Bardzo dobrze! (: Bo co prawda co jest używane, to się zużywa, ale przynajmniej zgodnie z projektem. Natomiast efekty "oszczędzania" opisane są już powyżej...
"W czasie jazdy, po zatrzymaniu się przed skrzyżowaniem". (Być może w domyśle jeszcze: [skrzyżowanie] ze światłami. [Nie chodzi o światła samochodu...]).
Wczoraj wracałem do domu późno w nocy autko odpaliło bez problemu przy temp -23 stopniach pozwoliłem mu się dłużej zagrzać i powoli ruszyłem po przejechaniu 1km zapaliła sie kontrolka temperatury i zaczęło mi autem szarpać, jak kontrolka gasła to jechał normalnie, dochodziłem do 2000 obroto zapalała się kontrolka i szarpało i tak doturlałem się do domku. Co to może być bo w ASO powiedzieli żę trzeba sprawdzić na komputerze a ja myślę że to ch.... paliwo z Orlenu.
Dajcie znać jak tam po nocy z odpalaniem?????
Ale ja myślę że u mnie to spraw ON ze stacji Orlen -zawsze ta sama. Próbowałem nim dzisiaj jeździć i jak tylko zapala się wskaźnik temperatury to auto traci moc i nim szarpie.
Wiem że to już za późno jeśli wytrąciła się parafina, ale czy lał ktoś z kolegów STP do diesla dodatek do paliwa?
ASO mówi że nie wolno bo dzwoniłem i pytałem, chyba pozostanie mi wyjeździć to paliwo jak się zrobi cieplej.
Ja leję jakiś shellowski dodatek do dizla... Jeszcze nie odmówił współpracy - odpalam, zmiatam śnieg (jeżeli jest ), kończę pić kawkę wsiadam do ciepłego autka i jadę.
A z parafiną kumpel poradził sobie tak, że wstawił samochód do ciepłego garażu na parę dni... - po czem uruchomił auto przejechał do stacji, tak wlał dodatek potem ropkę i delikatnie parę kilometrów jeździł - aby wypalić paliwo z przewodów. I teraz działa ok.
A jak odpalicie samochody w ten mróz, to skrzynia biegów dobrze wam chodzi? Ja się muszę trochę z nią siłować - dopiero po paru kilometrach odpuszcza i biegi wchodzą lekko.
_________________ Grunt - to umieć radzić sobie w życiu...
Wczoraj z przyjaciółmi pojechałem oglądać pociągi (tak świętowaliśmy wczorajsze narodziny córki), siedzieliśmy jakieś 30, 40 minut w Daćce na -17 stopniowym mrozie. Silnik chodził, cały czas utrzymywały się dwie kreski na termometrze. Cała para zeszła z szyb, a na końcu skręciłem temperaturę, bo nie dało się już wysiedzieć.
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1500 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2010-01-23, 19:59
Nova napisał/a:
A jak odpalicie samochody w ten mróz, to skrzynia biegów dobrze wam chodzi? Ja się muszę trochę z nią siłować - dopiero po paru kilometrach odpuszcza i biegi wchodzą lekko.
U mnie jest tak samo. Kiedy silnik się rozgrzeje skrzynia pracuje dużo lżej.Przypuszczam,że olej w skrzyni przy takich niskich temp jest tak zimny,że biegi ciaśniej wchodzą.
Moj tez pali bez problemu, problem pojawia się podczas jazdy. I stąd przypuszczenie że to paliwo!!!!!!!!!
Miałem to samo: -17 st. C, odpala bez problemu (silnik zimny) po 1 km, zwalniam do skrętu w lewo, w błocie pośniegwym i... gaśnie Poniwnie odpala brz problemu i... dalej już zero kłopotów. Przydarzyło mi się to dwa razy, w dokładnie tym samym niejscu. Skrzynia chodzi lekko. A koledzy odradzali mi tankowanie na Shellu...
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-01-23, 20:29, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: był LOGAN jest DUSTER
Silnik: był 1,4MPI jest 1,6 16V
Rocznik: był 2005 jest 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 35 Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2010-01-23, 20:43
U mnie bez problemu obojętne czy stoi w garażu (nie ogrzewany) czy 8 godz w pracy pod chmurą. Jedyne co to odpaleniu silnik wydaje delikatnie inny dźwięk po 1,5 min jak olej się rozgrzeje już jest normalnie.
chlopaki moja rada {zrobilem kolo 600000tys km dieslami] kazdy rozsadny kierowca powie wam zeby nie dolewac ulepszaczy do paliwa!! lepiej nalej 2l pb 98 do ropy a nie ulepszacze nastepna sprawa kazdy diesel po odpaleniu w mrozy powinien min.5 minut pochodzic sobie zanim ruszycie to rowniez dotyczy sie benzyniakow powinny moment pochodzic na wolnych obrotach dopiero pozniej wsiadamy i na wonych obrotach go toczymy co do skrzyni biegow chyba kazdy ma z nia problemy w kazdym aucie jak temp. spada ponizej - 15 stopni
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum