I skąd w ogóle te wieści, że "prawie każdy" cieknie?
Od serwisantów
Z całym szacunkiem dla serwisantów, ale biorąc pod uwagę podejście, zachowanie czy "dokonania" świadczące o fachowości niektórych z nich (jednak dość licznych, niestety) oraz głęboki brak neutralności - bardziej jestem jednak skłonny wierzyć wielu tysiącom użytkowników z kilku bardzo różnych krajów, którzy dla odmiany nie mają żadnego interesu w takim czy innym przedstawianiu marki (jako ogól)...
No ale szczęśliwie mamy wolność wyznania i każdy może wierzyć w co chce [:
(Normalnie napisałbym coś jeszcze o takich czy owakich rankingach niezawodności, badaniach jakości, zadowolenia itp, ale coś mi się widzi, że tym razem niewiele by to dało..."Nic nas nie przekona, że białe jest białe, a czarne - czarne", jako rzekł polski mistrz ufności <; ).
Cytat:
osoby wymienione przeze mnie wyżej, nie mają już żadnych złudzeń i sami nie wierzą w to co jest napisane na częściach. A już najmniej mają zaufania do wybitego kraju pochodzenia i czy to w ogóle pochodzi z legalnej fabryki
"Są rzeczy na ziemi i w niebie / o których nie śniło się filozofom" - ale jeśli to części z oficjalnej dystrybucji koncernu-matki, to wciąż jednak pozostaję sceptyczny: jakaś partia bubli zawsze się rzecz jasna może zdarzyć, lecz uczciwe i rzetelne kwalifikowanie wszystkich bubli na wymianę gwarancyjną szybko powinno skierować księgowych na właściwy trop <:
A jeśli części są z innych źródeł, to pozostaje polecić tylko starą mądrość ludową: "chytry dwa razy traci" - prawie nigdy rzecz droższa 2x niż normalnie nie jest 2x lepsza, ale prawie zawsze tańsza o połowę jest o połowę gorsza. I to nawet jeśli "normalność" ceny nie jest zbyt sprecyzowana (((;
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1501 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2010-01-10, 18:13
Byłem wczoraj na jeżdzie testowej Renault Fluence w Jaszpolu Łódź i wszedłem do serwisu z kilkoma pytaniami na temat Daci. Od serwisantów usłyszałem, że Dacie to dobre samochody bo właściciele przyjeżdżają ale tylko z drobnymi usterkami i najczęściej przy okazji wizyty serwisowej
Pominę fakt, że nie dostałem bonu na drugi przegląd [...]
Co do bonu - nie dostałam go ani razu. Ale słyszałam, że juz nie obowiązują?
A i co do ceny przeglądu - było to 90 i parę złotych (nie pamiętam - 93? 95?). Na moje pytanie czemu nie 89 dostałam odpowiedź: "Ależ to stara cena, sprzed dwóch lat!". Nie widziałam sensu kłócić się o parę złotych, ale widziałam w wątku Renault Puławska, że tam ta cena właśnie obowiązuje nadal...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-01-14, 14:44, w całości zmieniany 2 razy
Mi w listopadzie, telefonicznie powiedziano, że cena przeglądu wynosi 92zł, ale gdy na przeglądzie wręczyłem bon, na którym było 89zł - skasowano mnie zgodnie z bonem i dostałem następny, na którym jest wpisany koszt 450zł (łącznie z olejem i filtrem).
i dostałem następny, na którym jest wpisany koszt 450zł (łącznie z olejem i filtrem).
hmm... wczoraj bez żadnego bonu zapłaciłem za przegląd ~490 zł z olejem, filtrem i świecami. Czyli, okazuje się, że jednak niedrogo. (AutoCompol Poznań).
Czytam ten temat i szukam kiedy mam wymienić rozrząd w moim 1.5DCi 50KW, nie mogłem znaleźć (może przez okulary albo temat się baaardzo ciągnie). W związku z powyższym wysłałem zapytanie do Reno Polska i dostałem odpowiedź:
CZYNNOŚCI, KTÓRE NALEŻY WYKONAĆ PRZY DANYM PRZEBIEGU LUB PO UPŁYWIE OKREŚLONEGO CZASU, COKOLWIEK NASTĄPI WCZEŚNIEJ
W okresie gwarancji należy przestrzegać programu przeglądów, okresów międzyobsługowych oraz norm dotyczących używanych produktów i materiałów eksploatacyjnych.
Przegląd serwisowy ---------------------co 10 000 km lub co 1 rok
Przegląd okresowy ----------------------co 20 000 km lub co 2 lata
Wymienić filtr oleju ----------------------co 20 000 km lub co 2 lata
Wymienić olej silnikowy ----------------co 20 000 km lub co 2 lata
Wymienić filtr paliwa --------------------co 40 000 km
Wymienić filtr powietrza ----------------co 40 000 km lub co 2 lata
Przegląd główny ------------------------co 60 000 km lub co 6 lat
Wymienić płyn chłodzący ----------------- 120 000 km lub co 4 lata
wymienić płyn hamulcowy ----------------- 120 000 km lub co 4 lata
Wymienić pasek akcesoriów i rolki-------- 160 000 km lub co 6 lat
Wymienić pasek rozrządu i rolki --------- 160 000 km lub co 6 lat
Wyczyścić i sprawdzić układ klimatyzacji co 3 lata
To by trzeba było wyjaśnić u nich albo nawet w RP, bo z taką notatką to mogą potem być problemy z gwarancją. Moim zdaniem jeśli w warunkach przeglądu nie ma (a przecież nie ma), że auto ma przyjechać czyste, to nie mają prawa tak napisać.
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2010-01-21, 12:40, w całości zmieniany 1 raz
U Łyki byłem 3 razy - żadnego bonu mi nie dali, ale najważniejsze, że stosują się do znanego nam cennika. Podobnie u Lisowskiego (z tym, że ja jeździłem do ich ASO w Nowym Sączu). Jedyny bon jaki miałem, to ten, który dostałem przy zakupie auta (akurat u Lisowskiego, ale było to 2 lata temu).
W sumie racja
Zwłaszcza że w mojej nowej książce do przeglądów pisze, że przegląd co 2 lata albo 20tys km!!!!
A podobno wcześniej było co 10tys??
Tak jakby w silnikach z 2010 roku zmienili zasady serwisowania:
1 - przegląd okresowy (20tys km lub 2 lata)
2 - przegląd okresowy (40tys km lub 4 lata)
3 - przegląd główny (60tys km lub 6 lat)
4 - przegląd okresowy (80tys km lub 8 lat)
5 - przegląd okresowy (100tys km lub 10 lat)
itd.
Czyli w dieslach teraz nie robi się przeglądów serwisowych?
Bo jak czytałem cennik na kompendium dacii, to się martwiłem że często będę musiał do serwisu jeździć, a tu proszę - niespodzianka
No to mały postęp - co prawda ten przegląd (serwisowy) kosztuje tylko (lub aż, jeśli weźmiemy pod uwagę, że właściwie, to chodzi tylko o pieczątkę w książce przeglądów) około 90 zł, ale to jest tak naprawdę tylko zawracanie głowy i marnowanie czasu na wizytę w ASO.
Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-06, 20:36
No nie wiem czy tak będzie.
Bo to jest tak jak byś miał jakiś model (oprócz CEE`Da) KIA zakupiony przed styczniem 2010 i domagał byś się teraz 7 letniej gwarancji
W styczniu opisywałem poniższą przygodę z przeglądem w Warszawie na Puławskiej:
"Wczoraj byłem na przeglądzie po 40 tyś
Jako, że mam diesla to byłem przekonany, że to będzie przegląd główny, a Panu z komputera po numerze nadwozia wyszło, że okresowy.
Jako, że zależało mi na czyszczeniu tylnych bębnów hamulcowych, bo od jakiegoś czasu mi popiskują to przekonałem Pana, żeby zrobić przegląd główny.
Jakby nie te hamulce to bym się nie upierał i miałbym tańszy przegląd.
Koszt przeglądu zgodnie z ulotką czyli 490 zł plus filtr paliwa 150.
W tym olej silnikowy i filtr oleju.
Hamulce z tyłu przestały popiskiwać przy puszczaniu pedału. Czyli czyszczenie pomaga."
Czyli wynika z tego, że teraz przeglądy będą wykonywane wg. powyższej tabelki też dla starszych daciek, tylko czy trzeba jeździć na przeglądy serwisowe.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum