Witam jestem nowy. Z Warszawy mam 51lat od 28 lutego posiadam Dacie Logan Arctica wersia 7osobową z silnikiem 1,6 16V. Z salonu wyjechałem wraz z instalacją gazową. Do tej pory przejechałem 18000km. Jak na razie to oprócz drobnych usterek nie mam na co narzekać
Jeśli chodzi o spalanie to :
- w mieście 8,4 - 10,0l/100km. zależy od korków
- w trasie 7,5 - 10,0l/100km. głównie zależy od szybkości mniej od ilości osób
Dane te dotyczą oczywiście jazdy na "gazie'.
Pozdrawiam Wszystkich
Bienkos
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-08-12, 18:39 Re: powitania
a.bienkowski napisał/a:
1,6 16V. Z salonu wyjechałem wraz z instalacją gazową
to już zaczęli montować LPG do tego silnika, czyżby zmodyfikowano go ??? jak ja kupowałem to nie można było bo po pierwsze:
- ASo nie dałoby mi gwarancji na silnik bo podobno ten silnik nie toleruje LPG
- LPG zakładają tylko do 1,6 i 1.4 8v bo tolerują dobrze LPG (mam inne zdanie osobiście )
Jeśli to nie tajemnica powiedz kolego który salon w stolicy sprzedał ci dracule 16v i założył do niego instalacje
Tezy o niezdatności 16V pod LPG to jakieś głupoty - np. w Holandii podobno znakomita większość Daciek to właśnie taki wariant.
Natomiast podobno gaz w Polsce jest zbyt marnej jakości, a cena instalacji jeszcze wyższa, niż przy 8V - i dlatego nie jest to ani polecane, ani popularne rozwiązanie.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-08-13, 20:39, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault Clio 1.2 16V
Model: Ford Escort 1.8 TD
Silnik: 1.8 TD Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 121 Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-08-17, 09:13
laisar napisał/a:
Tezy o niezdatności 16V pod LPG to jakieś głupoty - np. w Holandii podobno znakomita większość Daciek to właśnie taki wariant.
Natomiast podobno gaz w Polsce jest zbyt marnej jakości, a cena instalacji jeszcze wyższa, niż przy 8V - i dlatego nie jest to ani polecane, ani popularne rozwiązanie.
Laisar nie chodzi o złe tolerownie gazu przez silnik 16V tylko o to , że ASO nie zakłada do nich instalacji.
"Na mieście" cena instalacji do 16V oscyluje wokół 4500 zł -możesz ją założyć rezygnując z gwarancji na silnik lub po 3 latach eksploatacji auta.
No ale nie zakłada, bo...? Bo nie? <; Czy może są jakieś obiektywne przyczyny? (Nie wiem, serio pytam).
O jakości gazu w naszym kraju słyszałem już z kilku różnych źródeł - tezę o "nie tolerowaniu" gazu przez 16V widzę po raz pierwszy. Zrozumiałem, że chodzi niby o jakieś uwarunkowania konstrukcyjne, ale może nadinterpretuję i "nie tolerowanie" zawiera w sobie domyślnie właśnie owo "w PL"... <;
Cena by się chyba zgadzała - jeśli dobrze pamiętam, to w Niderlandach chcą zdaje się jakieś 1k€.
Marka: Renault Clio 1.2 16V
Model: Ford Escort 1.8 TD
Silnik: 1.8 TD Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 121 Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-08-17, 11:54
Z tego co wiem to nie zakłada bo Landi Renzo, z którym współpracujemy dedykuje swoje instalacje do jednostek 8V.
Ostatnio miałem przyjemność jeździć Alfą 3.0 V6 w gazie i powiem Ci , że przyjemność jest nieziemska. Za instalację (nie wiem jakiej firmy) szwagier zapłacił 5500 zł i warto było.
Tylko czy "wyłączność" (?) handlowa to czynnik obiektywny dla danego silnika? Chyba raczej nie...
...tym bardziej, że Landi jak najbardziej gazuje 16V: http://www.eurogas.nl/upl...onsument_NL.pdf (Ale cenę źle pamiętałem - jest 2k€; może 1000 było innego producenta dla 8V...?).
Marka: Renault Clio 1.2 16V
Model: Ford Escort 1.8 TD
Silnik: 1.8 TD Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 121 Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-08-17, 14:00
Myślę, że gazowanie silnika 8V wychodzi ASO (przynajmniej naszym) lepiej- mniej przy tym problemów gwarancjnych (chociaż nie mam żadnego porównania ani punktu odniesienia)
Oczywiście nie powinno to wykluczać możliwości ingerencji w 16 zaworowe jednostki.
Jak to zwykle bywa- ktoś tak wymyślił i musimy z tym żyć...
Witam widzę że ogólnie rzecz biorąc jesteście zaskoczeni instalacją LPG w Dacii . Nie wiem jak to ma się cenowo w innych miastach ja za swoją musiałem dopłacić 3800zł. i nie żałuję.Tankuję i do przodu
Nie pytałem o inne silniki. Wybrałem model i spytałem czy można już montować LPG. Powiedziano mi że tak i jeśli to zrobię nie tracę gwarancji na silnik bo salon współpracuje właśnie z tą firmą.
Zresztą podobną sytuację miałem gdy jeżdziłem Nexią .Tam warunkiem było przejechanie 10000km. a LPG montowano mi w serwisie Daewoo. I wowczas też nie straciłem gwarancji na silnik. Sam przejeżdziłem Nexią ponad 280000km. na "gazie" a osoba która ją kupiła nie skarżyła się na żywotność i temperament auta.
LPG w obecnej wersji jest już zdecydowanie w innym standarcie co kiedyś. Uważam że jeśli dużo się jeżdzi to jest jedyne rozsądne rozwiązanie . Nawet przy wysokich kosztach jej montażu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum