DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2009-12-21, 17:01
Relacje z nagrodowych wyjazdów Stepwayem na weekend
Autor Wiadomość
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-11-09, 20:19   Relacje z nagrodowych wyjazdów Stepwayem na weekend

No i już wróciłem.
Byłem ogólnie u rodziny w rejonach świętokrzyskich. Zrobiłem tylko jakieś 600 km. Wskaźnik
paliwa wskazywał jeszcze jedną kreskę.
Ale korki za Warszawą dały na pewno swoje. Ogólnie spalanie miałem jakieś 10 l/100km, ale
z spod skrzyżowań i świateł byłem zawsze pierwszy :) hihihi
Ogólnie Stepway to świetne autko, wydaje mi się że ma miększe zawieszenie niż Sandero.
Bardziej się w nim pływa, mnie twarde zawieszenie - no opony 16-calowe też robią swoje.
Wyższa jazda jest bardzo przyjemna.
Jednak model który miałem miał jedną wadę - miał źle ustawioną zbieżność - ciągle ściągało mnie
na lewą stronę jezdni - nawet musiałem się czasem siłować z kierownicą. A Stepway przy pobieraniu miał niecałe 160km przejechane. Ciśnienie w oponach było również prawidłowe - bo sprawdzałem aby wykluczyć taką pierdołę.
Przy jeździe na wprost kierownica była o jakieś 15 stopni przekręcona w prawo.
Po prostu ten Stepway wymaga ustawienia zbieżności.
_________________

Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-12-21, 17:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-11-10, 07:20   

A zgłosiłeś problem zbieżności?
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-11-10, 07:22   

Tak, zgłosiłem - napisałem już do Jantara.
_________________

 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-11-10, 07:23   

Mam nadzieję że do piątku zrobią.
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-11-10, 11:36   

a jak nie do tego piątku to przynajmniej do mojego :-P ;-) ;-)
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2009-11-10, 11:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
jantar 


Marka: Renault Clio 1.2 16V
Model: Ford Escort 1.8 TD
Silnik: 1.8 TD
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 121
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-11-11, 15:55   

Jutro się zajmę tematem. Zrobimy mu pomiar zbieżności.
Cieszę się jack że wycieczka się udała.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-11-11, 21:09   

jantar napisał/a:

Cieszę się jack że wycieczka się udała.


Oj udała się, udała :)
Niestety zdjęć nie robiliśmy z wojaży, ale mam nadzieje że koledzy Gigi, Tomi jakieś
fotki pstrykną :)
_________________

 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-11-17, 07:35   

No i po jeździe weekendowej.
Wybraliśmy się z żoną do znajomych w Nowym Targu, w którym było "biało". W sobotę pochodziliśmy po górach w okolicach Szczawnicy, zwiedziliśmy zamek i tamę w Nidzicy. A niedzielę wyskoczyliśmy na Słowację do jaskini Demianowskiej.
Przejechaliśmy około 1150km, przyjechałem na rezerwie a dotankowałem około 32 litry.
Pierwsza cegiełka spadła po 110km, u mnie w dizlu na trasie spada nawet po ponad 300km. Jechałem raczej spokojnie, noc, duży ruch a z powrotem dodatkowo jeszcze mgła.
Na co dzień jeżdzę dizlem więc jak dla mnie w Stepway było cicho. Auto prowadziło się dobrze, ale w górach silnik wymiękał. Wyprzedza się też lepiej dizlem.
Jak mówił Jantar zbieżność poprawiono, ale pierwsze wrażenie przy wyjeżdżaniu z Warszawy (nierówne drogi) było takie że siłowałem się z kierownicą, nawet żona to zauważyła (ściągało na lewo). Na równej drodze na trasie nie czuło się tego, ale i tak jak się puściło kierownicę to pomału samochód zjeżdżał na lewo.
W stosunku do mojego MVC (starsza wersja) podobały mi się wykończenia wnętrza. Super także prezentowały się plastikowe wykończenia nadkoli i progu. Autko wygląda naprawdę super.
Wygodny w nocy (nie razi w oczy) i przy dużym słońcu (czytelny nawet w okularach przeciwsłonecznych) jest także wyświetlacz, pomarańczowe znaki na czarnym tle (odwrotnie niż u mnie).
Jak będę miał chwilę to dodam parę fotek.
Ostatnio zmieniony przez tomi 2009-11-17, 07:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-11-17, 20:49   

Fotki z wyjazdu

PB150111.JPG
Plik ściągnięto 264 raz(y) 177,29 KB

PB140073.JPG
Plik ściągnięto 236 raz(y) 125,01 KB

PB140055.JPG
Plik ściągnięto 257 raz(y) 149,84 KB

PB140033.JPG
Plik ściągnięto 237 raz(y) 164,42 KB

PB140001.JPG
Plik ściągnięto 251 raz(y) 142,82 KB

Ostatnio zmieniony przez tomi 2009-11-17, 20:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-11-17, 21:59   

Dobrze znane mi miejsca :-)

A o Zbiorniku Czorsztyńskim to nawet pracę magisterską pisałem
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-18, 23:24   

tomi napisał/a:
...
Przejechaliśmy około 1150km, przyjechałem na rezerwie a dotankowałem około 32 litry.
Pierwsza cegiełka spadła po 110km, u mnie w dizlu na trasie spada nawet po ponad 300km. Jechałem raczej spokojnie, noc, duży ruch a z powrotem dodatkowo jeszcze mgła.
Na co dzień jeżdzę dizlem więc jak dla mnie w Stepway było cicho. Auto prowadziło się dobrze, ale w górach silnik wymiękał. Wyprzedza się też lepiej dizlem.
....
Jak będę miał chwilę to dodam parę fotek.


Dzieki za krotka relacje z wypadu Stepwayem ;-) Przy okazji, mam dwa pytania:

- ile wyszlo srednie spalanie na trasie ?
- co rozumiesz pod pojeciem "silnik wymiekl" ma 86 KM, diesel chyba 68 KM.
- czekamy na zdjecia srodka konsoli, podswietlenia ;-)

Myslalem o benzynie gdyz podstawowy diesel 68 KM jest slaby i obawialem
sie slabej dynamki. Pewnie 1.5 Dci 85 KM bylo by w sam raz ?

PS. Cos niepokojacego by w nowym aucie byla zle ustawiona zbieznosc :-(
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2009-11-18, 23:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-19, 01:05   

Ono nie jest tak naprawdę "nowe" - w swoim faktycznie krótkim życiu było już katowanie przez kilku(nastu?) dziennikarzy, a to nie byle co...

(...zwłaszcza, że wystarczy tylko raz w coś naprawdę porządnie przywalić i nie tylko zbieżność można pocałować na "do widzenia"... <;).
 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-11-19, 07:34   

mekintosz napisał/a:

- ile wyszlo srednie spalanie na trasie ?

Zakładając że w baku było 50l to spalanie około 7,2l/100km (jechałem do 100km/h)
mekintosz napisał/a:

- co rozumiesz pod pojeciem "silnik wymiekl" ma 86 KM, diesel chyba 68 KM.

Mój dizel ma 85 KM czyli moc taką samą ale moment znacznie większy. Lepiej sobie radzi na podjazdach pod górę, przy wyprzedzaniu sprawdzałem kilka razy 100km/h na 5 biegu po wciśnięciu gazu do dechy dizel przyśpiesza znacznie szybciej
mekintosz napisał/a:

- czekamy na zdjecia srodka konsoli, podswietlenia ;-)

Nistety nie zrobiłem. ale może kolega Gigi zrobi zdjęcia. Czarny wyświetlacz bardziej czytelny , a w nocy nie przeszkadza tak jak normalny "pomarańczowy"

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2009-12-21, 16:29 ]
Fotka wyświetlacza już się pojawiła na naszym forum: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=40383#40383 [:
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-11-23, 16:26   

No to wróciłem z weekendu stepwayem :mrgreen: Autko za wygląd w skali ocen 1-10 w pełni zasługuje na 9 ( nie daje 10 bo za bardo chwalić też nie można :-P )
Autkiem przejechałem ok 900 KM Wycieczka w województwo małopolskie jak najbardziej udana. Na wycieczce w Krynicy każdy się gapił na auto, o mało pieszy nie został potrącony bo się zatrzymał na środku pasów, nawet jakaś kuracjuszka aż podeszła i zagaiła na temat autka jakie jest piękne i jaki ładny ma kolor :mrgreen:

Wrażenia z jazdy mam raczej pozytywne, stepway jest o wiele bardziej żwawy niż moje mcv chodź ten sam silnik 1.6. Żwawość ta jednak odczuwalna jest tylko i wyłącznie w zakresie od 0 do 80 km i tylko na prostej drodze, potem autko zachowuje się tak jak mcv :-P . Wyciszenie auta też wydaje mi się że jest lepsze bo do 80 km jest znacznie ciszej, potem hałas w kabinie jest identyczny.
Autko prowadzi się dobrze chociaż od 120km/h w górę czuje się i widzi wibracje na kierownicy. Autko ładnie jedzie jeśli droga jest prosta, jak już jeździłem po górzystym terenie wyraźnie brakowało mocy, autko nie radziło sobie ze wzniesieniami.

Zalety:
Bardzo ładny design który przykuwa wzrok prawie każdego :mrgreen:

Ładnie wykończone wnętrze, plastiki nie nazwałbym tanimi i twardymi o wiele gorsze widziałem w innych autach.

Oryginalne wycieraczki są o wiele lepsze jakościowo niż oryginalne w moim MCV

Oryginale radio blaupunkta jest może i paskudne ale gra ładnie, minusem jest to że panel stuka w obudowę i przy dłuższej jeździe potrafi to wkurzać :-P

Dobra widoczność w każdym zakresie.



Wady:
Paliwożerny silnik :!: :!: :!: :!: Po jeździe stepwayem doceniłem moją instalację gazową w aucie, Ten silnik to po prostu pijak ;-) Pełen bak ledwo starczył na 590 km i to przy spokojnej jeździe max do 120km/h w większości 100km/h, w drodze powrotnej po zatankowaniu pozwoliłem sobie pocisnąć to z całą pewnością mogę powiedzieć że ten silnik jest dla osób zamożnych które nie przejmują się że ich silnik rujnuje ich kieszeń.



Jeśli miałbym kupić autko z tego segmentu jednak nie wybrałbym stepwya.
Wolałbym sandero z pakietem suv :mrgreen: I z silnikiem 1.5 dci Dlaczego??

Brakowało mi elektrycznych szyb z tyłu, brak komputera pokładowego, lusterka nie są podgrzewane i sterowane manualnie chociaż sterowanie to akurat może nie wada ale musiałem się rano męczyć ze szronem a skrobaczki nie było :-/
I ten żłopiący silnik :-|

Więc po za wyglądem zewnętrznym jak i wewnętrznym auto mnie nie zachwyciło.
Ale trzeba przyznać że gdyby wszystkie te mankamenty były dostępne i do tego napędzik 4x4 w opcji to na pewno byłby to hit rynku i mimo że nazywa się dacia to Polacy kupowaliby go jak świeże bułeczki.
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2009-11-23, 16:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-24, 00:46   

gigi303 napisał/a:
No to wróciłem z weekendu stepwayem :mrgreen: Autko za wygląd w skali ocen 1-10 w pełni zasługuje na 9 ( nie daje 10 bo za bardo chwalić też nie można :-P )
....

Autko prowadzi się dobrze chociaż od 120km/h w górę czuje się i widzi wibracje na kierownicy. Autko ładnie jedzie jeśli droga jest prosta, jak już jeździłem po górzystym terenie wyraźnie brakowało mocy, autko nie radziło sobie ze wzniesieniami.


....
Wady:
Paliwożerny silnik :!: :!: :!: :!: Po jeździe stepwayem doceniłem moją instalację gazową w aucie, Ten silnik to po prostu pijak ;-) Pełen bak ledwo starczył na 590 km i to przy spokojnej jeździe max do 120km/h w większości 100km/h, w drodze powrotnej po zatankowaniu pozwoliłem sobie pocisnąć to z całą pewnością mogę powiedzieć że ten silnik jest dla osób zamożnych które nie przejmują się że ich silnik rujnuje ich kieszeń.



Jeśli miałbym kupić autko z tego segmentu jednak nie wybrałbym stepwya.
Wolałbym sandero z pakietem suv :mrgreen: I z silnikiem 1.5 dci Dlaczego??
....
/
I ten żłopiący silnik :-|


.


Witam i dziekuje za kolejny test konsumencki. Zmartwiles mnie tym smoczym apetytem na paliwo. Po raz drugi jest problem slabego silnika w terenach gorskich ;-(

Pytanie jak spisalby sie Stepway 1.5 dci z sllnikiem 68 KM ? On ma chyba 15 sek do setki ;-(. Czy lepiej by sie nim na podjazdach wyprzedzalo ?

Bardzo mi sie spodobal ten samochodzik ale nie stac mnie na trasie 9-10 l/100km. Gazu tez wole nie montowac. Wiec chyba bede polowal na zwykla 1.4 chyba ze ktos pozytywnie zaskoczy nas opisem stepway z silnikiem diesla. Szkoda ze jest tam wersja 68km, winni dac 85 KM.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2009-11-24, 01:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-24, 01:58   

Cytat:
nie stac mnie na trasie 9-10 l/100km

Taki wynik byłby jakimś prawdziwym ewenementem - gaz do dechy na autobahnie? (;

Przy ciężkiej nodze albo dużych korkach 1.6 jest w stanie wypić podobne ilości w mieście, ale na trasie MCV-ka zadowala się 6-7 L/100km (max. 8 przy naprawdę szybkiej jeździe :oops: ).

ATSD pełen bak = 50 L, co na 590 km daje 8,4 L/100km. Jeśli w dodatku gigi303 tankował niedługo po zaświeceniu się rezerwy (~5 L), albo pojeździł choć trochę przed wyjazdem po mieście (a nawet same wyjazdy z Wawki potrafią być koszmarne), a to ta wielka żarłoczność jeszcze bardziej stopnieje...

Polecam temat "Spalanie".


Podobna sytuacja jest z odczuciem braku mocy - może to brak dotarcia? Bo np ja ciągałem się w zeszłym roku po Polsce z prawie toną na haku i nie miałem żadnych problemów z tym zjawiskiem - ale miałem już ponad 15 tys. km przebiegu. Byłem też parę razy w górach Sowich i autko również nie miało większych problemów ze wspinaniem się na czasem dość strome podjazdy...


Przede wszystkim, kol. mekintosz (i wszyscy inni potencjalnie zainteresowani), namawiam na samodzielne jazdy próbne - nie ma się co krygować, demówki w końcu po to stoją w salonach, a żadne cudze opisy nie zastąpią własnych doświadczeń (:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-11-24, 02:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-11-24, 02:34   

Laisar, kto ma 1.6 MPI ten wie, tym bardziej zaskakująca jest ocena gigiego... Z LPG pali mniej?
To benzyniak, więc (jak każdy inny) może palić od 5 do 20 l / 100 km i żden wynik mnie nie zdziwi.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-11-24, 02:36, w całości zmieniany 5 razy  
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-11-24, 07:43   

Oczywiście że nie pali mniej, źle mnie zrozumiałeś albo źle napisałem :-)
Z LPG płace mniej i kieszeń mnie nie boli :mrgreen:
Co do dci na pewno pod górkę lepiej sobie da rade niż benzyniak.

W kwestii spalania ja po wawce z włączonym ogrzewaniem i spokojną jazda korkową mam zawsze ponad 9l ( wskzania komptera) W trasie zgodnie w wyliczeniami kolegi krecika w jedną stronę spalał 8,4 co na takie gabaryty auta raczej nie jest mało w drodze powrotnej więcej ale prędkość była znacznie większa z podkreśleniem na znacznie :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2009-11-24, 07:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-24, 09:05   

laisar napisał/a:
Cytat:
nie stac mnie na trasie 9-10 l/100km

ATSD pełen bak = 50 L, co na 590 km daje 8,4 L/100km. Jeśli w dodatku gigi303 tankował niedługo po zaświeceniu się rezerwy (~5 L), albo pojeździł choć trochę przed wyjazdem po mieście (a nawet same wyjazdy z Wawki potrafią być koszmarne), a to ta wielka żarłoczność jeszcze bardziej stopnieje...

Przede wszystkim, kol. mekintosz (i wszyscy inni potencjalnie zainteresowani), namawiam na samodzielne jazdy próbne - nie ma się co krygować, demówki w końcu po to stoją w salonach, a żadne cudze opisy nie zastąpią własnych doświadczeń (:

Bylem na Puławskiej, dostałem Sandero 1.6 ale tylko kolo komina po tych hopkach sam przejechalem sie. Co innego info od kogos kto jechal 900 km w zroznicowanym terenie.

Łukasz Romanowski
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-11-24, 17:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-24, 11:32   

Jazdy - w liczbie mnogiej (: Najlepiej różnymi silnikami, po różnych drogach. Myślę, że zakup jest na tyle poważny, że w razie czego warto nawet zainwestować wolny dzień, żeby trafić do salonu na porę poza szczytem komunikacyjnym i mieć trochę luzu na drodze. (Albo po prostu korzystać z różnych dni otwartych, odbywających się często w weekendy).


Info od kogoś - tak, ale po większym przebiegu, nt codziennego użytkowania, obsługi, przeglądów, części, awarii... Bo nawet 900 km narzekania nie powinno zniechęcić jeśli auto "leży" komuś idealnie, czy, na odwrót, nie przekona jeśli w czasie np 3 kolejnych jazd nic się nie spodoba.

A już zwłaszcza w tak subiektywnej kwestii, jak "kop" czy zużycie paliwa...


gigi303 napisał/a:
W trasie zgodnie w wyliczeniami kolegi krecika w jedną stronę spalał 8,4 co na takie gabaryty auta raczej nie jest mało

Znaczenie gabarytów dramatycznie maleje wraz ze zwiększaniem się ciężaru stopy - albo szybkością jej poruszeń ("decha" / hample / "decha" / ...).

Czy ty aby nie padłeś ofiarą "syndromu dziennikarza"? "Dostałem pełny bak - hulaj dusza...!" (;


Niemniej jednak, na koniec: mimo że KaS bardzo słusznie napisał, że benzyniaki mają duży rozrzut, to uczciwie trzeba też zauważyć, że daćkowe silniki dość starawe i ich najważniejszą zaletą nie jest superniskie spalania.

Przede wszystkim jednak Stepway jest nieco wyższy i cięższy od zwykłego Sandero oraz ma inaczej zestopniowany V bieg, co skutkuje znowu trochę wyższymi obrotami przy tej samej prędkości. Ba - nawet szersze lacie, mimo że być może niektórym się podobają, wpływają na zwiększony opór ruchu. Ten model Dacii ma więc pełne prawo spożywać więcej paliwa - czego producent nigdy nie ukrywał...

Różnice nie są może jakieś specjalnie wielkie, ale każdy zainteresowany musi sam rozważyć, czy całokształt mu odpowiada (:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-11-24, 11:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-11-24, 14:54   

oj nie nie ,w jedna stronę jechałem na prawdę ekonomicznie bo po cichu liczyłem że spali mi mniej niż pół baku i się wyrobię na jednym w obie strony ale marzenia prysły bardzo szybko.
Zresztą już przed wyjazdem kolega jantar uprzedził mnie że mało nie spali a wiedząc że pocisnę to spokojnie 9-10 litrów zaliczę :-)

W drodze powrotnej pozwoliłem sobie na ciężką jazdę jak już wspominałem.

No i ja autko też chwaliłem więc nie jest tak źle :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2009-11-24, 14:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2009-11-25, 12:07   

Z tą jazdą pod górke też nie powinno być tak źle - jak pokręcisz powyżej 3 tys. obrotów to można poczuć kopa nawet w 1.4
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-11-25, 16:10   

No tragedii nie ma wjechał ale był duży niedosyt :-) może za dużo się spodziewałem :mrgreen: a dwa że auto było załadowane czyli dwóch pasażerów i pełen bagażnik :mrgreen: normalny mini wyjazd wakacyjny :mrgreen:

Jeździłem kilkoma i widziałem wiele aut z pozycji pasażera i wiem jak górki się pokonuje i kiedy silnik się męczy a kiedy wjeżdża bez trudu więc dlatego opisałem to w taki sposób.
Bo przecież nie chodzi o to aby silnik nam ryczał jak szalony i przyśpieszał za wszelką cenę pod wzniesienie, przynajmniej to jest moje zdanie.

Może ma taka swoja specyfikę że muli pod górę, nie wiem swoją MCV jeszcze nie miałem okazji pod takie wzniesienia podjeżdżać, wiem jednak to że praktycznie każdy dizel wjedzie lepiej pod górki niż benzyniak.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-25, 20:09   

Cytat:
przecież nie chodzi o to aby silnik nam ryczał jak szalony

Moim zdaniem tu i tylko tu leży pies pogrzebany: kręcenie silnika w Loganie powyżej 4 kobr jest tak przykre dla uszu, że właściwie instynktownie wszyscy tego unikają, a że na obrotomierz rzadko patrzą (albo i wcale [a już na pewno nie dziennikarze]), to potem też o tym nawet nie pamiętają - i stąd mit o "słabości" daćkowych silników. Jestem zatem przekonany, że lepsze odgrodzenie kabiny od hałasu z komory silnika znakomicie wpłynęłoby na... osiągi Daciek (; - nawet "krowiastej" MCV-ki (((;


Cytat:
każdy dizel wjedzie lepiej pod górki niż benzyniak

Byłoby to prawdą jedynie przy podobnych obrotach - co jest bzdurą, bo przecież każdego silnika trzeba po prostu używać odpowiednio do jego charakterystyki.

(Oczywiście - zakładając jeszcze na początek podobne moce i momenty obu silników...).
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-11-25, 20:43   

Muszę się zgodzić bo nawet moja mułowata MCV na LPG w przedziale 5000-6000 obrotów po przypadkowej redukcji i wciśnięciu gazu do dechy mnie zaszokowała i wcisnęła w fotel, ale ten dźwięk sprawia że aż się odechciewa takiej sportowej jazdy :-/


Wracając do stepwaya to wsadzę kilka fotek z wyjazdu weekendowego:

DSC021199.jpg
Plik ściągnięto 213 raz(y) 44,63 KB

DSC02111.JPG
Plik ściągnięto 230 raz(y) 75,71 KB

DSC02110.JPG
Plik ściągnięto 198 raz(y) 73,75 KB

DSC02109.JPG
Plik ściągnięto 199 raz(y) 85,74 KB

DSC02108.JPG
Plik ściągnięto 195 raz(y) 73,79 KB

DSC02107.JPG
Plik ściągnięto 223 raz(y) 82,26 KB

DSC02086.JPG
Plik ściągnięto 223 raz(y) 68,91 KB

DSC02083.JPG
Plik ściągnięto 194 raz(y) 66,04 KB

DSC02081.JPG
Plik ściągnięto 190 raz(y) 57,46 KB

DSC02078.JPG
Plik ściągnięto 184 raz(y) 64,55 KB

Ostatnio zmieniony przez gigi303 2009-11-25, 20:49, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne