Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Sandero trzyma wartość
Autor Wiadomość
paweloo97 



Marka: (nie posiadam)Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 105 KM 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Prestige
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 269
Skąd: Nowy Kocin
Wysłany: 2010-01-17, 16:32   Sandero trzyma wartość

Na rynku niemieckim po noworocznym obniżeniu cen większości Dacii, klienci mają kolejną zachętę do zakupu Dacii Sandero.
Sandero zwyciężyło w tegorocznym zestawieniu magazynu Auto Bild i Instytutu Badań Rynkowych Bähr & Fess Forecasts dotyczącym utraty wartości po 4 latach w 15 klasach aut.
Podstawowa wersja Sandero kosztuje tam 6990 euro, a utrata wartości wynosi 3 425 euro i jest najniższa spośród wszystkich nagrodzonych.

Więcej informacji: http://autoswiatlo.motogrono.pl/

Dacia-Sandero.jpg
Plik ściągnięto 163 raz(y) 52,74 KB

_________________
W życiu najważniejszy jest zdrowy rozsądek.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-17, 18:19   

Wszystko fajnie, ale należy zauważyć, że to wartość kwotowa - bezwzględna.

Względnie - procentowo - wśród samych finalistów Sandero przesuwa się na miejsce 9. A przecież nie wiadomo, czy w takiej kategorii w ogóle by wygrało...
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-01-17, 19:32   

wszystko jest ok, ale jak wyliczyli jak spadnie na wartości przez 4lata jak w Europie jest sprzedawana przez 2 lata (od marca 2008 jeśli się nie mylę )
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
  Wysłany: 2010-01-17, 19:32   

Sandero zakwalifikowano jako" auto małe " , to ja się pytam jak nazwać np seicento , matiz , panda , atos ? :-)
Chyba autka malutkie takie pici pici :-)
Ostatnio zmieniony przez Jarosław P 2010-01-17, 19:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-01-17, 19:41   

klasa: Mini
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-17, 20:50   

Z określeniem segmentu do jakiego należy dane auto bywa duży problem. Z jednej strony brak jest bowiem oficjalnych, jednoznacznych i powszechnie uznanych definicji, a z drugiej - te, które są, bardzo często różnią się w zależności np. od kraju. Warto poczytać artykuły np na Wikipedii: http://pl.wikipedia.org/wiki/Klasa_samochodu - http://en.wikipedia.org/wiki/Car_classification - http://de.wikipedia.org/wiki/Fahrzeugklasse

Na powyższe problemy nakładają się dodatkowo uprzedzenia dziennikarzy czy danej społeczności - i dopiero jest zonk! Vide dyskusja na Wiki właśnie nt Logana: http://pl.wikipedia.org/wiki/Dyskusja:Dacia_Logan

Akurat z Sandero nie ma większego problemu - to klasyczny nasz segment B, zwany gdzie indziej małym (D), supermini (UK/EuroNCAP - choć w tym drugim przypadku wrzucenie do jednego "wora" z naszą A-klasą to MSZ bezsens) albo subkompaktem (USA).


Natomiast a propos tytułowej kwestii: http://www.forum-auto.com...080.htm#t275559 - sprzed jakiegoś już czasu, ale i tak wydaje mi się ciekawe... (:
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-01-17, 21:05   

Nie ma się nad czym zastanawiać w Polsce wszystko stoi na głowie , więc i z klasą aut jest coś nie tak , ale MY wiemy co mamy !!!!
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-17, 21:17   

Jako ciekawostkę podam, że np. nawet taki SAMAR początkowo klasyfikował MCV-kę tak samo jak sedana... <<<:
 
straszna_maruda 


Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 251
Skąd: ETM
Wysłany: 2010-01-25, 21:32   

Też to zauważyłem. Wydaje się że po latach w końcu zaczęto dostrzegać faktyczne pozycjonowanie auta. Na początku bo było to niby takie tanie clio to wrzucono do segmentu b. A mcv zamieszała choćby z rozstawem osi i pozycjonowanie poleciało.Zdaje się że pora totalnie przetasować pozycjonowanie w klasie aut i opisać reguł na nowo.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-25, 23:25   

Zawsze istniały modele asegmentowe - i chodzi właśnie tylko o zauważenie tego. Nniestety, siła inercji myślowej jest czasami straszliwa...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne