Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-11-04, 14:39
No dobra, ale ten przełącznik jest od innej renówki, bo w Loganie są jakie są. Na szrocie znajdę szybciej jakieś Clio czy Megankę, wydaje mi się że takie przełączniki były w renault 21, ale nie jestem pewien.
Ja mam właśnie ten impulsowy i powiem, że to fajna rzecz, nie trzeba trzymać palucha cały czas na przycisku żeby zamknąć okno, tylko lekko się pyknie w niego i samo leci do góry, albo na dól jak kto woli .
Co prawda podobno wspomniane oryginalne daćkowe przełączniki impulsowe "wyszły" i Dacia nie planuje nowych dostaw, ale gdyby komuś bardzo zależało, to Francuzi twierdzą, że - po wspomnianym wyżej dostosowaniu - pasują również te od Renault 19, 21 i Master II faza 1.
(Albo rzecz jasna poszukać wśród używanych daćkowych).
pytanie - czym różnią się te przełączniki poza funkcją? Przecież to nie może być jakaś kosmiczna technologia, a cena przełączników z renault 21 na allegro to 47zł za sztukę...
Teraz żałuję, że nie przykładałem się za bardzo do nauki francuskiego w ogólniaku
Niewiele zrozumiałem z tego, co jest napisane na tych forach, więc proszę o rozjaśnienie.
Montując przełączniki z np. Renault 19 i nakładając nakładkę daćkową uzyskujemy przełączniki 4-funkcyjne, poza tym co jest w Daciach teraz mając dodatkowo możliwość opuszczania/podnoszenia szyb jednym naciśnięciem przycisku ?
Czy ktoś to zrobił już i mógłby się podzielić wrażeniami ?
właśnie o to chodzi, że z tego całego opisu wynika to co z obrazków.
Moim zdaniem jednak trzeba by było jakoś inaczej te przyciski zrobić bo... w tym momencie nie mamy płynnej regulacji tylko na maksa... Nie miałem do czynienia z Renault 19 II więc nie wiem - może jak te skrajne przyciski się przez dłuższy czas przytrzyma to jest to płynne... wątpię bo po co byłoby to w środku...
Zastanawia mnie jak działa taki przycisk, bo przecież przynajmniej ja potrzebowałbym tego tylko po stronie kierowcy (chyba że bym do Anglii często zaglądał) bo to potrzebne jest na stacjach benzynowych, bramkach na autostradach etc. czyli kierowcy mi wystarczy.
ale dwa takie przyciski można by zrobić gdzieś indziej hmmm... tylko gdzie - ma ktoś pomysł? najlepiej jakieś mało widoczne miejsce ew pomysł na jakieś estetyczne rozwiązanie...
Przecież to nie może być jakaś kosmiczna technologia
Jest.
Trudno się spodziewać że serwis dla szanownego kolegi zakupu dokona na allegro.
Wewnątrz jest dość skomplikowany układ elektroniczny który wprócz samego załączania silniczka kontroluje, jak przypuszczam pobierany prąd i na tej podstawie decyduje się czy szyba jest już zamknięta. To takie "trzy w jednym"
chyba, że to co kolega napisał to brednie i np. układ elektroniczny już jest i zapobiega np. zniszczeniu silniczków jeśli ktoś się zagapi i przytrzyma przycisk.
Bardzo wątpię że w przycisku znajduje się jakiś programowalny układ na FPGA czy atmelu.
Ale wtedy wystarczyłby zwykły przełącznik i też by działało.
Kurde nikt nie ma na zbyciu takiego przełącznika - chętnie sprawdziłbym jak to działa.
I tak wątpię, że jest tam amperomierz, bo przecież chyba jest jakiś układ sterowania szyb, a nie tak na pałę 12V i odwracamy biegunowość...
Albo przynajmniej ktoś coś napisał dlaczego to działa, sprawdził co się dzieje po naciśnięciu przycisku (np czy nie jest wysyłana jakaś sekwencja)...
EDIT: przemyślałem i ja bym widział to jako układ kondensatora (o jakiejś określonej pojemności) i źródła prądowego. Pozwoliłoby to na to że zwarcie byłoby przez jakiś czas, znacznie dłuższy od chwili wciśnięcia. Bredzę bo już późno
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-04-13, 10:56
Kolega Stempik się nie myli akurat.
Zwykły włącznik szyby to po prostu zmiana polaryzacji 12V.
A włącznik od Renault zapewne posiada kontrolę prądową, która wyłącza podnoszenie/opuszczanie szyby w jego skrajnych położeniach, kiedy to prąd przekracza lub jest równy wartości zwarcia.
@Czaju zamiast dumać i kombinować nie łatwiej sprawdzić schematy ?
W Którymś tam poście podałem link do schematów Logana.
EDIT : Dokładniej tutaj są schematy :
http://www.daciaklub.pl/f...p?p=21792#21792
Poniżej schemat podnoszenia szyby kierowcy i pasażera :
A włącznik od Renault zapewne posiada kontrolę prądową
Może nie dość jasno wcześniej napisałem, czasem ten włącznik szyb to prosty manipulator i tak najczęściej było w starszych autkach. Teraz jak sądzę ze względu na postęp udało się upakować to wszystko wewnątrz, i coś z wyglądu bardzo prostego spełnia czasem kilka dość skomplikowanych funkcji.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-04-13, 22:17
A ja zaczynam mieć nową lepszą wizję sterowania szybami, tylko potrzebowałbym gdzieś zdobyć schematy tego sterowania od Megane II.
W boczkach naszych drzwi jest od cholery i ciut miejsca na zamontowanie zestawu przełączników z Megane II (podłokietnik drzwi).
http://www.allegro.pl/ite...zania_szyb.html
wersja nie ginąca : http://paa.pl/renault_meg...-585981931.html
Innym rozsądnym rozwiązaniem byłby zewnętrzny sterownik i wykorzystanie oryginalnych przełączników.
ale dwa takie przyciski można by zrobić gdzieś indziej hmmm... tylko gdzie - ma ktoś pomysł? najlepiej jakieś mało widoczne miejsce ew pomysł na jakieś estetyczne rozwiązanie...
Jeśli nie masz tylnych szyb elektrycznych to takie dwa miejsca są na tunelu.
Przynajmniej w Loganie MCV.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-04-15, 12:35
Nikt z kolegów nie ma schematu sterowania szybami od Megane II ??
Jakby pasowało to jak myślę, to opracowałbym schemat podłączenia do Logana/Sandero i wrzuciłbym go na forum.
Przepraszam, Mamert, jakoś przeoczyłem wcześniej twój post - nt schematu posłałem PW, ale... może się nie znam, ale po obejrzeniu go wydaje mi się, że nie będzie jednak pasował.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-06-22, 00:11
Przyciski w Megane II działają identycznie jak w naszych Daćkach, więc nie da się tego zrobić jak myślałem, ale ......
Za to silniki z Meganki zwróciły moją uwagę i jakby były MECHANICZNIE takie same jak w Daćkach, to wystarczy do nich doprowadzić masę i +12V byłyby w pełni automatyczne, nawet więcej, można podłączyć automatyczne domykanie po zamknięciu centralnego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum