsztatach niezależnych.
Cytat:
Albo równamy ceny do Warszafki, albo wymagamy więcej warsztatów
Odniosłem wrażenie, że rzecz była właśnie w tym, że oficjalny cennik rzeczywiście miał właśnie stosunkowo niewysokie ceny i dlatego było warto nękać celem jego powszechnego stosowania - a akurat w Wawce chyba raczej był przestrzegany.
dogberry napisał/a:
na stronie Dacia.pl jest 30.000km i nie ma czy to diesel czy benzyna, więc to może wprowadzać w błąd.
No tu się w pełni zgadzam - ale też pisałem raczej o książce...
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-03-19, 22:12
laisar napisał/a:
Ja nie widzę sprzeczności
Ja niestety widzę, zwiększona ilość ASO + warsztaty podwykonawcze - cena spada.
Wyrównanie cen, czyli liberum veto warszawskiego ASO (musi zarobić na czynsz i wyższe pensje) - cena nie spada.
laisar napisał/a:
Wawce chyba raczej był przestrzegany.
Nie Wa-wa, to np. Łódź, nie ważne gdzie, ale ważne że najdroższy złoży liberum veto w RP.
Nie do końca rozumiem: o co Ci chodzi z tym veto...? Przecież rzecz właśnie w tym, że żadne veto nie jest potrzebne - ASO, będące de facto niezależnymi od RP firmami, po prostu podnoszą sobie ceny po uważaniu, a RP niewiele chce im zrobić.
Zapobiec temu procederowi miał system bonów - jak się wydaje, trochę sabotowany przez ASO, ale też chyba nigdy w pełni otwarcie?
Natomiast i tak bardziej istotne jest chyba to, że oficjalne ceny są stosunkowo niskie. Czyli, z naszego punktu widzenia, nękanie miało na celu "równanie w dół", który rzeczywiście jest "niskim dołem" (;
Oczywiście - jak na ASO i w porównaniu do średnich cen innych marek, bo chyba nigdzie na świecie nie są porównywalne z warsztatami zupełnie niezależnymi. Za to - przynajmniej teoretycznie... - powinny oferować najwyższą jakość [;
Uważasz inaczej? Że ten oficjalny cennik jest za/drogi?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-03-20, 00:34
laisar napisał/a:
Że ten oficjalny cennik jest za/drogi?
W niektórych punktach, tak, np wymiana paska rozrządu i akcesoriów. Poza tym jest tak skonstruowany, że niektóre ceny trzeba chyba dodać a cześć prac się pokrywa. Ktoś niezorientowany w działaniu serwisu może zostać naciągnięty na niektóre procedury.
Prawdą natomiast jest że ceny nie należą do najwyższych w przeciwieństwie do np. Toyoty .
Co do bonów, hmm, to w moim serwisie dostałem info że bony były na samym początku, a teraz nie ma i nie będzie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum