Spinki wystarczą, jeżeli nie przesadzisz z ilością mat. Najlepiej sprawdzić przyleganie wykładziny przed odpięciem i ocenić możliwą grubość dodatkowego wygłuszenia.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2009
Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 218 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-06-03, 08:59
gigi303 napisał/a:
przy okazji wizyty w ASo dopytałem się o fabryczną mate wygłuszającą w komorze silnika.
Koszt to 200zł + koszt maty
Cytat:
...a mata (MCV) też 200 (+ VAT).
Koszt robocizny w ASO 200zł + mata do MCV też 200zł + VAT ???? Czyli razem ok. 450zł.?
Czy ktoś już korzystał z usług ASO w tym zakresie? Jeśli tak jakie efekty?
Wytumienie maski daje podobno niewielki efekt w kabinie (tak wynika z opinii, które znalezłem z montażu takiego wygłuszenia w innych samochodach) a koszt zakupu w ASO jest wysoki. Z tego co pamiętam, to wygłuszenie maski do Octawii kosztuje ok. 100 zł. Montaż jest dziecinnie prosty.
Proponuję skupić się na wygłuszeniu kabiny (przegroda czołowa, podłoga, nadkola, ew. drzwi i dach). Koszt jest niewielki a efekty bardzo dobre.
Aaa, to zmienia postać rzeczy... albo i nie - zależy co przy tej okazji robią - bo jeśli da się to zamontować bez większego problemu, to i tak sporo, ale jeśli trzeba coś faktycznie grzebać przy silniku i okolicznych instalacjach, to już się robi bardziej interesujące.
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-06-03, 14:14
Obrazek mowa jest dokładnie o tym, trochę roboty jest bo jest tam klimatyzacja i inne kabelki
o wygłuszeniu maski nawet nie myślałem bo to tylko tłumi odgłosy na zewnątrz a nie do kabiny
co do maty grodziowej (nie wiem jak powinno się to fachowo nazywać) sądzę że taka mata dużo daje bo w dieslach montują ją fabrycznie a jadąc dieslem stwierdzam że w środku jest ciszej niż w mojej puszce
Kabelki i inne - tak, ale wszystko zależy od tego, czy coś faktycznie trzeba rozpinać...
Reszta - właściwie zgoda (chociaż z tą głośnością 87KM to b. wiele zależy od obrotów - fakt jednak, że powyżej 4kobr to już się zaczyna robić nieprzyjemnie).
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-06-03, 18:01
laisar napisał/a:
Kabelki i inne - tak, ale wszystko zależy od tego, czy coś faktycznie trzeba rozpinać...
Reszta - właściwie zgoda (chociaż z tą głośnością 87KM to b. wiele zależy od obrotów - fakt jednak, że powyżej 4kobr to już się zaczyna robić nieprzyjemnie).
No na moje oko tak bo ciężko będzie ją umieścić bez odłączenia wszystkiego, przynajmniej przewodów od klimy.
Ale jeszcze popatrzę i sie przyjrzę bo warto pokombinować
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-06-09, 06:53
Dzisiaj popatrzyłem i stwierdzam że jest bardzo mało miejsca na manewrowanie tą matą ( obstawiam wersję że nie można maty przycinać) rurki od klimatyzacji i kabelki od innych ustrojstw są tak umieszczone że sam wygląd powoduje że samemu odechciewa się za to zabierać.
Nie wiem jak ta mata wygląda (szkic nie oddaje rzeczywistości zapewne) ale pewnie dopiero tego uświadczę jak ją zakupię bo od ręki nie jest dostępna, tylko pod zamówienie.
Chyba że któryś z forumowiczów wcześniej zrobi zdjęcie ze swojego diesla
- zaznaczona na czerwono: 286 zł brutto, nr ref. 6001550684 (cennik z sierpnia - trochę podrożała względem http://www.daciaklub.pl/f...p?p=21431#21431 ale do 8 stów to jednak jeszcze daleko...).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-09-17, 14:02, w całości zmieniany 1 raz
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-09-17, 17:49
Pomylka - ludzka rzecz. :)
Tak sie zastanawiam, czy ktos z dCi moglby wrzucic kilka dokladnych fotek tej maty (miejsca gzie przechodza przez nia wszystkie instalacje, mocowania... etc). Bede wdzieczny :)
Jeśli mówimy tej samej macie, to ta mata jest mocowana chyba tylko tymi plastikowymi kołkami (1 szt. kosztuje 2,61 zł) i poza trudnym dostępem montaż wydaje się (ale oczywiście mogę się mylić) wykonalny. Nie przechodzi przez nią żadna instalacja (największa jest zgrabnie ominięta). Zaraz postaram się wrzucić jakieś zdjęcia (nie są to wszystkie mocowania).
DSCN15571386.JPG mocowanie od dołu
Plik ściągnięto 411 raz(y) 180,15 KB
DSCN15561385.JPG mocowanie po lewej stronie
Plik ściągnięto 390 raz(y) 142,54 KB
DSCN15541383.JPG
Plik ściągnięto 393 raz(y) 172,86 KB
DSCN15551384.JPG
Plik ściągnięto 381 raz(y) 148,18 KB
DSCN15531382.JPG tak jest ominięta największa i chyba jedyna instalacja
Plik ściągnięto 388 raz(y) 184,02 KB
Ostatnio zmieniony przez wox 2009-09-17, 18:49, w całości zmieniany 3 razy
Powiedz mi jeszcze tylko, czy z rurkami od klimy tez nie ma problemu
Na drugiej fotce od góry troszkę widać, ale generalnie ta mata jest ukształtowana z uwzględnieniem klimy (a ta zapewne ma identyczny przebieg w dieslu jak i w benzynie). W razie czego nie będzie raczej większych problemów żeby coś wyciąć w tej macie lub ją naciąć.
KaS602 napisał/a:
BTW. Zdaje mi sie, czy w tej macie jest jeszcze wyciecie na numer nadwozie, ktory byl wybijany za silnikeim (w Loganach kolekcji I)?
Tak
Jeszcze jedna kwestia - montaż; upewnij się czy te kołki będziesz miał na co wkręcić (one są chyba takie same jak np. w dolnej części chlapacza?)
Ostatnio zmieniony przez wox 2009-09-17, 21:06, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum