Ja bym nie schodził poniżej 2-3mm dla klocków. Co do tarczy to jest na niej napisane, że minimalna grubość to 19,8mm [nominlna 21mm]. Więc raczej nie przejadę więcej niż jakieś 1000km.
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1500 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2009-06-27, 19:44
Andrzej napisał/a:
Mariusz napisał/a:
Daj do delikatnego przetoczenia i to wszystko
Ale czy to ma w ogóle sens? Ile zapłacę za przetoczenie i ile jeszcze będę mógł pojeździć na tych tarczecj 5-10tyś.
Wież mi ,że długo
Ja w poprzednim samochodzie też chciałem wymienić tarcze,ale mechanik mi odradził
Jeżeli boisz się na nich jeżdzic to wymień.Bo jak przy dużej prędkości tarcza pęknie to już tylko lekarz ostatniego kontaktu pomoże
Przetoczenie to koszt ok 20zł
Jeżeli boisz się na nich jeżdzic to wymień.Bo jak przy dużej prędkości tarcza pęknie to już tylko lekarz ostatniego kontaktu pomoże
Przetoczenie to koszt ok 20zł
Cena bardzo niska. Jeżeli nie po takim przetoczeniu tarcza nie ma bicia to daj namiary na warsztat. Kiedyś widziałem tarcze po przetoczeniu - z jednej stony miała 22mm, a z drugiej 20 - "mechanik" musiał toczyć raz z jednej, raz z drugiej strony i chyba silny wiatr wiał jak zamocowywał tarczę w tokarce...
...od tego czasu podchodzę do toczenia tracz ham z pewną taką nieśmiałością.
Co do moich tarcz to jak dla mnie wyglądają dość cienko tzn jakieś 4-5mm materiału więc raczej skuszę się na ich wymianę.
Okazało się, że w wielu katalogach części zamiennych są błędy w danych o Daciach. Jak kupowałem tarcze, to w katalogu widniały tylko te o wymiarze 238x12, tak samo jest z klockami hamulcowymi - tylko do małych tarcz.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-07-04, 13:35
Andrzej napisał/a:
UWAGA!!!
Okazało się, że w wielu katalogach części zamiennych są błędy w danych o Daciach. Jak kupowałem tarcze, to w katalogu widniały tylko te o wymiarze 238x12, tak samo jest z klockami hamulcowymi - tylko do małych tarcz.
Moja ma teraz tarcze o wymiarach 260/44/22/61 - firmy Remsa
Klocki to nawet nie wiem jakiej są firmy, ale na opakowaniu jest napisane, że są od Fiata Doblo...
...ale ogólnie wszystko pasuje, i co najważniejsze hamuje lepiej niż to, co było zamontowane oryginalnie
Tak wyglądają tarcze hamulcowe z kazdej strony po 10tyś. km w mojej daci. Na przeglądzie serwisowym w Jaszpolu w Łodzi stwierdzono normalne zużycie. Renault Polska tez nie uznało reklamacji.
Czasami tak ale nie tyle po piasku co po drogach żwirowych i szlakowych, wydaje mi sie że czasami kazdy kozysta z takich dróg. Wcześniej jeździłem laguną tak samo tyle że trochę szybciej, przejechałem 80 tyś. km wcześniej nie wiem (jedna wymiana klocków) a tarcze nieporysowane.
KaS602 napisał/a:
Nie zdarzylo Ci sie przegrzac hamulcow?
Przegrzane nie były bo do 6 tys. jeździłem jak na docieraniu.
KaS602 napisał/a:
Jak sie da - przetocz tarcze i daj nowy komplet klockow.
Jak ja mam wymieniać tarcze i klocki jak auto ma zaledwie pół roku (jest dopiero dotarte)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum