Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2009-09-30, 21:36
Renault Megane III - Łowy czas zacząć!
Autor Wiadomość
Sweeper 



Marka: Renault
Model: Scenic
Silnik: 1.9dCi
Rocznik: 2004
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 74
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2009-09-30, 20:35   Renault Megane III - Łowy czas zacząć!

Przyszedł czas na przetestowanie Nowego Megane III które na polskim rynku pojawiło się w listopadzie 2008 roku. Co ciekawego oferuje nowy model? Jakie różnice znajdziemy w porównaniu do poprzedniej wersji? Czy jest samochodem godnym polecenia? Na te pytania spróbuje odpowiedzieć przeprowadzony test.
Artykuł nie będzie jednak utrzymany w konwencji klasycznej, ponieważ od obiektywnych dziennikarzy polskiej prasy różni mnie brak stosownego wykształcenia i subiektywna ocena marki Renault ;)
1. Czy kupiłbym nowe Megane?
Tak, ale… nie z silnikiem 1.5dCi 85KM. Chociaż trudno zarzucić coś tej jednostce napędowej, to jestem jednak za młody na podróżowanie w dostojnym tempie z muzyką usypiającą dzieci na tylnej kanapie. Pewnym plusem tej jednostki jest stosunkowo umiarkowany apetyt na paliwo (wg danych producenta średnie zużycie to 4,5 litra na 100km) i dynamika pozwalająca na sprawne opuszczenie skrzyżowania. Celowo napisałem o danych producenta ponieważ tej wartości nie udało mi się osiągnąć podczas testu – średnie zużycie wyszło na poziomie 6,8 litra oleju napędowego na100km.
Nie jest to mało dlatego decydując się na ten samochód warto zwrócić uwagę na model 105-konny.





2. Jak się prowadzi nowe Megane?
Odpowiem tak jak odpowiadają dyplomowani redaktorzy pytani o samochody koncernu VAG – znakomicie :)
Nowej Megance nie można niczego zarzucić jeżeli chodzi o precyzję prowadzenia.Elektryczne wspomaganie działa precyzyjnie i uległo poprawie w porównaniu z poprzednikiem. Teraz wiadomo co się dzieje z kołami nawet przy gwałtownym hamowaniu.
A skoro o hamowaniu mowa to odczuwam pewien dyskomfort. Być może jest to kwestia modelu który testowałem, ale przy zdecydowanym zwalnianiu (np. z 60km/h do40km/h) uruchamia się system wspomagania nagłego hamowania. Jest to dość zaskakujące tym bardziej, że ABS nawet nie zareagował. Dla pewności powtórzyłem kilkakrotnie takie hamowanie i za każdym razem było dokładnie tak samo – ABS się nie włączył, a system wspomagania nagłego hamowania tak. Teoretycznie w niczym to nie przeszkadza, ale kierujący za nami może być zdziwiony jak zobaczy włączające się światła awaryjne przy dojeżdżaniu np. do przejazdu kolejowego.



3. Nowe wnętrze dalej jak w samolocie?
W porównaniu z poprzednim modelem dźwignia hamulca ręcznego nie przypomina już akceleratora rodem z odrzutowca, jednak Megane III nie pozwoli nam szybko zapomnieć o lotniczych doznaniach.
Po otwarciu drzwi kierowcy samochód przywita się z nami, po włożeniu karty do czytnika przeprowadzi test systemów pokładowych. Co dość charakterystyczne dla nowych modeli koncernu Renault – samochód komunikuje się z nami po polsku!




Stylistyka deski rozdzielczej i konsoli centralnej jest przyjemna dla oka. Część elementów takich jak sterowanie klimatyzacją, klamki czy sterowniki szyb do złudzenia przypominają elementy z innych modeli marki ale przecież to tylko złudzenie :) Na szczęście mamy nowy zestaw zegarów z bardzo czytelnym prędkościomierzem oraz ekranem komputera pokładowego. Trzeba przyznać,że stylistyka deski rozdzielczej to duży atut nowego Megane.
Ergonomia wnętrza również nie pozostawia wiele do życzenia. Wszystkie instrumenty pokładowe są w zasięgu rąk kierowcy a pozycja za kierownicą jest bardzo dobra. Regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach, regulacja wysokości fotela, klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby i lusterka to standard nawet podstawowej wersji Authetntique. Kolorystyka mogłaby być bardziej kontrastowa(niestety tylko wersja Privilege ma dwukolorową deskę rozdzielczą) ale całość jakoś ratują srebrne wstawki w konsoli środkowej.




Model Expression który otrzymałem do testu posiadał dodatkowo dwustrefową klimatyzację, lampki oświetlające otoczenie przy otwarciu drzwi,wszystkie szyby sterowane elektrycznie, konsolę środkową z podłokietnikiem,regulację podparcia lędźwiowego kierowcy oraz radio z CD i MP3.
Do ciekawostek wewnątrz samochodu należy z pewnością wyjście audio pozwalające na podłączenie własnego odtwarzacza mp3 (lub w modelach bogatszych pamięci flash i ipoda) oraz automatyczne dostosowywanie głośności odtwarzania do prędkości jazdy.




4. Czego nie widzi kierowca jak prowadzi.
Nowe Megane jest ładniejsze od poprzedniego i każdy kto twierdzi inaczej myli się :) Stylistka nadwozia stała się troszkę spokojniejsza, ale dzięki temu samochód zyskał szersze grono zwolenników - co w segmencie C jest dość ważnym atutem. Podczas całodniowego testu nie spotkałem żadnej kobiety która powiedziałaby, że ten samochód jej się nie podoba. W swojej opinii na temat stylistyki pójdę nawet o krok dalej – Nowe Megane budzi zazdrość wśród innych użytkowników drogi i próżno szukać godnej konkurencji w tej klasie.




Sylwetka jest płynna, wszystkie elementy są harmonijnie zespolone i tworzą zgrabną całość. Na pochwałę zasługuje stylistyka przednich reflektorów, tylnych lamp oraz przedni zderzak ze srebrnym obramowaniem osłony chłodnicy.




Żeby jednak nie było tak, że zaślepia mnie miłość do marki to przyznam, że są dwie rzeczy które przeszkadzają mi w stylistyce nowego Megane.Pierwsza to nieszczęsna imitacja dwóch rur wydechowych w tylnym zderzaku – nie wiem czy to ma być jakaś tańsza wersja Civica czy element pseudotuningu ale niemożna przejść obojętnie obok takiego faux pas. Drugi element to listwy boczne na drzwiach które poprowadzono przy dolnej krawędzi. Na szczęście w testowanym modelu nie rzucały się tak w oczy - być może ze względu na kolor.





5. Podsumowania czas…
Kupno nowego Megane warto wziąć pod uwagę z co najmniej kilku powodów. Jest to samochód o najwyższych standardach w klasie, wersja Expression z pewnością zadowoli większość kierowców, a stylistyka przyciągnie uwagę niejednej kobiety.
Całości dopełni silnik 1.5dCi 105KM i duży rabat od ceny katalogowej dostępny u dealerów :)
Dziękuję firmie Mador-Gadocha za udostępnienie samochodu do testu.
_________________
Renault Scenic 1.9dCi
Galeria Renault 5: www.renault5.pl
PIKUR: www.klubrenault.pl
Ostatnio zmieniony przez Sweeper 2009-09-30, 20:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2009-09-30, 20:49   

a co to reklama meganki na stronie dacii?
i ps 6,5l?? to dosc sporo biorac pod uwage ze bardziej kanciaste , wyzsze auto jak mcv spala ponizej 6 litrow ( nie jezdze oszczednie i spala mi 5,8 - 5,9l) wiec ten kto testowal jezdzil nim jak bezyniakiem albo ...... nie umie jezdzic dizlem i rżnie silnik
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
Sweeper 



Marka: Renault
Model: Scenic
Silnik: 1.9dCi
Rocznik: 2004
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 74
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2009-09-30, 20:51   

jak już to 6,8 litra :)
testowałem ja - dziękuję za uznanie :)
dynamiczna jazda z tym silnikiem tak się niestety kończy - to jest silnik do plumkania po mieście :)
_________________
Renault Scenic 1.9dCi
Galeria Renault 5: www.renault5.pl
PIKUR: www.klubrenault.pl
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-09-30, 22:09   Re: Renault Megane III - Łowy czas zacząć!

Sweeper napisał/a:
Artykuł nie będzie jednak utrzymany w konwencji klasycznej (...) średnie zużycie wyszło na poziomie 6,8 litra oleju napędowego na100km.

W kwestii zużycia paliwa Kolega jak najbardziej dorównuje konwencji klasycznej. Wszyscy dziennikarze motoryzacyjni mają bowiem bardzo "ciężkie nogi". ;-)
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
  Wysłany: 2009-10-01, 11:52   

no wlasnie jezdza dynamicznie ci dziennikarze a pozniej w zaleznosci od marki mowia ze np nie ekonomiczny silni itp wszystkozalezy jak chca zjechac autko lub kto sponsoruje testy ;) to wtedy taki jest artykol
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
sami-99 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 209
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-10-01, 15:15   

3 Tygodnie temu widziałem, jak tą nową megankę zabierała laweta.
Auto zgasło i... nie odpaliło.
_________________
SANDERO i wszystko jasne.

32000 km zadowolenia
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-10-01, 19:52   

Autko fajne. ale Ja bym wolał nową Lagunę kombi z dCi 180KM :-P
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2009-10-01, 19:57   

Piękna ta Megane.Ja też ją jechałem i muszę powiedzieć, że świetnie się prowadzi.
Proponowali mi Grandtoura w rozliczeniu Dacii
_________________

 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2009-10-04, 20:44   

Kratylos a nowy SCENIC nie podoba Ci się? :-)
_________________

 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2009-10-04, 21:04   

Podoba . Uważam, że reno i pug robi chyba teraz najładniejsze samochody. Oczywiscie jeśli chodzi o auta dla średniaków. pozdr
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18035
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-04, 22:31   

A mnie rozczarował - zawsze bardzo lubiłem ten model, ale po ostatniej wersji nie widać żadnego rozwoju. Najlepsze, co można powiedzieć, to że po prostu zachowano wcześniejszą praktyczność. Wygląda na zrobionego "z musu" - "skoro już jest nowa Megane"...

...która też mnie zresztą nie zachwyciła - trochę ciasnawa, widoczność taka sobie, mdły design... Wszystko takie do bólu poprawne, ani lepsze, ani gorsze niż konkurencja. Jeśli to dla kogoś ważne, to trochę wydaje się nieco bardziej komfortowa / luksusowa. I być może jest to zamierzony przez koncern kierunek - w końcu z własną córką - Dacią - trochę bez sensu byłoby konkurować pod względem ceny czy megapraktyczności...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne