laisar, też mnie to ździwiło, jednak teraz święta będę miał więcej czasu to się przyjżę - ten automat to tak naprawdę może być zwykły omomierz przecież, nic skomplikowanego i awaryjnego... Jednakże bezpiecznik jest i wygląda na to że grzałka też - jeśli dacia uznała że w wersji polskiej nie będzie włącznika przez co niby nie będzie ogrzewania foteli to jestem w stanie zainwestować kilka złotych na włącznik ;p
grzałki wyczułem ręką - tak u mnie również kończy się pustą wtyczką, jednak rozebranie fotela pewnie pozwoliłoby na to, aby połączyć wszystkie elementy małym nakładem finansowym
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-04-11, 21:15
laisar napisał/a:
@czaju: Automat do podgrzewania foteli? W Daćce??? ROTFL...
Oj laisar żebyś się nie zdziwił, może nawet zmniejszając koszty wyrzucili wyłącznik. Według serwisówki (starej z wyłącznikiem) to podgrzewanie foteli włącza się poniżej 12 st. C w kabinie i poniżej 27 st.C na macie grzewczej.
okazało się, że kable pod siedzeniem są od piro. napinaczy pasów, a jak chcę podgrzewane fotele, to mogą zrobić, wówczas na siedzisko i na oparcie zaraz pod tapicerką naklada się maty grzewcze , wierci otwory w plastikach foteli, zakłada przełączniki i doczepia kostki do wiązki i już są podgrzewane fotele - płatne extra:(
Takie info dostałem w ASO
U mnie taka sama akcja, nie mam napinaczy ani poduszek bocznych, dwa kable z podłogi kończą się ślepą wtyczką - bezpiecznik jest. Wg mojej skromnej opinii - ekonomicznie - wszędzie montują "tak samo" ale nie "to samo". Łatwiej robić wszystko na jedno kopyto i w "co którymś" egz. dołożyć to i owo. Mata grzewcza, włącznik i pupcie ciepła ;)..
Gdzieś czytałem - chyba na forum, że ktoś w MCV miał całą instalację do lusterek elektrycznych, wystarczył włącznik...
_________________ "I not only think that we will tamper with Mother Nature, I think Mother want's us to"
Dokładnie tak - rodzajów okablowania jest bardzo ograniczona liczba, a co stracą na niepotrzebnej długości przewodów zaoszczędzą z nawiązką na prostocie zamawiania, magazynowania i montażu...
czaju napisał/a:
grzałki wyczułem ręką
Weź se nie żartuj... d;
Mamert napisał/a:
zmniejszając koszty wyrzucili wyłącznik
To już chyba lepiej wyrzucić całkiem podgrzewanie, nie? I przede wszystkim - jaki miałoby mieć sens ukrywanie obecności podgrzewania? Brzytwa Ockhama...
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-07-23, 15:07
antropolog napisał/a:
Pytałem w ASO i się rozczarowałem :(
okazało się, że kable pod siedzeniem są od piro. napinaczy pasów, a jak chcę podgrzewane fotele, to mogą zrobić, wówczas na siedzisko i na oparcie zaraz pod tapicerką naklada się maty grzewcze , wierci otwory w plastikach foteli, zakłada przełączniki i doczepia kostki do wiązki i już są podgrzewane fotele - płatne extra:(
Takie info dostałem w ASO
No to w tym ASO naopowiadali ci kompletnych bzdur, jeśli chodzi o kable i wtyczki pod siedzeniem.
Pirotechniczne napinacze pasów to mają wtyczki w słupkach drzwi, a nie pod siedzeniem.
Posiadam w aucie napinacze pirotechniczne pasów, posiadam boczne poduszki powietrzne w siedzeniach.
Natomiast pod siedzeniem są dwie wtyczki :
1. Czarna wtyczka to wtyczka od bocznej poduchy powietrznej siedzenia,
2. zielona wtyczka nie jest nigdzie podłączona - tzw. ślepa i ona właśnie jest od maty grzewczej fotela - sprawdzone miernikiem - napięcie na tej wtyczce jest, natomiast wyciągam bezpiecznik od podgrzewania foteli 15A i napięcie z zielonej wtyczki znika.
Także wszystko jasne - zielona wtyczka pod siedzeniem jest zasilaniem do podgrzewania siedzeń
Wygląda to tak (na zdjęciach wyciągnąłem zieloną wtyczką z zielonej zaślepki):
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2009-07-25, 10:12, w całości zmieniany 1 raz
Faktycznie, naopowiadali głupot - ale przede wszystkim dlatego że jak na razie w żadnej wersji MCV-ki (który to model posiada antropolog) w ogóle nie ma napinaczy, nawet w opcji, więc trudno, żeby miały one kabelki gdziekolwiek... (;
"Dodatkowe zabezpieczenia: napinacze pasów, ogranicznik naciągu pasa i poduszka kierowcy i pasażera"
oraz
"Napinacze pasów bezpieczeństwa: Po włączeniu zapłonu, w przypadku silnego uderzenia czołowego, siłownik natychmiast skraca pasy, dociskając je do ciała, zwiększając w ten sposób skuteczność ich działania"
Instrukcja obsługi str. 1.17
Czy to czasem nie działa jak pirotechniczne napinacze pasów ?
Natomiast pod siedzeniem są dwie wtyczki :
1. Czarna wtyczka to wtyczka od bocznej poduchy powietrznej siedzenia,
2. zielona wtyczka nie jest nigdzie podłączona - tzw. ślepa i ona właśnie jest od maty grzewczej fotela - sprawdzone miernikiem - napięcie na tej wtyczce jest, natomiast wyciągam bezpiecznik od podgrzewania foteli 15A i napięcie z zielonej wtyczki znika.
Także wszystko jasne - zielona wtyczka pod siedzeniem jest zasilaniem do podgrzewania siedzeń
niezła obczajka - dzięki!!
w sumie to mnie bardzo niepokoi, ze w ASO sami nie wiedzą co serwisują :(
W ASO Volvo zawsze gdy o coś pytam, biorą ode mnie nr VIN i sprawdzają co konkretny egzemplarz ma.
Czy już się muszę zacząć bać serwisu Dacii?
_________________
Ostatnio zmieniony przez antropolog 2009-08-20, 08:18, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum