Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-10-28, 09:32 Po 10 tys. km amortyzatory do wymiany.
Przy okazji montażu zimówek zajrzałem w zawieszenie logana. Tylny lewy amor dosłownie ocieka olejem. W tym tygodniu jadę do serwisu reklamować. Jak ich znam zaczną od gadki, że amory nie podlegają gwarancji. No ale taka awaria po 10 tys. km to lekka przesada. Do tej pory, w kilku wozach, wymieniałem amory po 100-150 tys km. Zajrzyjcie pod swoje maszynki.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
To fak zgadzam sie z Tobą przebieg 10tyś dla amorków to nic.Jeżeli w serwisie pracują prawdziwi fachowcy to powinni o tym wiedzieć ze były wadliwe i uznać Ci reklamacje Daj znać co powiedzieli Powodzenia
ASO ma obowiązek wymienić do przebiegu 30 tys w ramach gwarancji - ale wymienią jeżeli będzie różnica w sprawności między lewym a prawym chyba coś koło 18 %. Zajedź a dowiesz się.
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-11-02, 14:27
No ty wykrakałem... Nazaruk Serwis w Lublinie uznał ociekający olejem tylny amortyzator za całkowicie sprawny i odmówił naprawy.
Przyjąłem to ze zrozumieniem, ale zażyczyłem sobie żeby na zleceniu dokonali adnotacji, że amor rzeczywiście cienkie. Piorunem uzyskałem pisemną opinię rzeczoznawcy PZM, że amor jest niesprawny i zarządałem naprawy i zwrotu kasy za opinię.
Poczekamy, zobaczymy... Sprawa zaczyna mnie wciągać intelektualnie, co może grozić dilerowi męczącą korespondencją (znacie to z forum).
Zważywszy na fakt, że wszystko mam fajnie udokumentowane, może też sklecę jakiś liścik do Auto Świata. Oni uwielbiają dowalać nie aryjskim markom...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Przyjąłem to ze zrozumieniem, ale zażyczyłem sobie żeby na zleceniu dokonali adnotacji, że amor rzeczywiście cienkie. Piorunem uzyskałem pisemną opinię rzeczoznawcy PZM, że amor jest niesprawny i zarządałem naprawy i zwrotu kasy za opinię.
Sprytnie to rozegrałeś. Ciekaw jestem co będzie dalej. A ile z ciekawości kosztuje taka opinia?
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-11-03, 09:23
jurek napisał/a:
nie doceniacie ich. powolaja swojego rzeczoznawce jak znam zycie. pozdr
Możliwe. Ale koszt naprawy jest stosunkowo niewielki i do tego ponosi go producent. Dlatego dilerowi raczej nie będzie opłacało się powoływać rzeczoznawcy, bo jednak sam musiałby za to zapłacić.
Koszt opinii rzeczoznawcy PZM wynosi 150 zł. Wymiana amorów w ASO (części i robocizna) wynosi ok 800 - 1000 zł.
Zresztą sprzedałem temat Auto Światowi. Trochę mnie wkurwili więc postaram sie napsuć im krwi ile się da.
Bez obaw, nie jestem pieniaczem i awanturnikiem, ale chyba nik nie lubi jak próbują robic go w jajo.
To było o gwarancji producenta. Ktoś z Kolegów może wie jak się korzysta z rękojmi sprzedawcy?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1108 Skąd: krakow
Wysłany: 2007-11-03, 15:18
mozesz skorzystac z dobrodziejstwa ustawy kosumenckiej,ale Ci sie nie oplaci bo odpowiedzialnosc sprzedawcy za zgodnosc z umowa to 2 lata, a gwarancje producenta masz na 3 . nie mozesz sobie przeskakiwac raz na to a raz na to. pozdr
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Normalnie zgroza!! Takich dilerów powinno się wieszać za worki... Przecież wydaje samochód niesprawny, nienadający się do jazdy i stwarzający zagrożenie na drodze. Przecież niesprawny amortyzator to także źle działające hamulce - zwłaszcza przy ABS.
Marka: Opel
Model: Astra G Caravan
Silnik: 1.7 DTI
Rocznik: 2004
Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 27 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2007-11-07, 10:40
jurek napisał/a:
mozesz skorzystac z dobrodziejstwa ustawy kosumenckiej,ale Ci sie nie oplaci bo odpowiedzialnosc sprzedawcy za zgodnosc z umowa to 2 lata, a gwarancje producenta masz na 3 . nie mozesz sobie przeskakiwac raz na to a raz na to. pozdr
Nie można tylko przy konkretnej usterce. Jeśli zatem przy amortyzatorach korzystało się z rękojmi, to już nie można z gwarancji. Ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby w przypadku innego uszkodzenia korzystać z gwarancji.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-11-07, 18:14
"fare" - śmiare. Tak się kończy pisanie bez okularów.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-11-09, 12:08
Reno Polska, ustami Pani Piątek ( w piątek zresztą), obiecał mi wymiane obu amorów i zwrot kasy wydanej na rzeczoznawcę. Co ciekawe, nie w ramach gwarancji ale w ramach "gestu handlowego".
Wyraziłem zadowolenie ( umiarkowane ) i wyjasniłem pani co o tym wszystkim myślę. Rozmowa stała się nieco niemiła, kiedy pani stwierdziła, że właściwie to nie mam racji ale reno robi mi łachę, żebym się odwalił. Oczywiśćie nie takimi słowami pani to ujęła ale aluzju poniał.
W sumie kicha, bo sprawę można było załatwić od razu bez targania się po szczękach (jak mawiał pewien były ex prezydent Lech W.).
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ech... Ale mamy precedens do podobnej sytuacji - oby się nikomu nie przytrafiła.
Co do szybkiego załatwienia, to Toyota by tak zrobiła. Wymiana bez szemrania, nawet bez wiedzy klienta. I między innymi w ten sposób markę solidną i niezawodną zbudowała.
_________________ Gregosa
---------
MCV dCi lauréate | 63k+ km
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-11-09, 14:36
Zastanawia tu cała ta instytucja "gestu handlowego". Albo klient ma rację a firma dokonuje naprawy albo klient nie ma racji i spotykamy się w sądzie.
Lala dowodziła, że uszkodzenie powstało z powodu zużycia eksploatacyjnego. Dobre, samochód na 10 tys. km. To już maluchy wytrzymywały więcej.
A tu niby nie mam racji a firma zachowuje się tak jakbym jednak miał. Dziwne, co?
Od panienki z reno zażyczyłem sobie żeby jednak uznali to w ramach gwarancji. Tak jest chyba logiczniej?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: Opel
Model: Astra G Caravan
Silnik: 1.7 DTI
Rocznik: 2004
Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 27 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2007-11-09, 15:15
jan ostrzyca napisał/a:
Lala dowodziła, że uszkodzenie powstało z powodu zużycia eksploatacyjnego. Dobre, samochód na 10 tys. km. To już maluchy wytrzymywały więcej.
A co powiesz na to:
"Odpowiedzialność gwarancyjna Sprzedawcy zostaje ograniczona do przebiegu 5 000 km w odniesieniu do następujących elementów:
1. opony
2. amortyzatory
Wszystkie roszczenia gwarancyjne wygasają wraz z upływem określonego powyżej okresu gwarancji."
To nie z gwarancji malucha. Taką gwarację daje... Opel. Bolesne, ale szczere. Nie wiem co w warunkach gwarancji napisał Renault/Dacia, ale nie sądzę by było to coś znacznie odbiegającego. Zawsze jednak pozostaje (o czym była mowa wyżej):
"Niniejsza gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z tytułu niezgodności towaru z umową, na podstawie regulacji zawartych w ustawie z dnia 27 lipca 2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego."
Marka: Renault
Model: Twingo I
Silnik: 1.2
Rocznik: 1997 Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 370 Skąd: Celestynów/Warszawa
Wysłany: 2007-11-09, 22:13
Gregosa napisał/a:
Toyota by tak zrobiła. Wymiana bez szemrania, nawet bez wiedzy klienta. I między innymi w ten sposób markę solidną i niezawodną zbudowała.
Że solidną, to się zgodzę. Co do niezawodności, no to dyskusyjna sprawa. Mówi się od pewnego czasu o wadzie fabrycznej lamp przednich nowego Avensisa - w wielu egzemplarzach ponoć zaparowują. Ale producent nie chce oficjalnej wymiany. Właśnie bez wiedzy klienta, przy okazji okresowych przeglądów, nawierca sie je, przesusza, zamyka otwór i tak do następnego przeglądu. Trochę pracy trzeba włożyć, ale mniejsza ujma na prestiżu marki. A klient nie musi wszystkiego wiedzieć...
Ambitniej do podobnego problemu podeszła Honda w ubiegłym roku ujawniając wadę fabryczną w nowych civicach polegająca na korodowaniu styków pompy paliwa. Około póltora tysiąca nabywców krajowych odwiedziło serwisy. Była to po prostu choroba wieku dziecięcego, w następnych partiach już ją usunięto. A rzecz dotyczyła egzemplarzy produkowanych bynajmniej nie w Turcji, a Wiekiej Brytanii.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-11-10, 07:46
magcn napisał/a:
A co powiesz na to:
"Odpowiedzialność gwarancyjna Sprzedawcy zostaje ograniczona do przebiegu 5 000 km w odniesieniu do następujących elementów:
1. opony
2. amortyzatory
Wszystkie roszczenia gwarancyjne wygasają wraz z upływem określonego powyżej okresu gwarancji."
Nie pamiętam jak jest dokładnie napisane w gwarancji, ale przez telefon lala z serwisu zapewniała mnie, że reno uznaje gwarancję amorów a w zleceniu napisano "naprawa gwarancyjna amortyzatorów". Naprawy gwarancyjnej odmówiono nie z powodu braku gwarancji na element ale dlatego, że amor był sprawny wg serwisu.
Co do zużywania elementów w czasie ekspoloatacji. Zgoda, ale nie po 10 tys km. Zresztą silnik z osprzętem (turbina w dieslu), skrzynia, sprzegło, wydech, karoseria też mają przebieg ponad 10 tys. km. I tak, analogicznie gwarant może odmówić każdej naprawy powołując się np na zużycie eksploatacyjne silnika po 10 tys. km.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-10-28, 23:59, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Astra G Caravan
Silnik: 1.7 DTI
Rocznik: 2004
Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 27 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2007-11-12, 00:16
jan ostrzyca napisał/a:
Co do zużywania elementów w czasie ekspoloatacji. Zgoda, ale nie po 10 tys km. Zresztą silnik z osprzętem (turbina w dieslu), skrzynia, sprzegło, wydech, karoseria też mają przebieg ponad 10 tys. km. I tak, analogicznie gwarant może odmówić każdej naprawy powołując się np na zużycie eksploatacyjne silnika po 10 tys. km.
Coż, z warunkami gwarancji nie można dyskutować - o tym decyduje gwarant. Nawet jeżeli te warunki kłócą się z tzw. zdrowym rozsądkiem. Na szczęście w twoim przypadku zakończyło się dobrze. O ile dobrze pamiętam, masz dość młode auto. W takim przypadku często łatwiej sprawę załatwić poprzez rekojmię. Jeżeli wada nastąpi do pół roku od sprzedaży, to z mocy prawa domniemuję się, że wada występowała w chwili sprzedaży. Obalenie tego domniemania spoczywa na sprzedawcy (później, to klient musi udowodnić, że sprzedano mu wadliwy produkt). Może dlatego w tej sytuacji Renault sobie "odpuściło", przy okazji "ubierając" naprawę w "gest handlowy" (czyt. jacy my jesteśmy wspaniałomyślni i dbamy o zadowolenie klientów )
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-11-12, 09:20
[quote="magcn"]
jan ostrzyca napisał/a:
Coż, z warunkami gwarancji nie można dyskutować - o tym decyduje gwarant.
Nie dyskutowałem z gwarancją tylko z gwarantem, który nie chciał uznać naprawy. Gwarant może odmówić naprawy jeśli usterka wynika z normalnej eksploatacji pojazdu i wynika z odpowiadającego tej ekspolatacji przebiegu kilometrów.
Gdyby trakować poważnie przekazane mi stanowisko reno, to samochód juz po wyjeździe z salonu traci gwarancję bo się zużywa.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-11-13, 12:37
Oto odpowiedź reno:
"W zawiązku z reklamacją dotyczącą samochodu Dacia Logan informujemy Pana, że Renault Polska pozytywnie rozpatrzyło Pańską reklamację dotyczącą wymiany amortyzatorów. Koszty związane z naprawą i wyceną rzeczoznawcy pokryje Renault Polska.
Amortyzatory zostały zamówione, dostawa z Rumunii przewidywana jest na ok.20 listopada. Gdy części zostaną dostarczone, skontaktujemy się z Panem w celu umówienia na wizytę w serwisie. Proszę jednocześnie, aby dostarczył Pan fakturę wystawioną przez rzeczoznawcę PZM z płatnikiem:
Firma Renault Nazaruk-Service Sp. z o.o.
ul. Abramowicka 45, 20-442 Lublin
NIP-946-239-20-16.
W przeciwnym razie nie bedziemy w stanie zwrócić Panu kosztów związanych z rzeczoznawcą"
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum