Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-12-04, 19:08
Jarosław P napisał/a:
A czy ktoś z Was wymieniał olej w benzyniaku po dwóch latach lub 30000 km po raz pierwszy tak jak podaje ksiażka serwisowa , czy robicie to raczej po roku lub 15000 km ???
Pytałem o to w serwisie i gość powiedział , że jak chce to mogą mi wymienić ale nie ma takiej potrzeby i mogę spokojnie jezdzić dwa lata lub 30000 km.
A co do oleju to mogę mieć swój.
Ja wymieniałem co 30 tys. Ale teraz robiłbym inaczej. Wózek przejechał prawie 30 tysiaków na fabrycznym półsyntetyku. Zdziwiłem si mocno gdy mi powiedzieli w serwisie, że fabryka zalewa nowe silniki półsynstetykiem. W mojej ocenie to już nie jest uzasadniona oszczędność ale zwykłe dziadowanie. Drugie 30 tysiaków zrobiłem na syntetyku. A teraz przejdę na wymiany co 15 tys. Troche żałuję, że nie robiłem tego dotychczas, koszt operacji poza ASO to 130-140 zł. W drugim wozie skrócę wymianę oleju do 15 tys.
Poza tym, jak to jest, że np w Punto 1.2 8V wymianę oleju zalecano co 15 tys. km a już w Grande z tym samym silnikiem co 30 tys.?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-12-04, 22:10
jan ostrzyca napisał/a:
W mojej ocenie to już nie jest uzasadniona oszczędność ale zwykłe dziadowanie.
Wynika to też (IMO) z dobrego marketingu i tak modnej ostatnio "trosce o środowisko". W prospekcie fajnie wygląda wpis, że olej można wymieniać co dwa lata lub "aż" 30 000km, a przeciętna osoba raczej nie zwraca uwagi na to, czy będzie to pólsyntetyk, czy syntetyk lub po prostu tego nie wie. W tym spore znaczenie ma też określenie klienta docelowego i to, jak długo on będzie użytkował samochód.
Tak sie sklada ze przeczytalem.. sa dane LOGANA a ja pytam o Sandero silnik 1.4, 1.6 oraz 1.5 dci. Chyba , ze te dane z silnikow Logana odnosza sie tez do Sandero i Sandero stepway ?
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2009-12-17, 23:58, w całości zmieniany 2 razy
Hej Panowie wiem że powiecie że trzeba czytać forum wiem wiem .......
Ile tak naprawdę kosztuje przegląd po 20tyś z ich olejem a ile z własnym ???????
Bo po rozmowie telefonicznej podali mi cenę 622zł z ich olejem a 427zł z moim olejem a Wy piszecie coś koło 350zł. To info z dwóch serwisów Lisowski z Krakowa.
Dajcie znać bo mój czas sie zbliża
Aktualizacja: 2009-12-18, 16:31
To są zywne jaja zadzwoniłem do Łyki na Al.Pokoju i powiedzieli mi za przegląd po 20tyś kwotę 415zł brutto z ich olejem a 230zł z moim.
Zadzwoniłem więc ponownie do Lisowskiego w Wieliczce zeby zapytać czy sie przypadkiem ktoś nie pomylił ale NIE!!!!!! A Pan mi odpowiedział że żyjemy w demokratycznym kraju i mam wolność wyboru i warsztatu. To to ja rozumię ale to są spore rozpiętości pomiedzy warsztatami które chyba reprezentują tą samą markę.
Jak auto u nich kupowałem to mi do dupy chcieli wejść a teraz gdy jestem od nich zależny (od serwisu Renault) to trzeba każdego klienta wydoić na maksa
Aktualizacja: 2009-12-18, 16:46
Jeszcze jedno spostrzeżenie bo nie znalazłem takiej informacji na forum.
Czy podczas przeglądu np. po 20tyś myją podwozie samochodu???????
Bo jak sprawdzić zabezpieczenie antykorozyjne podwozia na brudnym podwoziu??????
Jak sprawdzić czy tam nie ma już śladów rdzy?????
Jak narazie to widzę że przez okres gwarancji spychotechnika żeby tylko nic nie trzeba było robić a brać pieniądze.
A moje wrażenie jest nawet takie że przez okres gwarancji to oni nam psują nasze autka. 1. zalewanie olejem ponad stan - jak sie zwraca uwagę to mówią że tak się teraz zalewa nowe silniki nadmiar odsysają z wielką łaską
2. wymiana filtra powietrza po 4latach - np. w Krakowie to lekkie zabójstwo bo nie dość że nie ma tu dobrego powietrza to się jeszcze ogranicza jego wlot.
Ale mnie wku......li
[ Komentarz dodany przez: laisar: 2009-12-18, 21:55 ] Lepiej edytować posty niż pisać nowe...
_________________ Pawlo
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-12-18, 21:53, w całości zmieniany 2 razy
Pawlo - ja serwisuję u Łyki (też mi wcześniej "zaśpiewali" u Lisowskiego podobną kwotę); oni trzymają się tego cennika z ulotki; o umyciu samochodu jednak zapomnij, a tym bardziej podwozia.
To powiedzcie mi Szanowni koledzy i Ty kolego Wox na jakiej podstawie wpisują zabezpieczenie antykorozyjne ok. w karcie przeglądu jak na brudnym podwoziu nic nie widać. Czyli znów spychotechnika a nóż się uda i rdzę zauważą po gwarancji......
Ostatni na Turbo TVN taki problem miał gość z Saabem że gwarancja się skończyła a właściciel po zakończonej gwarancji znalazł rdze na klapie silnika i z opinii rzeczoznawcy musiała być już dużo wcześniej a oni stwierdzili że SAMOCHÓD JEST JUZ PO GWARANCJI
i naprawa nie przysługuje.
Chyba jak będę odbierał samochód to go oglądnę przed zapłaceniem i ew. karze sobie wpisać w uwagach że oględziny antykorozyjne dokonano na brudnym podwoziu.
Wszedzie nas chcą wyjebać
wox napisał/a:
Pawlo - ja serwisuję u Łyki (też mi wcześniej "zaśpiewali" u Lisowskiego podobną kwotę); oni trzymają się tego cennika z ulotki; o umyciu samochodu jednak zapomnij, a tym bardziej podwozia.
A powiedz mi czy widać tam jak i co robią z autkiem, bo u Lisowskiego w Wieliczce to widziałem i mogłem nawet wejść na halę.
[ Komentarz dodany przez: KaS602: 2009-12-18, 22:24 ] Pawlo, naprawdę lepiej edytować posty, niż pisać jeden pod drugim...
_________________ Pawlo
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-12-18, 22:23, w całości zmieniany 1 raz
Oglądać można na 2 sposoby - od strony salonu samochodowego (przeszklone szerokie drzwi) i w recepcji serwisu. Na halę wchodziłem, jak miałem konkretne pytania (ale nie łaziłem po niej cały czas).
A korozji najlepiej pilnować samemu (niestety w tej kwestii odwalają fuszerkę)
Ostatnio zmieniony przez wox 2009-12-18, 22:06, w całości zmieniany 1 raz
Dzięki za odpowiedz a o wrażeniach opowiem jak zrobię przegląd ale jestem raczej bojowo do nich nastawiony bo już kiedyś u nich byłem z piszczącym wiatrakiem nawiewu powietrza i mi powiedzieli że oni nic nie slyszą. A pewnie po gwarancji to by słyszeli bo to przecież klient płaci.
Dlaczego niektorzy tylko czekaja, az im sie skonczy gwarancja? Przeciez nikt nie zmusza do korzystania z ASO, gwarancje nie jest obowiazkowa. Rownie dobrze mozna przestac tam jezdzic.
Dlaczego niektorzy tylko czekaja, az im sie skonczy gwarancja? Przeciez nikt nie zmusza do korzystania z ASO, gwarancje nie jest obowiazkowa. Rownie dobrze mozna przestac tam jezdzic.
ja zamierzam jezdzic, a nawet przedluzyc do 5. Wlasnie z powodu 'a jak sie cos zwali w silniku' .)
Sam będziesz jeździł więc po co odradzasz i wypowiadasz się w ten sposób.
Mnie chodziło o to że nie można ufać ASO i trzeba ich kontrolować na każdym kroku bo niektóre ich usługi nie są na wystarczająco dobrym poziomie.
Bo może się kiedyś sam będziesz miał problem a oni stwierdzą że "ten typ tak ma" i wtedy sam zobaczysz jak się poczujesz. Ty problem widzisz a oni nie.
Jak Ci naleją za dużo oleju w książce pisze że może to doprowadzić do uszkodzenia silnika a oni mówią że zawsze tak robią. Jak na gorącym silniku dolewają powyżej max.
płyn chłodzący tak że potem się okazuję że jest pod sam korek i według nich też jest dobrze to chyba jest coś nie tak. TRZEBA ICH PILNOWAĆ NA KAŻDYM KROKU
_________________ Pawlo
Ostatnio zmieniony przez Pawlo 2009-12-20, 20:18, w całości zmieniany 1 raz
ja zamierzam jezdzic, a nawet przedluzyc do 5. Wlasnie z powodu 'a jak sie cos zwali w silniku' .)
A tak w ogóle to pogadamy jak już ją będziesz miał bo w fazie zakupu to oni wszyscy są mili a jak jest problem to już Twój problem.
Teraz jesteś klientem potem będziesz petentem
_________________ Pawlo
Ostatnio zmieniony przez Pawlo 2009-12-20, 20:28, w całości zmieniany 1 raz
powiem tak, sprawdzic jak robota wykonana nigdy nie zaszkodzi i to nie tylko w sprawie samochodu. Aktualnie jestem juz prawie wlascicielem, wlasnie dzis zalatwialem papierkologie. Co do jakosci ASO. Mysle, ze wlasne dlatego jest ten watek, zeby jezdzic tam gdzie sa dobrzy fachowcy.
Moje wtracenie na temat ASO nie mialo zniechecac lub zachecac do korzystania z ASO. Jedynie dziwie sie dlaczego, niektorzy tak czekaja do konca gwarancji jesli nie musza, bo nie maja takiego obowiazku.
PS. Pani Kamila w Wydziale Komunikacji w Katowicach na okienkach 'B' jest bardzo mila .)
Ostatnio zmieniony przez Domel 2009-12-22, 20:58, w całości zmieniany 1 raz
No i po przeglądzie,byłem umówiony na 7-ą poszło szybko i sprawnie oczywiście z moim olejem.
Po 1,5godz auto było już gotowe do odbioru.
Faktura wygląda tak:
poz.1 uszczelka korka spustu oleju - ryczałt
poz.2 filtr oleju - ryczałt - szkoda że Motrio a powinien chyba być oryginał
razem 229,84zł- brutto
Auta nie umyli, podwozia do oceny antykorozyjnej tez jak zapytałem jak to sprawdzają pod taką warstwą błota - odpowiedz ma Pan jeszcze rok gwarancji gdyby się coś działo to przyjechać. Spoko podejście. Jak se sam nie umyjesz po zimie i nie wjedziesz na kanał żeby pooglądać to oni tego nie zrobią.
Na pytanie ile kosztuje pióro do tylu padła odpowiedz że 205zł bo tam trzeba wycieraczkę wymienić razem z ramieniem i od razu mi gość wydrukował kartę z systemu komputerowego żebym się nie czepiał
Więc ja mu książkę obsługi iiiiiiiiiii konsternacja
Gdzieś poszedł wrócił i stwierdził że chyba mają jakiś błąd w systemie bo da się wymienić samo pióro i kosztuje to 50zł.
Ogólnie ok. Następny przegląd po 30tyś koszt 95zł.
_________________ Pawlo
Ostatnio zmieniony przez Pawlo 2009-12-22, 15:33, w całości zmieniany 1 raz
Dzisiaj byłem na pierwszym przeglądzie Dacii i nie wymieniono mi oleju (przegląd po 10tys.). Zapytałem dlaczego, więc odpowiedziano mi, że wymiana oleju dopiero po 20 tys. <wow>
Powiedziałem, że auto było na dotarciu itp. ale facet z serwisu powiedział mi, że na pierwszym przeglądzie oleju nie wymieniają. Co o tym myślicie? Czy powinienem zmienić olej na własną rękę czy tak ma być?
Ja u siebie wymieniłem nawet trochę wcześniej. W serwisie nie było z tym problemu.
Jest to wymiana poza harmonogramem serwisowym więc możesz ją zrobić samemu (oczywiście razem z filtrem).
Ostatnio zmieniony przez tomi 2010-01-05, 12:52, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum