Wysłany: 2007-11-30, 16:17 Chiptuning / zwiększenie mocy w dci
Myślał ktoś nad chiptuningiem Dacii?
W Polsce na stronie V-Techu widziałem ( http://www.vtech.pl/ext/k.html ) Dacie, wyciągnęli z 68 KM 84, czyli tyle ile ma fabrycznie mocniejsza wersja (85 KM). Na jakiejś rumuńskiej stronie firmy zajmującej się tuningiem widziałem, że z wersji 85 KM udało im się wycisnąć 105 KM i 250 Nm! http://www.obdtuning.ro/index.php
To już robi wrażenie!
Pozdrawiam
_________________ Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-03-15, 13:06, w całości zmieniany 2 razy
Obawiam się że wielu amatorów tuningu to na forum raczej nie znadziesz (vide wątek o alufelgach) Ja lubię ten temat, jednak z uwagi na 1.4 MPI nie mogę nic powiedzieć w tym temacie. Druga ważna kwestia to że na gwarancji to z tym chipem nie poszalejesz
No więc przyznaję: ja się zastanawiałam i nadal się zastanawiam. I bardzo jestem ciekawa dalszego ciągu tego wątku - może się czegoś dowiem, zachęcę albo zniechęcę. Krowiastość... przepraszam (tylko bez bana pls) - stateczność Loli nieco mnie irytuje i chętnie bym jej dołożyła trochę kopa. Doświadczeń wcześniejszych nie mam, to i niewiele wiem. Ale pamiętam, jak pan sprzedawca z jednego z warszawskich salonów, cieszącego się tu - martwiącego? - nienajlepszą opinią, wspominał o Jaszpolu - że tam by mi to mogli zrobić i coś sugerował, że gwarancji by nie zaszkodziło.
Możeby i założyli wirusa ale za ile i czy mają np.hamownie Prawda jest jednak taka że nawet 10 - 15 % mocy więcej Ferrari z Logana nie zrobi, ma on inne przeznaczenie i zalety, a jak ktoś chce mieć szybkie rodzinne auto kupuje np. Megane F1 Team, Lagunę 2.0 T itp.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-12-01, 16:40
Tuning to najlepszy sposób na zepsucie silnika. Fabryka daje tyle kucyków, że loganem można sie bezpiecznie i żwawo przemieszczać.
Inna rzecz, że dacia daje te same silniki w wersjach nieco słabszych od tych występujących w reno.
Mnie osobiście brakuje wlnossącego diesla 1.9. Jak kupowałm mvc, dawali go kangoo w mocy 68 km. Pali więcej niż dci ale jest praktycznie niezniszczalny. 500.000 km bez napraw to dla niego pestka.
Gdyby był wybór 1.5 dci i 1.9 d wybrałbym ten drugi.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Nie zgodzę się że tuning to droga do zniszczenia silnika. Każdy współczesny silnik posiada rezerwę którą można spokojnie wykorzystać Jednak trzeba to robić z głową (bez przesady) i w profesjonalnym warsztacie (Chojnacki, Godula itp.) a nie w garażu, chipem z Allegro.Inna sprawa że przy profesjonalnym tuningu nie można poprzestać na samym chipie, a np. wymienić turbosrężarkę, dokonać zmian w zawieszeniu, układzie dolotowym, hamulcowym, wydechowym itp a to kosztuje
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-12-01, 18:40
GeRRaD napisał/a:
....Inna sprawa że przy profesjonalnym tuningu nie można poprzestać na samym chipie, a np. wymienić turbosrężarkę, dokonać zmian w zawieszeniu, układzie dolotowym, hamulcowym, wydechowym itp a to kosztuje
A to wlasnie oferuje fabryczna mocniejsza wersja silnika... Moze nie tyle w zawieszeniu (choc moze to dotyczyc np. stabilizatora) ale przekonstruowany jest caly silnik by mogl bezpiecznie rozwiljac dana moc przy zachowaniu normy spalania i czystosci spalin.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-12-01, 21:06
GeRRaD napisał/a:
Każdy współczesny silnik posiada rezerwę którą można spokojnie wykorzystać Jednak trzeba to robić z głową (bez przesady) i w profesjonalnym warsztacie (Chojnacki, Godula itp.) a nie w garażu, chipem z Allegro.Inna sprawa że przy profesjonalnym tuningu nie można poprzestać na samym chipie, a np. wymienić turbosrężarkę, dokonać zmian w zawieszeniu, układzie dolotowym, hamulcowym, wydechowym itp a to kosztuje
To już chyba lepiej (i taniej) kupić taką wersję silnikową, jak nam odpowiada .
Na pytanie czy tuning nie psuje silnika, warto sobie odpowiedziec pytaniem ( choc to pono nieeleganckie) czy kupiłbym auto uzywane niefabrycznie tuningowane? Ja bym takiego wozu nie kupił.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Można kupić, o ile wersja silniejsza występuje, po drugie tuning to pasja, hobby, frajda z dokonywania zmian/ulepszeń i posiadania czegoś czego nie mają inni (unikalnej wersji).Ja o ile byłoby mnie stać oddałbym auto do profesjonalnego tuningu niefabrycznego bez mrugnięcia okiem i wiedziałbym że mam jedyną niepowtarzalną wersję samochodu w Polsce, a może i Europie (nie chwaląc się już zmieniłem co nieco). A to nie to samo co silniejsza wersja fabrycznego wozu złożonego w iluś tam egzemplarzach, według jednego schematu.
Mnie osobiście brakuje wlnossącego diesla 1.9. Jak kupowałm mvc, dawali go kangoo w mocy 68 km. Pali więcej niż dci ale jest praktycznie niezniszczalny. 500.000 km bez napraw to dla niego pestka.
Gdyby był wybór 1.5 dci i 1.9 d wybrałbym ten drugi.
Czyli służyłby Ci 25 lat, przy twoich przebiegach rocznych
dCi przy właściwej aksploatacji powinien bezawaryjnie służyć przez ca. 300 tys km. Starczy :)
_________________ Gregosa
---------
MCV dCi lauréate | 63k+ km
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-12-02, 12:43
Gregosa napisał/a:
Czyli służyłby Ci 25 lat, przy twoich przebiegach rocznych
dCi przy właściwej aksploatacji powinien bezawaryjnie służyć
Niekoniecznie, służyłby mi przez max. 200 tys. km. przez ok. 10 lat ale za to super TANIO i BEZ RYZYKA usterki. Zresztą kupowanie nowego samochodu po to żeby go sprzedać po 4 latach (za 35 % wartości salonowej) ma sens wyłącznie dla firm. Odliczenia, odliczenia...
Gdyby osoby fizyczne mogły odliczać od podatku choć część kosztów zakupu i eksploatacji samochodu, pewnie zmieniałyby wózki częściej.
Nie widzę różnicy miedzy nauczycielem a np. dentystą, architektem, prawnikiem, wszyscy dojeżdżaja do roboty samochodami, a jednak 3 ostatnich ma ulgi podatkowe z tym związane,więc biorą samochody na "firmę". Adwokat też może dojechać do sądu tramwajem...
Min. 50% moich przebiegów jest związanych z pracą dojazdy, delegacje i sprawy służbowe.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ja bym nic nie kombinował, a to dlatego że nie warto ryzykować , gdyż zawsze można trafić na jakiegoś żukojebce. Po drugie można kupić inne auto żeby było mocniejsze a nie na chama starć się zrobić z Daćki rajdówkę co jej wcale na dobre może nie wyjść, a ona i tak jak na nasze drogi uważam że ma wystarczające parametry. A po trzecie to każdy robi co chce i jego sprawa - a ja osobiście nie zbyt przychylam się do takich pomysłów szczególnie że są dostępne dci o mocy 85KM. NA forum KRC można wiele znaleść na temat chiptuningów DCI w wersji 68 i 85KM. Tam jest już grono osób które mają już pewne doświadczenie z takowymi przeróbkami i na pewno zawsze mogą coś doradzić bądź odradzić i nie patrzą na Daćki spod łba więc można śmiało pytać.
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
Powiem tak - silnicznki naszych Dacii są w miarę dobrym kompromisem pomiędzy osiągami i spalaniem, jednak do komfortowej jazdy na trasie to niestety im trochę brakuje (oj zdarza się przy wyprzedzaniu że ma się duszę na ramieniu - starczy miejsca, nie starczy - potwierdziła to ostatnio nawet moja żona, która nie lubi szybkiej jazdy, ale zauważyła czasy wyprzedzania auta z 200 konnym silnikiem w porównaniu do 75 km)
Co do duszy na ramieniu przy wyprzedzaniu - to nie koniecznie musi to zależeć od mocy silnika....
Ale z kolei jeżeli już mówimy o rasowaniu silnika dci 68, to moim zdaniem należy zacząć od samej turbiny, a nie od chipa. W prawdzie tylko kawałek jechałem tym autem, ale zauważyłem, że reaguje ono z opóźnieniem na wciśnięcie gazu i opóźnieniem na zdjęcie nogi z gazu, więc sądzę, że problemem jest duża bezwładność turbiny, a nie moc sama w sobie. Porównywałem dynamikę Dacii dci 68 z dynamiką o ok 50kg lżejszej Fabii TDI 70, i różnica znaczna na kożyść Fabii.
Powiem tak - silnicznki naszych Dacii są w miarę dobrym kompromisem pomiędzy osiągami i spalaniem
Myślę, że raczej między osiągami a ceną. Wsadzili stare silniki Renault, owszem sprawdzone i w miarę dynamiczne, ale jak na współczesne auta, to zdecydowanie zbyt wiele palą. Ale dzięki temu Logan kosztuje ile kosztuje, więc nie narzekam :)
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
W przyrodzie nic nie ginie. Wytrzymałość silnika zależy o d jego rezerw mocy, a te spadają wraz z mocą (współczynnik wysilenia). Mi styka 68KM, bo rzadko wyprzedzam, generalnie jeżdżę przepisowo i to inni mnie wyprzedzają, potrzebują mocniejszych i mocniejszych silników, więc nie potrzebuję więcej mocy, by sobie pyrkać 55, 75, 95, 120 km/h (teren zabudowany, ograniczenia do 70, poza terenem zabudowanym, obwodnica). A raz na 1000km przycisnę do dechy przez kilka km jak mam miejsce i nikogo nie widzę.
_________________ 102 000km zadowolenia za kierownicą Dacii.
Nigdyś kiedy się wiecznie spieszyłem, wyprzedzała mnie Ibiza TDi po tunningu. Finał był taki, że po pół roku z rury buchnął jej kłąd dymu i jazda skończyła się na poboczu... . Nie starczyło 100KM i taki był finał.
W Autoświecie testowali markowe chipy i boksy kiedyś. Realnie dawały 50-80% tego, co było napisane, że powinny dawać. Były też zdjęcia zajechanej turbiny, pokrzywionych zaworów... Chip nie wpływa dobrze na silnik. Powoduje podwyższone obroty turbiny, wzrost emisji spalin i dymienia, wzrost temperatury pracy w silniku. Ja sobie odpuszczam. Uważam, że moc podstawowa + te 15-20KM dzięki turbo to jest maksymalne optimum w dieslu (np. 75KM + turbo = 90-100KM z 1.9 czy 2.0 spoko, ale ponad 100KM to już przegięcie). Golf II 1.6D miał 54KM, przypuszczam, że dzięki common rail i innym nowoczesnym rozwiązaniom 1.5DCi bez turbo ma podobną moc czyli koło 55KM. Teraz wyobraźcie sobie taką wersję 100KM - 45KM doładowania - masakra. Silniki TDi bez turbo mają około 70KM (1.9 SDi ma 64KM, a to właśnie takie TDi, ale bez turbo)
Do wykręcania mocy lepiej się nadają benzyniaki. Taki 2.0 benzyna z turbiną może mieć 180KM i nic mu długo nie będzie. Diesle są do oszczędzania.
Uważam, że faktycznie brakuje w ofercie takich prawdziwych diesli o klasycznej budowie. Z jednej strony jest to wina trendów na rynku, z drugiej wymagań, co do emisji spalin (diesle z komorą wstępną były bardziej smrodliwe).
_________________ 102 000km zadowolenia za kierownicą Dacii.
Oj przesadzacie z tą żywotnością silników o małej pojemności i większej mocy. Samochodem z turbo trzeba umieć jeździć i nic mu nie będzie. Renault ma w ofercie 1.5dCi o mocy 110KM. BMW wprowadza 2.0 diesla z dwoma turbinami o mocy ponad 200KM.
Samochód regularnie serwisowany, dbamy o turbo, nie lejemy "wody" do baku i jeździmy bezproblemowo.
_________________ Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum