Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Akcja serwisowa 1.6 mpi - zębatka pompy oleju
Autor Wiadomość
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2009-03-07, 19:48   Akcja serwisowa 1.6 mpi - zębatka pompy oleju

Dzisiaj odwiedziłem ASO w ramach pierwszego przeglądu po 15000 i odziwo dopatrzyli się przecieku w mojej drakulce. A jednak coś sprawdzają podczas przeglądu - przynajmniej u Łyki w Krakowie. Dotyczy chyba tylko silników z początku 2008r
W trakcie rozmowy dowiedziałem się, że jest to odgórne zarządzenie - wymiana jakiegoś koła pasowego chyba w okolicy wału (być może chodzi o to właśnie na wale) bo muszą ściągać mise olejową i chyba też coś gwintować ale nie udało mi się dowiedzieć co.
Suma sumarum wiedzą, że trafiła się partia wadliwych części akurat do 1.6 i oficjalnie cisza.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-05-26, 22:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-07, 19:55   

Jeśli tylko wada nie powoduje niebezpieczeństwa - którą to sytuację musieliby zgłosić do UOKiK-u - to ich prawo... chociaż oczywiście byłoby miło, jakby jednak poinformowali zainteresowanych. Tyle że z drugiej strony - wada może być naprawdę niewielka i rzeczywiście niezbyt pilna do naprawy, więc likwidują ją tak jak w tym przypadku, podczas najbliższego przeglądu.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2009-03-07, 20:23   

Nie jestem pewien ale wydaje mi się, że przy okazji będą wymieniać rozrząd - sam chyba pasek. jak będę po naprawie to postaram się dopytać i napiszę dokładniej.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-03-08, 11:22   

A jednak się wzięli za naprawę tego przecieku, na moim sobie potestowali sposoby naprawy i narazie jest OK nic nie cieknie.
Rozrząd wymieniają bo jest zalany olejem, ja już mam chyba 4 czy 5.
1.4 też podobno ciekną, najwięcej przypadków jest w Rumunii.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2009-03-21, 18:27   

Dzisiaj byłem na naprawie wycieku oleju, a raczej pocenia się silnika. Wadliwą częścią okazuje się zębatka napędzająca pompę olejową, która przepuszcza olej pod ciśnieniem na uszczelniacz a ten dalej na rozrząd i stąd zapocenie silnika i mokry pasek.
Podobno pomaga wymiana zębatki, która zostła wymieniona wraz z całym rozrządem (pasek + napinacz) ze względu na jego zaoliwienie oraz wymiana uszczelki misy olejowej bo ją też demontowali.
Minus tej naprawy taki, że rozkręcili jakąś osłonę, która teraz wpada w wibracje przy "przyduszeniu" na półsprzęgle lub na kostce brukowej. Poprawiali bo zapomnioeli założyć jakichś zatrzasków przy osłonach, ale i tak nie ustąpiło. Wniosek stąd taki, że muszę sam dojść co to jest i dokręcić.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-21, 18:56   

Że to może być właśnie zębatka wspominał już Mamert, wcześniej i w innych tematach : http://www.daciaklub.pl/f...p?p=23876#23876 i http://www.daciaklub.pl/f...p?p=29297#29297

O plastikowej pokrywie / osłonie silnika też już było - m.in. tu: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=23146#23146
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-03-21, 20:09   

Po 300 km radzę sprawdzić czy wszystko suche, jak nie to z powrotem do ASO.
 
Endi85 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI + LPG
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 159
Skąd: 100 lica
Wysłany: 2009-03-21, 20:10   

Marek1603 napisał/a:
która teraz wpada w wibracje przy "przyduszeniu" na półsprzęgle lub na kostce brukowej

jak dojdziesz co to daj znać u mnie wymieniali pompe widy i terz rozrząd no i właśnie mam po ich naprawie takie objawy, więc będe wdzięczny za sygnał bo ja znależć nie moge co to :(
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2009-03-27, 20:58   

Endi85 jeśli chodzi o te objawy to dzisiaj mnie wkur....ły na maksa po przejechaniu 300km w trasie, co dziura to to samo głuche bicie.
Więc tak - bierzesz klucz dziesiątkę najlepiej nasadkę z grzechotką i dokręcasz blachę pod silnikiem osłaniającą misę olejową. U mnie pomogło, bo była niedokrecona ta w okolicach mocowania wachacza (jest ich cztery). Oby u ciebie też.
Jeszcze jedno stwierdziłem po ich robocie powyrywane plastikowe spinki mocujące chlapacze. Ciekawe co robili przy chlapaczach jak mieli robic przy silniku, no chyba że szukali silnika, to by wszystko tłumaczyło. :mrgreen:
 
Endi85 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI + LPG
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 159
Skąd: 100 lica
Wysłany: 2009-03-27, 21:04   

hehe luz dzięki jak tylko znajdę chwilkę to to zrobię :)
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-03-30, 22:17   

Marek1603 napisał/a:
Jeszcze jedno stwierdziłem po ich robocie powyrywane plastikowe spinki mocujące chlapacze. Ciekawe co robili przy chlapaczach jak mieli robic przy silniku, no chyba że szukali silnika, to by wszystko tłumaczyło.

Zdejmują wszystkie elementy nadkola, żeby mieć lepszy dostęp do pasków i kół pasowych i zębatych.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2009-03-31, 17:27   

Mamert napisał/a:
Zdejmują wszystkie elementy nadkola, żeby mieć lepszy dostęp do pasków i kół pasowych i zębatych.


Rozumiem po prawej stronie gdzie jest pasek, ale po obydwu.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2010-03-30, 10:56   

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=49283#49283
dmas napisał/a:
Wysłany: 2009-08-27, 22:04
--------------------------------------------------------------------------------
- 2 x rozrząd i szykuje się 3ci raz... co przegląd to wymiana. Strach pomyśleć co będzie po gwarancji... gulp.

No i jest 3ci raz. Jeszcze na gwarancji. Co przegląd to wymiana przy przebiegu 25T.
Ktoś ma jeszcze podobne doświadczenia, czy to tylko mój egzemplarz?
Pzdr dmas


Mają ci wymienić zębatkę pompy olejowej wraz z uszczelniaczem i rozrządem. takie jest zalecenie RP w związku z wadliwą zębaką. Dotyczy pewnej partii silnika 1.6 MPI u mnie tak było i jeszcze ktoś miał na forum. Masz linka http://www.daciaklub.pl/f...pod+g%B3owic%B1
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-05-26, 22:40, w całości zmieniany 4 razy  
 
dmas 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV Laureate 7 os.
Silnik: 1,6 MPI (87)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 199
Skąd: Warszawa/Bielany
Wysłany: 2010-03-31, 20:16   

... no i tak też wymienili. Ciekawe jak będzie dalej?
Dzięki i pzdr dmas
_________________
Logan MCV 1.6 (87) Laureate 7os. Niebieski.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-31, 22:24   

Cytat:
Strach pomyśleć co będzie po gwarancji

Bez względu na wiek, przebieg i [nie]obowiązywanie gwarancji na całe auto to na wymienione elementy jest osobna gwarancja i rękojmia (bodajże rok? - niech mnie ktoś dokładnie zorientowany poprawi w razie czego)., jeśli więc coś się z tym elementem będzie działo, to i tak będą w obowiązku naprawiać aż do skutku.

Jeżeli natomiast przetrwa newralgiczny okres, to pewnie pożyje i dłużej...

...a w razie czego wymiana poza ASO jest pewnie zdecydowanie tańsza.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne