Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Marcin
2008-01-24, 00:10
Eksploatacja w warunkach zimowych
Autor Wiadomość
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-23, 22:42   

Warszawa Mokotow rano -21 w termometrze samochodu... raz zaskoczyl... zgasl... i dupa.... Na szczescie woze przewody rozruchowe, wiec z pomoca innego akumulatora odpalil. Niestety ja zbyt malo jezdze i akumulator majacy juz 3 lata nie ma szans sie dobrze naladowac ;-(
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-01-24, 12:37   

Kratylos napisał/a:
zima 2006 roku moja dacia startowala bez zajakniecia i przy -30 z rana do byl jeden z nielicznych samochodow na parkingu ktory tego pamietnego porannka odjechal - a jaki luz byl na ulicach wcale nei bylo korkow gdy jechalem do pracy - mroz ma jednak i zalety x2 szybciej dojechalem...


Ech,też miałem takie piękne wspomnienie...
dzisiaj -21 st. C 2...3 obroty silnika, za pierwszym razem, tylko,przez pierwszych 5 km skrzyia chodizła troce "gumowato", jak we fiacie ;-)
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-01-24, 12:48   

To normalne , że skrzynia biegów chodzi ciężko na początku na dużych mrozach , po prostu olej gęstnieje i musi się rozgrzać.

A co do odpalania to benzynka na pewno nie sprawia kłopotów to stare sprawdzone konstrukcje , dlatego wole silniki benzynowe , disle są drogie w obsłudze i sprawiają wiele problemów , przy niskich temperaturach , i jeszcze te nowoczesne wtryskiwacze przy naszej jakości paliwa :-(
Ostatnio zmieniony przez Jarosław P 2010-01-24, 12:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2010-01-24, 13:53   

z rozruchem nie wiem bo moje stoi u blacharza już 2 tygodnie...... ale kiedyś pytałem na forum czy komuś padły wtryskiwacze......odpowiedzi 0....więc chyba nie padły...... :-D

ps. mamy też środki stp..... więc nie ma tragedii
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-01-24, 14:37   

Dzisiaj miałem fajną przygodę na stacji benzynowej.
Akurat sobie ciepłą wodą czyściłem szybki, a tu nagle podchodzi starszy Pan i pyta się
czy nie użyczyłbym mu trochę prądu, bo ma problem z odpaleniem auta.
Odpowiadam oczywiście, które autko ?
Na to Pan, a ten mesio. :shock:
Patrze a tu dość nowy mercedes - nie pamiętam modelu - ale wyglądał na naprawdę dość nowe auto.
Pan mówi abym podjechał od tyłu, bo w bagażniku jest akumulator.
Podłącza się kablami do mnie.
Próba odpalenia - i niestety nieudana.
Widzę na jego desce rozdzielczej ekranik a na nim kluczyk z niemieckim napisem :
"Der Schlüssel wird nicht erkannt".
Tłumacze starszemu Panu, że to oznacza iż auto nie rozpoznało klucza i raczej nie chodzi o słaby akumulator.
Pan zdziwiony mówi "ale jakto przez proszę zobaczyć że otwieram kluczem drzwi i zamykam".
Na to ja : "Tak centralny działa, ale ma to się nijak do imobilajzera".
Na to Pan, że to chodzi o aku i zadzwoni po syna aby przyjechał i wtedy coś wymyślą.
Schowaliśmy kable, wsiadłem do Dacii i z dumną głową podniesioną do góry odpaliłem autko od pierwszego pyknięcia. Nie powiem że dało mi to dużą frajdę, bym powiedział radość nawet.
Ja odjechałem , a mercedes niestety został przy dystrybutorze :) :mrgreen:
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-01-24, 14:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-01-24, 16:26   

Jarosław P napisał/a:
wole silniki benzynowe , disle są drogie w obsłudze i sprawiają wiele problemów , przy niskich temperaturach , i jeszcze te nowoczesne wtryskiwacze przy naszej jakości paliwa :-(


Lektura naszego forum nie potwierdza Twoich obaw (ja - jako właściciel diesla - tym bardziej), a już na pewno w kwestii wtryskiwaczy.
 
darsy 



Marka: Dacia
Model: był LOGAN jest DUSTER
Silnik: był 1,4MPI jest 1,6 16V
Rocznik: był 2005 jest 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 35
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2010-01-24, 16:27   

I to jest właśnie najlepsze w tych naszych autkach, że one mają poprostu służyć nam a nie my im :) . Słyszałem różne opinie co do rozgrzewania rano silnika na wolnych obrotach - ale przy takm mrozie logiczne jest że olej musi złapać nieco temperatury. Więc daję mu szanse.
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-01-24, 16:29   

Wniosek - co nowe, to nowe
 
mike 


Marka: Dacia
Model: Logan Laureate
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2006
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 81
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2010-01-24, 19:57   

[quote="kufi79"]chlopaki moja rada {zrobilem kolo 600000tys km dieslami] kazdy rozsadny kierowca powie wam zeby nie dolewac ulepszaczy do paliwa!! lepiej nalej 2l pb 98 do ropy a nie ulepszacze ....
-
to jakieś kuriozalne stanowisko, niczym nie poparte; proponujesz wlewać do ON aż 2 l benzyny 98 (raczej bezołowiowej a nie Pb, bo tej już od dawna nie ma) zamiast 100-200 ml środka rekomendowanego przez renomowane firmy? jakoś nie przekonałeś mnie; będę zimą bronił się przed wytrącaniem parafiny w filtrze paliwa poprzez dodawanie specjalistycznych środków; robię tak od zawsze i nigdy nie miałem kłopotów; również w ostatnie silne mrozy; drakula zapala od pierwszego razu i chodzi jak trzeba;
_________________
1,5 dci Laureate
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
  Wysłany: 2010-01-24, 20:24   

mnie na orlenie zalali do octavi 1,9 dizla 20 litrow bezynki pozniej dolali ropy ale niestety nastepnego dnia mialem duze problemy zzapalaniem musialem mocno krecic aby zapalil , ale przed odjechaniem poprosilem o oswiadczenie ze zalali mi zlym paliwem dostalem je cale szczescie auto trafilo do serwisu a oni zalali mi pozniej werwa do pelna ale ile czasu stracilem to szok
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
kufi79 


Marka: DACIA
Model: SANDERO STEPWAY
Silnik: 1.6
Rocznik: 2009
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 54
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-01-24, 21:08   

ja w "peugeot boxer kabina plus izoterma" temperatura spada ponizej -5 stopni i recznego brak nie da sie go zaciagnac wszytsko zamarzniete. rok temu sprobowalem zaciagnac na sile to pozniej mi trzymaly kola przez nastepne 10 km dlatego recznego malo uzywam w zimie natomiast w lecie non stop w kazdym aucie zawsze musze zaciagnac reczny nawet jak stoje na swiatlach po co mam komus swiecic po oczach z tylu moimi "stopami"
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-01-24, 21:15   

Dzisiaj, szwagier mojej Żony nie chciał się przyznać, że 3-letnia T. Corolla (diesel) za bardzo nie chciala zaskoczyć przy -15 °C. No bo jak tu... gdy bydle jaka Dacia... ;-)

Jutro czeka mnię chwila prawdy: start parę minut po 6:00 przy -2* °C i 150 km
sprawdzę spalanie w tych warunkach...
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-01-24, 21:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
kufi79 


Marka: DACIA
Model: SANDERO STEPWAY
Silnik: 1.6
Rocznik: 2009
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 54
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-01-24, 21:16   

oczywiscie mike ze bezolowiowej nastepna sprawa pococi ulepszacze skoro masz nowe auto musisz w dieslu pilnowac wymiany swiec akumulatora i filtru paliwa jezeli bedzie wszytsko gralo na czas to i - 30 stopni cie nie zaskoczy wiec glowa do gory i wywal te ulepszacze bo szkoda twojego silnika proponuje jeszcze zeby auto nie mialo zbyt malej ilosci paliwa w zbiorniku w duze mrozy lej do pelna i zobaczysz ze bedzie wszytsko ok pozdrawiam
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-01-24, 21:19   

kufi79 napisał/a:
proponuje jeszcze zeby auto nie mialo zbyt malej ilosci paliwa w zbiorniku w duze mrozy lej do pelna...

To dotyczy też benzyniaków.
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2010-01-25, 08:31   

http://www.dziennik.pl/au...palic_auto.html

takie tam
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 333
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-01-25, 11:04   

No i stalo się odpaliłem rano autko bez problemu poczekałem jak się zagrzeje i chciałem jechać do pracy...............
A tu przy dodawaniu gazu zapala się lampka przekroczenie temperatury autem zaczyna szarpać i gaśnie, znowu zapalam bez problemów i akcja się powtarza.
Czekam na pomoc drogową i do ASO zobaczę co powiedzą..... :evil:
_________________
Pawlo
Ostatnio zmieniony przez Pawlo 2010-01-25, 11:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2010-01-25, 12:05   

U mnie też odpala za pierwszym razem, choć przy tych niskich temperaturach trwa to tak ok. 1-2 sekund dłużej. No i jak jest poniżej -15 st. to kontrolki mi szaleją przez pierwsze kilka sekund - wcześniej zapalał się tylko ABS na chwilę, a dzisiaj jeszcze wszystkie przez chwilę mignęły i immobiliser chwilę się palił. Ale to tylko 2-3 sekundy, a potem wszystko w porządku. Też tak macie z kontrolkami?

Kratylos napisał/a:
troche mi plastiki trzeszczaly szczegolnie gdzies w okolicach sufitu...

Mi czasem stukają te osłony przeciwsłoneczne - może to one?
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
Ostatnio zmieniony przez psur 2010-01-25, 12:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-01-25, 13:33   

Nie wiem czy dobrze ale ja robię tak: odpalam autko na kilka minut przed wyjazdem i przez pierwsze kilkanaście sekund utrzymuję obroty w okolicach 2000 (taka symulacja, że od razu po odpaleniu ruszam :mrgreen: ). Wolę jednak wyruszyć z lekko nagrzanym silnikiem ponieważ po pierwszym kilometrze muszę włączyć się w drogę krajową i aby nie stać na skrzyżowaniu kilka minut trzeba niekiedy "trochę" depnąć.
_________________
 
flowerman 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 85KM, 1.6 16V 105
Rocznik: 2009, 2010/2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 266
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 2010-01-25, 14:10   

Dziś rano -18 stopni.

Świece pogrzały ok. 10 sekund - odpalił od pierwszego strzału.

Problemów z paliwem nie zauważyłem.
_________________
stan licznika: 121000 km - 20-11-2013
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 333
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-01-25, 17:50   

Dostałem wlaśnie tel. z ASO ze zczytali kody błędów i okazuje się że było za małe ciśnienie w układzie paliwowym. Nie robią nic bo to kwestia paliwa, w ciepłym serwisie chodzi podobno jak burza. Prosiłem żeby mi wymienili filtr paliwa 180zł z robocizną.
Powiedzcie co dalej zrobić z tym paliwem bo mam pełny bak?
Jedni dolewają 2-3l benzyny bo ona rozpuszcza parafinę podobno metoda stara i znana.
_________________
Pawlo
 
ADAM 12 



Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 188
Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2010-01-25, 18:07   

quote="Pawlo"]Jedni dolewają 2-3l benzyny bo ona rozpuszcza parafinę podobno metoda stara i znana.[/quote]
To już lepiej dolej depresator,bo widać że twoja ropka bardzo "wiosenna".
Dlatego nie lubię diesla,moja benzyna pali(odpukać,tfu,tfu)na dotyk,po czym od razu ruszam z delikatnym gazem.A co do diesli to "na stanie" mam 4 i Opel pali na dotyk,Vw odpalają jak stare krowy,a Alfeta zamarzła na amen.Wszystkie sprawne,serwisowane,tankowane na tej samej stacji.
 
mag 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 132
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-01-25, 18:15   

Moim skromnym zdaniem - dolać trochę "depresatora" do diesla - i przejechać się kilkanaście kilometrów... Powinien się rozprowadzić po baku. Albo wylać cały bak i wlać porządny olej...
 
ADAM 12 



Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 188
Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2010-01-25, 18:22   

mag napisał/a:
Albo wylać cały bak i wlać porządny olej...


Wylać ? To tak nie po POZNAŃSKU ):
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-01-25, 18:59   

Jako że akumulator zaczynał dawać oznaki wyczerpania niską temperaturą, wyjąłem go i zaniosłem w sobotę do domu, trochę podładowałem, więc dziś odpaliłem bez żadnego zająknięcia.
Zaniepokoiła mnie jednak kontrolka poduszki, paliła się ok. minuty. Czyżby test po dłuższej przerwie bez prądu ?
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 333
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-01-25, 19:28   

mag napisał/a:
Moim skromnym zdaniem - dolać trochę "depresatora" do diesla - i przejechać się kilkanaście kilometrów... Powinien się rozprowadzić po baku. Albo wylać cały bak i wlać porządny olej...


Tylko nie jest powiedziane że ten co wleje będzie dużo lepszy :-/
Depresatory obniżają temp. krzepnięcie ropy a ja już najwidoczniej mam parafinkę w baku stąd pomysł na benzynkę bo ona podobno powinna to rozpuścic.
_________________
Pawlo
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne