Wysłany: 2010-02-22, 20:26 Problem z wolnymi obrotami (odp.: silnik krokowy)
Witam!
Problem polega na tym, że Logan 1.6MPI gaśnie na wolnych obrotach. Tzn. jak go odpale i jest zimny silnik to żeby nie zgasł, to trzeba cały czas noge na pedale gazu trzymać, natomiast jak się rozgrzeje to działa bez problemu. Dodam że w aucie jest założona prawie od nowisci instalacja gazowa. Czy ma ktoś jakiś pomysł jaka mogłaby być przyczyna gaśnięcia na zimnym silniku i biegu jałowym?
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-02-22, 20:38
Musisz go wyciągnąć - należy go odkręcić i wysuwasz aby wyszedł :)
I teraz na zimnym silniku, kiedy włączysz zapłon to taki trzpień w silniku krokowym powinien się dość mocno wysunąć - jeśli tego nie robi to jest uszkodzony.
Na ciepłym silniku trzpień silnika krokowego wysuwać się już nie musi.
Silnik krokowy wygląda tak :
Trzpień który się wysuwa chyba sam już teraz widzisz z powyższych zdjęć.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-02-22, 20:46, w całości zmieniany 5 razy
Gość
Wysłany: 2010-02-22, 20:45
ok, dzięki za info. Sprawdze teraz w weekend i sie odezwę jak to wygląda u mnie.
Czy macie częste problemy z silnikiem krokowym ? lub po jakim przebiegu występują , pytam tak z ciekawości.
Sprawdzałem na allegro koszt silnika krokowego do silnika renault 1,4 i 1,6 8v wynosi niecałe 50 PLN z dostawą ( a te silniki posiadamy w naszych daćkach )
Wymiana chyba nie jest zbyt skomplikowana ?
Ostatnio zmieniony przez Jarosław P 2010-02-22, 22:01, w całości zmieniany 1 raz
U mniie jest silniczek z górnego zdjęcia. Wymieniałem jesienią i pomogło.
Boże broń czyścić toto we własnym zakresie bo wewnątrz ma dość delikatną przekładnię ślimakową. Chyba że w wannie ultradzwiękowej.
Ostatnio zmieniony przez stempik 2010-02-22, 22:02, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-02-23, 11:02
Jarosław P napisał/a:
Wymiana chyba nie jest zbyt skomplikowana ?
Wystarczy odłączyć wtyczkę, odkręcić dwie śrubki i wyciągnąć go po prostu - wymiana dość prosta.
Podłączenie nowego silniczka krokowego to też prosta czynność, włożyć, zakręcić śrubki, podłączyć wtyczkę - i gotowe.
Jarosław P napisał/a:
Czy macie częste problemy z silnikiem krokowym ?
Raczej są to rzadkie problemy.
czaju napisał/a:
mnie się wypiął przy ok 17,5kkm
Woooow to bardzo szybko.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-02-23, 11:24, w całości zmieniany 4 razy
W moim drugim aucie clio II 2000 140000km nie było nigdy problemów z wolnymi obrotami i w ogóle żadnych innych z elektryką z zapalaniem po prostu rewelacyjny egzemplarz do dzis działa jak nalerzy
Ostatnio zmieniony przez Jarosław P 2010-02-23, 21:42, w całości zmieniany 2 razy
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1108 Skąd: krakow
Wysłany: 2010-02-24, 11:13
Nie uważcie, że jeśli tylko na zimnym jest problem, to czujnik temperatury? Nie jestem znawcą, ale z tego co wiem, krokowiec reguluje obroty niezależnie od temp. pozdr
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-02-24, 16:11
jurek napisał/a:
Nie uważcie, że jeśli tylko na zimnym jest problem, to czujnik temperatury? Nie jestem znawcą, ale z tego co wiem, krokowiec reguluje obroty niezależnie od temp. pozdr
Czujnik temperatury może być również, ale zamiast wymieniać czujnik lepiej sprawdzić elementy które mogą być również winne problemowi, a sprawdzenie silnika krokowego nie wymaga nawet posiadania miernika i jest dość proste do wykonania.
Krokowiec w aucie zastępuje ssanie znane z silników gaźnikowych, a czy włączałeś ssanie na ciepłym silniku ?
Na ciepłym silniku krokowiec w ogóle nie pracuje.
Opowiem taką historię, jak kiedyś wymieniałem świecie w innym aucie.
Pojechałem wtedy do znajomego. Świece wymieniliśmy szybko, ale zapomniałem podłączyć silnik krokowy.
I wiesz co ? Wróciłem do domu około 10 km, stałem na różnych światłach i w ogóle nie zauważyłem aby brak silnika krokowego na coś źle wpływał.
Dopiero rano, kiedy silnik był zimny i chciałem odpalić auto uwidocznił się
brak silnika krokowego. Silnik oczywiście odpalał, ale obroty spadały tak nisko że auto gasło.
Kiedy podłączyłem silnik krokowy oczywiście problemy ustąpiły.
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1108 Skąd: krakow
Wysłany: 2010-02-24, 18:49
Nie znam się na elektronice, ale poprzednio w uniaku falowały wolne na cieplym i pomogło mycie krokowca. Może się mylę, ale to chyba właśnie czujnik temp. daje sygnał do sterownika aby podał dawkę paliwa wyższą kiedy silnik zimny. I on steruje ssaniem a nie krokowiec. pozdr
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-02-24, 19:50
jurek napisał/a:
Może się mylę, ale to chyba właśnie czujnik temp. daje sygnał do sterownika aby podał dawkę paliwa wyższą kiedy silnik zimny
Sterownik wylicza dawkę paliwa, ilość powietrza nie tylko z jednego czujnika. To jest dość skomplikowany algorytm i uogólnianie, że tylko jeden czujnik jest błędem.
Sterownik podaje więcej paliwa właśnie przez wysterowanie silnika krokowego aby on bardziej otworzył przepustnicę a tym samym zwiększył dawkowanie paliwa.
Tak było właśnie w UNO - miałem kiedyś UNO 1.0i.e Fire (bardzo fajne auto)
W Dacii silnik krokowy steruje zwiększaniem/zmniejszaniem dopływu powietrza.
Rola silnika krokowego w Dacii jest trochę inna niż we Fiacie Uno.
jurek napisał/a:
I on steruje ssaniem a nie krokowiec. pozdr
To właśnie krokowiec fizycznie jest elementem wykonawczym, który steruje dopływem powietrza do wtrysku - zwiększa dopływ lub go zmniejsza.
jurek napisał/a:
poprzednio w uniaku falowały wolne na cieplym i pomogło mycie krokowca.
A wiesz czemu ?
Ponieważ w silniku krokowym Uniaka był włącznik normalnie otwarty w trzpieniu który się wysuwa. Ten włącznik służył temu, aby sterownik wiedział czy kierowca trzyma nogę na pedale gazu czy też nie.
Jak nie trzyma nogi na gazie, to oznacza że silnik krokowy może być potrzebny aby silnik nie zgasł i w razie czego silnik krokowy miał dodawać gazu.
Jak trzyma nogę na gazie, to silnik krokowy ma w ogóle się "nie odzywać", bo to kierowca już gazuje i silnik krokowy jest niepotrzebny.
Kiedy te styki się przybrudzą, to sterownik nie może odnaleźć punktu zerowego silnika krokowego.
Przy włączeniu auta, sterownik wysuwa trzpień aby oparł się o przepustnicę, wtedy styki się zwierają.
Natomiast jeśli te styki są brudne, to sterownik najnormalniej głupieje, bo wysuwa trzpień krokowca a styki ciągle są otwarte, chowa, wysuwa ponownie i nic, styki się nie zwierają, a tym samym gazuje ci autem, zwiększa dozowanie paliwa i zmniejsza - właśnie dlatego falowały ci obroty.
Jurek nie opieraj się na Fiacie Uno, bo w nim silnik krokowy miał inne zadanie niż w Dacii. Był całkiem inaczej zbudowany i służył do czegoś innego.
A czemu falowały ci obroty na ciepłym silniku i czemu mycie krokowca pomogło już teraz wiesz
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-02-24, 20:21, w całości zmieniany 6 razy
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1108 Skąd: krakow
Wysłany: 2010-02-24, 21:27
Jak pisalem ,jestem w tej materii neptyk i to była moja dedukcja /a więc Sherlock Holmes nie jestem/. Jak na razie w mojej Thalii wszystko OK /odpukać/. pozdr
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-02-25, 00:32
Ja też jakimś sherlock-iem nie jestem.
Najlepiej jak poczekamy aż kolega AdrianoAmigo sprawdzi, naprawi auto i wtedy nam napisze co było przyczyną jego problemów z wolnymi obrotami.
_________________
Gość
Wysłany: 2010-07-22, 10:47 Problem z obrotami, koledzy czekam na informację od was
Mam 3 tygodniową Dacię Sandero Bleckline 1.4 MPI z klimą. Chyba jest felerna.
Czasem gdy uruchamiam silnik mam takie odgłosy bzdyng, bzdyng, bzdyng od sprężarki klimy a obroty w tym czasie szaleja 2 tys, 0,5tys, 2 tys, 0,5 tys. Normalnie to jest tylko raz bdyng i obroty się minimalnie podnoszą.
Co o tym sądzicie Klubowicze?
Drugie moje pytanie to jeśli uruchamiacie autko po postoju nocnym to ile macie na biegu jałowym obrotów??
U mnie jest 1,5 tys. i nie spada. A jak ruszę i zahamuje to dziwnie wyje, jakby chciał jechać jeszcze. Po przejechaniu jakiegoś odcinka sytuacja się stabilizuje i na luzie mam nieco ponad 0,5 tys. obrotów.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2010-07-22, 11:31
Na pewno nie jest to prawidłowe - co prawda w innym silniku ( K4M ) z klimą od 11 lat na jałowym stio sztywno ok 800, nieważne - zimny czy ciepły, na dworze gorąco czy zimno. I tak ma być w każdym sprawnym samochodzie, nie daj sobie wcisnąć ciemnoty że ten typ tak ma"
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2010-07-22, 11:31, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: 2012-08-04, 09:03 Pływające obroty na jałowym biegu - 1.4 MPi
Witam
No i stało sie, moja Dacia skończyła właśnie 6 lat i niestety dopadła ją niewydolność układowa. Objawy są banalne, otóż, na jałowym biegu obroty potrafią pływać między 250 a 600, bardzo płynnie. Powstaje wrażenie, że silnik walczy, aby nie zgasnąć, po czym obroty wskakują na normalny poziom i znów w dół.
Ostatnio po regulacji zaworów wszystko wróciło do normy i myślałem, że będzie już ok, ale wczoraj zaczęła Daćka przerywać podczas jazdy i jak dałem na luz, to znów falowanie...
Mam wrażenie, że to jest cały czas ta sama usterka, której poprostu jeszcze nie udało się zdjagnozować i usunąć. Może ktoś z was miał to samo? Mam 1.4 sedana.
Mam tylko nadzieję, że to nie żadna grubsza sprawa :(
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum