Ano, już w czasach studiów i praktyk przemysłowych ( Heavy-Metal Industries Inc. 1986..1991/92 soc/.kapit. ) przekonałem się, że ekonomia ma niewiele wspólnego, niezależnie od proweniencji, z naukami ścisłymi a więcej z psychologią (tłumu). Obawiam się więc, że zamiast Łady Nivy + XXI wieku dostaniemy cenowo "Kaszjaka-minus"
cenowo nieuzasadnionego. A byłaby to spora strata dla nabywców, i per saldo dla producenta (il. szt.)
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Ze strony dacia.pl i dacia.fr znikły liczniki wsteczne do premiery Dustera i w ogóle nie ma już prawie nic na temat tego modelu. Ktoś się orientuje może o co kaman ?
Gdyby nawet ceny się potwierdziły, to wciąż niewiele wiadomo o wyposażeniu - jak to-to wystartuje od czegoś przypominającego Laureate w reszcie Daciek, albo będzie miało klimę czy ESP w standardzie, to 12k€ może faktycznie być dość logiczne.
Natomiast górny pułap może być tak naprawdę dowolnie wysoki - przez dostępne opcje, np skórę na fotelach, automatyczną klimę itp bajery.
Dla mnie jednak i tak najciekawszą kwestią pozostaje cena wersji z 4x4...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-02-14, 23:15, w całości zmieniany 1 raz
Marka: (nie posiadam)Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 105 KM 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Prestige
Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 269 Skąd: Nowy Kocin
Wysłany: 2010-02-15, 07:43
jak na razie z autoscout 24.pl wyszło że Laureate kosztowało 16k€ z metalikiem, 4 airbagami, ABS, wspomaganiem, elektryką, alufelgami, relingami, klimą , c.zamkiem. Tylko właśnie kwestia- co w standardzie w opcji. Porównałem też ceny z Niemiec MCV- ki i Dustera, podobnie wyposażona MCV-ka (też 1.6 16V) kosztowała 13600 € (różnica 2400€, czyli u nas było by to z 9-9,5 tys. zł). U nas taka MCV-ka kosztuje 48 tys, więc wychodziło by... 57 tysięcy
_________________ W życiu najważniejszy jest zdrowy rozsądek.
No właśnie - zależy za co. Bo za sam napis "Duster" na tylnej klapie to jednak trochę drogo... <;
Po prawdzie - mnie tam w sumie Duster niepotrzebny. Ważne, że będzie kilka nowych technologii w Dacii - a że części pasują między modelami... "MCV-ką mą widzę ogromną" (;
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-02-15, 11:07, w całości zmieniany 2 razy
Za żywota. Jakzwykle. A może felgi i oponki takie drogie ?
A za sam napis "Odkurzacz" nikt rozsądny tyle nie zapłaci
Myślę jednak, że to celowa "deza", będąca częścią kampanii reklamowej (Operacja "Przerażenie iSzok" ), bo za 15,6 k€ to masz lepiej wyposażonego "Kiszkaja" 4x2
Tak patrząc na fotki, to wygląda na to, że wnęka koła Dustera nie jest wcale (dużo) większa od reszty Daciek - to tylko "dziura" w błotniku taka jest (tzn. błotnik mniej chyba zasłania wnękę).
Zatem, gdyby wyciąć nadmiar w "zwykłym" Loganie... (;
Albo można zamówić plastikowy, zmodyfikowany zamiennik...
A może wystarczyłoby nieco podnieść "zawias" - dwa centymetry tu, centymetr tam... i kółko o jeden rozmiar większe może wejdzie ((((:
TSD ciekawe, czy z Dustera też się będzie dało przeszczepić cały przód?
Cena: jeszcze tylko 17 dni i wszystko będzie jasne...
wneki_kol_dustera_w_mcv.png
Plik ściągnięto 10635 raz(y) 128,2 KB
duster-mcv.png
Plik ściągnięto 10638 raz(y) 129,76 KB
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-02-15, 15:04, w całości zmieniany 2 razy
W ubiegły czwartek jadąc 8 w stronę Katowic na wysokości Rawy Mazowieckiej minąłem się z lawetą wiozącą nowe Daćki w kierunku Warszawy i wśród nich wydaje mi się, że był srebrny Duster, choć może to był jakiś inny SUV
Jeśli to był Duster to pewnie wieźli go do któregoś z salonów w Warszawie, a może do Centrali.
(...) prix du Duster qui seront officiellement en dessous des 15 000 € pour l’entrée de gamme en deux roues motrices mais selon nos sources, plus proches des 14 000 €. (...)
Gdyby w Bolanda 2x4 zaczynał się nawet od tej drugiej kwoty to będzie porażka rynkowa... Cóż czekamy na Genewę 2010
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-02-16, 22:24, w całości zmieniany 4 razy
(...) prix du Duster qui seront officiellement en dessous des 15 000 € pour l’entrée de gamme en deux roues motrices mais selon nos sources, plus proches des 14 000 €. (...)
Moze celowo rozsiewaja plotki o wysokiej cenie, zeby potem zrobic niespodzianke z niskiej?
Jak dla mnie sprawa rozbija sie tylko o koszt napedu 4x4 z uwagi na to, ze Duster przez swoje wymiary powinien sie dobrze sprawowac w terenie.
Tam najwiekszy, jak dla mnie, konkurent - Yeti, przegrywa. Do tego w Skodzie za 4x4 placi sie duuuuzo (moze nie za sam naped, ale za drogie silniki).
Wiec jesli 4x4 w Dacii bedzie tanie - wszyscy ktorzy potrzebuja auta naprawde w teren kupia Dustera.
W przypadku 4x2 bitwa jest wlasciwie przegrana - przy takim napedzie wlasciwosci terenowe sie nie licza za bardzo, tylko wiekszy przeswit do jazdy po gorszych drogach. Tutaj Duster nie ma zandych szans z Yeti, ktory jest z innego swiata - to naprawde porzadnie wykonane (i w srodku zdecydowanie wygodniejsze), ocynkowane (!), doskonale jezdzace auto - Duster konkuruje tylko i wylacznie bagaznikiem.
Edit: Ale!! Dopatrzylem sie na zdjeciach - bagaznik dustera jest sztucznie "napompowany" - gorna polka jest POWYZEJ gornej krawedzi tylnej kanapy - jeszcze takiego patentu nie widzialem. Udalo im sie ugrac w ten sposob pewnie z 50l pojemnosci.
Jedynym ratunkiem bylo by, gdyby Duster Laureate (czyli wyposazony jak najbiedniejsza wersja Skody), z klima kosztowal mniej niz 50 kPLN - no a na to sie nie zapowiada.
Do tego 1.2 TSI - o cale lata swietlne wyprzedzajacy 1.6 16V. Sprawia, ze nie trzeba w ogole myslec o dieslu.
Ostatnio zmieniony przez fi 2010-02-18, 09:01, w całości zmieniany 1 raz
Ależ wcale go tak nie odebrałem (: - odnosiłem się raczej do wcześniejszego własnego postu o "porażającym efekcie"...
fi napisał/a:
W przypadku 4x2 bitwa jest wlasciwie przegrana
Tylko wtedy, gdy kogoś interesują wyłącznie właściwości jezdne i osiągi. Tyle że naonczas i SKoda przegrywa z jeszcze lepszymi konkurentami...
Natomiast jeśli jednak traktować auto całościowo - to zawsze jest tak samo: w pewnych kategoriach lepsze są jedne modele, a w innych drugie, i tylko od priorytetów klienta zależy, które uważa za cenniejsze dla siebie.
Z Dusterem będzie więc dokładnie tak samo jak z resztą Daciek - będzie walczył po prostu ekonomicznością: ceną, rozmiarami, niezawodnością. Ale na pewno bez fajerwerków technicznych...
ylko wtedy, gdy kogoś interesują wyłącznie właściwości jezdne i osiągi. Tyle że naonczas i SKoda przegrywa z jeszcze lepszymi konkurentami...
Wiadomo, ze na koncu dotrze sie do jakiegos Lexusa - tylko nie wolno zapominac o stosunku mozliwosci/cena.
Poczekajmy na ceny oficjalne z dalszymi dywagacjami - bo mozna sie powaznie zdziwic.
Przy obecnych "plotkowych" cenach wyglada to zle. Wyglada tak, ze Dacia chce zrobic cos innego niz proste, niezawodne, TANIE auto. Chce zrobic auto proste, niezawodne (nie ma postaw by podejrzewac co innego - z informacji wynika, ze bedzie oparte na wczesniejszych modelach, ktore niezawodne sa), NIE ZA TANIE i "dopasione" kilkoma rzeczami ktore efekt moga raczej popsuc niz poprawic - to sie nie moze udac :)
Za niewiele wieksze pieniadze Skoda oferuje auto ktore naprawde ma klase. I oparte jest tez na technologii, ktora swoja niezawodnosc udowodnila.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum