Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-03-22, 12:11
korozja / zabezpieczenia antykorozyjne w Dacii
Autor Wiadomość
DAREK 


Marka: OPEL
Model: ZAFIRA
Silnik: 1.8
Rocznik: 2012
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 119
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2009-08-11, 07:33   

A może powinniśmy wystąpić zespołowo, jako właściciele pierwszej serii Dacii, do Renault Polska o rozwiązanie problemu korozji w Daciach (np. przedłużenie gwarancji antykorozyjnej, wymiana naprawianych wielokrotnie elementów na nowe, wymiana samochodów na nowe po preferencyjnych warunkach, itp). Importerowi powinno chyba zależeć na wizerunku marki i opinii właścicieli, tym bardziej, że przyszli nabywcy informacje czerpią z interentu. Może jest jednak tak, że sprzedaż Dacii jest dla Renault Polska niepotrzebnym i wstydliwym balastem i drastyczny spadek popytu zapewni importerowi spokój.
 
petek 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 250
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-11, 07:49   

Pomysł niezły. Warto spróbować.
_________________
MCV Laureate dCi
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-08-11, 08:10   

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=37333#37333:
jan ostrzyca napisał/a:
Po dwóch latach były naprawiane gwarancyjnie z powodu początków korozji: oba progi, blotnik prawy tylny, słupek prawy środkowy.

Trochę to nędznie wygląda. Co nie?

Bida z nędzą :-/ Nie pozostaje nic innego tylko nękać ASO puki jest gwarancja :lol:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-08-11, 09:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-11, 09:56   

Cytat:
uzytkownik jest zobowiazany do niezwlocznego zglaszania wystepujacej usterki

...o ile jest w takim miejscu, że nie sposób jej zauważyć samemu. Albo zostanie wskazana przez serwis <:


Cytat:
może powinniśmy wystąpić zespołowo

Nie zaszkodzi oczywiście spróbować, ale nie przeceniałbym chęci (możliwości?) RP. No i być może przydałaby się jakaś bardziej oficjalna forma prawna - nie mogę się na szybko doszukać co dalej z polską wersją "class action" (pozwu grupowego/zbiorowego):
http://prawa-konsumenta.w...ew-grupowy.html
http://prawo.gazetaprawna...nym_pozwem.html
http://msp.money.pl/wiado...3,0,433641.html

A może jest jakieś ogólnounijne rozwiązanie, na którym można by się oprzeć?
 
petek 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 250
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-11, 10:18   

A może jako fanklub napiszmy do UOKiK, oni się zajmują takimi sprawami więc mogliby nam coś podpowiedzieć.
_________________
MCV Laureate dCi
 
petek 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 250
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-11, 10:23   

Ja się podpiszę.
_________________
MCV Laureate dCi
 
DAREK 


Marka: OPEL
Model: ZAFIRA
Silnik: 1.8
Rocznik: 2012
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 119
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2009-08-11, 10:43   

Bez problemu mogę załatwić profesjonalne tłumaczenie na francuski.
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-08-11, 17:29   

Podpisuję się obiema rękoma pod tą inicjatywą.
______________________________________________

Jeżeli zaś chodzi o dealerów Dacii(Renault) to odnoszę wrażenie, że do dziś nie mogą się pogodzić z faktem, że Dacia jest w ich ofercie. :-/
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2009-08-11, 17:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-11, 18:28   

Ja się też podpiszę.

Ale nie sądzę żeby nasze żądania coś dały poza stwierdzeniem, że Dacia to tanie auto więc nie ma się spodziewać nie wiadomo czego. Myślę, że o wiele lepiej by wyglądało przedstawienie opinii o zaletach auta, że w zasadzie jest bezkonkurencyjne itd., i dalej zaznaczyć, że wszystko było super ekstra gdyby nie to, że po 2-3 latach robią się szyberdachy w podłodze, i ciągle trzeba coś naprawiać w blacharce, a to zniechęca użytkowników do auta i do marki, która i tak nie kojarzy się najlepiej w Polsce. Można zasugerować ocynk i wydłużenie gwarancji na blachy - może nawet kosztem zwiększenia się ceny auta.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-08-11, 18:37   

Ja też się podpisuję, chociaż moja dacia nie odnotowuje rdzy - odpukać w niemalowane :)
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2009-08-11, 19:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-08-11, 18:41   

Ja i mikro purchelki rdzy na 8 miesięcznej dacii też się podpisujemy ;-) :-P
 
jacek 



Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5 dci85KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 433
Skąd: Tychy
Wysłany: 2009-08-11, 21:36   

Kratylos napisał/a:
ja proponuje zadzialac kilku etapowo

przygotowac pismo do RP - zobaczyć jaki skutek jak nie podziala
wyslac pismo do centrali do Francji i do Rumuni - tu przydal by sie ktos kto przetlumaczy txt
pytanie ile osob konkretnie sie by podpisalo pod tym pismem

żądamy ogolnie :
1. poprawy jakosci zabespieczen antykorozyjnych
2. skutecznej naprawy - a nei ciaglego podmalowywania - wymiana wadliwych czesci lub samochodow - z tym bedzie b.ciezko i lub przedłużenie gw na 12 lat lub odpkupienie auta po preferencyjnych warunkach jesli nie da sie go skutecznie naprawic...


Będą mieli niezły ubaw.
Co wy chcecie, producent daje 6 lat gwarancji na perforację czyli jest pewny że większość aut to wytrzyma oraz pewnie wziął pod uwagę że jakiś procent aut będzie musiał naprawiać podczas gwarancji. W sumie księgowi stwierdzili że nie opłaca się dawać ocynku który też w 100% nie zabezpiecza przed korozją.(np.nadkola w oplu)
Nikt nikogo nie oszukał nigdzie nie było napisane że blacha jest ocynkowana.

Co do wizerunku marki :
Chcesz mieć 12 lat na perforację kup Renault
Gdyby dacia była idealna nikt dy nie kupował droższego renault tylko dacię

ps. u mnie na razie ok. Mam nadziej że "gwarantowane" 6 lat przejeżdżę bez korozji,a po 10 dzieci będą odchowanę a wtedy będzie mniejsze auto- być może znowu dacia
 
MR 


Marka: Dacia
Model: Logan Laureate
Silnik: 1.4 MPI
Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 45
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2009-08-11, 22:50   

Zgadzam się w stu procentach z przedmówcą, oprócz jednego, niestety nie wierzę, że jego autko wytrzyma 6 lat bez korozji, ale może jsetem człowiekem małej wiary :?:
_________________
MR
 
DAREK 


Marka: OPEL
Model: ZAFIRA
Silnik: 1.8
Rocznik: 2012
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 119
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2009-08-12, 06:37   

Jasne, że prawdopodobieństwo jakiegokolwiek załatwienia sprawy przez RP jest nikłe ale przynajmniej niech potencjalni klienci Dacii zdają sobie sprawę z problemów z korozją, ktora przed upływem 6 lat dotknie pewnie większość użytkowników. Po to też istnieje to forum. Przypomnijcie sobie zapowiedzi Renaulta, w momencie wprowadzenia Dacii, o zupełnie nowej jakości samochodów i dobrym zabezpieczeniu antykorozyjnym. Kupowaliśmy Dacie biorąc pod uwagę wszystkie wady i zalety oraz wierząc zapewnieniom producenta, które okazały się niestety oszustwem. Niech Renault przekona się, że budowanie nowego wizerunku marki Dacia wymaga trochę wysiłku. Na wpadki z korozją mogą sobie pozwolić może poważne firmy, ale nie Dacia.
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-08-12, 07:16   

Jesli problemy z rdza wszyscy maja takie same (tego typu), jak ja, to chyba duzego problemu nie ma. U mnie po prawie trzech latach na progach pod drzwiami pojawily sie jakies purchelki i na rantach tylnych blotnikow odpryski, ale czy to rdza, na razie nie wiem. Pozbyc sie takiego problemu nie jest trudno, nawet w domowych warunkach juz po uplywie gwarancji. Problem korozji to niestety dzis problem nie tylko Dacii, ale sporej grupy samochodow spowodowany (podejrzewam) lakierami, ktore to musza spelniac coraz ostrzejsze wymogi ochrony srodowiska, a efekt jaki jest taki jest. Ocynkowane samochody koroduja tak samo, jak te nieocynkowane. Druga sprawa taka, ze jeden purchelek rdzy nie powoduje nic poza koniecznoscia miejscowej naprawy, co nawet nie odbija sie jakos znaczaco na wygladzie zewnetrznym samochodu (jesli dla kogos ma to duze znaczenie). Dla mnie duzo wazniejsze jest to aby utrzymac w dobrym stanie elementy konstrukcyjne ukladu jezdnego i calego powozia co jest zancznie wazniejsze, a o czym juz niektorzy zapominaja chwalac sie dobrym wygladem nastoletniego samochodu, ktory blyszczy z zewnatrz, a progi, mocowania wahaczy i cala reszta, ktorej nie widac na pierwszy rzut oka, a jest wazniejsza jest cala pokorodowana i niejednokrotnie juz przegnita.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-08-12, 07:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
DAREK 


Marka: OPEL
Model: ZAFIRA
Silnik: 1.8
Rocznik: 2012
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 119
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2009-08-12, 08:11   

Sam piszesz o korozji progów, które są ważnym elementem konstrukcyjnym samochodu z nadwoziem samonośnym. Niewinne purchelki po kilku latach zmienią sie w dziury. Zamalowywanie pierwszych śladów rdzy w 3 letnim samochodzie naprawdę nie jest rzeczą normalną i nie rozwiąże problemu korozji tylko trochę opóźni jej postęp.

[ Komentarz dodany przez: KaS602: 2009-08-12, 10:12 ]
Pozwoliłem sobie wyciąć cytat, bo była to kopia całego poprzedniego postu.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-08-12, 09:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-08-12, 09:10   

Nie mam zamiaru negowac faktu, ze lepiej by bylo, gdyby problemow z rdza w ogole nie bylo.

W Loganie gora za dwa lata mam zamiar zrobic to samo co w zeszlym roku robilem z 10 letnia Siena, ktora mimo "uwielbianego" ocynku przerdzewiala w niejednym miejscu na wylot. Na lakierze w kilku miejscach nie bylo sladu, za to po odkreceniu blotnika okazalo sie, ze dziury nie ma tylko dlatego, ze jest lakier. Do tego odnowilem zabezpieczenie calego podwozia. Patrzac na stan w jakim Siena byla przy naprawach (przypomne: po 10 latach) smiem twierdzic, ze pierwsze male slady korozji powstaly nie dalej jak trzy lata od daty produkcji).

W Loganie bardzo latwo dostac sie do wszystkch newralgicznych miejsc w ktorych moze pojawic sie korozja (tak plaszyzny poszyc od srodka, jak i profili zamknietych ( m.in. poszycie progu) i odnowic zabezpieczenie.

Bralem to pod uwage kupujac Logana za sporo nizsza cene niz auta konkurencyjne, ktore wcale nie gwarantowaly braku problemu z rdza, a utzrymanie w dobrym stanie jest tansze i latwiejsze niz naprawa przegnitych elementow (wiem juz z doswiadczenia) i te niewinne purchelki o ktorych wspominasz wcale nie oznaczaja koniecznosci przerdzewienia na wylot jesli w pore sie nimi zajmiesz. Tyle, ze przy zabezpieczaniu blachy nie mozna zapominac, ze ma ona dwie strony i o zabezpieczeniu "od srodka" rowniez trzeba pamietac.

Dodano 10:24:

Pare fotek - moze lepiej odda to, co czym pisalem o korozji i konserwacji Sieny. Calosc rozebrana, wyczyszczona, gdzie bylo trzeba - obspawana (ew. wymienione elementy) i zakonserwowana ponownie.

10072008.jpg
Plik ściągnięto 283 raz(y) 78,47 KB

10072008(001).jpg
Plik ściągnięto 263 raz(y) 79,29 KB

04072008.jpg
Plik ściągnięto 243 raz(y) 107,04 KB

03072008.jpg
Plik ściągnięto 280 raz(y) 107,91 KB

03072008(015).jpg
Plik ściągnięto 272 raz(y) 107,65 KB

03072008(013).jpg
Plik ściągnięto 272 raz(y) 100,28 KB

03072008(003).jpg
Plik ściągnięto 293 raz(y) 105,44 KB

02072008(004).jpg
Plik ściągnięto 228 raz(y) 79,24 KB

Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-08-12, 09:27, w całości zmieniany 4 razy  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-08-12, 10:28   

KaS602 napisał/a:

Pare fotek - moze lepiej odda to, co czym pisalem o korozji i konserwacji Sieny. Calosc rozebrana, wyczyszczona, gdzie bylo trzeba - obspawana (ew. wymienione elementy) i zakonserwowana ponownie.


Kurczę! Sam rozbebeszyłeś samochód do konserwacji? Dlaczego zbriornik paliwa wisi na jakichś taśmach przymocowanych do tłumika? Ten typ tak ma?
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-08-12, 10:35   

jan ostrzyca napisał/a:
Kurczę! Sam rozbebeszyłeś samochód do konserwacji?

Tak. Nie stanowi to wcale duzego problemu. Wystarcza podstawowe narzedzia oraz prawa i lewa reka. :)
jan ostrzyca napisał/a:
Dlaczego zbriornik paliwa wisi na jakichś taśmach przymocowanych do tłumika? Ten typ tak ma?

Oczywiscie ten typ tak nie ma. Podwiesilem go, zeby nie spadl po odkreceniu mocowan - jak sie robi w pojedynke to trzeba troche kombinowac.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-08-12, 10:43   

Taniość nie znaczy "tatendeta". Jeśli ktoś (nie daj Boże producent lub ASO) mówi, że tanie auto musi korodować lub się psuć to jest "tanie" to coś ściemnia.

W moim przekonaniu względna "taniość" dacii wynika z tego, że wykorzystano gotowe i sprawdzone podzespoły ze starszych renówek omijając proces kosztownego projektowania, testów etc. Dacia to jakby samochód z klocków, które producent miał gotowe do wykorzystania.

Dalej, "taniość " bierze się z rezygnacji z dużej części kosztownych systemów elektrycznych, elektronicznych, mechanicznych etc, których nawet za dopłatą nie dostaniemy.

Gdyby standartowego Golfa obiedzić z wyposażenia do poziomu Dacii to cena spadłaby o jakieś 8-10 tys. zł. I tak właśnie dzieje się na rynku płd. amerykańskim.

Koszty reklamy. W 2006 roku koszt reklamy w cenie jednego Fiata sprzedanego w Polsce wynosił średnio 5 tys. zł. Co oczywiście podniosło o tyle cenę auta.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
petek 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 250
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-12, 11:46   

Ja myślę, że powinniśmy spróbować od wspólnego listu do RP. Nic nie tracimy w razie odmowy. Jeśli nie pomoże sugerowałbym zbiorowe zwrócenie się o pomoc do UOKiK. Zawsze trudniej jest zbyć grupę niż gdybyśmy osobno się skarżyli.
List do Renault we Francji można wysłać niezależnie.
_________________
MCV Laureate dCi
Ostatnio zmieniony przez petek 2009-08-12, 11:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
petek 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 250
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-12, 11:49   

jan ostrzyca napisał/a:
Taniość nie znaczy "tatendeta". Jeśli ktoś (nie daj Boże producent lub ASO) mówi, że tanie auto musi korodować lub się psuć to jest "tanie" to coś ściemnia.


Zgadzam się z Tobą w 100%. To, że samochód jest tani nie znaczy, że został wyprodukowany na 3 lata. Nie wierzę, że Renault sprzed 8-10 lat były produkowane w innej technologii niż obecnie Dacia. Jednak tamte wydają się być trwalsze. Sam znam kilku użytkowników starszych renówek i oni nie skarżą się na trwałość blach.
_________________
MCV Laureate dCi
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-08-12, 11:58   

jan ostrzyca napisał/a:
... Jeśli ktoś (nie daj Boże producent lub ASO) mówi, że tanie auto musi korodować lub się psuć to jest "tanie" to coś ściemnia.


o bosi'u ! Czyżby ktoś Ci tak powiedział ?!
Z resztą problem i to często dużo poważniejszy dotyczy też. wielu "lepszych" aut. Ale to marna pciecha.

jan ostrzyca napisał/a:
... W moim przekonaniu względna "taniość" dacii wynika z tego, że wykorzystano gotowe i sprawdzone podzespoły ze starszych renówek omijając proces kosztownego projektowania


Nihil novi sub Iovi. Design typu "carry on" bywa b. skutecznym rozwiązaniem, Często powstawały w ten sposób legendarne konstrukcje (w lotnictwie zwłaszcza)

jan ostrzyca napisał/a:
... Dalej, "taniość " bierze się z rezygnacji z dużej części kosztownych systemów elektrycznych, elektronicznych, mechanicznych etc, których nawet za dopłatą nie dostaniemy.

No skandal ESP w Dacii nie ma nawet za dopłatą! ("AŚ") Ale np. EBD jest tylko Dacia się tym nie chwali. Dziwne ?
Jak wprowadzono obligatoryjny ABS to nie wpynęło to z nacząco na cenę Dacii. Też ciekawe...

jan ostrzyca napisał/a:
Gdyby standartowego Golfa obiedzić z wyposażenia do poziomu Dacii to cena spadłaby o jakieś 8-10 tys. zł. I tak właśnie dzieje się na rynku płd. amerykańskim.


Jak widać cena często wynika z poziomu zamożności lokalnego klienta. A ten Golf to pewnie będąca u nas w cenie II ? .
Gdiześ, kiedyś wykopałem, że koszt produkcji Logana to ok. 3kEuro

KaS602 napisał/a:
...Dla mnie duzo wazniejsze jest to aby utrzymac w dobrym stanie elementy konstrukcyjne ukladu jezdnego i calego powozia co jest zancznie wazniejsze, a o czym juz niektorzy zapominaja chwalac sie dobrym wygladem nastoletniego samochodu, ktory blyszczy z zewnatrz, a progi, mocowania wahaczy i cala reszta, ktorej nie widac na pierwszy rzut oka, a jest wazniejsza jest cala pokorodowana i niejednokrotnie juz przegnita.


Grób pobielany,... Spotkałe, się z przypadkiem 8-letniej astry w której próg złamał się, na skutek prawidłowego użycia podnośnika. Po prostu próg był zżarty przez korozję, a z zewnątrz nic nie było widać !
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-08-12, 12:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-08-12, 12:20   

piotrres, dlatego wlasnie pisalem, zeby nie zapiominac o tym, ze kazda glacha ma dwie strony i po to wlasnie sa preparaty wtryskiwane w profile zamkniete.
 
jacek 



Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5 dci85KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 433
Skąd: Tychy
Wysłany: 2009-08-12, 12:31   

Kratylos napisał/a:
mysle ze nei beda mili pelnego ubawu z paru wzgledow
po pierwsze firmy nei dzialaja w taki prosty sposob w jaki piszesz - szczegolnie korporacje.
b.duze znaczenie ma dla nich wizerunek marki u klientow szczegolnie tych ktorzy ten wizerunek moga publicznie budowac wizerunek w mediach internecie
firmy sprzedaja teraz marke i wartosci a nie kawal blachy na kolkach...


Ja poprostu uważam że pisanie listu nie ma sensu.
Firma Renault doskonale sobie zdaje sprawę co wyprodukowała, Ma rozbudowaną bazę danych w której zapisywane są naprawy gwarancyjne, przy każdej naprawie blacharki robione są zdięcia i nie po to aby uznać czy nie uznać roszczenia klienta tylko aby wprowadzać ulepszenia w produkowanych autach.
Na wymianę aut lub części nie mamy co liczyć to jest biznes.
Co do gwarancji jest to skonstruowane w ten sposób że gwarancja na blachę jest 6 lat i jeśli rdza wyjdzie np. w 6 roku oni naprawią natomiast na naprawę udzielają 12 miesięcznej gwarancji.Robią tak wszystkie firmy samochodowe.
Co do ilości uszkodzeń blacharki nie mamy pełnego obrazu w końcu nie wszyscy użytkownicy czytają to forum. Odsetek korodujących aut użytkowników forum dacia klub też jest niewielki. ( być może wynika to z niskiej śraniej wieku naszych daciek)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne