Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-04-06, 18:34
Szczerze mówiąc nie znam obecnie oferowanego w salonach samochodu, który miał by jednopunktowy wtrysk paliwa (ostatnim znanym mi był opel astra I 1.4 8v 60KM który został wycofany coś około 2000r). Standardem jest wtrysk wielopunktowy, a coraz częściej pojawia się też wtrysk bezpośredni (np volkswagenowskie FSI, fiatowskie multiair)
Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway III (oraz Sandero I generacja
Silnik: TCe 100 LPG (w drugiej Daćce zwykły 1.4)
Rocznik: 2022 (drugi model - 2010)
Wersja: Stepway Comfort
Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 51 Skąd: pow. szydłowiecki
Wysłany: 2010-04-06, 18:40
benny86 napisał/a:
Szczerze mówiąc nie znam obecnie oferowanego w salonach samochodu, który miał by jednopunktowy wtrysk paliwa (ostatnim znanym mi był opel astra I 1.4 8v 60KM który został wycofany coś około 2000r). Standardem jest wtrysk wielopunktowy, a coraz częściej pojawia się też wtrysk bezpośredni (np volkswagenowskie FSI, fiatowskie multiair)
A wszędzie piszą o przestarzałym silniku od renówki w sandero, to i pomyślałem, że jakiegoś jednopunkta wstawili...
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-04-06, 19:00
No bo jeśli chodzi o jakieś super nowinki techniczne to nic takiego tutaj nie ma, zwykła wolnossąca, 8-zaworowa benzynówka, obecnie często silniki tej pojemności maja turbo (mówie o benzynowych). Silnik jeśli dobrze kojarzę pamięta zcasy Megane I i clio II czyli druga połowa lat 90tych, a w sumie nawet w clio I był silnik 1.4 75KM ale nie wiem czy to ten sam. Tyle, że wiek konstrukcji nie stoi na przeszkodzie w codziennej, normalnej eksploatacji - w zasadzie jedyny "problem" to konieczność regulacji zaworów przy instalacji LPG.
Ostatnio zmieniony przez benny86 2010-04-06, 19:00, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway III (oraz Sandero I generacja
Silnik: TCe 100 LPG (w drugiej Daćce zwykły 1.4)
Rocznik: 2022 (drugi model - 2010)
Wersja: Stepway Comfort
Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 51 Skąd: pow. szydłowiecki
Wysłany: 2010-04-06, 19:30
benny86 napisał/a:
No bo jeśli chodzi o jakieś super nowinki techniczne to nic takiego tutaj nie ma, zwykła wolnossąca, 8-zaworowa benzynówka, obecnie często silniki tej pojemności maja turbo (mówie o benzynowych). Silnik jeśli dobrze kojarzę pamięta zcasy Megane I i clio II czyli druga połowa lat 90tych, a w sumie nawet w clio I był silnik 1.4 75KM ale nie wiem czy to ten sam. Tyle, że wiek konstrukcji nie stoi na przeszkodzie w codziennej, normalnej eksploatacji - w zasadzie jedyny "problem" to konieczność regulacji zaworów przy instalacji LPG.
Szkoda, swoją drogą, że nie ma w Polsce chyba wersji z fabrycznei montowanym gazem..
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-04-06, 19:49
Co do gazu to jakieś pół roku temu pisałem meila do Renault Polska między innymi w sprawie wprowadzenie wersjiz fabrycznym gazem a także wprowadzenia na polski rynek silnika 1.2 16V 75KM i w obu przypadkach odpowiedż taka sama: dziękujemy za zainteresowanie bla bla, wejdą na pewno do oferty ale nie wiadomo kiedy...
Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway III (oraz Sandero I generacja
Silnik: TCe 100 LPG (w drugiej Daćce zwykły 1.4)
Rocznik: 2022 (drugi model - 2010)
Wersja: Stepway Comfort
Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 51 Skąd: pow. szydłowiecki
Wysłany: 2010-04-06, 20:27
benny86 napisał/a:
Co do gazu to jakieś pół roku temu pisałem meila do Renault Polska między innymi w sprawie wprowadzenie wersjiz fabrycznym gazem a także wprowadzenia na polski rynek silnika 1.2 16V 75KM i w obu przypadkach odpowiedż taka sama: dziękujemy za zainteresowanie bla bla, wejdą na pewno do oferty ale nie wiadomo kiedy...
Dziwni są - przecież takie lanosy z fabrycznym gazem szły jak świeże bułeczki...
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-04-06, 20:59
No i Loganki czy Sandero też by się niezle sprzedawały, więc osobiście też nie rozumię powodów braku takiej wersji w ofercie. Instalacja zamontowana fabrycznie to naprawdę bardzo fajna sprawa, w holandii większość producentów coś takiego oferuje i na brak chętnych nie narzekają.
Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway III (oraz Sandero I generacja
Silnik: TCe 100 LPG (w drugiej Daćce zwykły 1.4)
Rocznik: 2022 (drugi model - 2010)
Wersja: Stepway Comfort
Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 51 Skąd: pow. szydłowiecki
Wysłany: 2010-04-06, 21:05
benny86 napisał/a:
No i Loganki czy Sandero też by się niezle sprzedawały, więc osobiście też nie rozumię powodów braku takiej wersji w ofercie. Instalacja zamontowana fabrycznie to naprawdę bardzo fajna sprawa, w holandii większość producentów coś takiego oferuje i na brak chętnych nie narzekają.
Jeśli dobrze pamiętam, to w Rumunii chyba sprzedają Daćki z gazem! A u nas to nawet ASO nie chcą montować.. Przynajmniej mój nie chce!
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-04-06, 21:15
Wiem że w Warszawie na Puławskiej montowali, swego zcasu pracował tam user o nicku jantar i wiem że ktoś kupił od niego stepwaya z LPG, inne ASO chyba też montują więc może podzwoń, popytaj, poszukaj tutaj na forum... Minusem była cena za instalację - 4 tysiące, ale wszystko zależy od przebiegów, jak dużo jeżdzisz na pewno się zwróci:)
Hej
Ja przy wyborze silnika - mialem propozycje instalacji LPG do Stepway-koszt-3.500 zł
Z malym "minusem"-gwarancja na instalacje (instalowana teoretycznie w autoryzowanym serwisie) - 2 lata. Na samochod....3 (z tym ze ja dokupilem FNS -dodatkowa gwarancje na dodatkowe 2 lata...czyli w sumie 5)
Wiec...obawiam sie ze jak cos z silnikiem bedzie...po 24 miesiacach...to powiedza ze..to wina LPG (czego w naszym kochanym kraju...wykluczyc nie mozna). W przypadku Stepway'a...roznica miedzy 1.6+LPG vs 1.5 DCI...wyniosla 1200 zł - i ingerencja w nowy silnik (LPG).
TO MOJ PUNKT WIDZENIA:)
I mam DCI...spala 5,2l /100 w cyklu mieszanym (100km miasto-200 trasa)
W miescie...narazie...6,2l / 100
pzdr
Tweeciak
Ostatnio zmieniony przez tweeciak 2010-04-07, 10:34, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-04-07, 17:52
meehow napisał/a:
benny86 napisał/a:
No i Loganki czy Sandero też by się niezle sprzedawały, więc osobiście też nie rozumię powodów braku takiej wersji w ofercie. Instalacja zamontowana fabrycznie to naprawdę bardzo fajna sprawa, w holandii większość producentów coś takiego oferuje i na brak chętnych nie narzekają.
Jeśli dobrze pamiętam, to w Rumunii chyba sprzedają Daćki z gazem! A u nas to nawet ASO nie chcą montować.. Przynajmniej mój nie chce!
Napewno proponują Sandero z gazem we Francji (silnik 12 zaworowy - wtedy występuje z oznaczenie ECO). U nas do tego nie doszli podobnie jak do silników 16V.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-04-07, 18:14
tweeciak napisał/a:
roznica miedzy 1.6+LPG vs 1.5 DCI...wyniosla 1200 zł
Ok ale za te 1200zeta drożej to był dci 68czy 85KM? Jeśli słabszy to nie każdemu może odpowiadać, ja np. nie potrzebuje super mocy, ale 15 sekund do setki w sendero ze słabszym dieslem odpada jak dla mnie, w mieście czasem potrzebuje szybciej się zwinąć, a jeśli dojdzie do tego jakiś bagaż, rodzinka w aucie i włączona klima to tym bardziej. A 1.6 nawet w wersji 8zaworowej spokojnie daje rade
Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway III (oraz Sandero I generacja
Silnik: TCe 100 LPG (w drugiej Daćce zwykły 1.4)
Rocznik: 2022 (drugi model - 2010)
Wersja: Stepway Comfort
Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 51 Skąd: pow. szydłowiecki
Wysłany: 2010-04-07, 19:30
tweeciak napisał/a:
Hej
Ja przy wyborze silnika - mialem propozycje instalacji LPG do Stepway-koszt-3.500 zł
Z malym "minusem"-gwarancja na instalacje (instalowana teoretycznie w autoryzowanym serwisie) - 2 lata. Na samochod....3 (z tym ze ja dokupilem FNS -dodatkowa gwarancje na dodatkowe 2 lata...czyli w sumie 5)
Wiec...obawiam sie ze jak cos z silnikiem bedzie...po 24 miesiacach...to powiedza ze..to wina LPG (czego w naszym kochanym kraju...wykluczyc nie mozna). W przypadku Stepway'a...roznica miedzy 1.6+LPG vs 1.5 DCI...wyniosla 1200 zł - i ingerencja w nowy silnik (LPG).
TO MOJ PUNKT WIDZENIA:)
I mam DCI...spala 5,2l /100 w cyklu mieszanym (100km miasto-200 trasa)
W miescie...narazie...6,2l / 100
pzdr
Tweeciak
A teraz to juz musze sie toczyc na benzynie, przynajmniej do konca gwarancji. A swoja droga - to czy warto te gwarancje wydluzac do pięciu lat?
Swoją droga, Koledzy, to dziwna ta nasza nacja. Oto dziś pochwaliłem sie koleżance z pracy, która nawet prawa jazdy nie ma, nowym autem. A ona - "oszalałeś? nie mogłeś se jakiegoś fajnego używanego kupić" Jedno wielkie BUUU!!!
Swoją droga, Koledzy, to dziwna ta nasza nacja. Oto dziś pochwaliłem sie koleżance z pracy, która nawet prawa jazdy nie ma, nowym autem. A ona - "oszalałeś? nie mogłeś se jakiegoś fajnego używanego kupić" Jedno wielkie BUUU!!!
smutne 90% polaków uważa nadal że ideałem samochodu jest GOLF IV wypromowany przez wszystkie miesięczniki i pseudo znawców, ale tak szczerze nasze chluby Fiat 126p i Polonez jak były przyjmowane w innych państwach??
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway III (oraz Sandero I generacja
Silnik: TCe 100 LPG (w drugiej Daćce zwykły 1.4)
Rocznik: 2022 (drugi model - 2010)
Wersja: Stepway Comfort
Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 51 Skąd: pow. szydłowiecki
Wysłany: 2010-04-07, 20:01
maciek127 napisał/a:
meehow napisał/a:
Swoją droga, Koledzy, to dziwna ta nasza nacja. Oto dziś pochwaliłem sie koleżance z pracy, która nawet prawa jazdy nie ma, nowym autem. A ona - "oszalałeś? nie mogłeś se jakiegoś fajnego używanego kupić" Jedno wielkie BUUU!!!
smutne 90% polaków uważa nadal że ideałem samochodu jest GOLF IV wypromowany przez wszystkie miesięczniki i pseudo znawców, ale tak szczerze nasze chluby Fiat 126p i Polonez jak były przyjmowane w innych państwach??
Pal sęk maluchy i poldki - najgorsze jest to wytresowane dziadostwo, ze niby pierwszy lepszy rumple zza Odry jest lepszy od nowego z naszego salonu..
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-04-07, 20:34
Fiat Brava miał silniki 4cylindrowe, 12v jeśli się nie mylę to opojemności 1400cm3 i mocy 75KM, kilka innych przykładów na silniki 12v też by się pewnie znalazło
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum