DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zakaz sprzedaży samochodów spalinowych
Autor Wiadomość
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2009-05-07, 09:17   Zakaz sprzedaży samochodów spalinowych

Cytat:
Nietuzinkowe rozwiązanie zaproponowały władze Norwegii - od 2015 r. wprowadzą całkowity zakaz sprzedaży samochodów spalinowych. Rząd chce całkowicie zakazać samochodów napędzanych benzyną, dieslem oraz gazem.


http://kapitalizm.org/?ac...cle&art_id=5634
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
Resident 



Marka: KIA
Model: cee'd_SW
Silnik: 1.6 DOHC CVVT 126KM
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 152
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-05-07, 13:34   

Ciekawe. Kraj, który się wzbogacił na wydobyciu ropy, chce teraz zakazać sprzedaży samochodów spalinowych. Czy oni aby se samobója nie strzelają?
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-07, 14:00   

Raczej myślą mocno perspektywicznie - no ale akurat ich stać...
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 539
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2009-05-07, 18:05   

Troszkę chyba odbiło skandynawom... :)

Raz że ocieplenie klimatu ma niewiele wspólnego z emisją CO2 itp. a dwa, że nawet jeśli stanie się cud od Pana i na Bliskim Wschodzie wyschnie źródełko ropy, a co za tym idzie skończy się zabawa ceną baryłki przez OPEC, to benzynę zawsze można np. syntezować z węgla, a ten nie zanosi się żeby skończył się przed ropą. Oczywiście właściciele diesli nie będą się cieszyć, ale jako że mam benzyniaka to nie mój problem... ;-)


Pozdrawiam.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-07, 19:54   

Nie rozumiem - co Wam to właściwie przeszkadza? Mają taki pomysł, stać ich, nie mają przemysłu samochodowego - w czym problem?
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 539
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2009-05-07, 22:44   

Co przeszkadza ? W zasadzie to nam nic a nic :)

Gorzej jeśli ktoś mieszka w Norwegii poza miastem, ma dojazd do domu drogą nieutwardzoną i lubi terenówki. Albo jeśli jeździ ciężarówką 18-kołową wożąc po kilka ton ładunku na naczepie.

Takim też zaproponują super ekologiczne silniczki elektryczne ładowane co 100 km ?

Urzędasy, które wpadły na ten genialny pomysł powinny otrzymać naganę z wpisaniem do akt za lenienie się w robocie, bo tylko z braku realnej pracy można takie bzdury wymyślić :)
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2009-05-08, 11:43   

psur napisał/a:
Raczej myślą mocno perspektywicznie - no ale akurat ich stać...

Ja nie mam zaufania do centralnie sterowanego, zadekretowanego postępu. Szczególnie jeśli są to aż tak radykalne i kontrowersyjne decyzje. Bo przecież ta zmiana to wiele potencjalnych problemów, np.:
* tony zużytych baterii (trwałość akumulatorów to max. kilka lat),
* znaczny wzrost spalania (zużywania energii) samochodów, bo przecież te baterie ważą po kilkaset kilogramów,
* konieczność budowy ogromnej infrastruktury: do przesyłania prądu, nowe stacje (choć może prostsze, ale trzeba je dopiero zbudować), bo zasięg samochodów będzie wyraźnie mniejszy, no i pewnie też kolejnych elektrowni (nie wiem jak w Norwegii, ale w Polsce na pewno byłoby to konieczne, bo już zaczyna brakować prądu),
* no i przede wszystkim to duże koszty i problemy dla obywateli.

W każdym razie jestem bardzo ciekawy co im z tego wyjdzie.
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-05-08, 15:16   

psur napisał/a:
* znaczny wzrost spalania (zużywania energii) samochodów, bo przecież te baterie ważą po kilkaset kilogramów,
* konieczność budowy ogromnej infrastruktury: do przesyłania prądu, nowe stacje (choć może prostsze, ale trzeba je dopiero zbudować), bo zasięg samochodów będzie wyraźnie mniejszy, no i pewnie też kolejnych elektrowni (nie wiem jak w Norwegii, ale w Polsce na pewno byłoby to konieczne, bo już zaczyna brakować prądu),

Wie ktoś może z jakich źródeł Norwegia uzyskuje energię elektryczną. Bo gdyby tak jak u nas - z węgla to ekologiczne kożyści żadne. Energia z węgla to chyba gorsze niż z benzyny i ropy.
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-05-08, 16:09   

O ile dobrze się orientuję to prawie 100 % energii uzyskują z elektrowni wodnych

Po za tym dochodzi energia słoneczna i geotermalna
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-08, 16:23   

http://pl.wikipedia.org/w...a#Przemys.C5.82
Cytat:
Moc zainstalowana w elektrowniach wynosi netto 27 281 MW, 99,6% produkcji energii pochodzi z elektrowni wodnych (1991). Według danych z 2005 roku, roczna produkcja energii w tym kraju wynosiła 137,8 TWh z czego 136 TWh pochodziło z elektrowni wodnych. Jednocześnie zużycie energii w tym czasie kształtowało się na poziomie 125,8 TWh.



"Centralnie sterowanemu, zadekretowanemu postępowi" zawdzięczamy np pasy bezpieczeństwa czy kolejne normy czystości spalin, więc ja jestem jak najbardziej ZA <:

Co do lubienia terenówek itp zastrzeżeń - klientowi jest wszystko jedno, czy jego ulubione auto spala paliwo chemiczne, czy jeździ na "prund", byle miało odpowiednie cechy użytkowe. A dzięki decyzji administracyjnej i jej wpływowi - oby! - jak w poprzednim akapicie, to albo aktualne technologie zostaną dopracowane, albo pojawią się nowe.

Na razie to wasze zastrzeżenia przypominają mi jęczenie XIX-wiecznych przeciwników kolei, a później automobili, pomieszane z tymi "gieniuszami" od utoniętego pod końskim łajnem Paryżewa... <;

Ja tam Norwegom kibicuję i życzę, żeby faktycznie im się udało - efekt skali powinien załatwić resztę...
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 539
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2009-05-08, 18:27   

O ja ciemnogród uwsteczniony :)


Co mają pasy bezpieczeństwa do zakazu sprzedaży pojazdów z silnikami spalinowymi ?

poza tym bardzo chętnie zobaczę norweskie Scanie wojskowe śmigające po poligonach na akumulatorach. Przyjrzę się także autom policyjnym i karetkom przyspieszającym do 100 kmh w 30 sekund.

I będę prawdopodobnie jęczał dalej...
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-05-08, 18:40   

Mikele napisał/a:
chętnie zobaczę norweskie Scanie wojskowe śmigające po poligonach na akumulatorach. Przyjrzę się także autom policyjnym i karetkom przyspieszającym do 100 kmh w 30 sekund.

Tak się akurat składa, że silniki elektryczne maja potężne momenty obrotowe i doskonale przyspieszają
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2009-05-10, 16:55   

pomysł super - sprawność silnika elektrycznego to będzie więcej niż 90% (dla porównania spalinowe z tego co pamiętam nie mogą się pochwalić nawet 50% - nie chce pisać konkretnych ilości bo nie pamiętam). przy silniku 20kW (ok 30KM) i momencie jaki daje silnik elektryczny to nasze daćki będą do setki leciały w mniej niż 10sek, prosta konstrukcja (w końcu silnik elektryczny jest łatwo zbudować nawet w warunkach domowych bez większych zakupów :D) problemem to jedynie eksploatacja baterii, w końcu co jakiś czas będzie je trzeba wymieniać, pewnie żelowe będą montowane
 
walther 



Marka: Dacia/Fiat Palio Weekend 1.6HL
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5dci85KM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-12, 12:55   

Moim zdaniem powinno się elektryczne promować (np. atrakcyjne dopłaty) a nie zakazywać sprzedaży spalinowych... Oby tylko nasz parlament nie poszedł w ślady Norwegów, bo to by oznaczało katastrofę budżetową (akcyza i inne opłaty w paliwie), no chyba że by wymyślili jakiś super-podatek od niezanieczyszczania środowiska ("podatek niezanieczyszczeniowy") ;-)
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-05-12, 12:57   

Katastrofa to była, tylko, że ekologiczna. Węgiel to nie woda.
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-05-12, 14:50   

No nie wydaje mi sie, ze wieksza sprawnosc silnika tak bezposrednio sie przeklada na przyspieszenie... o ile wogole sie przeklada... No i w wyliczaniu tej sprawnosci raczej nie brano pod uwage ilosci energii potrzebnej do wyprodukawania / naladowania akumulatora tylko energie jaka jest pobierana z akumulatora.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-05-15, 13:08   

DUCATI napisał/a:
No i w wyliczaniu tej sprawnosci raczej nie brano pod uwage ilosci energii potrzebnej do wyprodukawania / naladowania akumulatora tylko energie jaka jest pobierana z akumulatora.

Masz na myśli stratę przy transformacji 230V/12V :?:
Kiedyś zastanawiałem się jaka jest zależność między mocą prądnicy12V (np. 400W) a mocą odbiornika 230V, przy zastosowaniu baterii i przetwornicy. Załóżmy: moc prądnicy=400W, bateria 12V=200Ah, moc odbiornika 230V=1 000W. Z prostych obliczeń wynika, że pełne ładowanie baterii=6h. Ile czasu można w takim przypadku zasilać odbiornik 1 000W/230V? Na pewno są na to jakieś wzory ale z fizyki to ja nie za bardzo. No chyba, że do równania można podstawić z jednej strony prąd stały a z drugiej zmienny :?: to bym sobie jakoś poradził.
 
zielony 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV oraz MCV II
Silnik: 1,6 MPI oraz TCe 90 E-R
Rocznik: 2009 oraz 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 196
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2009-05-15, 23:14   

To przedstawię wam alternatywę rozwoju motoryzacji w takiej Norwegii.
Pomijam kwestie ekologiczne; Ograniczenia prędkości - 30 lub 50 w terenie zabudowanym, 70 na szosie, 90 na dwujezdniowej, 110 autostrada (tak jest chyba dzisiaj w Szwecji). Oprócz przydrożnych fotoradarów w samochodach obowiązkowo montowane tachometry, identyfikacja satelitarna położenia i prędkości każdego pojazdu. Właściciele wypasionych fur po 200 KM każda jadą grzecznie gęsiego, bo inaczej po jednej trasie odbiorą im prawo jazdy! :evil:
To już chyba lepiej, taniej i bardziej ekologicznie przejechać tą traskę elektrykiem, w razie potrzeby podmieniając w 1 min. baterie w gęsto rozmieszczonych stacjach "elektrycznych".
Moja wyobraźnia idzie dalej. W 2025 r. w Norwegii każdy samochód będzie miał pantograf :-D Nie będzie można bezkarnie wjeżdżać do lasu i myć samochodu w rzece. W 2035 r. dojdą do wniosku, że posiadanie prywatnego elektryka nie ma sensu. Wsiadasz do najbliżej stojącej wolnej fury i jedziesz... Co miesiąc uiszczasz ryczałt za korzystanie z systemu komunikacji indywidualnej.
Jak chcesz sobie poszaleć, to jedziesz na specjalny tor i bawisz się w western z przełomu XX i XXI wieku.

Zmiana obyczajów i regulacji w komunikacji to konieczność. Inaczej się pozabijamy, udusimy i pójdziemy z torbami. Norwegowie chyba zaczynają to rozumieć.
 
Endi85 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI + LPG
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 159
Skąd: 100 lica
Wysłany: 2009-05-16, 10:03   

no dobra zmiany zmianami ale ja sobie nie wyobrażam siebie w czymś takim, co z dzwiękiem pracy spalinówki, z uczuciem i potęgą procesów zasochądzych w silniku, ja np w pracy poruszam się starym Volvem FL614 i powiem tak 5,5l silnik ma tak piękny dzwięk, że nie zamienił bym go na żadny inny świst elektryka....
 
zielony 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV oraz MCV II
Silnik: 1,6 MPI oraz TCe 90 E-R
Rocznik: 2009 oraz 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 196
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2009-05-16, 11:22   

Endi85 - ja to rozumiem w pełni. Jako miłośnik starej kolei co roku jeżdżę do Wolsztyna na paradę parowozów, aby zadowolić wzrok i uszy oraz z własnej woli nawąchać się CO2 w połączeniu ze smarami. Skanseny zawsze pozostaną. No i może wojsko (czołgi itp.). W transporcie będzie: prąd z czystych źródeł, unifikacja, pełna automatyka ruchu (wyeliminowanie kierowcy - jesteśmy już tego bliscy). A przy okazji zobaczcie TEN filmik :-(
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne