Marka: Citroen
Model: Xsara Picasso
Silnik: 1,6 benz 110kM
Rocznik: 2007
Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 68 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-02, 20:49 Witam z Warszawy
Witam, choć jeszcze nie jestem pełnoprawnym członkiem klubu, bo dopiero zamierzam kupić Dacię. Na razie jeszcze jeżdżę moją Xsarą Picasso, ale po wakacjach sprzedaję i kupuję MCV.
Czemu zmieniam samochód? Po pierwsze potrzebuję samochodu 7-osobowego do przewożenia mojej powiększającej się rodziny z przyległościami. Po drugie moje Picasso nie zadowala mnie w pełni: ma niewygodny fotel kierowcy (po 100km bolą mnie plecy) i mam zastrzeżenia do jej niezawodności, a szczególnie do części elektryczno-elektronicznej. Marzy mi się samochód prosty, w którym będę mógł sam bez problemu wymienić żarówkę lub wyjąć akumulator, a nie latać z każdym pierdołem do ASO. Chcę mieć ponownie samochód o "konstrukcji cepa", co to zaprzyjaźniony mechanik będzie umiał naprawić, a nie będzie mi rozkładał rąk z tekstem: "Panie ja na te czujniki i elektronikę jestem za krótki..."
Wybrałem sobie już wersję mojej wymarzonej MCV-ki:
- 7-osobowa w konfiguracji Laureate
- silnik 1,5 dCi 86kM
- kolor gris comete (grafitowy)
- zastanawiam się jeszcze nad alufelgami za 1.000zł?
Po rozmowach z dealerem i zapoznaniu się ze specyfikacją doposaże ję jeszcze w:
- pakiet "komfort" tj. klima + radio + skórzana kierownica
- pełnowymiarowe koło zapasowe w koszu pod bagażnikiem
- półkę pod sufitem (bo stwierdziłem, że jest bardzo funkcjonalna)
- roletę bagażnikową (bo na wakacje wymontuję 3 rząd i będzie potrzebna do zakrycia bagażu)
Wychodzi mi, że taka wersja będzie kosztowała około 53.000zł, ale uważam że w tej konfiguracji i tak się opłaca. Każdy 7-osobowy samochód w klasie Scenica, Zafiry, C4 Picasso czy Tourana zaczyna się w najprostszej wersji od 80.000zł wzwyż, a 3 rząd siedzeń nadaje się wyłącznie dla niewyrośniętych dzieci. Natomiast pełnowartościowe 7-osobówki klasy Espace, C8, 807 czy Voyagera to koszt od 110.000zł wzwyż. Tak więc nie ma co się zastanawiać, choć rozumiem że Dacia w porównaniu do innych tutaj wymienionych marek to nie ta sama klasa. Na szczęście ja nie mam przewalone w głowie i dla mnie samochód jest przede wszystkim wozidełkiem z punktu A do pkt B a nie przedłużeniem mojego wacka.
Mam pytanie do znawców i użytkowników MCV-ek: czy możecie coś doradzić co do konfiguracji i wyposażenia? Jak się spisują silniki diesla 1,5 dCi 86kM czy raczej pomyśleć o 110kM benzyniaku. Wolałbym bardziej oszczędny silniki i nie zależy mi tak na mocy, ale jeżeli diesle Renault są awaryjne, to skłonny jestem zmienić silnik. I na co jeszcze zwrócić uwagę?
Ostatnio zmieniony przez Fresu 2010-04-02, 21:06, w całości zmieniany 3 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum