DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Z cyklu dobre rady przed zakupem
Autor Wiadomość
iwik 
Zielony listek


Marka: Chevrolet, Peugeot
Model: Epica, 308
Silnik: 2.0R6 & HDI
Rocznik: 2007, 1997
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 6
Skąd: Łódź
  Wysłany: 2010-01-04, 16:40   Z cyklu dobre rady przed zakupem

Witam (formalnie się przywitałem w dedykowanym dziale :mrgreen: ),
Niebawem pewnie przyjdzie zmienić autko żony - Nexię, na coś bezpieczniejszego (4pp, ABS), bardziej komfortowego (klima, wspomaganie) oraz bezproblemowego (czyli nowe, lub prawie nowe) i tak sobie pomyślałem że Daćka może być niegłupim wyborem przy rozsądnej cenie.
W związku z tym proszę o podzielenie się Waszymi doświadczeniami:
- który silnik benzynowy wybrać (czy warto dopłacić 1,5tyś. do 1.6) ?
- wiem, że Daćka jest dość głośnym autem, jak wygląda to w kontekście w/w silników - ktoś może ma porównanie?
- czy wiadomo kiedy pojawią się w ofercie silniki 16V (1.2 są w ogłoszeniach aut sprowadzanych)
- temat korozji - urban legend czy coś w tym jest?
- czy można coś ugrać w salonie od cen katalogowych ze 'standardowymi' upustami?
- 5 letnia gwarancja, czy coś to kosztuje (poza przeglądami w ASO :lol: ) ?
- 'promocyjne' finansowanie - ktoś może przerabiał jaki jest rzeczywisty koszt kredytu producenckiego?
Ostatnio zmieniony przez iwik 2010-01-04, 16:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-04, 17:25   

Witaj (:

Jak spojrzysz na główną stronę, to zobaczysz, że i tematów, i postów jest już dość dużo... Na chyba wszystkie Twoje pytania odpowiedzi udzielano tu już wiele razy, warto więc przede wszystkim zacząć albo od przeszukiwania zawartości forum pod kątem słów kluczowych, albo po prostu od przeglądania go.

W skrócie:
- silnik w zależności od potrzeb i możliwości finansowych;
- głośność pojawia się tylko przy wysokich obrotach;
- 1.2 16V zapewne się pojawi, ale nie było chyba oficjalnych zapowiedzi;
- korozja: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=113 (=> nie ma większych problemów);
- ugranie czegokolwiek zawsze zależy od konkretnej sytuacji (;
- gwarancja: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1857
- kredyty rzetelnie liczą u dilera, a u nas tematów jest niewiele, szybko więc można przeczytać: http://www.daciaklub.pl/forum/viewforum.php?f=18



PS Polecam jeszcze http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2343 (;
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-01-04, 17:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
Kamyk23 


Marka: Dacia
Model: Logan Sedan
Silnik: 1,5 dci 85
Rocznik: 2008
Wersja: Prestige
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 41
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-04, 18:09   

Który z motorów jest lepszy 1,2 16V 75 kM i moment 105 Nm, czy 1,4 8V 75 kM i moment 114 Nm. Aby odpowiedzieć na to pytanie powrócę do samochodu Renault Thalia/symbol. Wszyscy, ci którzy przesiedli się z motorów 1,4 na 1,2 byli nieco rozczarowani. Poza suchymi danymi producenta o wyższości silników 16 zaworowych nad 8 zaworowymi o tej samej mocy ale nieco mniejszej pojemności - w praktyce okazywało się tylko subiektywne. Silnik 1,4 lepiej ciągnie z dołu, uzyskuje 90% momentu o ponad 1000 obrotów na minutę wczesniej i jest tańszy w dalszej eksploatacji (chodzi o części). Ponadto 1,2 16V nie były udaną konstrukcją z uwagi na częste problemy z braniem oleju. Przypadłość ta jest niejednorodna, ale się zdarza.
Silnik 1,2 16 v lubi jazdę w zakresie obrotów od 4000 do 5000 na min (jest wyrażnie żwawszy i ruchliwszy) a to już zakres obrotów o podwyższonej hałaśliwości w kabinie i nieco wyższym zużyciu paliwa. Silnik 1,4 odwdzięczy się wyższą kulturą pracy na niższych obrotach, a przy normalnej jeżdzie okaże się równie ekonomiczny. Dobrze że Dacia nie spieszy się z wprowadzeniem motoru 1,2. Myślę, że ekolodzy zmuszą do zamiany jednostek napędowych w najbliższej przyszłości na mniejsze o wyższej mocy ala czy to będzie lepsze dla użytkowników. Moim zdaniem nie - ale każdy ma swoje zdanie na ten temat.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-04, 18:37   

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1539 <<<:
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7477
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2010-01-04, 20:02   

Moim zdaniem to jeśli decydujesz się na benzyniaka to 1.4 8V do sedana, a 1.6 8V do MCV-ki. Może wydają się trochę słabe, ale z praktyki dobrze sobie radzą przy normalnej jeździe. Do bardzej sportowej polecam 1.6 16V, ale wiąże się to z apetytem na paliwo.
W zupełności się zgodzę z wypowiedzią kolegi Kamyk23 co do 1.2 16V. Jak każda 16-to zaworówka lubi wysokie obroty wiem bo jeździłem tydzień clio, a wczesniej polonezem 1.4 16V (rover) i za ekonomiczne też nie było ani clio ani polonez. Jedno co to tylko "mocy przybywaj".
Jeśli chodzi o ewentualne naprawy to 8V są tańsze i prostrze w budowie, a co przez to idzie żywotniejsze.
 
Leo2 



Marka: Dacia Logan
Model: Laureate
Silnik: 1,4
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 91
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2010-01-04, 20:11   

Amen!
_________________
Jeżdżę na dziennych!!!
 
kufi79 


Marka: DACIA
Model: SANDERO STEPWAY
Silnik: 1.6
Rocznik: 2009
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 54
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-01-04, 21:07   

czesc iwik zaczne od tego ze przesiadlem sie z meganki 1.6 16v na stepwaya 1.6 8 v i jest roznica dosc duza w tych silnikach meganka przyspieszala na kazdym biegu jak szalona owszem obroty min. 3500 i w gore i jezeli chodzi o przyspieszenie i osiagi silnik 8v przegrywa pod kazdym wzgledem.dodam ze meganke mialem w kombi wiec duzo wiecej wazyla niz stepway.silnik 8 v jest spokojniejszy mniej zrywny lecz prosty i czytelny otwierasz maske i wszytko masz ladnie poukladane w megi byly same oslony.z doswiadczenia smialo moge polecic silnik 8v dla osob ktore juz sie wyszalaly autami i ktore podchodza z wyobraznia do "zachowania sie na ulicach" co do silnika 1.2 16v z gory odradzam powodow jest duzo chyba ze trafisz udana wersje:p co do kredytow i ceny dealerzy sa elastyczni pozdrawiam
 
iwik 
Zielony listek


Marka: Chevrolet, Peugeot
Model: Epica, 308
Silnik: 2.0R6 & HDI
Rocznik: 2007, 1997
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 6
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-01-04, 21:59   

kufi79 napisał/a:
czesc iwik zaczne od tego ze przesiadlem sie z meganki 1.6 16v na stepwaya 1.6 8 v i jest roznica dosc duza w tych silnikach meganka przyspieszala na kazdym biegu jak szalona owszem obroty min. 3500 i w gore i jezeli chodzi o przyspieszenie i osiagi silnik 8v przegrywa pod kazdym wzgledem.dodam ze meganke mialem w kombi wiec duzo wiecej wazyla niz stepway.silnik 8 v jest spokojniejszy mniej zrywny lecz prosty i czytelny otwierasz maske i wszytko masz ladnie poukladane w megi byly same oslony.z doswiadczenia smialo moge polecic silnik 8v dla osob ktore juz sie wyszalaly autami i ktore podchodza z wyobraznia do "zachowania sie na ulicach" co do silnika 1.2 16v z gory odradzam powodow jest duzo chyba ze trafisz udana wersje:p co do kredytow i ceny dealerzy sa elastyczni pozdrawiam


Ooo, jeździłem dość długo Meganką Classic 1.6 16V i rzeczywiście w porównaniu np do Lacetti 1.6 16V, którym teraz jeżdżę to Megane śmigało (moc ta sama). Tłumaczę sobie to 250 kg różnicy w masie tych aut (Lacetti - 1250kg, Magane - ok 1000). Chwaliłem też sobie spalanie Meganki, zwłaszcza w trasie - średnio 8l/100, w trasie nawet 6l. W Lacetti o takim wyniku mogę pomarzyć. Jak oceniasz hałas we wnętrzu Megane i Stepway'a? - będziemy mieli jakiś punkt odniesienia.
 
kufi79 


Marka: DACIA
Model: SANDERO STEPWAY
Silnik: 1.6
Rocznik: 2009
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 54
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-01-05, 22:53   

hej powiem tak meganka w nowej budzie produkcja grudzien 2003r kombi bogata wersja wyciszenie jest lepsze od stepwaya moze dlatego ze stepway jest bardziej ubogi wyzszy i krotszy lecz niby w kombi halas powinien byc wiekszy niz w sedanie ale stepway jest ciut glosniejszy powyzej 3500 obrotow.do 3500 trzyma sie ok i na halas nie moge narzekac.co do spalania meganka na trasie lublin morze spalila mi 5.8l miasto kolo 8.5 nawet 9 w warunkach zimowych mysle ze w stepwayu na trasie tez osiagne 6l na miescie korki korki i korki same centrum spala mi 9 l.pod maska w megance mialem wszytsko zabudowane same oslony itp.w stepway jest duzo wolnej przestrzeni dlatego moze to daje ciut wiekszy halas.jezeli kupujesz auto dla zony bedzie zadowolona czy to stepway czy sandero moja zona jest bardzo zadowolona z tego auta bo to ona smiga nim codziennie ok uciekam pozdrawiam jak by co to pisz postaram sie pomoc na tyle ile bede mogl czesc
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne