mi księgowa powiedziała, że obecnie jest możliwość odliczenia pełnego VATu tj to opisują u siebie producenci na stronach. Oczywiście przy nowych samochodach (Dacia Logan MCV 5osobowy). Powiedziała tylko,że muszę dostać odpis z homologacji bo to jest najważniejsze.
Marka: Renault Clio 1.2 16V
Model: Ford Escort 1.8 TD
Silnik: 1.8 TD Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 121 Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-08-06, 09:55
Jeśli auto dostało homologację ciężarową to oczywiście odpisujesz pełny VAT przy zakupie oraz VAT od paliwa (ocziwiście dopóki nie wprowadzą zmian w przepisach).
W przypadku Dacii dotyczy to MCV z "kratką", Vana i Pick-Upa.
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-08-07, 15:26
Dzisiaj byłem w ASO, koszt przeróbki to 760zł czyli 4 robotogodziny, poszukam w innym ASO bo za tą cenę to na pewno sie nie zdecyduję. A druga sprawa bardzo droga ta robotogodzina, z moich obliczeń powinna być mniej jeśłi weżmiemy pod uwage obniżoną stawkę robotogodzin która powinna juz obowiązywać
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2009-08-07, 15:27, w całości zmieniany 1 raz
Dzisiaj byłem w ASO, koszt przeróbki to 760zł czyli 4 robotogodziny, poszukam w innym ASO bo za tą cenę to na pewno sie nie zdecyduję. A druga sprawa bardzo droga ta robotogodzina, z moich obliczeń powinna być mniej jeśłi weżmiemy pod uwage obniżoną stawkę robotogodzin która powinna juz obowiązywać
Gigi niestety szkoda, że nie masz krateczki. Ja właśnie będę brał z krateczką i odliczenie Vaciku przy fvat (jednorazowo od całości samochodu), no a potem już m-cznie fakturki za paliwo :)
Co do kratki to wydaje mi się idealny moment na zakup - bo jak zdejmą prawo odliczania vatu to znowu nie będzie samochodów nowych z kratkami bo producenci nie będą ich robili (nie ma odliczenia więc nie robią wersji z kratką).
A za kilka lat masz ten plus, że jak chcesz sprzedać to masz auto ciężarowe :)
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-08-12, 11:02
No i znalazłem warsztacik który wszystko na legalu wykona za niedużą kwotę- przeróbkę na 5 miejsc z kratą, nie ukrywam że kolega krecik pomógł mi znacząco w procesie wyszukiwania i dzięki niemu niedługo będę mógł wozić pasażerów na siedząco a nie w pozycji na wznak
ale jeśli chodzi o MCV to przecież ten samochód rewelacyjnie nadaje się do działalności gospodarczej z kratą za drugim rzędem siedzeń, bo nie dość że możesz coś cięższego przewieźć to jeszcze dwóch domorosłych do rozładunku...
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-09-23, 06:49
Ze względu na zmianę przepisów od stycznia 2010r, mianowicie niemożność odliczania vat od paliwa w autach z dwoma rzędami siedzeń i kratą zrezygnowałem z tej opcji.
We wspomnianym warsztacie byłem - bez problemu można to zrobić, koszt nie przekroczy 350zł (200zł samo zaświadczenie, 350 to cena wyjściowa ) z tym zaświadczeniem udajemy się na przegląd do stacji diagnostycznej a następnie do wydziału komunikacji.
Obsługa bardzo miła i można się dogadać (Pan chciał mnie trochę naciągnąć na czas pracy ale można było wszystko sobie przedyskutować i się targować więc bez większych problemów, roboto-godzina to koszt 50zł więc łatwo obliczyć co i ile powinno kosztować). O braku możliwości odliczania vat i ewentualnych problemach dowiedziałem się właśnie w warsztacie i to wpłynęło na moją decyzję. Lepiej poczekać aż cała sytuacja w naszym cudotwórczym kraju wyjaśni się.
Dla chętnych takiej przeróbki od razu powiem że karata z wersji dwumiejscowej do wersji dwa rzędy wymaga ingerencji w jej strukturę
A teraz ciekawostka - ostatnio potrzebowałem przewieźć rodzinkę więc we własnym zakresie zamontowałem siedzenia i pasy. Wszystko wykonałem w przeciągu 1,5h jako laik !!! Można zrobić to spokojnie w 45 minut ale ja się głowiłem nad tym czemu pasy nie działają jak nie są zamontowane oraz jak się je montuje oczywiście jest to banalnie proste ale pierwszy raz nie zawsze jest szybki
Dlatego 4h potrzebne w ASO lub innym warsztacie to duża przesada
Mogę jeszcze dodać prywatnie od siebie jako że rzadko chwalę dacie że konstrukcja przedziału bagażowego w wersji dwuosobowej jest bardzo porządna i stabilna.
Jej prostota jest jej dużym atutem, a użyte materiały są dobrej jakości. Ta skrzynia dużo może udźwignąć
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2009-09-23, 14:13, w całości zmieniany 5 razy
Wszystko wykonałem w przeciągu 1,5h jako laik [...]
Dlatego 4h potrzebne w ASO lub innym warsztacie to duża przesada
ASO liczy chyba po prostu zgodnie z oficjalnymi normami czasowymi, przewidzianymi na dane operacje (tak "na oko" tj 1,5-2x niż faktycznie potrzeba - ale powiedzmy, że do dlatego że się bardzo starają... <<<<: ["wężykiem!"]).
Natomiast niezależny warsztat niekoniecznie dobrze zna "bebechy" auta, tym bardziej tak elitarnego jak nasze (; Przewaga jest za to taka, że (zwłaszcza ) jak się ma czas być przy robocie, to może się rozliczyć zgodnie z tym, ile praca faktycznie zajęła, a nie wg wstępnych szacunków.
Cytat:
jako że rzadko chwalę dacie [...komplementy...]
Ale to oczywiście pozytywny szok (; I jestem też z Ciebie dumny, gigi - udało Ci się znaleźć jakieś plusy samemu! C:
(Od siebie dopowiem, że także chyba większość reszty konstrukcji oraz mechanizmów można ocenić pozytywnie - przynajmniej od strony projektowej, bo wykonanie rzeczywiście jest czasem niestety właśnie takie, jak sugeruje cena... No i jest też oczywiście kilka poważnych projektowych baboli - ale tu "węszę spisek": że to poniekąd celowe działanie, żeby były poprawki, którymi można się pochwalić w ramach "rozwoju marki" (; ).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-09-23, 07:34, w całości zmieniany 1 raz
Na ile osób masz auto zarejestrowane to chyba wiesz? d;
(W dowiedzie jest napisane, jakby co <; ).
Cała reszta to już pochodna powyższego - jak na 5, to raczej żaden policmajster nie będzie drążył kto ostatni przykręcał siedzenia i pasy, jeśli tylko są na miejscu (; A jak na 2, to żadna "chwila" nie pomoże...
A może, idąc za ciosem, strzel se 7-osobówkę? (((:
Myślę, że jakbyś Daćkę rozmontował i zmontował to byś ją wręcz pokochał!
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-09-23, 19:45
Mam na dwie i można będzie tylko dwie, aktualnie jest kocioł i niby można mieć jeszcze na dwa rzędy(czyli 5 osób) ale w nowym roku już nie będzie tej możliwości.
Krata w obu przypadkach musi być zamocowana na stałe.
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2009-09-23, 19:48, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum