I jeszcze off-roadowe wyczyny Dustera. Fragmenty tego filmiku pojawiały się już w reklamówce na hiszpańskiej stronie Dacii
i typowa reklamówka:
w ocenie gł. brodzenia walnałem się o +50 mm szacując ją na ok. 400 mm
W broszurze w języku rumuńskim znalazłem informację (str. 21) n.t. głębokości brodzenia (trecere a vadului): 350 mm
podają tam również większy kąt rampowy (vide. 2 filmik) 23°
n.t. wysokości przekraczanych progów informacji brak.w broszurze w języku rumuńskim
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-03-02, 23:20, w całości zmieniany 8 razy
Marcin 27... może jednak uwzględnając ceny w Niemczech nie będziemy tak bardzo żałować. Patrz tabelka:
Tak, tylko zauwazcie, ze wersja podstawowa w DE jest tez sporo drozsza (to samo jest z innymi modelami) - nie mozna tak zwyczajnie przeliczac. Nasze ceny powinny przypominac raczej ceny z rumunii, a tam dCi 85KM Laureate kosztuje 13200 euro o ile pamietam.
maciek127 napisał/a:
Dacia Duster – szósty model z gamy Dacia i jednocześnie pierwszy samochód terenowy tej marki, w kwietniu oficjalnie zadebiutuje w Polsce. Solidne i niezawodne auto będzie dostępne już od 39.900 zł w wersji 4x2 i od 49.900 zł w wersji 4x4.
Ciekawe jeszcze, jak duze beda "widelki" cenowe... cena wersji podstawowej jest bardzo ciekawa. Pozostaje sie tym przejechac i moze zamiast Yeti bede sie przemieszczal odkurzaczem A za roznice mozemy pojechac na jakies fajne wakacje (np. w Himalaje, poszukac prawdziwego Yeti )
Zeby tylko nie zrobili jak w przypadku Vengi - cena podstawowa baaardzo ladna (tez 39900 ) a potem 6 tysiecy doplacic trzeba do wersji ktora sie do jazdy nadaje.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2010-03-06, 12:38, w całości zmieniany 1 raz
W dniu dzisiejszym zaprezentowany został w Genewie szósty model w gamie Dacii i jednocześnie pierwszy samochód terenowy tej marki - Duster.
Model ten oferowany będzie w Polsce w trzech wersjach wyposażenia: Duster, Ambiance oraz Laureate.
Seryjne wyposażenie wersji Duster obejmuje m.in.:
- dwie poduszki powietrzne (kierowcy i pasażera),
- felgi stalowe 16‘’,
- ABS,
- wspomaganie kierownicy,
- podwójne reflektory,
- koło zapasowe.
Wyposażenie wersji Ambiance rozbudowane jest m.in. o :
- boczne poduszki powietrzne,
- czarne relingi dachowe,
- zdalnie sterowany centralny zamek,
- przednie szyby sterowane elektrycznie.
Wersja Laureate wzbogacona jest dodatkowo m.in. o :
- komputer pokładowy,
- felgi stalowe stylizowane 16”,
- ręcznie sterowaną klimatyzację,
- reflektory przeciwmgłowe,
- sterowane i ogrzewane lusterka wsteczne,
- dwukolorowe zderzaki (górna część w kolorze nadwozia, dolna część czarna) oraz klamki zewnętrzne w kolorze nadwozia,
- pakiet funkcjonalny (tylna kanapa składana w układzie 1/3:2/3, regulacja pionowa fotela kierowcy, regulacja wysokości kierownicy i przednich pasów bezpieczeństwa)
Dacia Duster będzie dostępna w trzech wersjach silnikowych:
1.5 dCi 85 KM dla wersji z napędem 4x2
1.5 dCi 110 KM dla wersji z napędem 4x4
1.6 16V 110 KM dla wersji z napędem 4x2 i 4x4
Dacia Duster będzie dostępna już od 39 900 zł. Ceny wersji 4x4 rozpoczynają się już od 49 900 zł.
"]duster chciałobysię ale wybór padł na stepwaya i trza to uszanować
Niekoniecznie - zawsze można przecież odstąpić od umowy / zmienić zamówienie. W tym przypadku pozostaje tylko niewiadomy jak na razie termin dostawy Dustera.
kufi79 napisał/a:
BRAZOWY CUDO PRZYZNACIE:P
Ja nie przyznam d;
piotrres napisał/a:
głębokości brodzenia (trecere a vadului): 350 mm
To dotychczas jedyny słabszy punkt możliwości terenowych - większość konkurencji ma w okolicach 50 cm...
Chociaż oczywiście ogólnie i tak jest nieźle - jeszcze dwa nowe filmiki a propos:
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-03-03, 11:31
Jak myślicie, kiedy będzie dostępny w salonach? Tzn nie chcę kupić, ale często śmigam DK81 Żory-Katowice i bym wstąpił obejrzeć do Auto-Zięby jakby już była choć na salonie wystawiona
zanim zobaczymy go na polskich drogach to trochę minie - najpierw wprowadzenie do oficjalnej oferty, po złożeniu zamówienia oczekiwanie na odbiór
No właśnie nie wiadomo - byłem wczoraj w salonie i jeszcze nic nie wiedzą: wstępnie ocenili, że "pierwsze dostawy w ostatnim kwartale". Ale po zacytowaniu rzeczniczki prasowej RP o rychłym otwarciu zamówień stwierdzili oczywiście, że "wszystko jest możliwe"...
(Choć na razie w ramach jakiegoś innego niż nasz rynku - czyli rumuńskiego albo niemieckiego.
Na stronie rumunskiej juz konfigurowalem sobie auto :)
Roznice miedzy wersjami i doplaty za pakiety (znaczy sie pakiet Look - w wersji Laureate nic wiecej nie potrzeba i sie chyba nawet nie da ) byly bardzo przyzwoite:
Laureate - Duster - 5500 PLN (w przeliczeniu z RON)
Pakiet Look - 2200 PLN
Nie koniec wydatkow, bo w przeciwienstwie do Yeti cale audio dustera jest do wyrzucenia (nie wydaje mi sie, zeby lepsze zalozyli niz w MCV ktorym jezdzilem), wiec trzeba jeszcze z 1500 na nowe glosniki i radio wydac.
No i do tego z uwagi na kolo zapasowe pod samochodem (czyli brak mozliwosci zalozenia tam butli) - przeprosic bym sie musial z dieslem.
W ostatecznosci, wychodzi kolo 55 kPLN za samochod taki jak Yeti za 65 kPLN. Z ta roznica, ze w Dusterze jest mniej kulturalny, ale za to oszczedniejszy silnik.
Aha - i aluminiowe felgi ladne w Dacii
Nie wiem, czy audio lepsze niż w MCV-ce, ale jest to możliwe - oglądałem wczoraj Sandero BL i miało jakieś nowe fabryczne radio (np bez zdejmowanego panela).
Nie bardzo rozumiem kwestię tej butli - w reszcie Daciek montuje się ją w miejsce zapasu, właśnie pod autem, i jakoś nie ma problemu...
Oczywiście, trzeba by wtedy bardziej uważać w terenie - ale 1) Duster zawsze ma nieco większy prześwit, a 2) Ty przecież i tak chcesz 4x2, więc z założenia byś nie poszalał...
* * *
Tak patrząc na komentarze pod kolejnymi artykułami wydaje się, że Duster otworzył niektórym osobom oczy i głowy na Daćki... [:
Nie bardzo rozumiem kwestię tej butli - w reszcie Daciek montuje się ją w miejsce zapasu, właśnie pod autem, i jakoś nie ma problemu...
Nie widzialem nigdy dacki na gaz... (zreszta - nigdy nie grzebalem "z tylu" MCV - wiec nawet nie wiedzialem ze kolo miala pod autem... - wiem, wstyd )
Czyli skoro da sie tam zamontowac zbiornik, to sie ciesze :)
A to radyjo z BL wciaz nie ma USB na przedzie wiec i tak do wymiany
Eeetam, wstyd; przecież zawsze jest ten moment, kiedy się czegoś dowiadujemy - czasem wcześniej, a czasem później... (:
Radyjku aż tak dobrze się nie przyglądałem, ale chyba faktycznie USB nie było. (Ale np w Niemczech można za drobną dopłatą niecałych 90 euro zmienić na lepszy model).
Albo w kwestii Radyja, można zrobić tak (nie wiem czy AD 2010 to możliwe, w 2005 tak zrobiłem) autko z instalacją pod radio. A radio przyniosłem takie, jakie chciałem, 300 PLN i lepsze od firmowego (marki "Denver" działa super po dziś dzień) z USB , i slotem na karty pamięci.
fi napisał/a:
W ostatecznosci, wychodzi kolo 55 kPLN za samochod taki jak Yeti za 65 kPLN. Z ta roznica, ze w Dusterze jest mniej kulturalny, ale za to oszczedniejszy silnik.
Aha - i aluminiowe felgi ladne w Dacii
Jeżeli Twoje przeliczenie będzie obowiązywało w PL to
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-03-03, 18:19, w całości zmieniany 2 razy
W dowolnym chyba aucie sprzedawanym na rynku PL, z dowolnym systemem audio preinstalowanym w fabryce, cena jaką trzeba zapłacić za takie zestaw stanowi nawet 200% tego ile trzeba by zapłacić kupując podobną rzecz np. u "nie dla idiotów".
Mówiąc wprost - za cholerę nie rozumiem ludzi, którzy płacą za fabryczne radio. Jakbym dostał jako gratis (co jest częste) to OK. Ale żeby tak przepłacać ?
A ja nawet rozumiem - ale tylko pod warunkiem, że to jest prawdziwe radio fabryczne, tzn. zintegrowane z deską, a nie coś wsadzonego przez producenta w standardową dziurę (jak właśnie w Dacii)...
(Ale np w Niemczech można za drobną dopłatą niecałych 90 euro zmienić na lepszy model).
Wiem, widzialem - tylko, ze jak zobaczylem co to za radio.... Ja mam wrazenie, ze oni sie z producentami audio umowili, ze nie schodzace modele beda brali i do daciek wkladali...
Za 700 PLN mam 730UI od Sony - to radio ma dokladnie taka funkcjonalnosc, jaka potrzebuje. Zaden ze sprzetow wbudowanych (VW, Reno, Skoda i Kia/Hyundai "ogladalem") nie mial takiej funkcjonalnosci. A do tego bardzo ladnie brzmi.
Druga sprawa to glosniki - te tez od razu wylatuja. W MCV graly jak w 18to letnim peugeocie 106 fabryczne dzis graja
Na poczatek taki zabieg wystarcza. Z czasem przydalo by sie jeszcze kable wymienic. I w zadnym wypadku nie jestem audiofilem - ale jakies tam ucho mam
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-03-03, 19:32
Ja co prawda za Chevroleta musiałem dac kilka tysiaków więej, ale przynajmniej dali fajne audio - radyjko "full fabryka" he he tzn takie zintegrowane z deską i 4 głośniki
Ja co prawda za Chevroleta musiałem dac kilka tysiaków więej, ale przynajmniej dali fajne audio - radyjko "full fabryka" he he tzn takie zintegrowane z deską i 4 głośniki
No w dacce tez sa 4 glosniki - ale takie papierki pewnie (pamietam jak zmienialem audio kiedys w lanosie - jak wyjalem fabryczne glosniki to sie wystraszylem - z drugiej strony chevi to daewoo - wiec nie wiadomo co tam wlasciwie masz ;) )
Aha - ma ktos patent na ladne i niezbyt inwazyjne zamontowanie tweeterow w dacce?
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-03-03, 21:17
Owszem, GM wykupiło daewoo i stworzyło chevroleto, ale aveo od 2008 nie ma juz zbyt wiele wspólnego z daewoo - a właściwie nic oprócz historii i miejsca montażu (warszawski Żerań) .Zmienili poddopstawców, wszystkie podzespoły oj dużo by mówić. Co do głośników - nie wiem jakie mam, ale grają naprawdę nieżle, do tego radio z usb mp3 więc fajny zestaw. Do pełni szczęścia brakuje mi zmieniarki CD na ok 6 płyt, ale bez jaj - nie ta klasa zeby to dawali fabrycznie he he
Wlasnie - mysle, ze tu moze ktos znac odpowiedz na dwa pytania:
- ile wlasciwie kosztuje podlokietnik do przodu w dacce?
- czy jest jakakolwiek szansa dorobienia sobie tempomatu? Wiem, ze w opcjach go nie ma, ale w niktorych markach to tylko kwestia zmiany manetki przy kierownicy, bo soft w kompie jest. A przeciez modele reno z tymi silnikami maja opcje tempomatu
Ostatnio zmieniony przez fi 2010-03-04, 09:47, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum