Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Pseudo-VI. zamiast V. / wydłużenie 5 biegu
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-08, 11:48   Pseudo-VI. zamiast V. / wydłużenie 5 biegu

Powoli bo powoli, ale jednak powstają u nas trochę lepsze drogi - a wraz ze zwiększeniem częstości ich używania pięciobiegowa skrzynia biegów Dacii zaczyna jednak czasem męczyć... Tym bardziej, że jest też chyba stosunkowo krótko zestopniowana - w tym zwłaszcza V. bieg: licznikowe 140 km/h to prawie idealnie autostradowe dozwolone 130, co przekłada się na 4000 obr - no i w efekcie spory hałas.

Po przeprowadzeniu testów nie zgadzam się ze stwierdzeniami, że to wina opon czy kanciastej budy, więc zmiana pierwszych czy wyciszanie drugiej - jakkolwiek na pewno coś da (zwłaszcza to ostatnie) - nie jest na pewno rozwiązaniem idealnym (choć oczywiście stosunkowo prostym).

Kiedy więc pojawiły się dane techniczne Dustera, zainspirowany jego jeszcze bardziej skróconym I. biegiem wpadłem na pomysł, że analogicznie, ale wprost przeciwnie (((: można by też przecież znacząco wydłużyć bieg V. - do np poniżej 3 kobr, co MSZ znacząco poprawiłoby komfort akustyczny.


Jak to jednak u mnie - temat trochę leżakował (; a tymczasem okazało się, że sam pomysł nie jest nowy, a nawet został - z sukcesem! - zrealizowany [:

Jeśli więc ktoś jest zainteresowany - zapraszam do poczytania: http://www.daciaclub.ro/i...ndpost&p=956226


(Oczywiście, najlepsza byłaby na pewno po prostu skrzynia 6-biegowa - ale jak pomyślę o jej koszcie, to robi mi się słabo... No ale może dadzą taką do mojego przyszłego J92-4x4 (; ).
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2010-04-28, 20:49   

Laisar ja siedze i tak sie zstanawiam skoro mam silnik DCi 1,5 i 5 stopniowa skrzynie,

anp meganka ma przy tym silniku 6 stopniowa to jak by ja zalozyc do mojej mcv jak by to chodzilo? mnie sie wydaje ze nie powinno byc najmniejszego problemu ciekawia mnie koszty nowej skrzyni bo uzywki 6steczki po 800 stowek chodza na allegro ciekawe ile w serwisie by sobie zarzyczyli ?
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-28, 21:37   

Megane II, kombi - silnik K9K-732: skrzynia TL4-S-10 - 4 kzł netto...

A do wymiany będą jeszcze pewnie co najmniej półosie napędowe: 650 zł netto/szt.

Sprzęgło? 400.

...plus nieokreślona liczba dupereli - a wiadomo, jak jest z "ziarkami"...


Robocizna: zwykłe demontaż-montaż skrzyni do diesla w Dacii to 5 roboczogodzin - przystosowanie innej to sprawa otwarta.


No i pozostaje kwestia dopuszczenia do ruchu takiego składaka...


Oczywiście: dla mołojeckiej chwały nie takie rzeczy można rozważać - ale sensu ekonomicznego raczej to chyba mieć nie będzie...

(Mimo, że "chodziłoby" pewnie normalnie).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-04-28, 21:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
leszek_z1 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 16v 105
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 14
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2010-05-04, 07:46   

może skrzynia od diesla do benzyny-charakterystyka techniczna dla 1,6 16V 30,23 km/h i 1,5 dCi 39,82 km/h przy 1000 obr/min silnika jeśli to jest to możliwe ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-04, 21:22   

To właśnie proponował wieza - i oczywiście koniec końców wszystko się da (;

Tylko te koszta...
 
leszek_z1 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 16v 105
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 14
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-06-09, 21:43   

Jest !!!!! ZROBIONE- V bieg wymieniony, teraz przy 3000 obr/min na liczniku 115km/h, spadło spalanie, spoko mieszczę się między 6 a 7 l/100km, jazda płynna plus komfort akustyczny, polecam dla posiadaczy krótkiej skrzynki JR5 149
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2013-06-09, 21:59   

wieza też mi wpadło przez myśl zamontowanie TL4 zamiast JR5 ktorą mamy u siebie...
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-09, 22:10   

leszek_z1 napisał/a:
Jest !!!!! ZROBIONE- V bieg wymieniony, teraz przy 3000 obr/min na liczniku 115km/h, spadło spalanie, spoko mieszczę się między 6 a 7 l/100km, jazda płynna plus komfort akustyczny, polecam dla posiadaczy krótkiej skrzynki JR5 149

Gratulacje! :)

A możesz sypnąć trochę szczegółów? Wymieniłeś całą skrzynię czy tylko V bieg? Jak się kupuje i wymienia sam V bieg? :) Ile to w sumie kosztowało (rząd wielkości)? Dzięki! :)
 
leszek_z1 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 16v 105
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 14
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-06-10, 07:11   

Wymieniłem zębatki V biegu, bez wyciągania skrzynki z auta ( tak jak opisane jest to na bratnim forum kraju rodzinnego drakuli ). Frans auto dostarczyło używane ( ale w doskonałym stanie ) zębatki V biegu od skrzynki JR5 147 wraz z masą dodatkowych części ( synchronizatory, wodziki itp ) , potrzebne są tylko zębatki = 400 zł + wymiana w prywatnym warsztacie w Szczecinie = 330 zł ( była mowa o 250 zł, ale przy odbiorze okazało się, że była dolewka oleju 50 zł z litr ) na części czekałem 3 dni, a mechanik wymienił w 2 godziny - jak już pisałem, jazda dużo przyjemniejsza, a Vmax na krótkim odcinku, licznikowe 175( obroty 4500) i za bardzo nie chciała się mocniej bujnąć, ale przecież nie oto chodzi, jedyna niedogodność to rozpędzanie na lV biegu do około 80 km/h, przedtem wystarczyło 60 i można było toczyć się po mieście na piątce. MCV ma swoją masę i kiepskie CX-tył auta zasysa powietrze i nieźle hamuje, w sedanie powinno być lepiej tz mniejsze spalanie i większa Vmax, ale MCV to jednak przestrzeń dla mojego psa i tylko to się liczy.
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 535
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2013-06-10, 08:19   

Do 80 kmh na 4-tym biegu ?

No to do miasta widzę takie rozwiązanie bardzo kiepsko, to chyba będzie wyłącznie "autostradówka" i średnie spalanie jeszcze może wzrosnąć, bo jeżdżąc po mieście może nie być okazji wrzucić 5-tego biegu...

Jak jeździsz po mieście MCV-ką, to opisz proszę jak to wygląda, bo to ciekawa sprawa.
 
leszek_z1 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 16v 105
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 14
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-06-10, 09:06   

piątka na mieście możliwa tylko tam gdzie można toczyć się 70 km/h, ale przyspieszenia brak, przepisowe 50 km/h czy 60 km/h na IV biegu, spalanie w terenie zabudowanym bez zmian- bardziej zależy od dynamiki jazdy , na autostradzie ciszej i taniej ( mniejsze zużycie paliwa ), najprzyjemniej przy prędkości 100-110 km/h, można swobodnie rozmawiać, ale licznikowe 140 też nie jest uciążliwe, sam jestem zdziwiony jak niewielka różnica obrotów silnika spowodowała odczuwalny komfort akustyczny, pewnie chodzi nie tylko o natężenie, ale i o częstotliwość hałasu, a przy okazji przy większych prędkościach pewnie szum wiatru maskuje hałas pochodzący z silnika, po za tym po mieście kręcę się suzuki ignis- mały, wąski, sprytny i dynamiczny
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-06-10, 12:19   

W sumie jestem troche sceptyczny. Jak wygląda przyspieszanie w trakcie wyprzedzania. Załóżmy z prędkości 90 km/h, czyli tuż po wrzuceniu piątki. Rozumiem, ze zredukować mogę, ale jak wygląda przyspieszenie bez redukowania?
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-06-10, 16:41   

laisar napisał/a:
No i pozostaje kwestia dopuszczenia do ruchu takiego składaka...


Mnie się wydaję, że skrzynia biegów i tylny most nie są odnotowane jako elementy w świadectwie zgodności, karcie pojazdu, czy też dowodzie rejestracyjnym :?:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-10, 17:02   

@chriskb: Przełożenia są podane w homologacji, stąd zatem brała się moja niepewność. Jednak diagności wydają się faktycznie nie widzieć problemu: http://www.norcom.com.pl/...pic.php?t=13102 - nie musimy więc być bardziej papiescy od nich.


@ryjas: Nikt Cię nie będzie przekonywał - to jest rozwiązanie dla chętnych, wiedzących czego potrzebują, a nie jakiś idealny super patent dla każdego i we wszystkich warunkach.


@leszek_z1: Gratulacje! (((:
 
leszek_z1 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 16v 105
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 14
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-06-10, 17:29   

dzisiaj jazda Szczecin-Świnoujście, 6 l/100km, średnia 80km/h, max 110, nie byłem zawalidrogą, przedtem około 7,5 l/100km,
w trakcie jazdy po przedmieściach Szczecina z predkością około 75km/h spalanie na poziomie 5,5l/100km
nic więcej mi nie trzeba
można toczy się na V biegu 55-60 km/h, ale aby sprawnie przyspieszyć należy zredukować do IV i ciągnąć do 8 dych
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 535
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2013-06-10, 17:52   

A jaką masz teraz prędkość na 5-tym biegu, przy 1500 obr. ?
 
leszek_z1 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 16v 105
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 14
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-06-11, 06:33   

1000-37/1500-56/2000-74/2500-93/3000-112/3500-130/4000-150/4500-167/-----prędkości faktyczne, na liczniku zawsze trochę więcej,ale różnica nie jest duża np 3000-około 115 117
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-06-11, 07:49   

laisar napisał/a:

@ryjas: Nikt Cię nie będzie przekonywał - to jest rozwiązanie dla chętnych, wiedzących czego potrzebują, a nie jakiś idealny super patent dla każdego i we wszystkich warunkach.


Mi bardziej chodzi o to, czy to nie jest zbyt niebezpieczne.
Sprawne przyspieszanie od 80 do 120 km/h jest wg najważniejsze przy bezpiecznej jeździe po naszych drogach. Jeśli na czwórce da się to zrobić bez większego problemu to ja też tego problemu nie widzę.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-11, 08:06   

ryjas napisał/a:
Jeśli na czwórce da się to zrobić bez większego problemu

T jest chyba oczywiste - przecież przy IV się nic nie grzebie, a na niej zawsze się lepiej przyśpiesza (:
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-06-11, 08:56   

A jakie są obroty przy 120km/h na czwórce?
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 535
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2013-06-11, 09:56   

ryjas napisał/a:
A jakie są obroty przy 120km/h na czwórce?


Wysokie i mówię to bez sprawdzania :mrgreen:
A poza tym kto i po co ciśnie na "czwórce" 120 na godzinę ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-11, 16:54   

ryjas napisał/a:
jakie są obroty przy 120km/h na czwórce?

U kol. leszka_z1 - 4880.

U mnie - 4580.
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-06-11, 17:36   

Mikele napisał/a:
ryjas napisał/a:
A jakie są obroty przy 120km/h na czwórce?


Wysokie i mówię to bez sprawdzania :mrgreen:
A poza tym kto i po co ciśnie na "czwórce" 120 na godzinę ?


Mając taki długi bieg chyba trzeba jeśli chcesz powyprzedzać na ekspresówce, autostradzie itp. Wątpię by na piątce po tych modyfikacjach auto sie odpowiednio zbierało.

laisar napisał/a:
ryjas napisał/a:
jakie są obroty przy 120km/h na czwórce?

A kol. leszka_z1 - 4880.

U mnie - 4580.


Opony czy ty tez coś robiłeś ze skrzynka?

Edit: Dobra już widze, macie inne silniki;)
Ostatnio zmieniony przez ryjas 2013-06-11, 17:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2013-06-11, 17:54   

Zastanawiałem się nad większymi kołami aby obnizyć obroty. Wiem, że wtedy zmieni się dynamika na wszystkich biegach. Tylko nie wiem w jakim stopniu zmieni się przełożenie całkowite, bo jestem w tym noga - Laisar, w Twoje ręce perswaduję. pozdr
 
_Big_Mac_ 



Marka: Ford
Model: Focus III
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 150
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-06-11, 19:08   

Koledzy zastanawiający się nad wyprzedzaniem na piątce przy 90km/h - nie wiedziałem, że istnieją kierowcy benzynek, którzy w takich warunkach /nie/ redukują :) Ja mam dwulitrowy silnik z momentem 190nm i nie wyobrażam sobie nie zredukować na czwórkę. A jak mało czasu to nie mam oporów, żeby po trójkę sięgnąć. Wyprzedzanie na piątce to zabawa na autostrady i drogi wielopasmowe. Ew. jazda z górki i branie maluszka, zawalidrogi.

jurek, zmiana rozmiaru kół ma pomijalny wpływ na przełożenie całkowite. Tzn. jakiś tam ma, ale to jest kilka procent.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne