Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2009-01-06, 10:24
Niefabryczna instalacja gazowa LPG
Autor Wiadomość
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2010-02-08, 09:51   

Ja nie mam, ale z lektury - podstawa to nie napalać się na największe oszczędności. Czyli nie ustawić broń Boze zbyt małej dawki gazu. Bo potem właśnie lecą zawory, głowica i inne problemy. pozdr
 
Rysiob 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 350
Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2010-02-09, 19:19   

Z Polonezami to jest inna bajka - nie znajdziesz dwóch takich samych i każdy z egzemplarzy ma swoje fochy i upodobania... Mój ma wtrysk Abimexa i jak leję Pb98 to jest wszystko cacy, ale jak dostanie pb95 to zaczyna Polonia grymasić :lol:

A co do LPG ogólnie... Znam ludzi, którzy jeżdżą Vectrą A 1.6 8v już piąty rok na gazie i nie mają z nim problemów ponad te, które uważane są za oczywiste. Ale znam też przypadek taki, że Tempra 1.8 przez gaz została zrujnowana pod maską - znaczy mocy mało, gazu spalało ile chciało i w zasadzie oszczędność bokiem wyszła. Wszystko zależy od tego, jak dany silnik jest dostosowany - z czego wykonane są elementy, na które ma wpływ spalanie gazu. Niektóre jednostki nie grymaszą, inne bronią benzyny jak niepodległości... Ja tam wolę jeździć mniej a na Pb, a jakbym miał jeździć faktycznie więcej, to wybór jasny - diesel.
_________________
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2010-02-09, 21:20   

Uszkodzony parownik wymieniono i jeździ znowu :mrgreen:
 
Miszcz342 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 33
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-02-12, 20:23   

Rysiob napisał/a:

A co do LPG ogólnie... Znam ludzi, którzy jeżdżą Vectrą A 1.6 8v już piąty rok na gazie i nie mają z nim problemów ponad te, które uważane są za oczywiste. Ale znam też przypadek taki, że Tempra 1.8 przez gaz została zrujnowana pod maską - znaczy mocy mało, gazu spalało ile chciało i w zasadzie oszczędność bokiem wyszła. Wszystko zależy od tego, jak dany silnik jest dostosowany - z czego wykonane są elementy, na które ma wpływ spalanie gazu. Niektóre jednostki nie grymaszą, inne bronią benzyny jak niepodległości... Ja tam wolę jeździć mniej a na Pb, a jakbym miał jeździć faktycznie więcej, to wybór jasny - diesel.


Jeśli instalacja jest starannie dobrana i ma się dobrego gazownika to nie powinno być żadnych problemów.W instalacjach gazowych IV generacji wszystko jest podłaczone pod komputer samochodu i mapy gazu dobiera się do map benzyny tak aby były jak najbardziej zgodne ze sobą tzn nakładały się. A to , że trzeba zmieniać częściej świece i kable od czasu do czasu to jest normalna rzeczą bo gaz jest bardziej wrażliwy na brak iskry.Przegląd co 10 tysięcy , na którym się sprawdza szczelność i ustawienia instalacji oraz filtry to jest podstawowa czynność każdego użytkownika.Zresztą jak się dba to się ma ;) O bo zapomniałbym napisać jeśli się jeździ na gazie to też nie trzeba być przesadnie oszczędnym bo właśnie jeżdżenie na ubogiej mieszance powoduje wypalanie zaworów i inne kwiatki w silniku i tego należy się właśnie wystrzegać jak ognia . Pozdrawiam.
_________________
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2010-02-18, 11:10   

Oprogramowanie
 
kier 


Marka: Dacia/Dacia
Model: Logan/Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI/SCe 1.0
Rocznik: 2007/2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 305
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2010-02-28, 23:00   

Czy jakis posiadacz Dacii z silnikiem 1.4 mpi posiada może instalację firmy ElPiGaz? :)
Założenie jej to koszt ok 2500

--
pozdrawiam
kierek
Ostatnio zmieniony przez kier 2010-03-01, 00:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-02-28, 23:08   

Kilku kolegów z OmegaKlubPolska to założyło i chwalą sobie, zcasami trzeba było tylko po zainstalowaniu jechac drugi raz na ustawienie instaalcji, poza tym OK
 
kier 


Marka: Dacia/Dacia
Model: Logan/Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI/SCe 1.0
Rocznik: 2007/2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 305
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2010-03-01, 00:01   

wiem, wiele osób chwali, tylko, chcę się upewnić jak to z Dacią będzie działać :D

--
pozdrawiam
kierek
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2010-03-01, 07:34   

Pewnie tak jak z innymi instalacjami, regulacja zaworów co pewien czas a tak to jeździmy i jeździmy :mrgreen: aż do następnej regulacji :mrgreen:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-01, 08:24   

Zaraz - a to nie jest tak, że po zflashlubowaniu (itp) regulacje jednak przestają być potrzebne?
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2010-03-01, 16:32   

No niestety nie mam styczności z tym i nie wiem czy ma to jakieś skutki uboczne, nie wszyscy gazownicy polecają ten wynalazek, myślałem o tym ale zdania są podzielone i chyba wole regulować zawory co jakiś czas :mrgreen: czy potrzebna byłaby wtedy regulacja podejrzewam że też ale rzadziej bo przecież niższa temperatura powinna być...
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2010-03-01, 16:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
Gość

Wysłany: 2010-03-01, 17:36   INSTALACJA LPG DO LOGANA 1,4

PROSZE O INFORMACJĘ JAKIEGO TYPU INSTALACJA GAZOWA JEST NAJLESZA DO LOGANA 1,4 . MAM PROPOZYCJĘ ZAŁOŻENIA INSTALACJI BRC ORAZ STAG 4E.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-01, 17:44   

Ekhm, jakoś wcale mnie nie dziwi, że gazownicy mają podzielone zdania nt - niektórzy zapewne myślą, że w końcu po co tracić klienta...
 
Miszcz342 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 33
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-03-01, 20:31   

Myślę , że do twojego silnika wystarczy Stag4+wtryski Magic Jet +Reduktor Tomasetto Alaska AT09 oczywiście plus dobry gaziarz .
BRC to dobre instalacje tylko cena już inna. Mówią , że idiotodoporne tzn nawet jak gaziarz spartoli robotę to powinno to jeździć.
_________________
 
Miszcz342 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 33
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-03-01, 20:46   

kier napisał/a:
Czy jakis posiadacz Dacii z silnikiem 1.4 mpi posiada może instalację firmy ElPiGaz? :)
Założenie jej to koszt ok 2500

--
pozdrawiam
kierek


Najlepiej wybrać taką instalację , aby nie było problemu z serwisowaniem jej. Przed założeniem poświęcić kilka dni na dokształcaniu się z zakresu lpg ;) , a później decydować się na coś.
_________________
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-03-01, 22:20   

Ja mam staga 300 premium, gość mówił że stag 4 spokojnie by starczył, ale uznałem że głupio zaoszczędzić.
reduktor tomasetto
zbiornik irene
listwa wtryskowa valtek 34

10k km bez problemów
 
Gość

Wysłany: 2010-03-02, 14:32   

Dzięki za info. Chcę założyć taka instalację która jest bezproblemowa, w miare bezawaryjna a przy okazji jeśli będzie miała dobre osiągi to też mogła być .
Ostatnio zmieniony przez Gość 2010-03-02, 14:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
Galernik 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI +LPG
Rocznik: 2008
Wersja: Prestige
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 6
Skąd: woj. dolnośląskie
Wysłany: 2010-03-04, 19:52   

Instalację ElpiGaz do swojej Drakuli 1,4 mpi zakładałwm w zeszłym roku.
Pierwszy przegląd po ułożeniu się silnika miałem po przebiegu około 1500km /bezpłatny/ - zero problemów. :-)
Drugi przegląd płatny około 90 zeta (w tym wymiana filtrów faza lotna i ciekła) po 15 tys. km - zero problemów :-D .
Poinformowano mnie że mogą wystąpić jakieś problemy przy 30 tys., a związane to będzie z koniecznością regulacji zaworów
Łącznie na tej instalacji mam przejechane około 18 tys. km i nie widzę żadnych problemów. :mrgreen:
Wcześniejszą Drakulę 1.6 Mpi miałem także zagazowaną i nie było żadnych poblemów po przejechaniu ok. 42 tys. km :-D
_________________
 
Gość

Wysłany: 2010-03-08, 17:48   

Mam prosbę odpiszcie jeśliu ktoś z Was miał jakieś problemy z instalacją i jakiego typu to była instalacja?, Słyszeliście może o jakiś dopłatach do instalacji gazowych z Funduszu Ochrony Srodowiska?
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-03-08, 19:30   

Jak na razie to tylko propozycje, i nikt nie wie co, kiedy i czy w ogóle coś z tego wyjdzie...
 
kier 


Marka: Dacia/Dacia
Model: Logan/Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI/SCe 1.0
Rocznik: 2007/2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 305
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2010-03-08, 22:11   

benny86 napisał/a:
i nikt nie wie co, kiedy i czy w ogóle coś z tego wyjdzie...

ja wiem: nic, nigdy, najwyżej podwyżka......

--
pozdrawiam
kierek
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-03-08, 22:41   

kier napisał/a:
ja wiem: nic, nigdy, najwyżej podwyżka......

Miałem na myśli konkretne informacje i rzetelne dane a nie gadkę na zasadzie Of Topic albo dyskusje na imieninach u cioci
 
Miszcz342 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 33
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-03-26, 21:19   

Dzisiaj postawiłem LOganka do mechanika. Regulacja zaworów 50 złotych , uszczelka pod dekiel kolejne 49zł(intercars) , kable sentech 50złotych , świece 4 sztuki NGK v-line nr 28 45złotych . Myślałem ,że już jest wszystko cacy a tu kiszka .Byłem na myjce umyłem sprzęcika no i gdy wyjeżdżałem znów poszarpywania.Mechanik coś wspominał o cewce , że jest popękana i to może być przyczyną tego zjawiska.Kurcze miałem nadzieję , że cewka wytrzyma chociaż z 80 tysięcy a tu przy 48tys mi się kończy.Ktoś już może wymieniał ją ?? Jaki jest koszt cewki??
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-26, 23:10   

W ASO: 355 zł brutto.
 
Konrad 


Marka: Renault
Model: Laguna Grandtour
Silnik: 1,8 16V + Gaz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 213
Skąd: Powiat Piaseczno
Wysłany: 2010-03-27, 08:46   

Miszcz342 napisał/a:
znów poszarpywania


Sprawdź czy nie masz przebicia na przewodach. Mimo, że są nowe, mogą być marnej jakości. Ja reklamowałem nowe przewody ( za 50 zł - 60 zł ) 2 razy i po założeniu kolejnych nowych było to samo. Instalacja gazowa wymaga bardzo dobrych przewodów i jest na nie bardzo czuła - nie wierzyłem dopóki sam się nie przekonałem. Dopiero gdy założyłem porządne przewody silikonowe problem się skończył ( http://www.medbryt.com.pl/przewody.html - cena z nieoryginalnymi końcówkami 90 zł, z takimi jak w oryginale 170 zł ). Ja mam na liczniku ponad 160 000 km z czego na gazie przejechałem drakulą ok. 70 000 km i żadnej cewki nie wymieniałem. Na tych przewodach przejechałem około 50 000 km i przyszedł czas aby je wymienić - tylko na te z medbrytu. Te objawy to wina słabych przewodów zapłonowych, a nie cewki. Możesz wejść na inne fora motoryzacyjne gdzie również polecają te przewody jako stworzone do gazu. Mi polecił je mój gazownik i miał rację.
Nie wiem czemu narzekacie na swoje instalacje gazowe. Przez 70 000 km ( montowałem gaz przy przebiego 95 000 km ) dwa razy regulowałem zawory, raz ( na początku ) wymieniłem przewody, dwa razy byłem na przeglądzie instalacji i wymianie filterków i trzy razy wymieniałem świece. Nie mam żadnych problemów z gazem, tylko go wlewam i jeżdżę. Mam założoną polską instalację sekwencyjną - jaką polecił mi gaziarz i nie narzekam w ogóle.
_________________
Poprzednie auto : Dacia Logan 1,4 MPI B+G.
Obecnie : Laguna II 1,8 16 V B+G
Ostatnio zmieniony przez Konrad 2010-03-27, 08:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne