Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-11-14, 11:43 Silniki z instalacją LPG, i na bioetanol w Dacii już w 2009
(Przepraszam, jeśli ten temat już był na forum. Można go przecież usunąć. Jest o tyle ciekawy, że Dacia wreszcie będzie miała silniki napędzane bioetanolem, i z fabryczną instalacją LPG. Bardzo dobry pomysł.)
Dacia nie zwalnia tempa
Dacia wprowadza znak "Dacia eco2" wykazując, że nie ma sprzeczności między przystępną ceną i samochodem przyjaznym dla środowiska. Logan eco2 Concept, eksponowany na stoisku Dacii na Międzynarodowym Salonie Samochodowym, udowodnił podczas ubiegłorocznego Michelin Challenge Bibendum w Szanghaju, że możliwe jest skonstruowanie „ekologicznego i ekonomicznego” samochodu o wysokich osiągach i zaletach jezdnych. Podczas rajdu Logan eco2 Concept emitował jedynie 71g CO2/km (w cyklu mieszanym) dzięki optymalizacji konstrukcji i zastosowaniu prostych i mało kosztownych rozwiązań.
W półtora roku po wprowadzeniu Renault eco2, Dacia przedstawia znak „Dacia eco2”. Dynamicznie rozwijająca się marka chce przyczynić się w ten sposób do realizacji zobowiązania Grupy Renault w zakresie ochrony środowiska: uplasowania się wśród trzech najlepszych producentów pod względem niskiej emisji CO2. Marka Dacia, będąca liderem na rynku przystępnych cenowo samochodów, wkracza w ten sposób w nowy etap - ogłasza swoje zobowiązanie dotyczące oferty ekonomicznych i ekologicznych samochodów:
- ekonomicznych ze względu na niskie zużycie paliwa, ale także przystępnych cenowo technologii
i rozwiązań, uprawniających do skorzystania z ulg podatkowych (w zależności od kraju),
- ekologicznych ze względy na wymierne wyniki na wszystkich etapach cyklu życia pojazdów.
Samochód Dacia eco2, musi spełniać trzy kryteria, równie wymagające jak w przypadku znaku Renault eco2:
- emisja CO2 nie przekraczająca 140g/km,
- produkcja w zakładzie przemysłowym posiadającym certyfikat ISO 14001, samochody Dacia są produkowane w dwóch zakładach posiadających certyfikat ISO 14001 w zakładzie Somaca w Casablance (Maroko), posiadającej certyfikat od lutego 2008 r. i zakładzie Dacii w Pitesti (Rumunia), który otrzymał certyfikat w maju 2005 r.,
- 95% masy pojazdu powinno się nadawać do powtórnego wykorzystania po jego wycofaniu z eksploatacji i powinien zawierać minimum 5% tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu (np. Dacia Sandero zawiera 5 kg tworzyw pochodzących z odzysku).
W pierwszym półroczu 2008 r. 53% sprzedanych samochodów Dacii emitowało poniżej 140 g/km CO2.
Obecnie gama Dacia eco2 obejmuje następujące modele:
W przyszłym roku zostanie wprowadzony do sprzedaży silnik 1.6 MPI 87 KM E85, dostępny w Dacii Sandero i Loganie. Zwiększy to liczbę modeli posiadających znak Dacia eco2. Bioetanol E85 umożliwia zmniejszenie emisji CO2 aż o 70% w stosunku do silnika benzynowego przy uwzględnieniu łańcucha całkowitej sprawności napędu „well to wheel”, uwzględniającego produkcję paliwa, wegetację roślin, z których jest uzyskiwane oraz jego transport i dystrybucję). Emisja CO2 silnika E85 zgodnie ze schematem well to wheel wynosi 130 g/km w przypadku paliwa E85 produkowanego ze zboża i buraków we Francji lub 60 g/km w przypadku E85 produkowanego z trzciny cukrowej i dostępnego w Szwecji.
Już obecnie w Dacii Sandero we Włoszech jest dostępny silnik 1.4 MPI 75 KM z instalacją LPG. Wkrótce zostanie również wprowadzony na inne rynki.
Znak Dacia eco2 zostanie wprowadzony w sieci sprzedaży na początku przyszłego roku. Oznakowane nim samochody będą łatwo rozpoznawalne dla klientów.
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Dacia wreszcie będzie miała silniki [...] z fabryczną instalacją LPG
Nie do końca "wreszcie" - w Loganach już dość dawno jest dostępne fabryczne zasilanie gazem, tyle że niestety wyłącznie w Rumunii: w sedanie 1.4 i 1.6 8v, w kombi tylko ten ostatni (i tylko dla wersji 5-os.).
Ale oczywiście byłoby miło, gdyby rozszerzyli tę ofertę na inne kraje...
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-11-14, 12:53
laisar napisał/a:
Nie do końca "wreszcie"
Bioetanolu tez to dotyczy. W Ameryce Pd (Brazylia) tez juz sa dostepne silniki przystosowane do spalania etanolu (Hi-Flex). Na alkoholu maja niewiele lepsze osiagi, jednak okupione wyzszym spalaniem:
poza miastem: 15,9 km/l benzyny - 10,7 km/l alkoholu
w miscie: 10,9 km/l benzyny - 7,6 km/l alkoholu
BTW. Dziwne maja tam przelicznik spalania (km/l paliwa) .
Do tego w Meksyku oferowany lest Logan z automatyczna skrzynia... Czemu nie u nas?
Nie pisałem o bioetanolu, bo w Ameryce Południowej to jednak nie Daćka (;
Automat pewnie byłby w Europie zbyt drogi - a w Meksyku być może bez niego nic by się nie sprzedało? No i Aprio nie jest tam chyba tanim autem... (Strzelam, nie sprawdzałem).
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-11-14, 13:07
laisar napisał/a:
Nie pisałem o bioetanolu, bo w Ameryce Południowej to jednak nie Daćka
Jakby nie bylo, trudnio sie z tym nie zgodzic. :)
Tylko po co na rynkach, gdzie Dacia to Dacia silniki na etanol...? Diwnym posunieciem bylo to, ze na tych rynkach od razu nie bylo w ofercie fabrycznego LPG (poza Rumunia).
Tylko po co na rynkach, gdzie Dacia to Dacia silniki na etanol...?
W niektórych z tych krajów etanol jest już coraz bardziej dostępny, w innych - po prostu ktoś musi zrobić pierwszy krok i producent samochodów to MSZ właściwa strona.
Opóźnienie we wprowadzaniu fabrycznej instalacji gazowej wynika zapewne z kilku splatających się czynników.
Po pierwsze, wpisuje się chyba w ogólny obraz produkcji aut, bo przecież dopiero od paru ostatnich lat jest to bardziej dostępna opcja w innych koncernach - Dacia korzystająca z nieco starszych rozwiązań technicznych raczej nie jest specjalnie predysponowana do bycia w awangardzie różnych trendów...
Z drugiej strony cały czas wygląda na to, że Renault nie do końca umie sobie poradzić z sukcesem własnego dziecka - po trosze chyba boi się kanibalizacji własnych modeli, nie chce przeinwestować, nie śpieszy się oraz wciąż brak mu odpowiednich ludzi.
Trzecia sprawa to jak się wydaje po prostu ostrożność: LPG to kolejny układ w aucie, niezbyt tani, dość skomplikowany, wrażliwy na różne czynniki - i przede wszystkim mało popularnych na początkowo planowanych rynkach zbyt. A na tych bardziej wymagających jakieś problemy wieku dziecięcego mogłyby źle wpłynąć na wizerunek samochodu reklamowanego jako przede wszystkim niezawodny.
I owszem, nowoczesny diesel po części też podpada pod tę trzecią kategorię, ale mimo wszystko jest popularniejszy i dlatego pewnie wprowadzono go najpierw do oferty.
Pozostaje więc mieć nadzieję, że po prostu z biegiem czasu doczekamy się właśnie i innych ciekawych rozwiązań konstrukcyjnych (:
Marka: Kia
Model: cyd kombi
Silnik: 1.6 a/t
Rocznik: 2008 Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Kwi 2009 Posty: 219 Skąd: Warszawa Bielany
Wysłany: 2009-10-05, 07:55
Ahoj!
piotrres napisał/a:
laisar napisał/a:
utomat pewnie byłby w Europie zbyt drogi - a w Meksyku być może bez niego nic by się nie sprzedało? No i Aprio nie jest tam chyba tanim autem...
Jednak co NYSSAn to NYSSAn ;)
Nissan Aprio z ASB nie jest drogi ....
159 tysięcy pesos to ok. 38 tysięcy złotych. Nie wiem tylko, czy "precio de contado" to z podatkiem czy też nie. A jest to Arctica (może nawet Laureate + Klima?) z silnikiem 16v 105KM.
Zaś "golas +manual" kosztuje 126,000 pesos, czyli 27 tysięcy złotych.
Borys
Ostatnio zmieniony przez borys68 2009-10-06, 13:08, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum