Wymiana rozrządu po 34 tysiącach to nadgordliwość, chyba że są jakieś oznaki jego zużycia. Wtedy jednak serwis powinien chyba uznać to za wadę i usunąć usterkę w ramach gwarancji.
Andrzeju, masz rację, no bo od kiedy liczyć te 4 lata? daty produkcji auta?, daty sprzdaży? a jak stało u dilera z pół roku i dopiero wtedy sprzedał? Dlatego pewnie będę sie sugerował przebiegiem a nie latami. Tym bardziej że w aucie wszystko ok, pasek czyściutki, prawidłowo naciągnięty, nic nie cieknie. Pozdr. Loganik
Marka: Dacia
Model: Logan Sedan
Silnik: 1,5 dci 85
Rocznik: 2008
Wersja: Prestige Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 41 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-03, 06:58
W Focie komplet kosztuje poniżej 200 PLN. Pytanie do fachowców: Czy 1,4 Renault z przed 17 lat - bo to jest motor jeszcze z R19 - jest kolizyjny, czy bezkolizyjny?. Jeżeli jest bezkolizyjny to zerwanie poaska wiąże się tylko z przymusowym holowaniem.
Jeżeli twój samochód jest garażowany, to ryzyko uszkodzenia poaska jest w chwili obecnej małoprawdopodobne. Większym ryzykiem jest awaria pompy wody.
Ja bym spokojnie dojeździł do 60 000 i dopiero to zrobił.
Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-03, 21:43
Kratylos napisał/a:
pasek nie tylko sie zuzywa gdy jedziesz ale z czasem sam traci wlasciwosci - nawet przy duzo mniejszym przebiegu wiec jak bym dla swietego spokoju wymienil...
Podobno na trwałość wpływa jeszcze styl jazdy (szybkie zmiany prędkości itp.). Nie wiem jak wygląda sprawa eksploatacji w trudnych warunkach, kiedyś było zalecane skracanie przebiegów międzyprzeglądowych przy trudnych warunkach eksploatacji.
Z wymianą paska jest jak z ruską ruletką Ja np kiedyś przejąłem od rodziny blisko pełnoletnie UNO z niskim przebiegiem (ok 80 tys km) z oryginalnym paskiem i bez kłopotu prześmigałem jeszcze ponad 20 tys. (do sprzedaży).Inna sprawa że łatwiej szło ryzykować bo w UNO FIRE rozrząd był bezkolizyjny
Przy 60 kkm radzę wymienić również pompę. Pytanie: wybierasz się do ASO? cholernie drogo jeśli auto po gwarancji, sama robocizna ok 1 tys. Ja rozglądam się za solidnym warsztatem. Pozdr.
Rozrząd w naszych popularnych silnikach Renault wymieni prawie każdy kowal Nie jest to wiedza tajemna wymagająca specjalistycznej aparatury dostepnej tylko w ASO
Witam
Jednak zdecydowałem się na ASO pomógł mi w tym jeden temat na forum
http://www.daciaklub.pl/f...light=rozrz%B1d
Zostawiłem autko oszacowali że cały przegląd z wymianą oleju, filtrów
i rozrządu zajmnie im ponad 3h wieczorem odbieram.
W serwisie powiedzieli że te pompy wytrzymują więcej niż 120tys km
i że mechanik sprawdzi czy nie cieknie, i czy nie ma luzów na łożyska
jeśli pompa jak nowa nie wymieniać. No nie wiem ale chyba jeśli dobra
to nie wymienię. Wycinili mi cały przegląd z cenami olejów, filtrów, rozrządu, świec
i robocizna na około 1400 PLN więc tak oczekuję na telefon z ASO.
Napiszę co wyszło...
Ok
Już po przeglądzie wymienili filtry, olej, świece, pasek klinowy i rozrząd (komplet)
bez pompy wody - stwierzili że spokojnie drugie 60 tys pociągnie.
Przypomniałem sobie przy odbiorze że mam jeszcze kuponik
z poprzedniego przeglądu - zapłaciłem 1289,88 PLN
Wydaje mi się że jak na ASO nienajgorzej
Płyny do chłodnicy i hamulcowy nie trzeba było wymieniać (-30'C)
mogę polecić ASO DĄBROWSCY - ZABRZE
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-05-11, 20:04, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-17, 13:14
Tak sobie przeglądałem cennik serwisowy Dacii pod kontem wymiany kpl. paska rozrządu i mam pytanie do kolegów. Dlaczego przy silniku 1,4 75KM; 1,6 87KM cena się waha między 672-1510 zł to przecież jest ponad 100% a przy pozostałych silnikach różnica jest średnio 100 zł
Wydawało mi się, że przy starszej konstrukcji to powinno być taniej
Gość
Wysłany: 2010-06-14, 11:11 Kiedy wymienić pasek rozrządu??
Witam wszytskich! Na dniach kupiłem sobie Logana 1.4 MPI 2005r. Ma przejechane 67 tys i się zastanawiam czy już go wymieniać czy poczekać do 90 tys ?? Z góry dziękuje za podpowiedz!!
Marka: Renault
Model: Scenic
Silnik: 1.6
Rocznik: 2000
Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 54 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-14, 19:48
Hej!
Przerabiałem ten temat na wiosnę.Autko w marcu skończyło 5 lat i postanowiłem wymienić rozrząd, pompe i pasek akcesoriów z napinaczem.Koledzy w książce serwisowej stoi jak byk:Wymiana rozrządu i p.akcesoriów co 60.000km lub 4 lata(Dotyczy Logana z 2005r).Ja miałem 50.000km i 5 lat.Ale pompa juz miała niewielki otwór, przez który niedługo zaczełoby ubywać płynu.Także nie radze długo czekać.Pasek rozrządu był w porządku, natomiast p.akcesoriów wyrobiony. Chwila pracy specjalisty i troszkę kaski i głowa spokojna na 4 lata.Radzę wymienić jak najszybciej i życzę szerokości
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum