DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Żywotność i awaryjność silnika - prośba o porównanie
Autor Wiadomość
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1105
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-01-15, 23:05   

jurek napisał/a:
Na pewno można to zmierzyć na hamowni podwoziowej, ale Bóg wie ile to kosztuje- a może lepiej żyć w błogiej nieświadomości?

Nie jest tak źle, kosztuje to około 100 PLN, ale jestem nieźle spłukany i narazie mnie nie stać na takie ektra wydatki.
http://sklep.strefatuning...=30&button.y=11
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2009-01-16, 09:36   

Dzięki za wiadomości, przynajmniej jesteśmy świadomi, że na kołach jest tego sporo mniej. pozdr
 
centercar 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4MPI
Rocznik: 2006
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-20, 10:22   

silnik 1.4 8v to dosyć stara konstrukcja a co za tym idzie sprawdzona - przeważnie bezproblemowa, wycieki oleju w daci to normalka ja na pierwszym przeglądzie tez miałem wymieniane uszczelniacze walka rozrządu i walu korbowego, a nie licząc wymiany żarówek i uszkodzonego czujnika wstecznego to w sumie tylko benzynke leje przez ostatnie 3 lata. Duzym przebiegiem sie nie pochwale bo jezdze glownie male dystanse po Warszawie - 21k km to bardzo malo jak na 3 lata.
_________________
Części samochodowe - Logan i nie tylko , PW lub gg 13601321
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-20, 10:35   

Cytat:
wycieki oleju w daci to normalka ja na pierwszym przeglądzie tez miałem wymieniane uszczelniacze walka rozrządu i walu korbowego,

TSD to ciekawe co jest tego przyczyną? Słaba jakoś materiałów fabrycznych albo montażu? Przecież po naprawie zazwyczaj objawy ustępują właściwie na stałe, czyli nie jest to wina samej konstrukcji...
 
centercar 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4MPI
Rocznik: 2006
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-20, 10:37   

stawiam na rumunskie niezbyt dokladne raczki :)
_________________
Części samochodowe - Logan i nie tylko , PW lub gg 13601321
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-20, 10:52   

Ale, jeśli dobrze pamiętam, problem pojawiał się też wcześniej w "zwykłych" (; renówkach, więc - jeżeli już - to nie chodzi tu tylko o niedokładność wyłącznie rumuńskich rączek... No i istnieje właśnie możliwość, że to jednak wina raczej wadliwych części - za czym z kolei przemawiałoby istnienie całych serii silników z problemami: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=22238#22238
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-03-20, 11:13   

Cytat:
Największym przebojem jest moj kolega ktory kupił sobie 4 latniego TDI i zalewa go latem jakimś olejem z hipermarketu, jak wlałem ten olej do smażenia frytek to zrobiła się niesamowita lepka piana i nie dało się ich zjeść - tylko pogratulować wyboru :-D

Tylko gdzie ten olej byl wlewany ? Moj wuja jak mial Astre diesla to lal do baku zamiast ropy, nie wiem jak teraz po zmianie na Passata (moze mu podpowiem by do silnika tez wlewal ;) ). Tylko kolejnosc byla odwrotna bo priorytet mialy frytki ;)

Zanim ktos pojdzie w jego slady dodam, ze przed wlaniem do baku bylo to jakos przetwarzane ;)

Cytat:
No nie tak do końca - opór aerodynamiczny nie rośnie liniowo tylko jakoś z kwadratem prędkości (hmm... połową? - piotrres, ratuj, jeśli pobredzam ;) więc im wyższe prędkości, tym mniej dokładna ta reguła. Ach, no i oczywiście silnik też nie daje mocy liniowo, tym bardziej zaburzając zgrabne wyliczenia.

Opory sa nie tylko aerodynamiczne. Liniowosc przyrostu mocy (bo chyba o to chodzilo) moze miec znaczenie. Opory... no chyba jednak rowniez...


Teraz porownanie...

Jezdzilem kilkoma autami, zadne rakiety - najmocniejszy to chyba C5 120KM i wlasnie on wydal mi sie "padaka" :)

Moim zdaniem najlepiej sie zbieraly Fiat Tempra i Dacia 1.6. Z lekkim wskazaniem na Fiata. Podobne silniki, podobna moc, podobne zachowanie.
Brat ma 2 auta, oba mocniejsze, w sprincie z Dacia dostal baty. Wiec jedyne co moge zlego powiedziec to slaba predkosc maksymalna.

Probne jazdy robilem Dacia 1.4 i 1.6, Thalia 1.4. Moje odczucia: wyrazna roznica miedzy 1.4 a 1.6, no i co ciekawe Thalia 1.4 jakby lepiej przyspieszala od Dacii 1.4...
Moze byc tak, ze Dacia z racji glosniejszej sprawia wrazenie, ze jedzie na wyzszych obrotach wiec powinna byc zrywniejsza, moze inne przelozenia skrzyni, moze nastawy komputera... Moze tylko mi sie wydawalo...

Ostatnio odnosze wrazenie, ze silnik mi sie czasem leciutko dlawi, cos jakby jechal na resztkach paliwa... Przebieg jakies 46000.

Wuja ma Siene 1.6 chyba 100 KM, watpie by zechcial sie poscigac, ale jak mi sie kiedys uda go namowic to postaram sie zdac relacje ;)
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1105
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-03-20, 11:46   

DUCATI napisał/a:
Wuja ma Siene 1.6 chyba 100 KM, watpie by zechcial sie poscigac, ale jak mi sie kiedys uda go namowic to postaram sie zdac relacje ;)

Do tej Sieny to Dacią nie ma co startować, kiedyś w jakimś teście pisali że trzeba mieć niezłą furę żeby się pościgać z Sieną/Palio 1.6 16v.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-06-04, 13:39   

Rozmawialiśmy kiedyś o testach na hamowniach...

http://www.daciamodellen.nl/rollenbank-test.html

- co prawda jest to sczipowany 16v, ale i tak ciekawe.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-06-05, 11:58   

Czytałem ostatnio przy jakimś teście "używek" żeby się wystrzegać nowoczesnych t-diesli o przebiegach 200-300 tys. km, a w przypadku mniejszych jednostek np. 1.3 l. nawet już od 150 tys. km.

Powód-możliwe bardzo kosztowne awarie.

Co ciekawe, przy testach thalii, kangu, meganek z silnikiem 1.5 zawsze podkreślają dużą awaryjność wtryskiwaczy i sprężarek.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-06-05, 21:55   

jan ostrzyca napisał/a:
Co ciekawe, przy testach thalii, kangu, meganek z silnikiem 1.5 zawsze podkreślają dużą awaryjność wtryskiwaczy i sprężarek.

Na potwierdzenie Twoich słów o testach wrzucam scana z AŚ (nr.23). Używane Renault Thalia 1,5 dCI.
Jak patrzę u mnie w firmie na firmowe "kangury" (1,5 dCI 68 KM), które mają po 160 tyś. km w dwa latka to w ogóle nie potwierdzam tego co napisali dziennikarze w tym artykule odnośnie tych silników.

AŚ1.jpg
Plik ściągnięto 298 raz(y) 223,49 KB

AŚ2.jpg
Plik ściągnięto 297 raz(y) 223,63 KB

 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2009-11-15, 07:34   

Tak się złożyło że kupiłem dacie z silnikiem DCI. Wbrew rozsądkowi bo jeżdżę mało na krótkich odcinkach w mieście. czytając forum wpadam powoli w depresję że mi się silnik szybko zepsuje ... itp. Prosiłbym więc użytkowników DCI o potwierdzenie z własnego doświedczenia ( a nie opinii innych gdzieś wyczytanych) czy mieli problemy z DCI. Zwłaszcza z wtryskiwaczami.

ps. mam na myśli poważniejsze problemy a nie z typu TTTM
Ostatnio zmieniony przez kakus 2009-11-15, 07:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1501
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2009-11-15, 09:52   

Myślę, że nie ma reguły czy jeździsz na krótkich czy dłuższych odcinkach. Ja czytałem wiele na temat silnika dCI i jest to w wielu opiniach specjalistów jedna z najlepszych jednostek napędowych na świecie. Ma też również wady zwłaszcza w Polsce.Lubi bardzo dobrej jakości ropkę, a na polskich stacjach różnie z tym bywa.
_________________

 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2009-11-15, 16:25   

no właśnie..... gdzieś czytałem albo jakiś artykuł w prasie....... mnie chodzi o opinie użytkowników....... czyli jak to jest na prawdę .... W POLSCE. widzę że użytkowników DCI jest dość sporo na tym forum. panowie... wypowiedzcie się ...... nawaliły komuś wtryskiwacze ?????
Ostatnio zmieniony przez kakus 2009-11-15, 16:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-11-15, 17:50   

Na naszym forum był chyba tylko jeden problem z wtryskiwaczami (u kolegi aaryt) i to na dodatek nie na polskim paliwie. Poszukaj w postach w/w kolegi.
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-15, 18:39   

kakus napisał/a:
Tak się złożyło że kupiłem dacie z silnikiem DCI. Wbrew rozsądkowi bo jeżdżę mało na krótkich odcinkach w mieście. czytając forum wpadam powoli w depresję że mi się silnik szybko zepsuje ... itp. Prosiłbym więc użytkowników DCI o potwierdzenie z własnego doświedczenia ( a nie opinii innych gdzieś wyczytanych) czy mieli problemy z DCI. Zwłaszcza z wtryskiwaczami.

Kakus na twoim miejscu nie wpadałbym w panikę :-)
Seal napisał/a:
Jak patrzę u mnie w firmie na firmowe "kangury" (1,5 dCI 68 KM), które mają po 160 tyś. km w dwa latka to w ogóle nie potwierdzam tego co napisali dziennikarze w tym artykule odnośnie tych silników.

Teraz mają ponad 190 tyś i wtryski im nie padły :mrgreen:
Piszesz, że jeździsz mało to przez ile lat nabijesz 190 tyś?
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
  Wysłany: 2009-11-15, 19:45   

ja to pewnie w ogole tyle nie wyjeżdżę...... robię do 10kkm rocznie....... może z tymi wadami diesla to mit jednak jakiś ?? a miał może ktoś problemy inne z DCI..... zróbmy taką ankietkę :lol:

ps. no bo jak nikomu nie zepsuły się wtryskiwacze....... to znaczy że się jednak nie psują
Ostatnio zmieniony przez kakus 2009-11-15, 19:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
mike 


Marka: Dacia
Model: Logan Laureate
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2006
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 81
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2009-11-15, 21:04   

też mam taką nadzieję; kupiłem diesla bo jeździłem ok. 16 tys. km/rok, ale od póltora roku przesiadłem się na ZTM/pociąg i teraz pokonuję jakieś 4-5 tys. km na rok; ogółem przejechałem ok. 30 tys. km; wiem - to niewiele, ale teraz b. często trasy b. krótkie (od sklepu do sklepu, kina, teatru, urzędu ...), znacznie rzadziej 50-150 km i b. rzadko 150-400 km (wakacje); jak na razie z silnikiem dci wszystko OK! zazwyczaj staram się gdy jest b. gorący by odczekać ze 30-40 s. do wyłączenia go i wymiana oleju (Mobil Diesel 0W40) przy każdym przeglądzie - obecnie co roku;
_________________
1,5 dci Laureate
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2009-11-15, 21:07   

wox napisał/a:
Na naszym forum był chyba tylko jeden problem z wtryskiwaczami (u kolegi aaryt) i to na dodatek nie na polskim paliwie. Poszukaj w postach w/w kolegi.

Tak, kolega aaryt mieszka i jeździ we Francji, a poza nim na forum nikt się jeszcze nie chwalił padem wtryskiwaczy.
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2009-11-17, 08:47   

jak wiec widac awaryjne DCI jeszcze nikomu sie nie zepsuło :-D
zreszta tak przypuszczałem........ ze wiekszosc opini na temat diesla to zaslyszane lup przeczytane opinie.

wniosek : jak by ktos licytował co lepsze diesel czy benzyna to argument awaryjnosci....odpada....... czyli ze poza ceną ma jednak same plusy tj.
1... mniej pali tańszego paliwa
2... nie ma problemów z zaworami
3... nie ma problemów z cewką i kablami wys. napięcia
4... przy 3000 obr. ma wyższą moc niż benzyna przy tych obrotach
5... jest bardziej przyjazny dla środowiska
Ostatnio zmieniony przez kakus 2009-11-17, 09:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-11-17, 12:25   

6... Diesel to nie silnik.

;-) :mrgreen:

PS. Diesel jest bardziej szkodliwy dla środowiska, niż benzyna. (Mimo tak "rozdmuchanego" medialnie mniejszego wydzielania CO2)
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-11-17, 12:34, w całości zmieniany 3 razy  
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2009-11-17, 14:25   

7... wszyscy wiedzą że diesel to silnik tylko KAS602 nie wie

ps. benzyna to też można by powiedzieć że nie jest silnik :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez kakus 2009-11-17, 14:58, w całości zmieniany 4 razy  
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-11-17, 15:59   

kakus napisał/a:
wszyscy wiedzą że diesel to silnik tylko KAS602 nie wie

Tak też może być, wszak moje posty odzwierciedlają moje subiektywne zdanie. :)
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-11-17, 16:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1501
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2009-11-17, 18:12   

Ja już wcześniej pisałem ,,ropka jest super,ale do lamp naftowych" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________

 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-11-17, 18:31   

...nawet dobre zapalniczki są na benzynę. ;-) :mrgreen:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne