Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Za co go nienawidzę
Autor Wiadomość
zielony 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV oraz MCV II
Silnik: 1,6 MPI oraz TCe 90 E-R
Rocznik: 2009 oraz 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 196
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2009-08-22, 20:47   

U mnie nic nie telepie. Na wolnych obrotach ledwie go słychać. Po zimnej (jak na lato) nocy, wolne obroty oscylują koło 1000, potem dość szybko, łagodnie spadają do ok 500.

Natomiast mam wątpliwości do tych 87 km, prędkości max (katalogowej) i przyspieszeń.
Staruszka felicja ma potężnego kopa (nominalnie 75 km) w porównaniu z drakulą. Różnica jest szczególnie widoczna na 1, 2 i 3 biegu w zakresie obr. 1500 - 2500. Jakoś nie mam sumienia kręcić tego silnika od powyżej 5000, bo wyje, jak niemiecka młociarka. :mrgreen:
 
ADAM 12 



Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 188
Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2009-08-22, 21:02   

zielony napisał/a:
Wysłany: Dzisiaj 21:47





Natomiast mam wątpliwości do tych 87 km, prędkości max (katalogowej) i przyspieszeń.
Staruszka felicja ma potężnego kopa (nominalnie 75 km) w porównaniu z drakulą. Różnica jest szczególnie widoczna na 1, 2 i 3 biegu w zakresie obr. 1500 - 2500. Jakoś nie mam sumienia kręcić tego silnika od powyżej 5000, bo wyje, jak niemiecka młociarka.


Weź jeszcze pod uwagę ciężar -ostatnio miałem "okazję" pojeździć sedanem z takim samym silnikiem,w tym samym wieku,i o podobnym przebiegu,na trasie którą zawsze jeżdżę do pracy,Tamta Daćka jeździła o wiele lepiej od mojej,(chyba że sedany mają inną skrzynię biegów)
 
zielony 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV oraz MCV II
Silnik: 1,6 MPI oraz TCe 90 E-R
Rocznik: 2009 oraz 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 196
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2009-08-22, 21:10   

Moja skodzina waży ok. 100 kg mniej (jedna osoba typu mój szwagier :mrgreen: ). Co prawda dziś kumpel mi mówił, że te silniki VW 1.6 miały zaniżaną przez producenta moc - z powodów podatkowo - ekonomicznych. :?: Ja stawiam na różnicę w dopasowaniu skrzyni.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-22, 21:34   

Cytat:
Natomiast mam wątpliwości do tych 87 km, prędkości max (katalogowej) i przyspieszeń.

Osiągi wspólnymi siłami już na forum przemierzyliśmy i wszystko się zgadza (;

Cytat:
taruszka felicja ma potężnego kopa (nominalnie 75 km) w porównaniu z drakulą

Problem mułowatości Daciek - ze szczególnym uwzględnieniem MCV-ki - również przedyskutowaliśmy: jest to tylko subiektywne wrażenie, któremu przeczą empiryczne pomiary.

Cytat:
nie mam sumienia kręcić tego silnika od powyżej 5000

I niesłusznie - taki urok silnika benzynowego, że "lubi" obroty.
 
zielony 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV oraz MCV II
Silnik: 1,6 MPI oraz TCe 90 E-R
Rocznik: 2009 oraz 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 196
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2009-08-22, 21:51   

Laisar, w podawane prawdy można wierzyć, albo nie wierzyć. Oczywiście, że są to subiektywne odczucia (dlatego opisuję je w tym temacie), ale mają one podstawy (porównanie sprawowania się dwóch silników o podobnej budowie). Fakt, jestem przyzwyczajony do jeżdżenia ze stosunkowo małymi obrotami, bo mi to w skodzie zupełnie wystarczało. Bez problemu ruszałem nią z 2 biegu, co w drakuli jest poważnym problemem. Jak po miesiącu wsiadłem do staruszki, depnąłem lekko na 2, to poczułem się jak w rakiecie.

Powiem tak: gdybym w momencie podejmowania decyzji miał dzisiejsze doświadczenia, pewnie wybrałbym inny silnik :-? . Ponieważ nadal nie mam zaufania do diesli, byłby to 16V. Ja drakuli nie nienawidzę za ten silnik, on mnie trochę wkurza, bo nawet mnie - spokojnego misia/gamonia - trochę zawiódł :-( .
Ostatnio zmieniony przez zielony 2009-08-22, 21:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-22, 22:09   

Kiedy tu nie chodzi o wiarę - tylko o pomiary: dane fabryczne każdy może zweryfikować w ten sposób osobiście...

Obsługi silnika - tak samo jak każdej innej rzeczy - też się trzeba po prostu nauczyć. Przez dłuższy czas użytkowania po prostu przyzwyczaiłeś się do skodzinego napędu i jeszcze nie przywykłeś do daćkowego "serducha". Jestem pewien, że jeśli zmienisz styl jazdy i nie będziesz próbował jeździć MCV-ką tak jak robiłeś to Felicją, to poprawi się i ocena nowego motorka. Chociaż oczywiście cudów nigdy nie należało oczekiwać - nie ten rozmiar...

Powtarzam: nie bać - i w razie potrzeby "depnąć". Ten Typ Tak Ma - i jest w pakiecie z własnym zestawem plusów dodatnich i minusów ujemnych (;
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-08-23, 06:49   

ADAM 12 napisał/a:
Tamta Daćka jeździła o wiele lepiej od mojej,(chyba że sedany mają inną skrzynię biegów)


ale przecież naukowo udowodnione że sedan lepiej się zbiera od MCV, o ile pamiętam to z kolegą ducatim była polemika na ten temat. Różnica w wadze robi swoje- MCV nie będzie takie żwawe jak sedan dopóki nie zmienię 8v na 16v :lol:


Wracając do telepania to musze poczekac chyba aż się przeprowadzę do pisaeczna bo na puławskiej serwisuję autko a telepanie i gaśnięcie występuje tylko po pierwszym odpaleniu z rana i na zimym silniku, póżniej już jest spokój, a autka nie chcę zostawiać w serwisie na noc a z tego co poczytałem to chyba jedyne rozwiązanie :->
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2009-08-23, 07:01, w całości zmieniany 3 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-23, 09:14   

Można jeszcze dać się przyholować do serwisu... (;
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-08-23, 16:48   

też mi to chodziło po głowie ale 150 zł za lawete to sporo :-P
 
ADAM 12 



Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 188
Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2009-08-23, 19:19   

Podjedź wieczorem pod serwis,prześpij Się z tyłu(jest gdzie) i rano unaocznisz serwisantom o co Ci chodzi. :mrgreen:
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-08-24, 09:16   

zielony napisał/a:
Bez problemu ruszałem nią z 2 biegu, co w drakuli jest poważnym problemem.

Sporadycznie (przez nieuwagę) zdarza mi się ruszać z dwójki i zanim pokapuje się dlaczego tak mułowato rusza jestem rozpędzony na tyle, że redukcja nie jest konieczna :-)
Tak więc, przynajmniej u mnie, poważnym problemem to nie jest .
_________________
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2009-08-24, 09:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
zielony 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV oraz MCV II
Silnik: 1,6 MPI oraz TCe 90 E-R
Rocznik: 2009 oraz 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 196
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2009-08-24, 15:58   

Ja w skodzince, w sytuacji (np. w korku) gdy się ledwie toczyłem, właściwie nigdy nie redukowałem do 1. Żadnego telepania przy puszczaniu sprzęgła na 2. W Dacii telepie, jakby silnik miał zgasnąć. Faktem jest, że w drakuli pedał sprzęgła reaguje inaczej, może jeszcze muszę potrenować. Ale jest też faktem, że ten silnik (skrzynia?) słabo toleruje niskie obroty. :-(
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-08-24, 20:23   

dzisiaj pierwszy raz auto dwa razy zgasło, chyba się pogarsza :-/ jutro dzwonie do ASO :evil:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-24, 20:41   

Cytat:
W Dacii telepie

W mojej nie.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-08-25, 07:08   

Po mału dochodzę do wprawy w utrzymywaniu niskich obrotów, tocząc się na jedynce przy włączonej klimie. :-D
_________________
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2009-08-25, 08:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
mag 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 132
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-08-25, 19:13   

Beckie napisał/a:
wprawy w utrzymywaniu niskich obrotów
:-o

Ja wiem, że to temat "Za co go nienawidzę", ale ja właśnie to uwielbiam: odpalam silnik, wrzucam jedynkę i puszczam sprzęgło i nieistotne jest czy z klimą czy bez - on już się toczy... i nie walczę o "utrzymanie niskich obrotów" - są jakie są :mrgreen: ...
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-25, 19:15   

zielony napisał/a:
Moja skodzina waży ok. 100 kg mniej


Co ona taka ciężka?
Fela moich rodziców waży niecała tonę!

A co do przyśpieszenia, to faktycznie Skodzinki lepiej przyśpieszają od Daczek :-(
Np. 70 konna Fabieda przyśpiesza nie gożej, a może i lepiej niż Daczka z 85 konnym motorkiem.
 
zielony 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV oraz MCV II
Silnik: 1,6 MPI oraz TCe 90 E-R
Rocznik: 2009 oraz 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 196
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2009-08-26, 21:25   

Cytat:
Fela moich rodziców waży niecała tonę!

kombica?
Cytat:
Po mału dochodzę do wprawy w utrzymywaniu niskich obrotów, tocząc się na jedynce przy włączonej klimie.

Ja ćwiczę ruszanie z 2 :mrgreen:
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-09-12, 06:01   

no i po wizycie w ASO i wymianie filtrów w instalacji gazowej , stałem się lżejszy o 150zł :-/ następne sam wymienię bo ja jestem wyrozumiały człowiek ale takiego zdzierstwa nie zdzierżę ;-) :lol: .
Przejdę do sedna - telepanie auta i gaśnięcie auta - werdykt - potrzebna regulacja zaworów :mrgreen: Koszt 350 zł.

Czy ktoś ma do polecenia porządny serwis w stolicy co potrafi dobrze wyregulować zaworki za rozsądną cenę ???
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2009-09-12, 17:10, w całości zmieniany 3 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-12, 08:54   

Cytat:
Ja ćwiczę ruszanie z 2 :mrgreen:

Jako ćwiczenie przed śliską zimą czy sztuka dla sztuki? (;
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-09-27, 17:54   

Dawno nie zrzędziłem więc odświeżę wątek :mrgreen:

Dodaje kolejny punkt:

Wk...wia mnie moja dracula za nie działające światła stopu !!!!!!!!!! Chyba lekkie już przegięcie!!!!

Że gaśnie non stop na zimnym zdołałem się przyzwyczaić i jutro jadę na regulację zaworów jak nie pomoże znowu będę jojczył ale awaria świateł stopu :evil: :-?

Bezpiecznik sprawdziłem więc to nie to, obstawiam że pewnie czujnik poszedł się je....ać .

Je......na bezawaryjność Loganów :lol: wiem wiem statystyki mówią co innego bla bla bla :evil:
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2009-09-27, 17:56, w całości zmieniany 2 razy  
 
borys68 


Marka: Kia
Model: cyd kombi
Silnik: 1.6 a/t
Rocznik: 2008
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 219
Skąd: Warszawa Bielany
Wysłany: 2009-09-27, 19:21   

Ahoj!
gigi303 napisał/a:

Że gaśnie non stop na zimnym zdołałem się przyzwyczaić i jutro jadę na regulację zaworów

Popsułuś dobry silnik jakimś LPG to i masz ... :)
Borys
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
  Wysłany: 2009-09-27, 19:43   

no coz jak zżedzisz to dacka ci sie psuje ;) wiec przestan marudzis i ja co chwile obsmarowywac tylko ja pokochaj ;) ja nie narzekam wszystko dziala prawidlowo.
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-09-27, 20:05   

pokocham jak nie będzie co chwila się coś z nią działo :-P a tak to zrzędzę bo się dzieje :-P Przecież logiczne jest to że nie kupiłem nowego auta i nie wywaliłem nie małe jednak pieniądze aby tylko zrzędzić nad tą kupą blachy, daje jej szanse co chwila a ona swoje jak nie urok to ..... :-P gdyby nie dawane jej szanse poszłaby już do żyda za to co mi robi ;-) ;-)

co do silnika nic nie powiem bo było to maglowane już i nie jakimś LPG tylko renomowaną instalacją Landi Renzo za namową handlowca DACIA :lol: i do tego wcale nie tanią :-)
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2009-09-27, 20:15, w całości zmieniany 5 razy  
 
Konrad 


Marka: Renault
Model: Laguna Grandtour
Silnik: 1,8 16V + Gaz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 213
Skąd: Powiat Piaseczno
Wysłany: 2009-09-27, 23:51   

Się nie martw :-) . Wyregulujesz zawory i przez jakieś 15-20 000 km będzie chodzić. Silniki Renault z gazem tak mają :mrgreen: .
_________________
Poprzednie auto : Dacia Logan 1,4 MPI B+G.
Obecnie : Laguna II 1,8 16 V B+G
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne