Wysłany: 2009-03-30, 22:09 Biały osad na klemach akumulatora
hej, akumulator jest z 2005 roku. Przebieg samochodu to 15000 km. Podczas jazdy zapalila mi sie kontrolka ladowania akumulatora. Wylaczylem silnik i po chwili wlaczylem - jest ok.
Po dotarciu do domu zauwazylem ze klemy akumulatora sa pokryte czyms bialym - taki osad. Co to? Lepiej chyba to zetrzec czyms? Czy to jest normalne? Jakos nie zagladalem pod maske od baaardzo dawna.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-03-30, 22:13
Wyczyścić, nasmarować wazeliną techniczną lub innym specyfikiem do klem akumulatorowych, ale najważniejsze sprawdzić przewody odchodzące od aku czy ich nie "zżarło" (zwłaszcza te cieńsze).
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-03-31, 10:09
Mamert napisał/a:
Wyczyścić, nasmarować wazeliną techniczną lub innym specyfikiem do klem akumulatorowych, ale najważniejsze sprawdzić przewody odchodzące od aku czy ich nie "zżarło" (zwłaszcza te cieńsze).
Ja jeszcze dodam, że po oczyszczeniu drucianką bardzo dobrze jest posmarować klemy i bieguny akumulatora takim smarem do tłoczków/cylinderków jak to :
Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4MPI
Rocznik: 2006
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 37 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-04-03, 09:24
jackthenight napisał/a:
Ja jeszcze dodam, że po oczyszczeniu drucianką i papierem ściernym bardzo dobrze jest posmarować klemy i bieguny akumulatora takim smarem do tłoczków/cylinderków jak to :
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-04-03, 13:00
Na TVN Turbo w jakimś programie mówili właśnie o tym, że smar do tłoczków nadaje się rewelacyjnie do zabezpieczenia klem akumulatorów.
Ale nie będę się spierać, kiedyś używałem i smaru miedziowego i smaru do tłoczków przy zabezpieczaniu klem akumulatora i żadnych problemów nie miałem, a klemy i zaciski zawsze świeciły się jak psu jajeczka :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum