No dobra - jak odebrałem moją małą to jak pierwszy raz bawiłem się komputerem to też miałem 15l/100 wpisane
tyle, że przez jakieś 30-45min chodziła na serwisie ;p
dojechałem do domu (jakieś 15km) i z tego co pamiętam pod bramą było 8.9 z tych 15
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Wrz 2007 Posty: 129 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-22, 10:32
jurek napisał/a:
Czaju, postój dłuższą chwilę na silnku z właczonym wskażnikiem średniego spalania. Możesz się zdziwić. pozdr
Jak się stoi, to spalanie w l/100km jest nieskończenie duże (w zasadzie wielkość ta nie ma wówczas sensu: nie ma jazdy - nie ma drogi". Dlatego w trybie serwisowym "komputera pokładowego" podawane jest spalanie w l/h.
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-02-22, 19:37
wracając jeszcze i zbaczając z tematu duży wpływ na to 10l przynajmniej jest to moje zdanie ma to ile się ogrzewamy w autku, ja lubię mieć ciepło oczywiście w granicach rozsądku ale na pewno jak bym dał na niebieski wskaźnik to by było mniej, ale wychodzę z założenia że auto jest dla mnie i ma mi służyć, a nie ja jestem dla auta i będę oszczędzał i marzł
To Sondero 1.4 bierze wiecej od Logana 1.6 ?
No nie wiem czy ogrzewanie ma taki wplyw... Klimatyzacja latem to co innego..
[ Komentarz dodany przez: KaS602: 2009-02-22, 23:35 ] Nie zaczynajcie następnego tematu na temat spalania Logana, bo ma on bardzo luźny związek z tematem początkowym. Do tego będzie lepszy ten http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=105 - "Spalanie"
Dodano 2009-02-23, 12:11
"większe osoby zazwyczaj ważą też więcej, a co za tym idzie: głębiej się zapadają w fotel"
Wieksze osoby maja zwykle wieksza powiezchnie "siedziska" wiec nacisk sie bardziej rozklada i moze to powodowac nawet mniejsze zapadanie w fotel :)
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-02-24, 14:09, w całości zmieniany 4 razy
zwiększona waga wynika nie tylko z rośnięcia wszerz
Rosniecie w innych kierunkach tez zwieksza powierzchnie nosna, no chyba, ze sie konczy fotel ;)
Cytat:
waga rośnie z sześcianem
Szescianem czego ? Pochlonietych parowek ? ;)
Znow nie na temat.. sie Kasiek zdenerwuje... ;)
[ Komentarz dodany przez: laisar: 2009-02-23, 14:01 ] Nie zdenerwuje - i Ty też nie powinieneś. Po prostu wszyscy powinniśmy się jednak starać, żeby było dobrze, nawet jeśli błąd dostrzeże ktoś dopiero po jakimś czasie.
Ale pozwoliłem sobie trochę "sprzątnąć" - może to pozwoli uspokoić atmosferę... (;
W każdym razie sugeruję zakończyć ten podwątek.
[ Komentarz dodany przez: KaS602: 2009-02-23, 14:29 ] Laisar, masz rację. Mnie to nie denerwuje. Bo po co się denerwować kimś, kogo nawet na oczy nie widziałem? Do nerwów mam sporo innych powodów, "nieco" ważniejszych niż to forum.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-02-23, 14:07, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-03-02, 11:07
Mam spore doświadczenie z Toyotami Yaris, ale poprzedniej generacji. Chciałbym zwróćic tylko uwagę na parę niedogodności o których sie jednak nie pisze w rubrykach o samochodach używanych.
1) Bardzo twarde, nieprzyjemne zawieszenie z trudem radzące sobie z poprzecznymi nierównościami. Przy najechaniu na taką przeszkodę pasażerowie mogą sobie odgryżć język.
2) Szyby tylnych drzwi po uchyleniu generują bardzo duży hałas w czasie jazdy.
3) Przestronne wnętrze, które zmusza jednak do trudnych kompromisów: albo dużo miejsca dla pasażerów, i symboliczny bagażnik, gdzie trudno włożyć walizkę średniej wielkości (np. taką na kółeczka, i z wyjmowanym uchwytem), lub dużą torbę ze sztywnym dnem, albo trochę więcej przestrzeni bagażowej przy braku miejsca na kolana
4) Kiepskie, bardzo miękkie plastiki kokpitu, które przy braku konserwacji mogą wyblaknąć.
5) Silnik 998 cm, 65 KM. Bardzo dynamiczny, i żwawy przy wkręceniu na wysokie obroty, uwielba jazdę z prędkością około 130-140 km/g. Czy jest oszczędny? Na trasie średnie spalanie to około 5,2-5,4 l, ale w mieście przy częstym przyspieszaniu, zmianiach pasów ruchu, wyprzedzaniu, i hamowaniu spali nawet 8 litrów benzyny.
Niektóre Yariski z pierwszych lat produkcji miały za słabe amortyzatory pokrywy bagażnika, która po maksymalnym uniesieniu do góry lekko opadała.
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-03-15, 12:11
Koncern Toyoty prowadzi cwaną politykę cenową. Miejsce najtańszych Yarisów zajął obecnie model Aygo. Pozwala to na zwiększenie ceny podstawowej wersji Yarisa (3 dr) do 39.500 złp. Przypomnę, że tak gdzieś w 2002/2003 roku Yaris w wersji podstawowej, prawdziwy golas bez wspomagania kierownicy kosztował 34.300/35.800 (3 dr/5 dr). Ten przedział cenowy zajął teraz mniejszy Aygo.
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2009-03-17, 09:45, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2009-03-15, 14:43
no tak, ale zauważ że aygo to jednak troszke inna klasa samochodów - typowy mieszczuch, podczas gdy yarisem można bez problemu w średniodystansowe trasy śmigać ( więcej miejsca w środku, zwłaszcza nad głową) oczywiście zakładając, że nie jedziemy w 5 osób i z bagażem - wtedy oba te autka odpadają raczej.
A wzrost cen - wiele czynników na to wpływa, z tego co pamiętam yaris zdrożał gdy wprowadzali wersję po face liftingu , a odwoływanie się do cen obowiązujących przed 6/7 laty to marne porównanie - np punciaka dwójke w tym samym zcasie (lata 2002-2003) 5d 1.2 8v 60KM , golas wyposażeniowy. można było kupić za 32 tys (ceny katalogowe takie były, jak sie poszukało dobrze to i za 30tys sie znalazło) a gp od 2005 roku weszło z cenami 39,5tys 3d i 40,5tys 5d...myślę że każdy koncern prowadzi podobną politykę... jaki wniosek z tego??--->> Jak kupować nowe auto to Dacię i najlepiej na wyprzedaży rocznika (gdy planujemy dłuższy okres eksploatacji)
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2009-03-16, 22:37
zderzaki polakierowane tak jak cała reszta samochodu przynajmniej nie widać różnicy.... no, może taką przedni zderzak w dolnej części troszke od kamyków obtłuczony ale to kosmetyczne sprawy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum