DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-05-06, 20:44
Problemy z zapalaniem - benzyna
Autor Wiadomość
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1105
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-09-27, 22:10   

waski napisał/a:
kurde jak tak czytam to może być tyle różnych możliwości: padająca pompa paliwa, czujnik położenia wału, cewka zapłonowa, silniczek krokowy, jakaś dziura w wężu

Regulacja zaworów ?
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-09-28, 05:33   

też o tym pomyślałem.


Mamercik w silniku powinno być kiszka + LPG :-P ;-)
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-09-28, 08:36   

Dokladniej chyba "kiszka przez LPG"... ;-) :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-09-28, 08:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2009-09-28, 16:03   

I tak autko stoi od jakichś 20 min w warsztacie, przenocuje tam do jutra, a rano podepną go pod kompa i zapalą i będą widzieć co pokazuje. Rano wyciągłem silnik krokowy i poczyściłem go na tyle na ile się dało, trochę mi obroty świrowały jak odpaliłem, dopiero po kilku kilometrach ułozył się trzpień silniczka i wszystko było w porządku.
Zobaczymy jak to jutro będzie. SZefuncio z warsztatu gdzie naprawiam wszystkie auta powiedział mi po ty co mu opowiedziałem że może to być czujnik położenia wału, a nie cewka, bo przycewce miałby problem z odpalaniem w różnych okolicznościach, a ja mam tylko rano po nocy. No ale to jest gdybanie okaże się pod kompem.

Kurde aż się boję jutro spytać ile mnie to szarpnie.
1. usunięcie ustreki z zapalaniem
2. wymiana półosi albo jej regeneracja, lub innego elementu, w zależności co uszkodziłem przyzawieszeniu jak przywaliłem w krawężnik kołem
3. ustawienie zbierzności, po ostatnich robotach gdzie spieprzyli mi zbierzność i mam krzywą kierownicę i ścina mi lewą oponę.

Coś czuję że ponad 1000zł nie moje. Tylko się pochlastać.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1105
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-09-28, 16:22   

gigi303 napisał/a:
Mamercik w silniku powinno być kiszka + LPG
KaS602 napisał/a:
Dokladniej chyba "kiszka przez LPG"...

Bardzo przepraszam, już walnąłem skruchę z przytupem i zmieniłem opis przy silniku.
Czy teraz dobrze ??
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-09-28, 18:47   

:-P :-P :lol:
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2009-09-29, 11:09   

I tak autko od wczoraj stało w warsztacie, a dzisiaj rano podpieli go pod kompa i najśmieszniejsze jest to że auto jak na złość zapaliło bez niczego jak gdyby nigdy nic. Ale całe szczęście na kompie wyszedł błąd i okazało się że uszkodzony jest czujnik położenia wału. Już mi trochę lepiej jeszcze go w sumie nie wymienili, ale już mi na duszy lepiej mimo że jeszcze nie jeste gotowe. Później mi jeszcze tylko ustawią zbierzność, którą zwalił mi na całej linii inny serwis, no a potem mała jazda i diagnoza co uszkodziłem wkońcu z perawej strony zawieszenia, że mi tak stuka cały czas podczas jazdy. Ale stawiam na półośkę niestety, bo obbjawy wsazują na półoś.
Kurde żeby tylko naprawili to wszytstko szybko, bo siedzę w domu bezczynnie i nie mam jak pracować bez auta. No i mam nadzieję że niedostanę zawału jak dostanę rachunek do zapłaty. :cry:

Autko odebrane z serwisu i znowu jestem zadowolonym właścicielem loganka. Wymieniony czujnik położenia wału, który naprawdę nazywa się "czujnik prędkości obrotów", ustawiona zbierzność, zamienione oponki tylne na przednie, jeszcze przed zimą zanim wskoczą zimówki, teraz autko jedzie jak po szynach, a nie jak wcześniej ja mu w lewo a on na prawo i tak w koło macieju. No i najważniejsze, to zaiweszenie, czyli stuki podczas jazdy, po moim uderzeniu kołem w krawężnik. Okazało się że robotę robią starte klocki hamulcowe. Teraz mam nówki i cisza podczas jazdy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
I znowu jestem szczęśliwy :lol: :lol:
Ostatnio zmieniony przez waski 2009-09-29, 14:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1501
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2009-09-29, 18:02   

No to świetnie :-)
_________________

 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2009-09-30, 12:30   

waski napisał/a:
I znowu jestem szczęśliwy

To szerokiej drogi na dalsze kilometry!
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2009-10-01, 17:40   

psur napisał/a:
waski napisał/a:
I znowu jestem szczęśliwy

To szerokiej drogi na dalsze kilometry!


Amen 8-)
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
Gość

Wysłany: 2009-10-07, 12:27   

Waski, czy daćka rano dobrze zapala?
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2009-10-08, 16:44   

Tak zapala super. Po wymianie tego czujnika wszystko wruciło do normy, wogóle sama praca silnika nieco się zmieniła, pracuje łagodniej, wcześniej jakoś tak dziwnie chodził nie potrafię tego opisać. Po wymianie jest wszystko ok, czy jest zimno czy ciepło, czy wilgotno, nie ma znaczenia, zapala w sekundę na dotknięcie.

Jeśliby kogoś interesowało (albo i nie :mrgreen: ), to czujnik oryginalny połozenia wału był siemensa, wykonany we francji, a teraz mam zamontowany z helli.
Ostatnio zmieniony przez waski 2009-10-08, 16:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
Gość

Wysłany: 2009-10-09, 09:29   Problemy z zapalaniem i wskazaniami temperatury - złącza

Chciałbym podzielić się swoim doświadczeniem w powyższym temacie. Problemy były już kilkukrotnie poruszane i przedstawiano rozmaite koncepcje. Z moich doświadczeń wynika, że przede wszystkim należy sprawdzić i przeczyścić ZŁĄCZA CZUJNIKÓW. Złacza te są delikatne i z czasem jakość styku pogarsza się. W przypadku czujnika temperatury wskazania są zaniżane (dwie kreseczki zamiast czterech). W przypadku czujnika położenia wału występują losowe trudności z zapalaniem. Opisywane metody (przetaczanie auta, kręcenie rozrusznikiem etc.) pomagają o tyle, o ile drgania poprawią przewodność złącza. W wielu przypadkach nie ma potrzeby wymiany czujnika ani jego wykręcania, wystarczy rozłączenie złącza i zastosowanie stosownego płynu czyszczącego. Prawdopodobieństwo uszkodzenia czujnika położenia wału jest zdecydowanie mniejsze od pogorszenia jakości złącza. Proponuję więc profilaktycznie zająć się opisanymi złączami, co pozwoli uniknąć nieprzyjemnej niespodzianki, zaoszczędzi zdenerwowania i pieniędzy. [/fade]
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-10-09, 13:30   

Bardzo mądre słowa, o których się często zapomina w momencie jakieś awarii. :mrgreen:
_________________

 
Gość

Wysłany: 2009-10-10, 11:35   

Jakie złącza i gdzie się znajdują?
 
Gość

Wysłany: 2009-10-10, 11:37   

Dzięki.
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 584
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-10-12, 16:56   

Złącz jest dużo i niektórych lepiej nie ruszać, dotyczy to tych, ktorzy z "elektryką" są mało obeznani. :mrgreen:
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2009-10-12, 19:54   

doc napisał/a:
wystarczy rozłączenie złącza i zastosowanie stosownego płynu czyszczącego

Mam właśnie ten problem (2 kreski zamiat4). Czy wystarczy przeczyścić złącze przy czujniku, czy warto również z drugiej strony czyli pewnie gdzieś przy sterowniku ? I czym czyściłeś ? Jakiś specjalizowany środek, czy wystarczy WD40 ?
 
leo71 


Marka: Dacia
Model: Nova
Silnik: 1,6 GTI
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 15
Skąd: wrocław
Wysłany: 2009-10-26, 19:20   Dziwne zachowanie silnika

Witam wszystkich,

mam następujący problem ;)

Otóż silnik działą normalnie (bez zażutu) ale raz na jakiś czas głupieje.

Obiawy:
szarpanie na biegu jałowym i gaśnięcie (brak mocy). Zdarza się to zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku.

Po kilku rozruchach problem sam zanika.

Sytuację taką miałęm po poprzedniej zimie (nie dało się jechać tylko co jakiś czas tracił moc i gasł). W lecie żadnych kłopotów. Przyszła wilgoć i problem powraca...

Co może być nie tak że raz silnik jest w 100% sprawny a po chwili jest klapa i na zmianę :) ??

Pozdr
 
Kotus 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-26, 19:29   

Może masz problemy z prądem, konkretnie z przewodami wysokiego napięcia.
 
leo71 


Marka: Dacia
Model: Nova
Silnik: 1,6 GTI
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 15
Skąd: wrocław
Wysłany: 2009-10-26, 19:33   

a jak to sprawdzić?
 
Kotus 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-26, 19:40   

W nocy przy włączonym silniku rozpyl troszkę wody nad przewodami. Jeśli jest przebicie będzie fajnie iskrzyć.
 
Arkady 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 16V 105
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 32
Skąd: Piła
Wysłany: 2009-10-27, 09:07   

Muszę to sprawdzić na rudym szerszeniu... :-| Chociaż... Ja już zmieniałem przewody, świece a problem przy wysokiej wilgotności powraca.
Na żyletki, czy jak..? :-/
 
Gość

Wysłany: 2009-10-27, 10:39   

Spróbuj rozłączyć złącze czujnika położenia wału, trochę WD40, połączyć i odpalić. Niewielka robota, a może pomóc.
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2009-10-27, 16:15   

Ja miałem wymieniony czujnik położenia wału bo był uszkodzony, ale mimo wszystko chciałbym wiedzieć gdzie on dokładnie się znajduje tak na przyszłość, żeby się ewentualnie pobawić z pryskaniem wtyczki. Gość mi mówił że on jest gdzieś koło koła zamachowego, ale gdzie dokładnie, bo ostatnio szukałem tego i nie mogłem za cholerę znaleźć tego czujnika.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne