Pękło 14.355 km i "pękła" lewa przednia H4 . Odbekałem godzinę na BP w Warszawie, dobrze, że ciemno nie było ale nie powiem, by moje rozmowy z Draculką do cytowania się nadawały . Za opis w instrukcji to Nobla z literatury bym dał, szczególnie za tą część ze sprężynką.
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-10-17, 06:09
Ta wymiana jest na prawdę intuicyjna, nie wiem może w innych autach wymiana jest inna i stąd te schody ale w moim poprzednim aucie wymieniało się H4 identycznie (nie mam tu na myśli nowych modeli do których trzeba ściągać zderzak aby dokonać wymiany ).
U staruszka też ostatnio wymieniałem i tak samo.. nawet do instrukcji nie trzeba patrzeć, chociaż kto wie może jak ktoś najpierw przeczyta instrukcję to wtedy schody się robią
Dziś na zolcie TurboDymoMan wymienił żarówkę H4 w 54 sekundy. Pozostałe czasy oscylowały od powyżej minuty do około 4 minut tak więc nie jest to takie trudne
Co za k..tas pisał instrukcję obsługi... Wystarczyłoby zdanie o zdjęciu zaczepu w górnej części i byłoby po problemie.
Witam,
w poniedziałek zdarzyło mi się wymieniać żarówkę i po godzinie walki ze sprężynką dałam spokój. Żarówkę wymienił pracownik stacji benzynowej, więc na razie problem mam z głowy. Czy ktoś mógłby mi jednak wyjaśnić jak prawidłowo zdjąć tę sprężynkę? Instrukcja ogranicza się bodaj do "Zdejmij sprężynkę - wymień żarówkę - załóż sprężynkę". Wielkie dzięki.
_________________ 12 lat i ponad 230 000 km za nami
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-12-09, 21:24
Taka sama operacja w fordzie Ka (i każdym innym samochodzie) w nieautoryzowanym, aczkolwiek sprawdzonym serwisie kosztowała mnie 25zł. Nieźle sobie liczą...
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-12-09, 22:48
kelevra napisał/a:
Czy ktoś mógłby mi jednak wyjaśnić jak prawidłowo zdjąć tę sprężynkę? Wielkie dzięki.
Opisze dla reflektora strony kierowcy.
Jak już zdejmiesz te osłony plastykowe i gumowe i nachylisz się do tego reflektora widząc złącze żarówki, to po prawej stronie(twojej prawej) jest sprężynka, która jest zaczepiona na górze o jakiś wypust. Górze - czyli bliżej maski.
Ta sprężynka w tym miejscu gdzie jest zaczepiona o jakiś tam zaczep ma takie małe oczko.
Musisz to oczko nacisnąć w kierunku zderzaka przedniego, odgiąć jeszcze bardziej w prawo i wtedy sprężynka wyjdzie. Dalej już prosto.
W ASO Skody za zarowke H7 z wymiana moja pacjentka zaplacila ...70 zl... zlodziejstwo !
benny86 napisał/a:
w nieautoryzowanym, aczkolwiek sprawdzonym serwisie kosztowała mnie 25zł. Nieźle sobie liczą...
W Renault Al. Jerozolimskie wymieniałam żarówki H4 dwukrotnie. Za każdym razem miałam swoje własne, zapasowe. Byłam miło zaskoczona bo... wymienili gratis :)
_________________ 12 lat i ponad 230 000 km za nami
Ostatnio zmieniony przez kelevra 2010-12-10, 18:30, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-01-19, 18:01
No i poległem. Próbowałem sobie wymienić żarówkę h4. Nie to żeby się spaliła, ale kupiłem sobie żaróweczki: PHILIPS H4 BlueVision ULTRA. Kondoma ściągnąłem, również przyłącze elektryczne poszło bez problemu - ale ze sprężynką ani hu, hu. Przypomniałem sobie o tej instrukcji Artura dopiero teraz. A przy okazji guma się tylko wyciągnie, ale całkiem nie schodzi, bo jest puszczona pod oprawkę żarówki - czy tak.
jackthenight napisał/a:
...Ta sprężynka w tym miejscu gdzie jest zaczepiona o jakiś tam zaczep ma takie małe oczko. Musisz to oczko nacisnąć w kierunku zderzaka przedniego, odgiąć jeszcze bardziej w prawo i wtedy sprężynka wyjdzie. Dalej już prosto.
Stąd gdy zabiorę się za to po raz drugi, zapytam. Te sprężynkę to nacisnąć palcem, czy jakimś śrubokrętem. I czy zejście z tego zaczepu na górze załatwi sprawę tzn. sprężynka odskoczy i wyjdzie wtedy żarówka z kondomem?
Poszperałem i znalazłem tylko zdjęcie reflektora Logana, czy ta sprężynka w Sandero jest taka sama?
Sorry, że badruję kolegów, ale jak się pierwszy raz coś robi, to nawet rzeczy banalne, okazują się czasem całkiem skomplikowane - a wolałbym nie używać młotka.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-01-19, 18:28
krakry1 napisał/a:
Te sprężynkę to nacisnąć palcem, czy jakimś śrubokrętem. I czy zejście z tego zaczepu na górze załatwi sprawę tzn. sprężynka odskoczy i wyjdzie wtedy żarówka z kondomem?
Znalazłem oto taki fajny filmik, w który sprężynkę ściąga się tak samo jak w naszych Daciach - patrz od sekundy 29 :
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-01-19, 18:37
Artur jesteś Wielki - Dzięki. Czy ta nasza guma też tak samo wchodzi i schodzi jak na tym filmiku?
A'propos, a ten film powinni dawać razem z książką obsługi.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-01-19, 19:02
krakry1 napisał/a:
Czy ta nasza guma też tak samo wchodzi i schodzi jak na tym filmiku?
Podobnie, z tymże u nas ta guma schodzi trochę ciężej z żarówki - ale ciągnij ją, aż wreszcie zejdzie z żarówki.
Jednak kolejność taka sama, czyli najpierw ściągasz gumowego kondona, potem sprężynkę i na końcu wyciągasz żarówkę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum