DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Marcin
2008-01-24, 00:10
Eksploatacja w warunkach zimowych
Autor Wiadomość
ADAM 12 



Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 188
Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2010-01-25, 19:38   

Benzyna nie rozpuści Ci niczego.Skoro auto stoi w serwisie ,poproś aby mogło postać w cieple przez całą noc,i przy(po) odbiorze wlej dodatek.Pisałeś że w serwisie wszystko o.k.,więc to jedyny rozsądny sposób.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2010-01-25, 19:42   

W baku może nie, ale w przewodach i filtrze paliwa i to jest ból. Benzyna do cammonrail, to niezbyt dobry pomysł. Wtryski są drogie. Najlepszy byłby cieply garaż, depresator nawet podwójna dawka a potem go trochę przegonić. pozdr
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 332
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-01-25, 19:57   

W serwisie nie postoi bo tak chciałem ale MIEJSC WOLNYCH BRAK zrobili i wystawili na pole.
I to jest ból!
_________________
Pawlo
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-01-25, 19:59   

kufi79 napisał/a:
kazdy diesel po odpaleniu w mrozy powinien min.5 minut pochodzic sobie zanim ruszycie to rowniez dotyczy sie benzyniakow powinny moment pochodzic na wolnych obrotach dopiero pozniej wsiadamy i na wonych obrotach go toczymy

Mnie się wydaje, że wypada rzucić hasło: "panowie, nie powielajcie mitów"

A dlaczego?

Diesle rozgrzewają się wolno (na postoju trwa to jeszcze dłużej), a najlepszym sposobem na rozgrzanie go, jest jak najszybsze ruszenie i (oczywiście) delikatna jazda. Nie są to moje wymysły, ale znam to od lat i do tego się stosuję (dieslami jeżdżę od 2004 roku).
Tak więc auto odśnieżamy, ewentualnie skrobiemy, odmrażamy szyby, wsiadamy, odpalamy silnik i ruszamy. Warto pamiętać o tym, by włączyć od razu ogrzewanie, by pomału zaczęła się rozgrzewać również szyba czołowa (nie kierować na nią nagle ciepłego powietrza).
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-01-25, 20:07   

wox, a co sądzisz o moim sposobie? Takie mniejsze zło?


http://www.daciaklub.pl/f...p?p=45151#45151
_________________
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-01-25, 20:35   

Jest to jakieś wyjście (zwłaszcza na dużym mrozie).

W dieslu jest prościej, bo żeby autko się zbierało nie trzeba go kręcić tak wysoko jak benzyniaka, zwłaszcza zimnego (chodzi mi o Twoje włączanie się do ruchu z "depnięciem").
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-25, 20:36   

Mamert napisał/a:
akumulator [...] podładowałem, więc dziś odpaliłem bez żadnego zająknięcia.
Zaniepokoiła mnie jednak kontrolka poduszki, paliła się ok. minuty. Czyżby test po dłuższej przerwie bez prądu ?

Ładowanie wewnętrznego kondensatora? (Tak coś mi dzwoni, ale poszukam jeszcze...).
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-25, 20:39   

wox napisał/a:
szyba czołowa (nie kierować na nią nagle ciepłego powietrza).

Zdaje się, że to też jest "powielanie mitów" (; - w jakiejś starej dyskusji wyszło, że chyba nikt nie spotkał się z jakimkolwiek kłopotem spowodowanym takim działaniem...
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-01-25, 20:43   

To ciekawe dlaczego mnie pękła szyba?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-25, 20:48   

No to: "nikt inny"? (;

(Padła chyba wtedy sugestia jakiejś wady - samej szyby albo montażu... Trzeba by poszukać (((: ).
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-01-25, 21:00   

Nie mam co prawda 100 % pewności, ale jednym z powodów mogły być zmiany temperatury.
 
kufi79 


Marka: DACIA
Model: SANDERO STEPWAY
Silnik: 1.6
Rocznik: 2009
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 54
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-01-25, 21:27   

vox dla przykladu tego co napisales ze diesel rozgrzewa sie dluzej na postoju powiem ci jako ciekawostke jak jest w moim boxerze. - 20 auto odpalam stoi 30 minut. temperatura silnika podnosi sie do 50stopni jest mozna powiedziec ze cieply drugi test odpalam auto - 20 stopni po 3 minutach wsiadam i wolna jade przez jakies nastepne 4 minuty pozniej wskakuje na krajowke i powoli wchodze w obroty i wio. po 25 minutach jazdy moja temperatura silnika wynosi [patrzac na strzalke] kolo 25 stopni.co ty na to .? teraz moje pytanie co jest lepsze czy niech stoi i sie grzeje czy wsiadac i jechac .wyjasnie ci co jest tego powodem.jezeli masz duza chlodnice i mocno odslonieta temperatua silnika zawsze ci bedzie spadala jak bedziesz w trasie a na dworze -20.polecam w dieslach zasloniecie chlodnicy np tektura wtedy temperatura silnika bedzie wyrownana i taka jak opwinna byc w trasie czyli kolo 90 stopni .pozdrawiam
 
kufi79 


Marka: DACIA
Model: SANDERO STEPWAY
Silnik: 1.6
Rocznik: 2009
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 54
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-01-25, 21:30   

co do szyb powiem ze moze byc zle dopasowane cos dlatego strzelaja [nagminnie zdarzalo sie to w mitsubischi space star 2 auta na 10 strzelaly szyby w temp.powyzej - 20 stopni ]
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-01-25, 21:37   

kufi79 napisał/a:
vox dla przykladu tego co napisales ze diesel rozgrzewa sie dluzej na postoju powiem ci jako ciekawostke jak jest w moim boxerze. - 20 auto odpalam stoi 30 minut. temperatura silnika podnosi sie do 50stopni jest mozna powiedziec ze cieply drugi test odpalam auto - 20 stopni po 3 minutach wsiadam i wolna jade przez jakies nastepne 4 minuty pozniej wskakuje na krajowke i powoli wchodze w obroty i wio. po 25 minutach jazdy moja temperatura silnika wynosi [patrzac na strzalke] kolo 25 stopni.co ty na to .?


Akurat to wskazuje na uszkodzony termostat, który jest non stop otwarty na duży obieg.

kufi79 napisał/a:

wyjasnie ci co jest tego powodem.jezeli masz duza chlodnice i mocno odslonieta temperatua silnika zawsze ci bedzie spadala jak bedziesz w trasie a na dworze -20.polecam w dieslach zasloniecie chlodnicy np tektura wtedy temperatura silnika bedzie wyrownana i taka jak opwinna byc w trasie czyli kolo 90 stopni .pozdrawiam


Wyjaśnienie błędne.
Do temp. ok 90 stopni kiedy to termostat jest zamknięty, płyn w ogóle nie wpływa do chłodnicy i nie schładza tym samym silnika.
Płyn wtedy krąży tylko : silnik <--> nagrzewnica w kabinie auta
Kiedy silnik osiągnie temp. około 90 stopni otwiera się termostat i płyn zaczyna wpływać również do chłodnicy.
Jeżeli temp spadnie poniżej 90 stopni to znów termostat się zamyka.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-01-25, 21:41, w całości zmieniany 3 razy  
 
straszna_maruda 


Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 251
Skąd: ETM
Wysłany: 2010-01-25, 21:46   

wox napisał/a:
najlepszym sposobem na rozgrzanie go, jest jak najszybsze ruszenie i (oczywiście) delikatna jazda. Nie są to moje wymysły, ale znam to od lat i do tego się stosuję (dieslami jeżdżę od 2004 roku).
Tak więc auto odśnieżamy, ewentualnie skrobiemy, odmrażamy szyby, wsiadamy, odpalamy silnik i ruszamy.


Bzdura i tyle. Ja odpalam silnik, odśnieżam i po odśnieżeniu dopiero ruszam. Tak więc auto może sobie pochodzić chwilę aż lekko nagrzeje się silnik. Powód jest prosty - na zimnym silniku przejadę jakieś kilkanaście metrów i muszę stać bo lodowate powietrzne nie jest w stanie ogrzać szronu któru się osadził z pary od oddechu. A z nieprzejrzystą przednią szybą raczej sie nie da jechać.
Ostatnio zmieniony przez straszna_maruda 2010-01-25, 21:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
PAPIRUS 



Marka: DACIA
Model: LOGAN MCV AMBIENCE
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Ambiance
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 91
Skąd: Warmińsko-mazurskie
Wysłany: 2010-01-25, 21:47   Zima

Autko pali jakby z oporami ale mrozik wiekszy jakby :) ale nie narzekam-wsiadam odpalam skromnie kilka km bez dociskania pedalu gazu aż temp zlapie,ale wystąpil problem mianowicie nawiew przestal dzialać-wentylator milczał,po powrocie zerkam do instrukcji ktory to bezpiecznik- i tu niespodzianka bezpiecznik byl cały ale po wyciągnięciu i ponownym wciśnięciu na jego miejsce wentylator zadzialal :)
_________________
DACIA LOGAN MCV 1.4M 65000 km :)


 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-01-25, 21:51   

Bzdura - dobra, Twoja sprawa.
Ja nie muszę mieć racji, ale ...
pierwszy przykład http://autokult.pl/2010/0...uta-na-postoju/
i opinia tego pana jest cytowana w wielu miejscach
Ostatnio zmieniony przez wox 2010-01-25, 21:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
straszna_maruda 


Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 251
Skąd: ETM
Wysłany: 2010-01-25, 22:00   

Powiem dosadniej - to brednie. Ciekawe jest że te wszystkie zalecenia powstają albo z przedruków zaleceń z cieplejszych klimatów lub tam gdzie auto trzyma sie w garażu. Wiem że nie należy katować auta i faktycznie silnik najlepiej rozgrzewa sie podczas jazdy tylko że tej jazdy nie może być bo lód na szybach od wewnątrz :mrgreen: i nic a nic nie widać. Mnie też ciekawi że takie zalecenia zawsze sa popularne w tzw pismach motoryzacyjnych a jak chodzi o raporty spalania to zawsze auta testującym przekraczają znacznie dane fabrycznie odnośnie spalania. Ja tam robię po swojemu czyli z rozgrzewaniem auta a spalnie mam poniżej danych fabrycznych i właściwie brak problemów w eksploatacji. Owszem przy - 5 odpalam i jadę od razu ale przy większym mrozie muszę nagrzać płyn. A i jeszcze jedno - nie używam obiegu zamkniętego bo mi zwyczajnie duszno w aucie. Przez pozostały czas eksploatacji dmuchawę zawsze mam na środkowym biegu bo mi jest za duszno.
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-01-25, 22:04   

A niech będą i brednie.
Ja nie wiem co z tym lodem? Coś z dmuchawą nie tak?
Ja takich problemów nie mam.
 
straszna_maruda 


Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 251
Skąd: ETM
Wysłany: 2010-01-25, 22:11   

Nie.Dmuchawa chodzi na max. Z tym że ja dostarczam tyle pary wodnej na przednią szybę że lodowate powietrze pomaga tej parze osadzić sie w postaci lodu na szybie niż zlikwidować problem jego osadzania :-( . Owszem problem jest mniejszy w dostawczakach gdzie i kubatura wieksza i odległość do szyby dalsza.Generalnie mnie ratuje jedynie cieplejsze powietrze - wystarczy właśnie odpalenie auta na czas czyszczenia ze śniegu i lodu. Fakt że zazwyczaj jeźdzę autemi bez klimatyzacji a parkują pod chmurką.I jeszcze jedno - jestem wysoki a to oznacza że raczej wyglądam przez górną powierzchnię szyby - niższym kolegom jeździ się łatwiej bo dół szyby szybciej puszcza.
Jeszcze uzupełnię :mrgreen: jeżdzę na dosyć wyprostowanym fotelu a nie w pozycji półleżącej - to dodatkowe kilkanaście- dziesiąt cm jestem bliżej szyby niż przeciętny kierowca.
Ostatnio zmieniony przez straszna_maruda 2010-01-25, 22:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-01-25, 22:34   

straszna_maruda napisał/a:
jeżdzę na dosyć wyprostowanym fotelu a nie w pozycji półleżącej

ja też

Problem tkwi pewnie w nadmiarze wilgoci w aucie, ale nie będę się rozpisywał, bo było na forum.
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2010-01-26, 00:11   

Po co się sprzeczać?

Są dwie szkoły na starty w mrozie. Jedna "stara", druga "nowa". I nikt nie da się przekonać do innej racji. Pogadajcie z kierwocami osobówek - powiedzą, że trzeba jechać zaraz po odpaleniu. Pogadajcie z kierwocami ciężarówek - powiedzą, że czasami stoją po pół godziny zanim ruszą.
Ci drudzy czekają zwłaszcza (nie zawsze) wtedy, gdy 24 na plecach i stoją na parkingach, gdzie trzeba ruszać pod górkę, bo jak nie dasz w pi**ę po ruszeniu, to nie pojedziesz. I czekają na parkingu, aż na wolnych obrotach złapie temperaturę roboczą... a (dodam, że) co niektóre szprzęty (ciągniki) mają blokadę i na zimno nie wkręcają się powyżej 1300 - 1500 rpm (IMO) nie bez powodu.

Ja Logana traktuję (zazwyczaj) wedle tej "starej" szkoły. Jak - 20 stopni, to odpalam, czekam parę minut i dopiero jadę...


Co do problemów poruszanych w tym temacie, a spowodowanych mrozami narazie z Loganem żadnych nie zauważyłem, a wkurzyłbym się tym bardziej, że Siena (1998r, 262 000 km na karku) po kilkudniowym postoju na mrozie też odpaliła bez najmniejszego problemu...
 
yarocz 



Marka: DACIA
Model: Logan MCV, Duster
Silnik: 1,6 MPI; 1,6 + LPG
Rocznik: 2007, 2017
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 459
Skąd: Nowy Krępiec
Wysłany: 2010-01-26, 08:16   

Jestem zwolennikiem starej szkoły.
Zresztą w moim wieku to chyba normalne.
Jeśli chodzi o problemy z szybami od środka to może warto by było sprawdzić lub wymienić filtr kabinowy.
Często jego zabrudzenie jest przyczyną złej wentylacji.
_________________

 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-01-26, 08:45   

straszna_maruda napisał/a:
tylko że tej jazdy nie może być bo lód na szybach od wewnątrz :mrgreen: i nic a nic nie widać.


Przy jeździe nienagrzanym autem (przy niskiej temperaturze i dużej wilgotności powietrza) może pojawić się ponowne oszronienie szyby z zewnątrz. Nie raz miałem taką sytuację, że nie chcąc grzać silnika przed jazdą (bo to niby dla niego szkodliwe) od razu ruszyłem i zanim wyjechałem z parkingu, przez szybę nie widziałem już nic. Najlepszy płyn do spryskiwaczy sobie z tym nie poradzi.
_________________
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
  Wysłany: 2010-01-26, 08:54   

z szybami problem polega na tym ze wewnatrz robi sie troszke cieplej i szyby zachodza prawie z obu stron lub z jednej ale sposob jest na to jesli sie da trzeba otworzyc troszke okno i to pomaga ja nie grzeje nigdy auta bo szkoda mi czasu ale to pomaga :)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne