TSD Dacia powinna opracować program aktualizacyjny dla starych modeli (; - żeby można było niektóre takie rzeczy poprawić w trakcie użytkowania. Zawsze to jakiś dodatkowy zarobek, a raczej nie sądzę, żeby Ci, którzy kupili Daćkę, tak szybko ją wymienili na nowy model. Zresztą, jak firma dba o klienta, to on potem chętniej do niej wraca [:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-09-07, 17:11, w całości zmieniany 1 raz
Może się to zmieni gdy w Polsce będzie się sprzedawać rocznie 50 tys a nie 3 tys szt.
Ja się tylko cały czas zastanawiam, czy to może nie jest na odwrót: czy to właśnie "inne" traktowanie nie przekłada się przypadkiem (m.in., bo "polska mentalność" na pewno też jest bardzo istotna) na taką sprzedaż? I to nie jest zarzut - po prostu naprawdę nie wiem. Ale przykłady owego traktowania pojawiają się właściwie od początku Logana w PL...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-09-07, 12:01, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault Clio 1.2 16V
Model: Ford Escort 1.8 TD
Silnik: 1.8 TD Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 121 Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-09-07, 16:55
Na pewno coś w tym jest, jednak moim zdaniem przy dobrym marketingu i odpowiedniej promocji można wykreować dowolny produkt.
Szczególnie jesli należy do dóbr ogólnie pojętych za luksusowe.
I nie trzeba wiele- kilkadziesiąt wykupionych reklam w miesięcznikach motoryzacyjnych szybko zamieniłoby się na opisy testów dziennikarskich wywyższających Dacię pod niebiosa.
To tylko przykład. Nie będę podawał innych bo znowu jesteśmy nie w temacie .
W razie czego - śmiało, temat uległ zmoderowaniu (;
Cytat:
przy dobrym marketingu i odpowiedniej promocji można wykreować dowolny produkt.
Zapewne, ale przecież nie chodzi o sztukę dla sztuki - a o sens ekonomiczny to już trudniej...
Cytat:
I nie trzeba wiele- kilkadziesiąt wykupionych reklam w miesięcznikach motoryzacyjnych szybko zamieniłoby się na opisy testów dziennikarskich wywyższających Dacię pod niebiosa.
...bo wcale nie jestem przekonany, czy to by jednak wystarczyło - na dobre i złe Polacy mają czasami swoje własne mocne "widzimisie" (;
Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 350 Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2009-09-07, 18:22
Wystarczyłoby wyemitować reklamę Dacii, która była w jakimś innym kraju, gdzie w salonie VW przecięli Passata na pół i dopowiedziane, że za wartość połowy Passata możesz mieć cała Dacię MCV :)
A tak na serio, to ciężko jest zmienić postrzeganie marki, ale jest to możliwe. Spójrzcie choćby na Skodę, która też nie była zbyt ciepło wspominana. A dziś Fabie i Octavie zalewają nasze drogi...
W przypadku Skody to była łatwizna: "wicie rozumicie, to przecież VW - tylko z innym znaczkiem" - czyli pakiet "2 w 1": ukochana marka + zaspokojenie narodowego poczucie sprytu <:
Natomiast wynik Skody świadczą o czym innym - że wcale nie jest tak źle z zasobnością naszych krajan... Może Daćka jest po prostu za tania?
Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-07, 19:06
Rysiob napisał/a:
A tak na serio, to ciężko jest zmienić postrzeganie marki, ale jest to możliwe. Spójrzcie choćby na Skodę, która też nie była zbyt ciepło wspominana. A dziś Fabie i Octavie zalewają nasze drogi...
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-09-07, 19:10
skoda też była tania na początku dopiero z wiekiem i wzrostem popytu kolejne wersje zaczęły rosnąć cenowo, czemu też nie można się dziwić, czysta ekonomia dacia jak będzie bardziej popularna z parę lat też zdrożeje, mogę się założyć o piffko
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2009-09-07, 19:10, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault Clio 1.2 16V
Model: Ford Escort 1.8 TD
Silnik: 1.8 TD Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 121 Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-09-08, 12:36
laisar napisał/a:
Cytat:
I nie trzeba wiele- kilkadziesiąt wykupionych reklam w miesięcznikach motoryzacyjnych szybko zamieniłoby się na opisy testów dziennikarskich wywyższających Dacię pod niebiosa.
...bo wcale nie jestem przekonany, czy to by jednak wystarczyło - na dobre i złe Polacy mają czasami swoje własne mocne "widzimisie" (;
Uwież mi wiem co mówię. Nie ma na rynku obiektywnych czasopism branżowych. We wszystkich dobrą prasę się kupuje- no chyba, że dotyczy to produktu, który faktycznie nie ma za wiele do zaoferowania Klientom.
Jeszcze ciekawiej jest z nagrodami typu: Laur Konsumenta, Teraz Polska, Produkt Roku- cennik, nieoficjalny oczywiście, zależy od prestiżu nagrody i jej przydatności do wzrostu sprzedaży czy postrzegania marki.
Marka: Renault
Model: Twingo I
Silnik: 1.2
Rocznik: 1997 Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 370 Skąd: Celestynów/Warszawa
Wysłany: 2009-09-08, 13:23
jantar napisał/a:
przy dobrym marketingu i odpowiedniej promocji można wykreować dowolny produkt.
Tyle, że zżwotność wielu takich kreacji jest bardzo krótka, ale za to kosztowna. Tak mi się nieodparcie kojarzy w tej chwili współczesna polska piosenka...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum