Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 9 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-06, 23:14
Scan postaram się jutro wrzucić . Poniżej moja "wariacja"na temat Dustera. Przepraszam za "wykonanie" szczegółów - bardziej chodziło mi o całokształt. I jeżeli to nie miejsce na publikację - to już nie będę
już tuning.JPG Niebieski i... całkiem inny samochód.
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2010-01-07, 00:35
laisar, Nie będę się z Tobą sprzeczał, bo i Ty i ja mamy rację. Z tym, że ja cały czas miałem na myśli prawdziwy teren, gdzie rama i sztywne mosty od lat sprawdzają się najlepiej.
A wiadomo, że rozwiązania "skrajne" na co dzień się nie nadają. Weźmy pod uwagę takie np Suzuki Jimny (pomijam gabaryty) , który to stoi właśnie na ramie i sztywnych mostach. Tym normalniepo drogach nie da się jeździć...
Ja się w pełni z Tobą zgadzam, że właściwie wszystkie najlepsze terenówki to właśnie rama+sztywne mosty. (Choć tak naprawdę to rozwiązanie nie jest technicznie idealne, a jedynie ekonomicznie optymalne - i dlatego popularne).
Nie zgadzam się jedynie z zaowalowaną sugestią (; (choć być może - źle odczytaną), że jak coś nie ma tych elementów, to na pewno jest badziewne [w terenie]. Otóż właśnie - niekoniecznie.
(Casus: Niva).
Jak to będzie faktycznie z Dusterem - to tak jak z każdym autem, bez względu na konstrukcję, okaże się dopiero w testach (czytaj: "codziennym użyciu"). Bo z samych hasłowych i baaaardzo skąpych informacji nt przyjętych rozwiązań nic się nie da na razie rzetelnego powiedzieć...
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2010-01-07, 03:27
laisar napisał/a:
Ależ my się w żadnym razie nie sprzeczamy! [:
Nie bierz wszystkiego tak dosłownie... :)
laisar napisał/a:
Ja się w pełni z Tobą zgadzam, że właściwie wszystkie najlepsze terenówki to właśnie rama+sztywne mosty. (Choć tak naprawdę to rozwiązanie nie jest technicznie idealne, a jedynie ekonomicznie optymalne - i dlatego popularne).
Technicznie, to to rozwiązanie sięga ostatniego zlodowacenia, ale jak mówiłem prędzej i najwidoczniej Ty również, nie o to tylko chodzi :)
laisar napisał/a:
Nie zgadzam się jedynie z zaowalowaną sugestią (; (choć być może - źle odczytaną), że jak coś nie ma tych elementów, to na pewno jest badziewne
Na pewno to nie, ale prawdopodobnie... ;)
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2010-01-07, 03:29, w całości zmieniany 1 raz
Ciekawe czy zrobienie podnoszonego do pionu siedziska kanapy, żeby położone oparcia mieściły się na płasko, jest takie trudne albo drogie - czy może jest to kolejna z rzeczy czekających na jakiś następny lifting, żeby wykazać rozwój... <;
(Nie wspominając już o najprostszym rozwiązaniu - wstawienia kanapy z MCV-ki).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-01-07, 14:43, w całości zmieniany 1 raz
Ciekawe od kiedy będzie można zapisać się na jazdę próbną.
Ja sobie nie odmówię i będę próbował wyrwać auto za miasto, albo przynajmniej na jakąś solidnie rozkopaną budowę :D
Ciekawe czy zrobienie podnoszonego do pionu siedziska kanapy, żeby położone oparcia mieściły się na płasko, jest takie trudne albo drogie - czy może jest to kolejna z rzeczy czekających na jakiś następny lifting, żeby wykazać rozwój... <;
(Nie wspominając już o najprostszym rozwiązaniu - wstawienia kanapy z MCV-ki).
adasR napisał/a:
Tył pokazany przy złożonych siedzeniach - tak jak w Stepwayu, czyli kładziemy oparcie na siedzisko. Niestety nie jest "płasko" - ale ma być 1600 , a gdzieś widziałem że nawet 1700 l. Nie wiem czy mogę zrobić scan stron i go na naszym forum opublikować?
Dla chcącego nic trudnego... jeżeli siedzenie jest umocowane podobnie jak w Loganie-sedanie, to powinno się dać położyć oparcie na płasko, po podniesieniu siedzenia o kąt 90 st. I to bez "13" :mrgeeen: klucza "13"
A co do "nieremontosposobnego" przyglebienia (wygięcie progu), to myślę Krtku, że jest toproblem większości SUVnic ("bulwarówek" ")
A rama, czy samonośne, oto dylemat. Samonośne zapewnia wieksze bezpieczeństwo "od wielkiego dzwonu" (liczę na 5*)
adasR napisał/a:
Widać wersję 4x2.
Podobno 4x4 dopiero od połowy roku
Miłego oglądania.
Dzięki,
a skąd wiadomo, że podobno od połowy roku ?:-?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-01-07, 23:07, w całości zmieniany 2 razy
Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 9 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-08, 10:01
Kiedy 4x4? Źródło yyy... polska prasa motoryzacyjna Więc może nie do końca prawda...
Co do tylnych siedzeń - jakby się dało nawet wyjąć siedzisko, by po złożeniu oparcia otrzymać płaską powierzchnię to nawet ...nie muszę czekać na przyszłe "liftingi, faceliftingi i takie tam" .
Ale przy okazji modernizacji wnętrza(przyszłej, niedoszłej) gdyby zamontowali szeroki "tunel" przy skrzyni biegów i ręcznym( np. ala Qashqai) - to byłbym bardziej zadowolony. Wchodzimy w "gdybologię", więc dalej nie marzę
Marka: (nie posiadam)Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 105 KM 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Prestige
Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 269 Skąd: Nowy Kocin
Wysłany: 2010-01-08, 17:02
Spiąłem obie strony- jeśli chodzi o wnętrze ciekawi mnie czy będzie jakieś inne wykończenie(a'la ambiance/prestige?). Poza tym tunel środkowy identyczny jak w reszcie (przecież ta sama płyta) myślę, że będzie przestronniejszy od logana, szczególnie na szerokość.
Przy użyciu linijki obliczylem (na podstawie płyty) szerokość bagażnika ok.105 cm, a długość ok 95-100 cm.
duster.jpg
Plik ściągnięto 420 raz(y) 236,3 KB
_________________ W życiu najważniejszy jest zdrowy rozsądek.
Ostatnio zmieniony przez paweloo97 2010-01-09, 09:25, w całości zmieniany 2 razy
Marka: FSO / TOYOTA
Model: Caro i Corolla
Silnik: 1.6GLE i 1.4VVTi
Rocznik: 1992 i 2001
Dołączył: 26 Cze 2009 Posty: 153 Skąd: ze Śląska
Wysłany: 2010-01-10, 14:12
ten kolor robi się strasznie popularny... biały chyba wychodzi powoli z mody. W takich brązach reklamuje się BMW X1 i nowe Volvo CX60, teraz doszła Daćka i też wygląda rewelacyjnie.
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-05-14, 09:18
Rywali Dustera coraz więcej. Bardzo ciekawy model ASX zaprezentowało Mitsubishi, który już można kupować na polskim rynku. Nissan kontruje Juke. Toyota poniosła porażkę z dziwnym Urban Cruiserem. O Skodzie Yeti nie wspomnę. Gadżeciarskie miejskie autko.
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Czy ja wiem Ianie czy to rywale. Myślę, że to rywale Kaszkaja, choć mniejsi
Prześwit rzędu 170...175mm o kątach natarcia/zejścia: mogą tu powalczyć ze Stepwayem.
Tak na prawdę to cztermiejscowe miejskie gadżety.
Oba są ciaśniejsze od Dustera i mają mniejsze bagażniki.
No i nie ta liga cenowa, ale prestiż większy.
P.S.:
Jak się tu pochwalić: "Jeżdżę Nyssanem Żukiem!"
P.S.2.: Nyssany to miała Mylycja
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-05-15, 22:21, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-16, 09:54
No właśnie. Yeti jest mniejszym samochodzikiem, Juke w ogóle takie SX4 czy Seidici. Zupełnie inne przestrzenie bagażowe. Qashqai jest w lidze wielkościowej zbliżonej do Dustera, chociaż ma mniejszy bagażnik - za to wszechstronniejsze wnętrze. A mi w Dusterze prócz wyglądu i prześwitów (oraz oczywiście ceny) pojemność bagażnika się spodobała, szczególnie teraz, jak z Dzieckiem za miasto się jeździ.. W ogóle porównują w prasie Dustera do Yeti i Suzuki SX, ten pierwszy ma mały bagażnik i jest brzydki, ten drugi w ogóle jest mały, a podniecają się innymi SUV'ami, ba mają bagażnik aż 415l (przy 475l Dustera), nie kapuję tego..
A mi w Dusterze prócz wyglądu i prześwitów (oraz oczywiście ceny) pojemność bagażnika się spodobała, szczególnie teraz, jak z Dzieckiem za miasto się jeździ..
Otóż to!
A jeszcze zabrać narty do biegania , czy teleskop
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-05-20, 08:47
Dacia Duster znalazła się w niezagospodarowanej niszy na rynku? Jak przeczytałem w jednym z komentarzy w interniecie: "wreszcie biedacy będą mieli własnego SUV-a". Bardzo zjadliwy komentarz.
Trudno uznać za rywali np. Citroena C-Crossera, Peugeota 4007, czy Renault Koleosa. Ford ma w swojej ofercie bardzo udany model-Kuga.
Nissan Qashqai to bardzo cwane posunięcie marketingowe. Do kwoty podanej w cenniku (bardzo atrakcyjnej) trzeba jeszcze doliczyć około 8 tysięcy złotych, by otrzymać samochód z napędem na wszystkie koła. Najtańsza wersja terenowa to wydatek minimum około 81-82 tysięcy złotych. Ciekawe, ile takich samochodów się sprzedaje na polskim rynku...
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2010-05-20, 08:48, w całości zmieniany 1 raz
W Polsce Qashqai jest ponoć najlepiej sprzedającym się małym/miejskim/kompaktowym "SUV-em" (nawet z przymiotnikami to chyba jednak określenie nieco na wyrost). I jakkolwiek faktycznie osobiście wątpię, żeby wersja 4x4 była jakoś wyjątkowo popularna, to z drugiej strony przypuszczam, że - analogicznie jak jest to w przypadku np Skody czy... Dacii - wcale to pewnie nie oznacza, że najlepiej sprzedają się najuboższe wersje.
Owo niby cwane posunięce jest bardzo powszechne, więc nie wiem, czy to aż takie znowy cwane...
Co do Dustera, to jak dla mnie są to de facto dwa samochody: podstawowa wersja z 4x4 zdaje się być pomyślana jako rozmiarowa konkurencja dla Nivy (Samuraia?), natomiast wersje obajerzone jako tańsze "SUV-y".
A przytoczonego komentarza nie odbieram jako zjadliwego, tylko raczej jako zawistny - co wywołuje jakże miłą schadenfreude... <<<;
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-05-20, 10:47, w całości zmieniany 1 raz
Co do Dustera, to jak dla mnie są to de facto dwa samochody: podstawowa wersja z 4x4 zdaje się być pomyślana jako rozmiarowa konkurencja dla Nivy (Samuraia?)
Niva i Samurai są bardziej spartańskie a wśrodku dużo mniejsze. Hai' !
ian napisał/a:
Trudno uznać za rywali np. Citroena C-Crossera, Peugeota 4007, czy Renault Koleosa. Ford ma w swojej ofercie bardzo udany model-Kuga.
C-Crosser podobnie jak np nowy M. Outlander to de facto terenówki autostradowe (coś jak "czołg autostradowy" taki oksymoron).
A tak w ogóle to terenówki i pickupy to tak naprawdę auta dla rolników, geodetów, energetyków, ekip remontowych, GOPR, strażaków, SG, PP... itp.
Ino tak się jakoś porobiło, że służą do lansowania się "prezesów"
Jak byłem w salonie Renault w RZ, iżby Dusterem próbną jazdę odbyć, to się jakiś jegomość dopytywał o Koleosa, czy to terenówka. Sprzedawca na to: "Nie, terenówka stoi tam." I wskazał na Dustera
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-05-20, 14:12, w całości zmieniany 4 razy
A tak w ogóle to terenówki i pickupy to tak naprawdę auta dla rolników, geodetów, energetyków, ekip remontowych, GOPR, strażaków, SG, PP... itp.
Ciekawe... u mnie MCV póki co daje radę. Gdyby nie ten bagażnik to może bym i spojrzał na Dustera (za kilka lat). Ale do tego czasu może powstanie jakieś duże kombi, z dużym prześwitem, ewentualnie 4x4 w przystępnej cenie. A może będzie mnie stać na Navarkę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum