Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-28, 00:02
Dzis dzieki uprzjemosci Hani, aktywnej forumowiczki mialem okazje prztestowac jej Sandero 1.6 MPI po Warszawskich ulicach wieczorem. Silnik 8 zaworowy jakos sie zbiera, odnioslem wrazenie ze najlepiej na 3-4 biegu. Zauwazylem specyficzny odglos silnika ( slabe jednek wyciszenie komory silnika ). Na poczatku myslalem, ze pedal gazu jest dziwnie obnizony - podobno dacia tak ma ? Chcac przeleciec na poznym zoltym przez rondo ONZ ( ma zniszczona nawierzcnie, pofaldowana ) docisnelem Sandero (sam sie troszke przestraszylem, nie znam tego auta co moglo sie zdarzyc ). Samochodzik lekko jadac po luku wychylil sie na bok ale nie zwuwwazylem jakiejs podsterownosci, jechal jak po szynach tam gdzie chcialem. Duzy plus. Przy okazji ogledzin zauwazylem nierowne pociagniecie czarnego lakieru pomiedzy drzwiami , patrzac z boku. Drobiazg ale wprawne oko widzi . Kolezanka ma chyba awarie komputerka... przez okolo 4 przejechane km uparcie pokazywal chwilowe spalanie 9,7 l/100km. Czy wersja Lauretae ma podswietlany schowek od strony pasazera ? Na koniec Sandero ma w moim odczuciu chyba zbyt krotkie ramiona wycieraczek. Sedzac na max podwyzszonym fotelu pasazera widac zbyt wiele nie wytartej szyby od strony gornej krawedzi. Koleznka chyba nie wymieniala tych oryginalnych na lepsze bo nie wiem czemu ale rozmazywaly bardzo plyn spryskujacy szybe.
Reasumujac jazda w miescie to nie to samo co male koleczko obok salonu.
Łukasz
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2009-11-28, 00:10, w całości zmieniany 2 razy
Pedał gazu właściwie w każdym aucie którym jeździłem był inaczej, więc jakoś na daćkowy specjanie nigdy nie zwróciłem uwagi - być może względem Twojej "cytryny" faktycznie wychodzi zauważalnie niżej.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-28, 15:06
laisar napisał/a:
Pedał gazu właściwie w każdym aucie którym jeździłem był inaczej, więc jakoś na daćkowy specjanie nigdy nie zwróciłem uwagi - być może względem Twojej "cytryny" faktycznie wychodzi zauważalnie niżej.
Wycieraczki wymienię (to znaczy chyba piórka wystarczy? Zaraz zajrzę do wątku o wycieraczkach). Płynu niedawno dolewałam, zawsze dbam, żeby mieć pełno. Komputer działa - dziś przejechałam się na dłuższej trasie po mieście i z 9,8 (tyle było w momencie ruszania spod domu) spadło na 9,5, a potem na 9,4.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-28, 21:24
leśniczyna napisał/a:
Aktualnie mam zimowy niemarkowy z Carrefoura. Ale w poprzednim samochodzie ten sam płyn się nie rozmazywał, więc to raczej kwestia wycieraczek.
Czyli znow wraca nieszczesny problem wycieraczek ;-( na szczescie mozna go łatwo rozwiazac kupujac lepszej jakosci piorka. Byc moze producent /importer/serwis nie wie o problemie , gdyz od dluzszego czasu ktos narzeka na jakosc tych pior oryginalnych.
PS. Czy w Sandero 1.6 MPI macie jadac po miescie taka srednia ok 9-10l/100 km ? Czy to sie pokrywa z realnym spalaniem ? Jesli tak to do oszczednych miejskich aut Sandero 1.6 nie nalezny ;-( Chyba ze z silnikiem 1.2 16 V ale to nie u nas w Polsce. Szkoda ze nie ma wersji 1.6 16 V, moze by bylo mniej l.100 ...
Mój (co prawda MCV) 1.6 MPI pali średnio 9,2 l/100km. Połowa przebiegu z takim spalaniem to wjazd/wyjazd z miasta (spalanie w okolicach 7,5 l/100km) a połowa centrum miasta. Tak, że w samym mieście spalanie wyszłoby ponad 10 l/100km
w stepwayu tez wycieraczki sa do kitu wymienie je bo dzialaja bardzo kiepsko chodzi o ich prace plyn leje z makro najtanszy i sprawdzony wycieraczki zbieraja czysto ale ciezko sie ocieraja o szybe :p co do spalania silnik 1.2 16 v jest silnikiem ktory wcina paliwko okropnie przy takim silniku powinno byc spalanie na poziomie 6l.na miescie a jest kolo 8.5l mialem wczesnie meganke kombi 1.6 16v palila na miescie 8.3,8.7 na trasie bylo ponizej 6 l tyle ze meganka jest ciezsza od sandero o prawie pol tony:p stepway pali mi ponad 9l w centrum miasta non stop korki mam nadzieje ze po 1 wizycie w serwisie wymiana oleju itp.spalanie sie troszke obnizy a osiagi auta beda lepsze
Ostatnio zmieniony przez kufi79 2009-11-29, 19:21, w całości zmieniany 1 raz
swiatelka w schowku brak co do spalania chodzilo mi o sam silnik renault 1.2 16v ktory jest w clio i on potrafi tyle zjesc paliwka a co do 1.2 16v to dla ciekawosci napisze ze ostatnio na otomoto w ogloszeniach bylo do sprzedania sandero z silnikiem 1.2 16v
swiatelka w schowku brak co do spalania chodzilo mi o sam silnik renault 1.2 16v ktory jest w clio i on potrafi tyle zjesc paliwka a co do 1.2 16v to dla ciekawosci napisze ze ostatnio na otomoto w ogloszeniach bylo do sprzedania sandero z silnikiem 1.2 16v
zapewnię sprowadzone z zachodu widziałem na stronach niemieckich i francuskich że sprzedają Dacie z silnikami 1,2 16V 75KM
wy się ciągle dziwicie że spalanie chwilowe jest tak duże 9-10l
to pomyślcie że mój kolega ma Vectre C 1,9 CTDI 150KM i jak jeździ to i ma chwilowego nawet ze 35l/100Km - ale to przeważnie przy ruszaniu
Ostatnio zmieniony przez maciek 2009-11-29, 21:20, w całości zmieniany 1 raz
ostatnio na otomoto w ogloszeniach bylo do sprzedania sandero z silnikiem 1.2 16v
Owszem, w ogóle taka wersja istnieje - ale nie jako Stepway, co zdawała się sugerować Twoja wypowiedź, dlatego się zdziwiłem (((:
zle napisalem ;] moja wina przyznaje -co do spalania chwilowego w megance mialem komputer wiec moge cos napisac ze np.przy ruszaniu pod gorke wciskajac pedal gazu w podloge chwilowe spalanie pokazywalo 22,27,30 litrow czy przy wyprzedzaniu rowniez redukcja biegu i wio ile kuckow fabryka dala chlopaki po co wam spalanie chwilowe liczy sie calkowite spalanie a nie chwilowe, mialem komputer z ktorego moze korzystalem przez pierwsze dwa tygodnie po zakupie meganki pozniej mi minelo pozdrawiam a co do swiatelka w schowku bylo by milo ;] zawsze mozna kupic sobie latarke i wlozyc do schowka a pozniej znalezc najpierw latarke zeby znalezc cos innego ;]
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-09-15, 23:12, w całości zmieniany 2 razy
Zauwazylem, ze Stepway mam mniejsza predkosc max deklarowana przez producenta 163 km/h zas zwykłe Sandero 174 km/h. Myslalem, ze o wina wyzszego zawieszenia ( choc w obu przypadkach producent deklaruje cx 0,36 ). Zauwazyłem pewna różnice w przełożeniu V-g biegu. Ta sama skrzynia JH3 1.6 silnik. Stepway ma przy 1000 obr predkosc na piatce 32,86 zas zwykle Sandero 33,92 km/h. Czyli wynika, ze Stepway moze miec teoretycznie lepsze przyspieszenie i eleastycznosc na 5 biegu. Moze to tlumaczyc wraz z zwiekszonym przeswitem mniejsza predkosc max.
skrzynia_Vka.jpg
Plik ściągnięto 192 raz(y) 64,51 KB
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2009-11-30, 20:54, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum